Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #51 Skrevet 20. desember 2012 ADVARSEL til HI, sterkt bilde! Men vi skal kose oss i julen og romjulen, så får du kose deg med brødskalkene dine du;) Anonym poster: 69262e86351cca8e6e494cb519732a36
Gjest Husfrua Skrevet 20. desember 2012 #53 Skrevet 20. desember 2012 Behøver ikke bekymre meg for muggsopp i rosinene, han får bare en. Pluss en halv aprikos og smulene etter pepperkakene, som jeg har spist! Får heller ikke kinderegget, for det spiser jeg, men gaven inni. Har også slutta å amme babyen på 3 mnd, hun får kun rosiner og aprikoser som jeg blender og fyller i henne med trakt. Går så fint så... Seriøst, snakk om å vinkle seg vekk fra hovedproblemstillingen her.. HI Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Du er ikke mye sunn selv da.Kan kanskje dra frem det gode argumentet ditt nå da. Jeg ønsker ikke bruke skattepengene mine på dine kostholdsykdommer i fremtiden. Jeg må le av dobbeltmoralen din. Ja, for du forsto absolutt poenget med det jeg skrev. Hørt om ironi? Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Hadde ikke problemer med å forstå det. Følte bare for å svare like barnslig som du har gjort i alle dine innlegg.
humlesurr Skrevet 20. desember 2012 #54 Skrevet 20. desember 2012 Finner frem popcornet!! Å herregud, jeg er sikker på du gir bort julegaver også!!!! Vurderer å rapportere deg!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #55 Skrevet 20. desember 2012 Det ante meg at "Grand Canaria" damene her inne ville ha vanskelig for å forstå.. HI Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #56 Skrevet 20. desember 2012 Kan ikke voksne slutte med dette kropp-helse-sukker-hysteriet??? dere overfører de fanatiske holdningene deres til barna.La barn være barn,så lenge de spiser normal mat og er aktive så overlever de sikkert.Vi som er født på 70 og 80 tallet fikk da boller og saft med sukker,kaker med sukker til jul og is om sommeren.Det gikk veldig bra med oss eller hva? enig i at mange barn er bortskjemte i dag men det har noe med den oppdrager-stilen som er så inn nå.Den demokratiske,feige greia med å diskutere alt mulig med de små,ikke tørre å være strenge,sette grenser osv.Blir så jævlig irritert over dette kostholds hysteriet,barna får jo et forvrengt kroppsbilde før de er 5 år.Hvis dere nekter barna deres godteri osv vil de hige etter nettopp det. Jeg har dessuten hatt 4 åringer i barnhagen som ``slanker seg``,de får med bønner og linser i matpakken.Når jeg ser``mor``i rosa treningsdrakt som jogger forbi huset mitt med 8-åringen sin har jeg lyst til å spy. Gå på lavkarbo og tren på Sats 7 dager i uka, men plz la barna ha en normal oppvekst fordet. Anonym poster: ea8d03a6c6dc6e1fc11ff5725fd18a58
Gjest Heartbroken Skrevet 20. desember 2012 #57 Skrevet 20. desember 2012 Jeg kjenner at jeg ikke gidder å engasjere meg nok til å lese alle svarene engang, for dette er et emne som er diskutert utallige ganger før og fakta er at man blir aldri enig. Jeg stemmer for at den gyldne middelvei er det beste når det gjelder det meste, det være seg kosthold eller gaver. Vi gir barna våre den maten vi syns er best, vi kjøper de gavene vi syns de trenger/fortjener, vi har de reglene vi syns er viktige osv - så får andre gjøre som de syns er best. Men det mest skadelige av alt er mennesker som ikke evner å se nyansene i livet og som holder på prinsippene om det så tar livet av dem. Jeg tror de går glipp av "det gode liv" i sin streben etter det perfekte og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er en av dem!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #58 Skrevet 20. desember 2012 Kan ikke voksne slutte med dette kropp-helse-sukker-hysteriet??? dere overfører de fanatiske holdningene deres til barna.La barn være barn,så lenge de spiser normal mat og er aktive så overlever de sikkert.Vi som er født på 70 og 80 tallet fikk da boller og saft med sukker,kaker med sukker til jul og is om sommeren.Det gikk veldig bra med oss eller hva? enig i at mange barn er bortskjemte i dag men det har noe med den oppdrager-stilen som er så inn nå.Den demokratiske,feige greia med å diskutere alt mulig med de små,ikke tørre å være strenge,sette grenser osv.Blir så jævlig irritert over dette kostholds hysteriet,barna får jo et forvrengt kroppsbilde før de er 5 år.Hvis dere nekter barna deres godteri osv vil de hige etter nettopp det. Jeg har dessuten hatt 4 åringer i barnhagen som ``slanker seg``,de får med bønner og linser i matpakken.Når jeg ser``mor``i rosa treningsdrakt som jogger forbi huset mitt med 8-åringen sin har jeg lyst til å spy. Gå på lavkarbo og tren på Sats 7 dager i uka, men plz la barna ha en normal oppvekst fordet. Anonym poster: ea8d03a6c6dc6e1fc11ff5725fd18a58 Hørt og respektert. Du er den første vettuge i denne diskusjoen. Ser du har noen gode poeng.. Jeg tror allikevel mange overdriver max med både sukker og gaver, det finnes en gyllen middelvei. HI HI Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f
Tovehvit Skrevet 20. desember 2012 #59 Skrevet 20. desember 2012 Minsta på 4 fikk en sjokolade i kalenderen i går. Hun delte med storebroren og over halvparten ligger på kjøkkenbenken Størstemann foretrekker 0 godteri på kino, selv om han vet han får plukke hva han vil Mellomste fikk beskjed om å plukke med seg snop til lørdag her. Hun kom med 1 lakrisstang Hvor gjør jeg feil? Jeg har så og si ingen begrensninger, men de vil ikke ha Ikke er de bortskjemte, storforlangende dritunger selv om de får dyre julegaver heller. Jeg er rett og slett sjokkert over utviklingen de har her i hjemmet :S
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #60 Skrevet 20. desember 2012 Synes altfor mange foreldre kjøper overdevet fine/dyre gaver til ungene sine til jul. Pluss at de propper dem fulle med sukker, for de må jo "kose seg...". Unger har ikke godt av så mye sukker, jeg mener det grenser til barnemishandling å gi ungene godteri hele tiden. Blodsukkeret raser opp og ned, og humøret blir deretter. For ikke å snakke om helsa på sikt. Hadde det bare vært julaften, men det er jo faen meg hele året ! Min lille går ordentlig mat hele uka, sunn matpakke med rugbrød og masse grønt, og en kjeks eller liten skjokolade en sjelden gang. Og han lider ikke! tvert imot, han er en veldig fornøyd og glad gutt, og takknemlig for det han får. han er tre, og får lego av oss til jul, til den nette sum av 250 kr. Julaften får han strømpe med rosiner, tørkede aprikoser, et kinderegg, og et par pepperkaker. Når ble sukker og dyre gaver kos? Jeg bare spør.. Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Jeg syns også det blir for mye sukker hos enkelte. Men i jula får de spise sukker, men ikke hele tiden og hele dagen. De skal fungere da også, og ikke bli sure og føle ubehag pga. blodsukkersvingninger hele dagen, hver eneste dag i jula. Men pepperkaker, rosiner og tørkede aprikoser er det noe han foretrekker? For det gir vel ikke noen mindre blodsukkerstigning etter min mening (?) Gavene er en annen ting, det er vi nok mer av typen som overdriver litt. Men ser ikke noe galt i det. De er flotte barn selv om de blir skjemt bort med gaver. Synes alltid det er like gøy med de ''sunne'' som forer ungene med ''sukkerfri'' frukt og tørket frukt jeg.. Fortsett med de ''sukkerfrie'' og kjipe alternativene deres Anonym poster: 65cb5e0e987505ef9975bed7598ec36b
Toocute Skrevet 20. desember 2012 #61 Skrevet 20. desember 2012 Behøver ikke bekymre meg for muggsopp i rosinene, han får bare en. Pluss en halv aprikos og smulene etter pepperkakene, som jeg har spist! Får heller ikke kinderegget, for det spiser jeg, men gaven inni. Har også slutta å amme babyen på 3 mnd, hun får kun rosiner og aprikoser som jeg blender og fyller i henne med trakt. Går så fint så... Seriøst, snakk om å vinkle seg vekk fra hovedproblemstillingen her.. HI Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Du er ikke mye sunn selv da.Kan kanskje dra frem det gode argumentet ditt nå da. Jeg ønsker ikke bruke skattepengene mine på dine kostholdsykdommer i fremtiden. Jeg må le av dobbeltmoralen din. Ja, for du forsto absolutt poenget med det jeg skrev. Hørt om ironi? Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Ironi passer egentlig ikke å brukes på nett. Vist du forstår?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #62 Skrevet 20. desember 2012 Hvorfor bryr du deg om det? Er jo opp til hver enkelt det Fordi mine skattepenger går til å behandle dine barn for all verdens stygge sykdommer senere i livet, som følge av feil kosthold. HI Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Når ble skattepengene DINE? Såvidt jeg vet betaler vi skatt til STATEN og de disponerer penge slik de "vil"! Å sammenlikne det å gi barna sukkerholdige produkter med barnemishandling forteller mer om din såkalte "intelligens" enn det gjør om foreldrene som unner barna sine det lille ekstra til jul. Du kan umulig ha mye respekt for de barna som har og fortsatt opplever mishandling slik du sammenlikner! Anonym poster: 79f8b3436b784a135e34cb34b26d3527
Countess Skrevet 20. desember 2012 #63 Skrevet 20. desember 2012 Jeg ser poengene her. Fra alle kanter. Jeg kunne derimot ikke brydd meg mindre om hva andre kjøper i gave til barna sine, og hva de gir dem å spise i jula..eller hver dag om det skulle være det. Det ser derimot ikke ut til at enkelte forstår at barn ikke blir "drittunger" av dyre julegaver. Det er hva vi som foreldre gjør for barna våre hver dag, hele året. Det som virkelig provoserer meg er hvordan folk bruker barnemishandling og omsorgssvikt i annenhver setning i tema som dette. Folk burde ikke ha barn og barnevernet blir brukt som trussel! Aner du hva barnemishandling er, HI? Virker ikke sånn. Du er ikke en perfekt mor! Det er ingen av oss. Du er heller ikke bedre enn andre bare for at du er det type menneske som liker å belære andre. Det betyr heller ikke at alle dine meninger er riktige. Det sies at det er lettere å se flisa i andres øye, enn bjelken i sitt eget.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #64 Skrevet 20. desember 2012 Det er faktisk kostholdet i hverdagen som betyr noe. Hvis man fôrer ungene sine på sukker hver dag, er det ikke bra, men akkurat i jula eller på bursdager gjør det ingenting. Hvorfor skal ikke god mat eller snop være kos? Og hvorfor kan man ikke til jul få kose seg med sånt? Tørket frukt er det forresten veldig mye sukker i. Anonym poster: da9f2af28ce8bf892b5dd014ea82f392
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #65 Skrevet 20. desember 2012 Blir nok sukker her i jula Kjøpte 6 kilo smågodt på europris i dag Anonym poster: fe25147fbefd33c5400e93cad01712e9
Caprica Skrevet 20. desember 2012 #66 Skrevet 20. desember 2012 Og for å passe inn i den perfekte livsstilen til en perfekt dib-mamma gjør jeg også følgende: - forteller det til mannen hvis jeg har stått bak en annen mann i køen, snakket med han som satt i kassa på Rimi (han var jo mann, og hamn smilte til meg..) og alle andre ting som involverer umoralsk opptreden med en annen mann - sender barna i barnehagen til nød 2 timer 1-2 dager i uka - løper og plukker opp toåringen ved den minste lille tegn til gråting - bysser femåringen i søvn, før jeg sitter ved sengekanten hans en time for å være sikker påta han føler seg trygg på at mamma er der - har både 2-åringen og 5-åringen bakovervendt i den lille (men store nok) Ford fiestaen min, selv om begge hyler pga krampe i beina og kaster opp etter 5 minutters kjøring pga biltype -reiser ikke fra barna i mer enn Max 10 minutter før de er 10! Barnas behov må alltid komme først,og de har behov for at mamma er tilstede - og jeg tenker selvfølgelig aldri aldri aldri at barna mine er små terrorister satt på denne jord for å teste hvor langt de kan tøye strikken før mamma eksploderer Og nå i julen skal vi selvfølgelig være sammen hele tiden, alle sammen,utenn avbrekk eller pause for noen.. Kvalitetstid kalles det! Anonym poster: cda343620a2f784753c62570f9a24a7a Hehe Word!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #67 Skrevet 20. desember 2012 Ja, livet er enkelt og ukomplisert når man bare har ett barn på 3 år som man kan kontrollere til en hver tid. Snakkes når du får litt større barn Anonym poster: dc83e732f0cc487ccfacb86635bc4418
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. desember 2012 #68 Skrevet 20. desember 2012 Synes altfor mange foreldre kjøper overdevet fine/dyre gaver til ungene sine til jul. Pluss at de propper dem fulle med sukker, for de må jo "kose seg...". Unger har ikke godt av så mye sukker, jeg mener det grenser til barnemishandling å gi ungene godteri hele tiden. Blodsukkeret raser opp og ned, og humøret blir deretter. For ikke å snakke om helsa på sikt. Hadde det bare vært julaften, men det er jo faen meg hele året ! Min lille går ordentlig mat hele uka, sunn matpakke med rugbrød og masse grønt, og en kjeks eller liten skjokolade en sjelden gang. Og han lider ikke! tvert imot, han er en veldig fornøyd og glad gutt, og takknemlig for det han får. han er tre, og får lego av oss til jul, til den nette sum av 250 kr. Julaften får han strømpe med rosiner, tørkede aprikoser, et kinderegg, og et par pepperkaker. Når ble sukker og dyre gaver kos? Jeg bare spør.. Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Enda en lavkarbohysteriker mistenker jeg... Unger har ikke skade av LITT sukker. Å bare kjøre supersunt hele året og nekte ungen godteri annet enn julaften gjør at ungen kommer til å skeie helt ut i tenårene når ungen begynner å få egne penger og kan gå på kiosken og kjøpe snop selv. Seriøst, ROSINER som julegodt???
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. desember 2012 #69 Skrevet 20. desember 2012 Og for å passe inn i den perfekte livsstilen til en perfekt dib-mamma gjør jeg også følgende: - forteller det til mannen hvis jeg har stått bak en annen mann i køen, snakket med han som satt i kassa på Rimi (han var jo mann, og hamn smilte til meg..) og alle andre ting som involverer umoralsk opptreden med en annen mann - sender barna i barnehagen til nød 2 timer 1-2 dager i uka - løper og plukker opp toåringen ved den minste lille tegn til gråting - bysser femåringen i søvn, før jeg sitter ved sengekanten hans en time for å være sikker påta han føler seg trygg på at mamma er der - har både 2-åringen og 5-åringen bakovervendt i den lille (men store nok) Ford fiestaen min, selv om begge hyler pga krampe i beina og kaster opp etter 5 minutters kjøring pga biltype -reiser ikke fra barna i mer enn Max 10 minutter før de er 10! Barnas behov må alltid komme først,og de har behov for at mamma er tilstede - og jeg tenker selvfølgelig aldri aldri aldri at barna mine er små terrorister satt på denne jord for å teste hvor langt de kan tøye strikken før mamma eksploderer Og nå i julen skal vi selvfølgelig være sammen hele tiden, alle sammen,utenn avbrekk eller pause for noen.. Kvalitetstid kalles det! Anonym poster: cda343620a2f784753c62570f9a24a7a Hehe Word!! Du glemte å gi ungen epler, gulrøtter og brokkoli i julestrømpa, siden sukker er dødelig, uansett mengde
samu Skrevet 20. desember 2012 #70 Skrevet 20. desember 2012 Synes altfor mange foreldre kjøper overdevet fine/dyre gaver til ungene sine til jul. Pluss at de propper dem fulle med sukker, for de må jo "kose seg...". Unger har ikke godt av så mye sukker, jeg mener det grenser til barnemishandling å gi ungene godteri hele tiden. Blodsukkeret raser opp og ned, og humøret blir deretter. For ikke å snakke om helsa på sikt. Hadde det bare vært julaften, men det er jo faen meg hele året ! Min lille går ordentlig mat hele uka, sunn matpakke med rugbrød og masse grønt, og en kjeks eller liten skjokolade en sjelden gang. Og han lider ikke! tvert imot, han er en veldig fornøyd og glad gutt, og takknemlig for det han får. han er tre, og får lego av oss til jul, til den nette sum av 250 kr. Julaften får han strømpe med rosiner, tørkede aprikoser, et kinderegg, og et par pepperkaker. Når ble sukker og dyre gaver kos? Jeg bare spør.. Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f veldig enig med deg HI. men godt ikke alle holder på sånn.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #71 Skrevet 20. desember 2012 ADVARSEL til HI, sterkt bilde! Men vi skal kose oss i julen og romjulen, så får du kose deg med brødskalkene dine du;) Anonym poster: 69262e86351cca8e6e494cb519732a36 Blir sikkert megakos!! Også blir Novo Nordisk glad for å kunne selge mer medisin. Dette var en god julegave til dem:) Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. desember 2012 #72 Skrevet 20. desember 2012 ADVARSEL til HI, sterkt bilde! Men vi skal kose oss i julen og romjulen, så får du kose deg med brødskalkene dine du;) Anonym poster: 69262e86351cca8e6e494cb519732a36 Blir sikkert megakos!! Også blir Novo Nordisk glad for å kunne selge mer medisin. Dette var en god julegave til dem:) Anonym poster: d60fe26966c35dea67b53bbc8006691f Jepp, for sukker er dødelig uansett mengde... Rart folk overlevde før i tiden sier jeg bare...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. desember 2012 #73 Skrevet 20. desember 2012 Mens å proppe seg full av aspartam i lettbrus og lettsaft, DET er fint det...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #74 Skrevet 20. desember 2012 ADVARSEL til HI, sterkt bilde! Men vi skal kose oss i julen og romjulen, så får du kose deg med brødskalkene dine du;) Anonym poster: 69262e86351cca8e6e494cb519732a36 Det er vel ikke til hele julen og romjulen? Synes det så litt lite ut. Anonym poster: e9fda0a0f568927d4f2d0da1dde86076
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #75 Skrevet 20. desember 2012 Tror ikke barn har vondt av og kose seg jeg, dyre gaver er ikke veldig viktig,men kjøpte for ca 1000 til stesønnen min og han som kommer i Februar, og stesønnen min får gjerne en sjokolade hver gang vi ser han og det er anhver søndag,synes ikke det er mye,men når sønnen min vokser opp skal han selvsagt ikke få godt uten om Lørdagen og spesielle dager,men jeg dømmer ikke folk som gir godt ofte for det er opp til hver enkelt og det bør man respektere Hæ? Har du kjøpt jule gave til babyen din før den er født?? Anonym poster: a4bfab5fd883537e5f567fd7ae5b046c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå