Gå til innhold

*2013* Slankeklubb. Nå skal vi NED :-)


Feit no more

Anbefalte innlegg

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

 

Begynte på PSMF i dag.

 

Sitter å ser på kakeboksen og sliter litt..

 

Har spist skyr yoghurt og kyllingsalat.

Skal snart spise en mager vanilje kesam. Det er lov!!

 

Skal holde på 7-10 dager tror jeg.

 

Begynte i dag vi og, jeg ammer nesten ikke lenger og ungen er jo 8 mnd.. Så tenker det går bra :)

 

Har sååå lyst på sjokolade... Har spist eggehviter og skinke, karbonadedeig og kylling i dag.. Med salat til alle måltidene. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve en uke uten sjokoladen min :(;) skal i første omgang gå på den i en uke, får se hvordan det går. Skal jo ikke ned så veldig mye egentlig. Men det lille sitter så godt fast... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jeg være med?

Har 14 kg for mye som skal vekk før sommeren. I dag har jeg rensket skapene for alt som heter usunt og jakten på et sunnere liv har begynt. Merker kroppen skriker etter sukker, men har klart meg uten i dag!

Jeg ammer, så noen slankekur blir det ikke akkurat. Men har kuttet brød, hvit ris og pasta. Nå blir det fullkornsprodukter og knekkebrød. Og snop, chips, kaker og brus er absolutt ikke lov. Målet er minst en trilletur for dagen på 45-60 minutter, og får jeg ikke til det er det treningssenteret neste. Er i dag 79 kg. første delmål er 75 kg, deretter 70 kg og til slutt 65 kg. Målet er å komme inn i buksene mine igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

 

Begynte på PSMF i dag.

 

Sitter å ser på kakeboksen og sliter litt..

 

Har spist skyr yoghurt og kyllingsalat.

Skal snart spise en mager vanilje kesam. Det er lov!!

 

Skal holde på 7-10 dager tror jeg.

 

Begynte i dag vi og, jeg ammer nesten ikke lenger og ungen er jo 8 mnd.. Så tenker det går bra :)

 

Har sååå lyst på sjokolade... Har spist eggehviter og skinke, karbonadedeig og kylling i dag.. Med salat til alle måltidene. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve en uke uten sjokoladen min :(;) skal i første omgang gå på den i en uke, får se hvordan det går. Skal jo ikke ned så veldig mye egentlig. Men det lille sitter så godt fast... :(

 

Flink!

Skal ikke ned mye jeg heller. veier jo 60 ca nå, så ikke så mye jeg skal ned..

 

Det viktigste er å ha kommet igang...

Jeg kommer til å savne søtsaker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått meg en liten tur nå, har ikke spist sjokolade/snop på to dager!!

 

Har ikke gått mer enn 5000 skritt da... Gikk ikke mer enn 2000 på jobb. Tar tid å høre leselekser med tre unger, lage middag og div, men blir få skritt på det da;) Jaja, kommer vel etter hvert! Må prøve å gå 20-30minrask gange hver dag, er ikke det en begynnelse? Eve at jeg jogger like lenge til våren, når formen er blitt bedre?

 

Må bare spør: Hvor ofte skal en veie seg for å holde oversikt? Når på dagen bør en veie seg? Bør det være med eller uten klær?

 

Så lurer jeg på om det er 'greit' å spise en sånn karamell-nutrilettbar dersom søtsuget blir for stort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dårlig uvane når jeg er på vei ned og det er at jeg veier meg hver dag, morgen og kveld. Syk!

Men jeg har en fast dag i uken som teller, og da veier jeg om morgen uten klær.

 

Jeg trener på treningssenter. Blir ny time, spinning, i morgen før jobb. Og så har jeg planer om å slepe meg avgårde lørdag og søndag også. Lider nå før jeg er kommet i gang, men vet av erfaring at jeg er i en helt annen modus om et par uker.

 

Skal vi ha en felles veiedag da damer? Onsdag f.eks, det er midt i uka og da rekker kanskje eventuelle helgesynder å slippe litt taket også ;)

Ingen behøver å si hva de veier om de ikke vil. Men hvor stor, om noen, endring det er. Hva sier menigheten?

Endret av humlesurr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med på felles veiedag! Er som deg at jeg blir helt avhengig av den vekta :( hver morgen, men ikke på kvelden. Av erfaring er jeg tyngre på kvelden. Kan ikke legge meg med negativt tall i hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier meg hver mandag, rett etter jeg har tisset om morgenen. Uten klær, så og si..

Blir gjerne med på felles veiedag jeg.

 

Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer. Og så må jeg skaffe meg en treningsmatte så jeg kan trene hjemme for jeg orker ikke svette blandt masse folk.. Blir så fort flau.. I tillegg har jeg en mage som ikke alltid er med på laget :/

(unnskyldninger, unnskyldninger)

 

Men jeg har klart meg ganske bra mtp matinntaket.

1 skive morgen, 1 skive lunch, normal (halvparten av hva jeg HAR hatt før) porsjon middag og 1 skive kvelds. Har fått inn litt gulrøtter, 1 yoghurt og en appelsin innimellom. Mulig jeg bør variere med noe musli, knekkebrød o.l. Kommer til å gå matlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mandag! Det gjør at jeg klarer å holde motivasjonen oppe i helga også :P i dag har jeg gått lang tur med lillemor etter vi hadde levert storebror i bhg. Deilig :D men merker kroppen har vært for mye i ro de siste månedene. Vondt i beina :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hver mandag, rett etter jeg har tisset om morgenen. Uten klær, så og si..

Blir gjerne med på felles veiedag jeg.

 

Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer. Og så må jeg skaffe meg en treningsmatte så jeg kan trene hjemme for jeg orker ikke svette blandt masse folk.. Blir så fort flau.. I tillegg har jeg en mage som ikke alltid er med på laget :/

(unnskyldninger, unnskyldninger)

 

Men jeg har klart meg ganske bra mtp matinntaket.

1 skive morgen, 1 skive lunch, normal (halvparten av hva jeg HAR hatt før) porsjon middag og 1 skive kvelds. Har fått inn litt gulrøtter, 1 yoghurt og en appelsin innimellom. Mulig jeg bør variere med noe musli, knekkebrød o.l. Kommer til å gå matlei.

 

Du kan ikke begynne med korte turer da?

Jeg tenker litt sånn som deg ang treningssenteret, men så tenker jeg at de som er der svetter minst like mye som meg. Og ikke ser jeg på andre når jeg trener, så hvorfor skal de se på meg? For meg er det treningssenteret som gir meg motivasjon til å trene skikkelig, så da må jeg trosse mine egne fordommer og komme meg ned der.

 

Veldig lurt å variere på maten ja, for hvis ikke kan du bli fort lei. Kjøp inn pålegg som du syns er spennende og godt. Pynt med salat og andre grønnsaker (tomat, agurk, paprika, avokado osv). Gjør maten pen og se på, da er det kjekkere å spise den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hver mandag, rett etter jeg har tisset om morgenen. Uten klær, så og si..

Blir gjerne med på felles veiedag jeg.

 

Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer. Og så må jeg skaffe meg en treningsmatte så jeg kan trene hjemme for jeg orker ikke svette blandt masse folk.. Blir så fort flau.. I tillegg har jeg en mage som ikke alltid er med på laget :/

(unnskyldninger, unnskyldninger)

 

Men jeg har klart meg ganske bra mtp matinntaket.

1 skive morgen, 1 skive lunch, normal (halvparten av hva jeg HAR hatt før) porsjon middag og 1 skive kvelds. Har fått inn litt gulrøtter, 1 yoghurt og en appelsin innimellom. Mulig jeg bør variere med noe musli, knekkebrød o.l. Kommer til å gå matlei.

 

Du kan ikke begynne med korte turer da?

Jeg tenker litt sånn som deg ang treningssenteret, men så tenker jeg at de som er der svetter minst like mye som meg. Og ikke ser jeg på andre når jeg trener, så hvorfor skal de se på meg? For meg er det treningssenteret som gir meg motivasjon til å trene skikkelig, så da må jeg trosse mine egne fordommer og komme meg ned der.

 

Veldig lurt å variere på maten ja, for hvis ikke kan du bli fort lei. Kjøp inn pålegg som du syns er spennende og godt. Pynt med salat og andre grønnsaker (tomat, agurk, paprika, avokado osv). Gjør maten pen og se på, da er det kjekkere å spise den ;)

 

Jo, jeg går korte turer. Det kom kanskje ikke godt nok frem i innlegget mitt; "Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer." :) Skal gå lengre og lengre for hver dag, bare ikke overdrive så jeg "går opp igjen" skaden.

 

Jeg har prøvd treningssentre mange ganger og minnene om hvordan alles øyne ser på en fra videregående skolen er enda såpass sterkt i minne hos meg at jeg kvier meg grundig for å vise meg i nærheten av treningsapparater. Så jeg får heller begynne hjemme og så evnt ta neste skritt derfra.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en invitasjon så kaster jeg meg på her! Håper jeg er velkommen, og at vi kan støtte hverandre, og løfte hverandre når det trengs :)

Blir stolt når jeg ser så mange som vil gjøre det bedre for seg selv, det er et godt tegn! Vi vil ikke være kjukke mammaer/prøvere osv som ikke orker noenting! :)

 

Jeg vil ned til 68 kg. er 174 cm, og det er min absolutte trivselsvekt:) Kan tilføye at jeg har to barn. en på straks 4, og ei på 7 uker. Jeg vil inn i strl. 36 igjen. det er sikkert lenge til, men en gang SKAL jeg!

Endret av *Sommerfrisk*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hver mandag, rett etter jeg har tisset om morgenen. Uten klær, så og si..

Blir gjerne med på felles veiedag jeg.

 

Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer. Og så må jeg skaffe meg en treningsmatte så jeg kan trene hjemme for jeg orker ikke svette blandt masse folk.. Blir så fort flau.. I tillegg har jeg en mage som ikke alltid er med på laget :/

(unnskyldninger, unnskyldninger)

 

Men jeg har klart meg ganske bra mtp matinntaket.

1 skive morgen, 1 skive lunch, normal (halvparten av hva jeg HAR hatt før) porsjon middag og 1 skive kvelds. Har fått inn litt gulrøtter, 1 yoghurt og en appelsin innimellom. Mulig jeg bør variere med noe musli, knekkebrød o.l. Kommer til å gå matlei.

 

Du kan ikke begynne med korte turer da?

Jeg tenker litt sånn som deg ang treningssenteret, men så tenker jeg at de som er der svetter minst like mye som meg. Og ikke ser jeg på andre når jeg trener, så hvorfor skal de se på meg? For meg er det treningssenteret som gir meg motivasjon til å trene skikkelig, så da må jeg trosse mine egne fordommer og komme meg ned der.

 

Veldig lurt å variere på maten ja, for hvis ikke kan du bli fort lei. Kjøp inn pålegg som du syns er spennende og godt. Pynt med salat og andre grønnsaker (tomat, agurk, paprika, avokado osv). Gjør maten pen og se på, da er det kjekkere å spise den ;)

 

Jo, jeg går korte turer. Det kom kanskje ikke godt nok frem i innlegget mitt; "Jeg har egentlig ikke begynt 100 % enda pga en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så lange turer." :) Skal gå lengre og lengre for hver dag, bare ikke overdrive så jeg "går opp igjen" skaden.

 

Jeg har prøvd treningssentre mange ganger og minnene om hvordan alles øyne ser på en fra videregående skolen er enda såpass sterkt i minne hos meg at jeg kvier meg grundig for å vise meg i nærheten av treningsapparater. Så jeg får heller begynne hjemme og så evnt ta neste skritt derfra.

 

Takk for tips :)

 

Sorry, frøken ammetåke leste ikke godt nok før jeg svarte :-P å gå turer er en god begynnelse da! Og maten er nok den aller største jobben, hvertfall for meg. Håper at skaden din etter hvert går over :-)

Blir så sykt provosert av hvordan andres blikk og handlinger skal være med å prege og hindre en person gjennom store deler av livet! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ingen rolle hvilken veiedag vi tar for min del, så mandag er like god som noen dag. Sum, sumarum er det sluttresultatet som teller ;)

 

Stå på damer, nå er første helga blåst igang. Det er den tyngste for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele med noen: jeg trente 30 days shred i dag!!!

 

Hehe, beina er helt gele, og jeg fikk røde roser i kinna ;). Merket godt når jeg gikk ned trappa at jeg hadde trent, håper at jeg greier å følge det opp. Mannen har lovet meg at han skal 'tvinge' meg litt når de latskapen min tar overhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Da kaster jeg meg på her jeg jenter :-D

Fulgte med på fjor årets tråd, enda jeg ikke var aktiv..

 

Er på min 3 dag uten godis, spiser en god del proteiner, lite fett og lite kab, tenker også over kcal inntaket.. Er ikke kommet igang med noe trening enda, da jeg har hatt mensen, så fort den melder sin ankomst, så er bekkenet mitt gåent.. Og det er det fortsatt :-/ Men snart! :)

Nå er målet 10-15 kg.. De siste kiloene før jeg er i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Henger meg med her! Fikk sjokk da jeg trappet opp på vekta i går. 71,4kg viste den. Skal ned til 65kg i første omgang.

Har hatt min første dag uten godis, kjenner abstinensene allerede.. haha.. Blir en tung helg!

I kveld skal jeg kaste ut siste rest av jula, og julegodisen med.

 

Har ikke noen spesiell diett jeg skal følge, bare spise sunnt og være i aktivitet hver dag. Gir meg selv god tid, tror at hvis jeg bruker tid på å gå ned, så har jeg lettere for å ikke gå opp igjen.

Har fått dekt bukplastikk, grunnet mye oveheng og andre plager. Legen ønsket å ha meg ned på 68kg til opperasjonen. Men vet jo ikke riktig når jeg får opperere da. De sa iløpet av våren. Kommer jo sist i køen. Men dette er en god motiasjon ja :)

 

Jeg er med på felles veiedag på Mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Veiedager får jeg ikke vært med på denne mandagen hvertfall, må ha nye baterier i baderomsvekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja da er det lørdagskveld damer... Så lyst på rødvin og salte chips, men det blir grønnsaker og dipp som kos i kveld.

 

Stangseleri, sukkererter og gulrøtter.

Dipp:

En boks mager kesam

2 ts agurkmix

Litt splenda eller annen kunstig søtning

Hvitløk i en eller annen variant

 

Enjoy and stay strong! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 av 30 day shred fullført, til tross for stive muskler fra i går :). Satser på å gjennomføre, selv om jeg vet at sjansen for at det sklir litt ut etter hvert er stor... Skriver her inne, satser på at jeg føler det forplikter mer da :).

 

Ha en flott lørdagskveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 av 30 day shred fullført, til tross for stive muskler fra i går :). Satser på å gjennomføre, selv om jeg vet at sjansen for at det sklir litt ut etter hvert er stor... Skriver her inne, satser på at jeg føler det forplikter mer da :).

 

Ha en flott lørdagskveld jenter!!

 

Så flink du er! :) :) :)

Jeg prøvde å følge det opplegget en periode i fjor, men jeg fikk så vondt i knærne. Klarte nesten ikke gå i trapper etter halvannen uke så jeg gav opp. Sikkert knebøy teknikken min som er på trynet, men det går så fort og da er det vanskelig å stabilisere skikkelig synes jeg.

 

Har kommet meg på trening tre ganger siden onsdag og må si meg fornøyd med det. I morgen blir det familietur i marka som trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er også sånn som går på velta hver dag, selv om jeg har veiedag på onsdager. Eller nå mandager ;)

 

Håper jeg får trent litt til uka, treningssenteret har barnepass på formiddagen tre ganger i uka. Er egentlig veldig glad i å trene, men motivasjonen er på bånn med en datter som våkner alt for mange ganger på natta.. Har 30 day shred og, men blir jo sååå støl :P huff..

 

Vurdere å dra frem skrittelleren igjen, samboeren og jeg har hatt konkurranse før :) er konkurransemenneske og verdens dårligste taper :)

Endret av Maibabyenmin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 av 30 day shred fullført, til tross for stive muskler fra i går :). Satser på å gjennomføre, selv om jeg vet at sjansen for at det sklir litt ut etter hvert er stor... Skriver her inne, satser på at jeg føler det forplikter mer da :).

 

Ha en flott lørdagskveld jenter!!

 

Så flink du er! :) :) :)

Jeg prøvde å følge det opplegget en periode i fjor, men jeg fikk så vondt i knærne. Klarte nesten ikke gå i trapper etter halvannen uke så jeg gav opp. Sikkert knebøy teknikken min som er på trynet, men det går så fort og da er det vanskelig å stabilisere skikkelig synes jeg.

 

Har kommet meg på trening tre ganger siden onsdag og må si meg fornøyd med det. I morgen blir det familietur i marka som trim.

 

Sånn ordentlig trening har jeg ikke sjans å få til i hverdagen, dessverre... Derfor mitt desperate forsøk med 30ds nå!

 

Jeg bor på landet, og må kjøre (pga tunnel) for å komme meg på treningsstudio. tar fort en time totalt i bil, og da tar det liksom unødvendig lang tid synes jeg!! Virkelig flott at du får det til, beundringsverdig rett og slett :)

 

Er fornøyd med meg selv og da, har ikke spist sjokolade/ drukket brus på flere dager nå. Har avsluttet dag 3 med shreden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31.12.12 - 136 kg

07.01.13 - 132 kg

 

Ja, da var de første 4 kg borte for forhåpentligvis godt :)

 

Trodde egentlig ikke at jeg kom til å gå så mye ned første uka. Har hatt 2 sprekker + at jeg ikke har trent "noe særlig.."

Men jeg har mye å ta av, så dette er forhåpentligvis begynnelsen:)

 

De 2 sprekkene jeg hadde var 4 konfektbiter som var på jobb. Glemte meg helt at jula var over 02.01..:P Og en kopp med kakao på kvelden.

 

Jaja, bedre lykke denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...