Gå til innhold

Konkurranse - her er vinnerne


elin

Anbefalte innlegg

De fineste gavene er jo de man lager selv. Jeg elsker å få hjemmelagde ting under treet og spesielt om det er strikkede eller heklede ting :) Jeg er dessverre ikke så god på strikking/hekling selv men jeg holder på å øve, så kanskje neste jul? :D

Ellers mener jeg at de fineste gavene er gjennomtenkte og reflekterer den personen som skal få gaven.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt julegavetips er kjøp gaver fra lokalmiljøet, så også de små nisje forretningene overlever. I år kommer mye av mine gaver fra en lokal gårdsbutikk som har hjemmelaget syltetøy, gløgg osv. som er laget av lokale bær, pinnekjøtt fra lokale villsauer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er en opplevelse!! En weekendtur med kjæresten, ridetur med venninna, kino/teater med barna eller gå i opraen med bestemor;) d er vell egentlig d jula handler om??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spiselig:-D folk har stort sett skaperen fulle av alt, og jeg har desverre ikke tid å gi bort tid noe som er helt supert å få. Her barrierer gavene etter pris men røykalaks er storfavoritten mens de dyrere gjerne blir fenalår spesielt om vi går fler sammen. Eller noe fra lokale produsenter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ønsker jeg som oftest en opplevelse sammen med samboer, familie eller venner. I en hektisk hverdag er det også fint å få/gi tjenester ( snømåking, barnepass, hjembakte brød, osv) Som regel har vi ellers i overflod! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste julegavetips er å bruke hjertet.

Finne det lille unike til hver enkelt og planlegge i litt god tid.

Ikke stresse for da mister en en del av julemagien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tips erå lage fotobok eller kalender med bilder av året som har gått. Vi gir det til besteforeldre og oldeforeldre hvert år. Begynte med det da lille gutten vår ble født. Veldig personlig og koselig,og noe alle setter pris på og som varer et helt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer du på restene av stearinlys gjennom året, kan du lage hjemmelagde lys. Morsomt å lage, billig og miljøvennlig!

 

Hjemmelaget syltetøy eller tørket sopp er også supert om man tenker på det på høsten/sensommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste julegave tips er å gi bort et "gavekort" på kvalitetstid der man f.eks spanderer middag, en aften på revy, eller kino. Slik at man må ta seg tid til hverandre i en travel hverdag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til voksne som har alt: revybilletter/teaterbilletter/konsertbilletter.

Kanskje ikke en gave som varer så lenge, men det blir en hyggelig kveld ut av det. Og det blir ikke bare dyttet innerst i et skap..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er konsertbilletter, billetter til teater/kino/stand-up/ opera osv. Opplevelser er alltid supert! Og uendelig mye bedre enn noe som bare blir trødd ned i en skuff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gaversomforandrerverden.no/home/gift.aspx?id=133

 

Gaver som forandrer verden er mitt tips. Her kan du kjøpe symboler på gaven til den du vil gi til men pengene går til å hjelpe andre. Ett myggnett for eksempel, "Hvordan hjelper denne symbolgaven?

For 90 kroner kan vi dele ut fem myggnett til de som trenger beskyttelse mot malariasmitte."

 

Eller:To Geiter, Hvordan hjelper denne symbolgaven?

500 kroner er nok til å kjøpe to geitekillinger til en fattig familie. I Kirkens Nødhjelps prosjekter avtaler vi at familien som får geitene, gir den første geitekillingen i neste kull til en av naboene i landsbyen. Slik får enda en familie et levebrød. Og på den måten blir geitetvillingene en gave som fortsetter å gi.

 

Eller vannpumpe:

Hvordan hjelper denne symbolgaven?

1000 kroner er nok til å en enkel håndpumpe som kan forsyne en hel landsby med rent vann hele dagen. Dette er også en løsning som Kirkens Nødhjelp bruker i flyktningleirene i Darfur, steder der det er vanskelig å skaffe rent vann.

 

GAVENE koster fra 90,- til 3600,- for solceller og vil glede ved å virkelig gjøre en forskjell i en som du er glad i sitt navn.

 

Håper noen andre enn oss gir en gave som kan redde liv i år. Det trenger ikke å være dyrt og gjør så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt julegavetips er å gi gaver med mening. Ikke bare kjøp noe, men gi noe som barna har laget, noe du selv har ordnet eller noe lignende. Det er hvertfall en slager hos besteforeldre/foreldre hos oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En perfekt julegave kan være å lage hjemmelagde gavekort, f.eks En valgfri resturangte hvor jeg spanderer middag og drikke. En kinodate meg meg med masse godis. En tur til Danmark, hvor jeg spanderer flyturen osv.

Da får man tid til å kose seg sammen.

 

Anonym poster: bdcf42088f64808c3f5f663c07b55c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gave til hele famiilien er en "opplevelsesdag" for barna. Ta med andres barn på kino, teater, Tusenfryd, museum el. Gjerne med middag etterpå, kanskje til og med overnatting!? Også får mamma og pappa tid til å slappe av, rydde, være kjærester, eller gjøre det de ønsker å gjøre. Barna har det supert, foreldrene koser seg, og gjensynsgleden er stor. Og kanskje blir det også veldig deilig for deg å avlevere barna igjen...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en fotobok med bilder av personen/minner. Årskalender med bilde. Skrapelodd på gavene til barna. Stearinlys. Hjemmelaget julepynt/ kaker og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til voksne mennesker er de beste gavene forbruksvarer - f eks mat, vin eller kaffe, eventuelt opplevelser. Det har så lett for å hope seg om med ting og tang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste julegavetips er opplevelser. En spennende konsert, operaen, teaterbiletter, eller barnevakt til foreldre som ikke har så mye familie eller andre å spørre om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det vi ønsker oss mest er barnevakt, så et par barnevakt billetter av varighet 2-3 timer hadde blitt satt umåtelig pris på her.

 

Til barn er mitt beste gavetips bøker, som man kan lese ilag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg synes det var en god idé å gi bort et «gavekort» på en middag hjemme.hos en selv. En invitasjon til en koselig, sosial kveld med middag og gode samtaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...