Gå til innhold

Hva er ditt syn på homofili og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det helt greit at noen er homofil. Men jeg er litt usikker på hva jeg mener om det at homofile får barn. Jeg har en fetter som er homofil og som ønsker barn med samboeren sin. Kan dere gi meg noen synspunkter på dette?

Anonym poster: ce29f51543584973a77d6b14b1cc3022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er betydelig mer skeptisk til at mange av heteroene her inne oppdrar barn.

Foreldrenes kjønn tror jeg er særdeles lite relevant for hvorvidt barn får en god oppvekst.

Anonym poster: f874cbd464f44885e057b9384ac68b95

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Jeg synes at så lenge folk har ting på stell og kan tilby barnet /barna en trygg og stabil hverdag. Så er det ikke så viktig om de er homofile, single,gifte, samboere, eldre, unge osv.

Skrevet

Jeg er klar over at jeg nok har et gammeldags syn på dette, men for meg skurrer det dessverre litt... Men er ikke ute etter å dømme noen, og respekterer andres valg. :-)

Anonym poster: 77b8f1f1b61fbaefac175a684457db84

Skrevet

Har null problem med at homofile får barn.. enten via venninne...surrogat..adopsjon,,,

De er like gode foreldre som heterofile.

Skrevet

Jeg er lesbisk og venter barn :) Og jeg vet at for homofile og lesbiske som vil ha barn, så ligger det ett virkelig ønske i bunn. De barna blir så elsket, så det synes jeg er det viktigste! Ingen barn som blir unnfanget tilfeldig på byen av homofile ihvertfall.

Anonym poster: 77b18e3cc1e2a6b6ddb36bd4f107f68a

Skrevet

MITT syn på det er at det MÅ en mann å ei dame til for å få barn. Noe annet vill være unaturlig..

Anonym poster: cb170f5089360ed784428e2e8befec04

Skrevet

Bare for om de adopterer.

Det er mange barn som trenger et hjem her i verden og da syns jeg det er merkelig når to mennesker som ikke KAN få barn sammen allikevel velger annet.

Anonym poster: 0ca2eae4c8ecb0c4938d9a72132f30be

Skrevet

Jeg syntes det er kjempe fint!! Spesielt adopsjon, for det er så mange barn der ute som trenger et hjem! :(

Skrevet

Dette er noe jeg i utgangspunktet kun svarer på om noen spør meg. Jeg syns at alle barn bør ha en mor og en far i utgangspunktet.

Det er forresten lange køer for å få adoptere, så blir litt feil å tro at barna står i kø. De gjør ikke det. I så fall hadde nok flere ønsket å adoptere.

Skrevet

MITT syn på det er at det MÅ en mann å ei dame til for å få barn. Noe annet vill være unaturlig..

Anonym poster: cb170f5089360ed784428e2e8befec04

Detter er jo ikke noe en kan være enig eller uenig om. Det trengs en MANN og en KVINNE for å lage barn. Det vet alle. Men hva med oppveksten? Jeg kjenner til en del MENN og KVINNER som har barn sammen som kanskje ikke burde være foreldre i det hele tatt. Er det da fortsatt rett at det skal være slik bare fordi dette er naturlig?

Anonym poster: ce29f51543584973a77d6b14b1cc3022

Gjest Antarctica
Skrevet

Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre!

Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!

Skrevet

Har to lesbiske vennepar som har fått henholdsvis 1 og 2 barn. Med tanke på hele prosessen de må Gjennom vil jeg si at disse barna er svært elsket etterlengtet! Flotte foreldre som er mer dedikerte enn mange heterofile foreldre.. :) jeg er for!

Anonym poster: 6f2f71576b72a4452f5cf2f24fd4e29a

Skrevet

Jeg syntes det er kjempe fint!! Spesielt adopsjon, for det er så mange barn der ute som trenger et hjem! sad.png

nå har det seg slik at homofile ikke får adoptere fra de fleste land.

Jeg lever selv i et lesbisk forhold og venter tvillinger. Det er ingen tvil om at disse barna vil bli elsket like mye som om jeg skulle levd i et annet type forhold. Nå er det slik at det er mange type familier i dagens samfunn. Enslige, hetro, mine,dine våre barn, homofilt osv.....så lenge barna blir tatt vare på å elsket ser jeg ingen problem.

Vi ser også for oss i fremtiden og være avslatningshjem/beredskapshjem for barn som trenger hjelp, og de vil bli elsket like mye som våre egne vil bli.

Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!

Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.

Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!

Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.

hvorfor er ikke dette godt nok?, hva kan din familie tilby som meg og min kone ikke kan?

Skrevet

Jeg tenker at det er andre personlige egenskaper som er mye viktigere enn seksuell legning når det gjelder evnen til å gi barn kjærlighet og omsorg.

Og jeg må si meg enig med nr 2 her- det finnes maaaange heterofile som aldri burde fått barn, og som jeg anser som langt dårligere foreldre enn de fleste homofile jeg kjenner.

Gjest Antarctica
Skrevet

De to mødrene er gift med hverandre, og de to fedrene med hverandre, og har allerede vært i stabile forhold i over 20 år....

Skrevet
hvorfor er ikke dette godt nok?, hva kan din familie tilby som meg og min kone ikke kan?

En far?

Skrevet
De to mødrene er gift med hverandre, og de to fedrene med hverandre, og har allerede vært i stabile forhold i over 20 år....

Men det er to av samme kjønn som er gift med hverandre. Med andre ord har barna fire foreldre, og sansynligvis to hjem.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, i likhet med veldig mange andre barn, mine inkludert...

Skrevet

Jeg syns det er galskap å tenke at noen ikke skal ha barn bare fordi de har en kjæreste av samme kjønn!

Homofile som velger å få barn har nødvendigvis tenkt igjennom dette grundig, og vil helt sikkert være bedre rustet til foreldrerollen enn mange andre.

Og jeg kan ikke klare å se at hvilket kjønn man blir glad i skal være avgjørende for om man er i stand til å gi et barn en trygg og god oppvekst.

Jeg kjenner at jeg faktisk blir provosert over at dette kan være en problemstilling....

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig, Modesty.

Heterofile kan få barn etter et one night stand, det får ikke homofile...

Skrevet

Tviler ikke på at de er oppforende, kjærlige og ressursterke foreldre. Men for meg er dette ikke noe jeg kan støtte i forhold til min konservative kristentro. Jeg ser på det slik at disse barna vokser opp i umoral. Jeg respekterer alikevel mennesker som lever på en annen måte enn jeg mener er best. Sånn sett har jeg sagt mitt siste ord når det gjelder denne problemstillingen.

Skrevet

Det fins mange typer familier og den ene typen er ikke bedre en den andre, bare ulike. Og så lenge familien, liten eller stor, rommer kjærlighet og omsorg så er det mindre viktig hvilket kjønn de ulike i familien har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...