Gå til innhold

Konkurranse - her er vinnerne


elin

Anbefalte innlegg

Hos oss hadde ikke hverdagen gått rundt uten fantastiske besteforeldre, og da jeg kom over verdensgavene fra Unicef og så at man også kunne "gi bort" bestemødre tenkte jeg at dette må være julens fineste gave! Man betaler 240kr og disse går til å hjelpe en bestemor økonomisk, det er mange bestemødre der ute som vier livene sine til å hjelpe barnebarn som har mistet foreldrene sine i krig og sykdom og som trenger hjelp til å skaffe mat på bordet og andre livsnødvendigheter. fra Unicef får man så et gavebevis som man kan gi bort. Ikke bare hjelper man et barn og en bestemor men det er en fin symbolsk gave til besteforeldre som egentlig ikke trenger noe som helst for å vise dem hvor viktige de er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi hverandre en ferietur sammen, jo flere, desto bedre! Alle setter inn penger på feriekonto, og vips er årets julegaver tatt hånd om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig hyggelig å gi bort bruksting som barna har laget/ vært med på å lage. Men det må ikke være så omfattende at vi ikke orker å lage det. Her er et par morsomme og overkoemmelige forslag:

- Kjøp de store fyrstikkeskene og klipp til et farget ark som ramme og et litt mindre hvitt ark som skal limes på etter at barna har tegnet på det. Si at de skal tegne en engel/ lucia-tog/ nissen/ noe julerelatert. Blir kjempe kule og sjarmerende!

- La barna fylle et lag med perler i en pepperkakeform og stek i ovnen på 200grader noen minutter. Blir kule julepynt!!!

- Kjøp de tykke, kvadratiske rammene fra Ikea og lim et av barnas perlebrett i midten. Blir kjempelekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å lage en julekurv eller eske med fylt med ting som du tror mottaker vil like. Svigers får for eksempel en eske fylt med bl.a. to flasker god hvitvin, eksklusiv sjokolade, et par lekre julekuler, og noen andre småting påtenkt den enkelte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke er mye penger på konto i år så tenker jeg det går ann å gi bort "hjelp" f.eks barnepass, vaskehjelp, kanskje ordne i stand en bedre middag eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med småtteri oppi, kaffepose, kubbelys, en bok, bilde.

 

Evt noe jeg syns er mest orginalt; hjemmelaget ting.

 

Feks: la barnet tegnet eller male, ram inn tegningen og gi bort hjemmelaget gave fra barnet. Kan gjerne ha litt glitter på, evt "lakke" maleriet etterpå. Utrolig vakkert med barnekunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En opplevelse fremfor ting som støver ned i en skuff.

Kino eller teaterbilletter for eksempel. I fjor fikk moren min en helaften i operaen med middag og forestilling med døtrene sine, det satte hun utrolig stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror og hans samboer skal ha baby i slutten av desember/begynnelsen av januar, og til henne har jeg laget en liten kurv med alle saker man trenger når man ammer, gulpeklut, leppepomade, vannflaske, ammeinnlegg, puppekrem, og i tillegg er det plass til fjernkontrollen og kanskje et blad (for dem som får til å lese og amme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver som kommer rett fra hjertet, og som er laget full av omtanke og varme:)Hjemmelaget cookies,broderte "forkle" for å ha på flasker,pyntet fyrstikkesker for å nevne noe av det jeg pleier å lage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste julegavetips er årskalendre med bilder av barna til besteforeldre. Da vil de hver måned ha et nytt bilde av poden de kan kose seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tipser gavekort på Strømmen storsenter. Finner man ikke noe man liker der etter de bygde om så finner man ikke noe :-) Veeeldig mange butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser ofte på opplevelses-gaver som er veldig populært både blant venner og familie. Kun kreativiteten setter en stopper her - det kan være gavekort på en kveld på restaurant, billetter til en konsert, til operaen eller teater, et kurs i matlaging, et fotokurs, spa-behandling, gavekort hos frisør, barnevakt-gavekort osv osv.

 

Det krever litt tid og planlegging, men er veldig koselig fordi det ofte kan bety at man må sees etterpå for å bruke gaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavetips: gi noe som barna har laget selv, i år har vi laget som en del av adventskalenderen at barna skal tegne, lim eller klistre noe på en kalender som de gir til besteforeldrene. Det er et bilde for hver av de første tolv dagene i desember... Har skrevet ut like bilder, kjøpt juleklistremerker og gode tusjer og fargeblyanter...

Blir noe helt eget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange barn får mer enn nok leker, men det er likevel ikke noen stor hit med en geit i peru eller andre gode gjerninger... Men har er et genialt tips til hvordan du kan lære barn om å sette pris på alt de har (og alle de gavene de får til jul) og skjønne at mange andre steder i verden ikke har så mye - uten å gi skyldfølelse eller stakkarsliggjøre de andre barna.

 

http://www.forut.no/nettbutikk/112-india-pedagogisk-pakke.html

Pedagogisk pakke fra Foruts innsamlingsaksjon. "Bli kjent med" et barn i et annet land (gjennom sang, musikk, eventyr og video) som er glad og drømmer om og ønsker seg ting. Dersom barnet blir interessert har Forut også tips til hvordan barn kan samle inn penger og sende for å hjelpe.

 

I nettbutikken til Forut er det også mange andre ting som er fine og få både for små og store og samtidig gir et bidrag til en god sak.

 

Hvis noen lurer på det, så jobber jeg ikke i Forut, jeg vet de har gode opplegg for solidaritetsarbeid i barnehager og barneskole, og i år har jeg oppdaget nettbutikken deres, og det blir noen gaver derfra i år. (Jeg har bestilt gaver derfra allerede, og de kom utrolig kjapt i posten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste julegavetips er det at det er tanken som teller.

Man trenger ikke alltid løpe avgårde og kjøpe den dyreste gaven til kjæresten på lillejulaften fordi om en har fått nyss om at han har kjøpt et speilreflekskamera eller en eller annen dyr duppeditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gode tips er å gi bort en barnevakt helg til svigerforeldrene dine. Da kan de ha barna dine en hel helg, helt alene mens du og mann kan finne på noe gøy sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint å kjøpe litt annerledes hverdagsting. For eksempel spesielle teer/syltetøy/matvarer. Ellers er hjemmestrikket/sydd/malt/fotografert/bakt...osv supre gaver som kan gis bort til hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått litt for lang tid uten konkurranser her, men nå har jeg endelig fikset premie.

Og for å bøte på, har vi fått 10 premier, slik at jeg kan trekker 10 heldige vinner.

 

Og premien, det er 10 bøtter med den kule Playmais-leken. Les mer om produktet her: www.playmais.no

 

Det eneste du må gjøre for å være med i trekningen er å svare på følgende spørsmål:

Hva er ditt beste julegavetips?

 

Jeg trekker ti vinnere onsdag 19. desember.

 

Besøk Playmais på Facebook:www.facebook.com/playmais.norge

 

PS. Fint om du svarer med nick. Da er det enkelt for meg å finne deg om du vinner!

Nå har det gått litt for lang tid uten konkurranser her, men nå har jeg endelig fikset premie.

Og for å bøte på, har vi fått 10 premier, slik at jeg kan trekker 10 heldige vinner.

 

Og premien, det er 10 bøtter med den kule Playmais-leken. Les mer om produktet her: www.playmais.no

 

Det eneste du må gjøre for å være med i trekningen er å svare på følgende spørsmål:

Hva er ditt beste julegavetips?

 

Jeg trekker ti vinnere onsdag 19. desember.

 

Besøk Playmais på Facebook:www.facebook.com/playmais.norge

 

PS. Fint om du svarer med nick. Da er det enkelt for meg å finne deg om du vinner!

 

mitt tips er å være der for den som trenger det i jula, det må være den aller beste gaven jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt glass skåler og barna har malt på så laget jeg karameller som vi puttet opp i:) fine skåler med lokk til kr 19 på Clas Olsen:) ble kjempefine og ganske billig, til søsken med barn som bare skal ha en liten ting:)) så til tantebarna er brannmann sambilen eller hellekopter kr 199 så en body eller kosebukse i tillegg så er ganske fornøyd :)

 

Anonym poster: 100feead0542f680af1f2050a9c9ad23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg skannet inn 300 bilder fra barndommen til meg og søstrene mine. Samt tidlige bilder fra mamma og pappa da de var yngre. Så laget jeg en fotobok på nettet og bestilte.

Disse bildene har jo ligget hjemme hos mamma og pappa, så nå skal alle få et eget eksemplar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips, i alle fall til den som har alt, må være en kurv med litt god spekemat, flatbrød, noe godt drikke, kanskje en god kniv og ei skjærefjøl også. (Kan være fordi jeg er gravid og ikke tenker på annet enn spekemat om dagen :P )

 

Til barn anbefaler jeg å handle på nettet. lekmer.no og amazon.co.uk har vært flittig brukt her i gården i år. Amazon er også helt supert til å sende pakker til utlandet. Du kan sende direkte, de pakker inn for deg. På den måten slipper du den dyre frakten fra Norge (pluss å måtte passe på at pakken ikke er høyere/lengre/bredere/tyngre enn så og så).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er magnetiske bilfendere som heter doordefender. De kan du sette utenpå bilen for å unngå parkeringsbulker når du står parkert. Veldig fint når du står på kjøpesentre og i trange parkeringshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg laget en superdigg nøtteblanding (christmas nuts) og pakket de inn i glasskrukker med julesløyfe på. Har også laget deilig bodyscrub med duft.

Barnet malte på askjetter til familien (vi stekte de i ovnen så de tåler oppvaskmaskin). Barnet har også malt forskjellige steiner hun har funnet i høst.

også har vi selvfølgelig kjøpt noen gaver. Men det er tanken som teller! :)

(og med hjemmelagde ting har du jo lagt litt sjel i det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjoner til uformelle hverdagsmiddager. De fleste synes det er luksus i hverdagen og komme til dekket bord og hyggelig samvær. Husk at det skal være hverdag med ekstra posjoner av det du ellers ville servert familien din. Suppe med hjembakt brød, lapskaus, kjøttkaker o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...