Gå til innhold

*2013* Slankeklubb. Nå skal vi NED :-)


Feit no more

Anbefalte innlegg

Heng dere på, jenter!

 

Lag deg et mål, jobb for det på DIN måte og del resultatene her :-)

 

Jeg skal inn i størrelse 46. Eller kanskje 48, da. Men jeg skal ALDRI MER handle på "elefant- avdeligene" på butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt med! Jeg er en drøy 46-størrelse etter siste svangerskap og ønsker meg ned i 38/40. Jeg ammer, og står dønn stille på vekta (var sånn med førstemann også), så jeg må bare stramme inn med gode vaner og håpe på resultater.

Fint å ha en gjeng her inne som kan gi meg litt motivasjon i desember også. Lite fristende å legge på meg enda mer for å måtte bruke enda lengre tid på å gå ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned så mye jeg klarer, fra 120 kg...

 

Vi skal antagelig begynne å prøve på nestemann til høsten, og sist var jeg nede i 90 da jeg ble gravid. Målet er da å komme ned dit igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned så mye jeg klarer, fra 120 kg...

 

Vi skal antagelig begynne å prøve på nestemann til høsten, og sist var jeg nede i 90 da jeg ble gravid. Målet er da å komme ned dit igjen :)

 

Det skal du klare! Vi får heie på hverandre her inne! Hvordan tenker du å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned så mye jeg klarer, fra 120 kg...

 

Vi skal antagelig begynne å prøve på nestemann til høsten, og sist var jeg nede i 90 da jeg ble gravid. Målet er da å komme ned dit igjen :)

 

Det skal du klare! Vi får heie på hverandre her inne! Hvordan tenker du å gjøre det?

 

Planen er å ikke tenke vekt før etter nyttår, kose seg fram til det :)

 

Så er tanken å spise mindre, og kanskje få til å bevege seg mer. "Heldigvis" skal mannen ned i vekt også, pluss ei venninne, så det er kjekt å ha noen irl også som støtte.

 

Vi spiser egentlig ikke så usunt, men alt for store mengder av mat. Jeg har en spiseforstyrrelse som gjør at jeg har null kontroll på matinntak, litt som en mislykket bulimiker, siden jeg ikke spyr.

 

Har også begynt på nye medisiner, som hjelper litt på matkontrollen, pluss at de skal kunne hjelpe til med nedgang også. Gikk ned 2 kg på 3 mnd her uten å prøve engang, så da bør det være sjans med et faktisk forsøk og litt innsats :)

 

Hva er planen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å ikke gå opp noe mer før nyttår, skal kose meg i jula, men øver meg stadig på å spise saaaaakte. Jeg er dessverre altfor dårlig på det og gafler i meg mye meg enn jeg trenger fordi jeg glemmer å kjenne etter om jeg er mett. Mulig jeg burde prøve lobotomi :)

 

Blir nok en Grete Roede-variant på meg. Med litt reduksjon i karbohydrater. Ikke lavkarbo, det fikser jeg ikke, men prøve å kutte ut unødvendig sukker og lyst brød og pasta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å drikke litt vann før måltidet. Så stopper det litt før av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg henger meg på ( om det er greit!?!) målet er å komme inn i klærne mine igjen, som passet før minsten kom. Han er fire mnd nå, så på tide å gjøre noe med det. Har ikke så mange kilo skal bort, men mange cm rundt magen. Har tjuvstartet i desember med rockering hver dag. blir trening og redusert godteri-inntak som gjelder her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, vi er en lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre. Har idag 60+ medlemmer. Vi har fellesveiing regelmessig og kjører utfordringer i ny og ne. Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende meg en e-post :)

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe.

 

Send meg en melding til: [email protected]

 

Eneste kriteriet er at du oppgir vekt + høyde i e-posten

 

Anonym poster: a4a7908135b81d2208e805de9821030e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng dere på, jenter!

 

Lag deg et mål, jobb for det på DIN måte og del resultatene her :-)

 

Jeg skal inn i størrelse 46. Eller kanskje 48, da. Men jeg skal ALDRI MER handle på "elefant- avdeligene" på butikkene.

 

Jeg var en drøy str 46 i sommer, bikka 100kg... også DRIT lei av å handle på fættis-avd.

 

Nå er jeg midt mellom 42 og 44... 44 er litt stort, og 42 er litt trangt.....

Har gått ned 15 kg hittils, men kommer FAEN ikke under 85 kg! Blir like skuffa hver gang jeg veier meg...Derfor orker jeg ikke veie meg så ofte.

Målet er ned til 70kg iløpet av sommeren.

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal ikke ned så veldig mye, men har noen kg som sitter alt for godt på! Fødte i mai og har ca 10 kg for mye (bah, mye mulig 12 kg nå. Har ikke tørt å stelle meg på vekten etter mye godt den siste uken..).

 

Ser etter inspirasjon på nettet nå, må finne noen gode oppskrifter på middager. Har en samboer som bør droppe noen kg og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... Har noen av dere bestilt fra Iherb før? Jeg har bestilt en del Atkinsbarer som skal testes ut, greit å som et lite mellommåltid i blant :) Vil gjerne høre om produkter dere har bestilt. Evt anbefalinger på produkter som kan hjelpe med å fjerne disse overflødige kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes sjokoladen smaker veldig godt :D

Den var ikke veldig veldig god helt i starten, men ok. Nå er den god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

 

Jeg har vurdert PSMF selv, men foreløpig ammer jeg så det må vente. Inntil videre blir det nok "karboredusert Grete Roede" for min del.

 

Men du spurte om Iherb! Jeg har handlet en del der og blant annet Atkinsbarene. Jeg har imidlertid funnet ut at jeg ikke burde ha dem i huset fordi jeg har altfor lett for å gi etter når de roper på meg fra skapet selv om jeg egentlig ikke er sulten :)

Men den jeg vil anbefale på det varmeste hvis du vil ha noen Atkinsbarer som snacks er Endulge Chocolate Caramel mousse bar. Den er utrolig god og jeg har aldri funnet den her i landet. Men på Iherb har de den.

Hvis du er veldig glad i søtt så søk opp Walden Farms produktene. Der finnes det blant annet siruper til kaffe, sjokoladedip og karamelldip - helt kalorifrie! (Eller rettere sagt så godt som kalorifrie. I USA får de lov å kalle det kalorifritt hvis det er mindre enn 5 kalorier per serving, med andre ord er det NESTEN kalorifritt) Disse produktene smaker litt kunstig i seg selv, men blandet i kaffe, kesam, cottage cheese eller som dip til frukt er det helt ok som alternativ.

Styr unna den karbo- og kalorifrie pastaen deres (Angel hair nudler). Det høres forlokkende ut men lukter rart, smaker merkelig og har konsistens som kokt gummistrikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

 

Jeg har vurdert PSMF selv, men foreløpig ammer jeg så det må vente. Inntil videre blir det nok "karboredusert Grete Roede" for min del.

 

Men du spurte om Iherb! Jeg har handlet en del der og blant annet Atkinsbarene. Jeg har imidlertid funnet ut at jeg ikke burde ha dem i huset fordi jeg har altfor lett for å gi etter når de roper på meg fra skapet selv om jeg egentlig ikke er sulten :)

Men den jeg vil anbefale på det varmeste hvis du vil ha noen Atkinsbarer som snacks er Endulge Chocolate Caramel mousse bar. Den er utrolig god og jeg har aldri funnet den her i landet. Men på Iherb har de den.

Hvis du er veldig glad i søtt så søk opp Walden Farms produktene. Der finnes det blant annet siruper til kaffe, sjokoladedip og karamelldip - helt kalorifrie! (Eller rettere sagt så godt som kalorifrie. I USA får de lov å kalle det kalorifritt hvis det er mindre enn 5 kalorier per serving, med andre ord er det NESTEN kalorifritt) Disse produktene smaker litt kunstig i seg selv, men blandet i kaffe, kesam, cottage cheese eller som dip til frukt er det helt ok som alternativ.

Styr unna den karbo- og kalorifrie pastaen deres (Angel hair nudler). Det høres forlokkende ut men lukter rart, smaker merkelig og har konsistens som kokt gummistrikk.

 

Ammer jeg og, så må vente til jeg er ferdig :)

 

Det har jeg også merket! Men jeg prøver og være streng mot meg selv, hittil har det fungert! Da får jeg bestille den senere! :D har en fra endulge serien, men husker ikke hva den heter. Har enda ikke prøvd den :)

 

Supert, skal søke opp i kveld! Jeg har forresten bestilt proteinpulveret chocorite. Yummy! I prinsippet skal det fungere som måltidserstatter, men syns ikke det metter. Så blir nok til at jeg bruker det etter trening :)

 

Smakte atkins Shake i dag! Blææ! Fikk Flash backs fra ungdomstida hvor man drakk bare dooleys.. Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Får jeg bli med?

 

Har aldri slanket meg/ gått på diett før, men skiftet jobb til en MYE mer stillesittende jobb for 2,5 år siden, helt uten å trappe ned på sukkerinntaket..... Har lagt på meg over 10kg det siste året... Før de tre svangerskapene mine, veide jeg 55kg, er nå oppe i 71! Forøvrig det jeg lå på som høygravid! Har en bmi på 25,2,er mao overvektig...

 

Målet mitt er ikke å komme ned i matcvekten min før svangerskap, men 58-59kg håper jeg at jeg kan greie. Først og fremst MÅ jeg kutte på sukkerinntaket, kan uten problem spise ei stor sjokoladeplate en vanlig onsdag, i helgene blir det en del mer. Har også kjøpt meg skrittteller, håper den er med på å motivere meg til bevegelse. Jogging er jeg ikke i form til ennå, tror jeg... Synes det er flaut dersom naboene ser meg... Videre tenker jeg å spise ofte, men begrensede mengder. I dag spiser jeg frokost, men spiser ikke før til middag/ kvelds. Altså to maks tre måltider til dagen. Tenker å prøve å dele opp i frokost, frukt til mellommåltid, lunsj, frukt igjen, før middag og kvelds. Dette krever mye av meg, for har en hektisk arbeidsdag, derfor jeg ikke spiser noe særlig på jobb, men må bare ta meg i det!

 

Håper virkelig jeg 'finner kroppen og formen min' igjen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! ;)

 

Skal ned tilsammen ca 13 kg og håper at hvertfall halvparten av de er borte før sommeren..

I første omgang skal jeg fokusere på å kutte ut godteri og brus og å starte treningen, er en godtemoms uten like og tror at mange kilo skyldes det ;)

Skal også prøve å spise flere, men mindre, måltider om dagen, samt få bedre søvnrutiner.. tidligere i sengs og tidlig opp.

 

Kjenner at det kommer til å bli hardt, men i år SKAL jeg klare det ;) Kommer til å ta bilde av meg selv, samt veie og måle i løpet av denne uka.. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på nytt i år.

 

Vekta lå på 136 kg nå 01.01.13. Så her er det bare å hive seg rundt.

 

Jeg skal slutte å spise godteri.

Jeg skal ikke gi opp om jeg har èn dårlig dag.

Jeg skal spise mindre til hvert måltid og fordele måltidene utover dagen.

 

I fjor slet jeg med lav blodprosent, men forhåpentligvis er den forbedret nå (skal sjekke i løpet av kort tid).

Jeg har (bank i bordet) ikke diabetes, men om jeg ikke endrer kostholdet mitt kan jeg banne på at jeg får det.

 

Så jeg trenger en livsstilsendring, asap..

 

Jeg vil ikke legge lista for høyt, er redd for å bli skuffet. Første delmål er 125 kg. Om det går lettere enn jeg trodde får jeg heller høyne innsatsen neste delmål.

 

Hovedmålet mitt er å ligge på ca 70 (med mindre jeg trenger å ned enda mer). Har ikke veid 70 kg siden jeg var 13-14 eller noe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokk utav en annen verden når jeg gikk på vekta i dag!!!

 

Nå er det nok og vondt skal med vondt fordrives! Første treningstime unnagjort, og dag en uten godis av noe slag nærmer seg slutten. Andre nedtrappingsdag i morgen og så er det rett på LCLF (lite carb og lite fett), ala PSMF eller Dukan, på fredag.

 

Har 15kg jeg ikke trenger... Målet er å kvitte meg med de før påske, og det må vel være lettere å klare det med litt støtte?!

 

Jeg er stort sett blid og skriver med et glimt i øyet :)

Håper her er flere som føler for å leve i en lettere kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea

Har snakket med samboeren i dag, mye mulig vi skal prøve oss på PSMF etter jul... Noen som har prøvd?

 

Smakte på en av atkins barene i sta, den med chocolate chip cookie. Namnam :D Har kjøpt shakene og, får prøve de senere. Noka er siste utvei... ;p

 

Begynte på PSMF i dag.

 

Sitter å ser på kakeboksen og sliter litt..

 

Har spist skyr yoghurt og kyllingsalat.

Skal snart spise en mager vanilje kesam. Det er lov!!

 

Skal holde på 7-10 dager tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm innholdet i boksen i søpla!

Jeg rensket ut siste rest av syndighetene i sted. Livredd for å gå på en smell første uka. Når den er omme så vet jeg at det blir lettere en stund, for så å bli ulidelig igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! 106,6 kg i dag. Vil ned til mellom 65 og 70.

Sliter med overspising og at jeg spiser følelsene mine, men jeg MÅ ned pga helsen og at jeg ønsker meg flere barn.

Blir stresset når jeg faktisk blir anpusten av å gå opp i 2 etg :(

Så her må MYE endres!!

Blir nok shaker/lavkarbo på meg. Og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...