Gå til innhold

Å holde barn opp ned


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er pokker meg stor forsjell på og leke med en unge opp ned en og føre vold mot dem. Både kraften vi har i hendene og hvordan man er, er man sinna kan sikkert enkelte ta hardere i, er man glad og leker så er det overhode ikke det samme. Går ikke og sammenlignes engang.

 

Anonym poster: a62e65dd66c22ad0005675ff05b0cf02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups noen skrivefeil der oppe , beklager tastaturet er klikket til tider :-(

 

Anonym poster: a62e65dd66c22ad0005675ff05b0cf02

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, intensjonen kan ikke sammenlignes. Men at det er dødelig I SEG SELV - det er noe helt annet.

Skrevet

Enig med HI! Skinnhellige folk med alt for lite å gjøre og alt for mange meninger er tydeligvis en gjenganger her i dette forumet.

Skrevet (endret)
" I en evig lang tråd der HI ikke engang har skadet noen går det en debatt om hun burde ha ringt barnevern, politi og legevakt på bakgrunn av noe noen har FORTALT om... Hva tror dere egentlig politi eller legevakt ville si? " Her tolker jeg deg som om du mener at de som også nevner barnevern og politi er helt på viddene, kun med argumentet om at det å holde barn opp ned ikke nødvendigvis er farlig. Og det blir for tynt, spør du meg, all den tid slik oppførsel mot barn er helt uakseptabel når den utføres i sinne og som straff. Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548
DU tolker meg som om at JEG mener... Jada. Bare tolk, eller snu på flisa, og les i stedet. Som sagt en del ganger før: jeg innbiller meg at politi og barnevern har henda fulle med de barna som bor sammen med en person som utøver vold. De som en gang ble passa av en barnevakt som fikte til dem, jo da. Det er et lovbrudd, og et stygt et. Men barnevernet vil muligens spørre: "Trenger barnet å være hos den dama, eller kan det skjermes fra henne? OK, da er det nok greitt." Og hva som skjer derifra - vel, det skjer kanskje noe. HI i den andre tråden kan jo gjerne prøve. Men det koker jo litt ned til barnets foreldre også.
Men herlighet, man kan ikke la være å melde noe fordi man antar at barnevern og politi har nok med folk som utøver MER vold. Hva slags argumentasjon er det?! Så hvis en venn av meg utøver vold mot meg i tilsvarende grad som barnet ble utsatt for, så er det ikke vits for meg eller egentlig bare hysterisk av meg og anmelde vedkommende, fordi det er nok av folk som blir slått av mannen sin daglig?

Og du tror virkelig at barnevernet og politiet tar lett på at en kvinne som har to barn og venter ett til,har slått et barn seks ganger og holdt det opp ned i sinne, når en mann i Høyesterett er dømt til straff for legemsfornærmelse fordi han klapset sønnen sin på kinnet slik at han fikk et blåmerke?

Huff, les deg opp litt vær så snill. Før du setter i gang.

Endret av Mafan
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv....

 

Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.

Endret av Pashla
Skrevet

Jeg er faktisk enig med Mafan her. Jeg oppfatter det også som at flere forsvarer hun som gjorde dette. Jeg så til og med en som brukte argumentet om at hun jo "tross alt var gravid", som hun over her nevner.

Da er man litt på viddene, spør du meg.

 

Jeg er jo også gravid og hormonell, men det kunne ikke engang ramla meg inn å slå treåringen min eller gjøre henne vondt på annen måte, selv om hun nok kan terge en stein.. ;)

 

Ang det å tulle og leke ved å holde ungen opp-ned, vs det å gjøre det i sinne og med "hatfølelser", som HI sier at venninnen hadde sagt;

Når man leker på en slik måte, passer man likevel på at ungen ikke skades, man følger med på hodet osv, og man gir seg dersom man ser signaler på ubehag. Det gjør man nok ikke om man gjør dette for å påføre barnet smerte og når man er sint...

 

Derfor ville også jeg som mor tatt ungen til lege om jeg fikk vite om noe slikt- hysterisk eller ei. Dog er jo ikke akkurat det HI i den tråden sitt ansvar, men morens.

 

Da har jeg kanskje lest andre tråder. Jeg syns fordømmelsen av ei kvinne som gjør noe dumt er entydig, helt uavhengig av f eks om mannen har tilgitt henne el lign.

 

Å være gravid og hormonell gjør noe med humøret, men derfra til t det er greitt å slå og utøve vold - nei, der faller jeg av lasset.

 

Det er det jeg også mener, og det at kvinnen i den omtalte tråden var gravid, sliten, hormonell eller hva nå pokker det måtte være, det er intet argument for at hun ikke skal måtte ta konsekvensene av det hun har gjort.

JEG personlig - hvis jeg var HI-, ville nok meldt fra til enten helsestasjon eller barnevern, rett og slett fordi hun faktisk har ansvar for egne barn, og jeg dermed ville vært bekymret også for dem. Politianmeldelse og legetilsyn mener jeg derimot bør være opp til det aktuelle barnets foreldre.

 

Jeg skal likevel glatt innrømme at jeg hadde tatt barnet mitt til lege og politianmeldt tvert om jeg fant ut at noen, enten det nå var en venninne, dagmamma, barnehagepersonale, min mor, min mann eller whatever, hadde gjort noe tilsvarende mot mitt barn. Men igjen, akkurat det ansvaret ligger vel helst hos moren til barnet det snakkes om.

Skrevet

Men når saken er slik at kvinnen har ansvaret for EGNE barn også, da burde barnevernet varsles om hva kvinnen er i stand til å gjøre mot andres barn. Barn er barn.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

 

Nå er det jo sånn at barnevernet bare kan opprette en sak på de barna det er sendt inn en bekymringsmelding på... Så man kan ikke generelt gå ut i fra at dama er voldelig mot alle barn.

 

Og om du mener barn er barn, vel, vi er alle myrsniper, i alle fall er JEG det, og syns mine EGNE barn er noe helt annet enn andres!

Da ville jeg sendt inn en bekymringsmelding angående hennes egne barn med bakgrunn i morens unormale sinne.

 

Rettelse: Ang. vold vil jeg si at barn er barn. Jeg er selv mor og er så klart mitt barn er noe annet enn andres, men jeg har likevel nulltolleranse når det gjelder vold mot barn, enten det er mitt eget eller noen andre sitt.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Skrevet

Hvis dere seriøst mener at dere ikke ser forskjellen på å holde oppned et barn som skriker av skrekk etter å ha blitt slått, og å holde oppned et barn som skriker av latter, så vet ikke jeg altså...

 

Anonym poster: e8805a44492587ba1a22fd95df77bf7c

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Til nr 58: Jeg tror likevel at jeg har mye lengre lunte med egne enn andres barn, og innbiller meg at det gjelder de fleste mødre. Skal man dømme ut i fra hva de syns er OK oppførsel hos egne barn ute i det offentlige rom, i alle fall.

Endret av Pashla
Skrevet (endret)
Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv.... Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.
Og her er det IKKE fare for gjentakelse, fordi det ikke var kvinnens eget barn? Tror du barnevern og politi vil komme til samme konklusjon? Heldigvis er det ikke alle som har samme teorier som deg på mine, dine og våre barn.. Og det damen i denne saken har gjort er langt mer alvorlig enn han som ble dømt! Og by the way så er det ikke bare faren for gjentakelse som gjør en handling straffbar, i det store og det hele er det handlingen i seg selv som dømmes. Folk som skal daue om en mnd får likevel straff når de har gjort noe straffbart

Du argumenterer på dypt vann her altså.

Endret av Mafan
Skrevet

Til nr 58: Jeg tror likevel at jeg har mye lengre lunte med egne enn andres barn, og innbiller meg at det gjelder de fleste mødre. Skal man dømme ut i fra hva de syns er OK oppførsel hos egne barn ute i det offentlige rom, i alle fall.

 

Kort lunte er en ting, vold er en annen.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Skrevet

Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv....

 

Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.

 

Hun dere dagmammaen har altså barn hun og. Men det mener du ikke gir grunn til bekymring? For meg er det snarere omvendt; når hun kan gjøre slikt med andres barn bare fordi en liten unge ikke ville sove duppen sin, hva kan hun da finne på å gjøre med egne barn bak lukkede dører? Å være sliten eller gravid eller hormonell holder bare ikke som unnskyldning.

Gjest Antarctica
Skrevet
Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv.... Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.
Og her er det IKKE fare for gjentakelse, fordi det ikke var kvinnens eget barn? Tror du barnevern og politi vil komme til samme konklusjon? Heldigvis er det ikke alle som har samme teorier som deg på mine, dine og våre barn.. Og det damen i denne saken har gjort er langt mer alvorlig enn han som ble dømt!

Og by the way så er det ikke bare faren for gjentakelse som gjør en handling straffbar, i det store og det hele er det handlingen i seg selv som dømmes. Folk som skal daue om en mnd får likevel straff når de har gjort noe straffbart

 

Ja, og det har jeg aldri sagt meg uenig i. Men jeg tror ikke denne barnevakten blir noen akutt trussel for den ettåringen mer, da er i alle fall foreldrene ansvarsløse. Vi kan jo ikke si annet enn at HI bør gjøre ditt eller datt - og kanskje gjør hun det. Og kanskje gjør BV noe deretter. Men det er altså ingen automatikk i at en dame som har slått ett barn én gang er en notorisk barnemishandler som er slem mot sine egne også.

 

Jeg har (selv om jeg er tilbakestående, lite intelligent, liker vold mot barn og alt hva folk kan få seg til å tillegge meg i div tråder) en gang i tiden sittet i Hovedutvalg for helse- og sosialsaker i kommunen. Og i det vervet får man bl a ganske mye innsyn i BVs jobb. Ikke med navn osv på klienter, men det var MYE detaljer selv om de var anonymisert.

 

Hovedintrykket er ikke at den som en gang har slått et barn blir avskrevet som forelder med det samme. Det er den jevne forsømmelse, den jevne mangel på beskyttelse fra vold osv som fører til at BV på sikt tar affære. En dame (eller mann) som slår et begrensa antall ganger kan får hjelp og rådgivning, sinnemestringskurs og en del annen hjelp som har til hensikt å gjøre dem bedre egna som foreldre. F eks det å få lengre lunte... et folkelig uttrykk på å mestre sitt sinne bedre.

 

Og så videre. Fint hvis den aktuelle personen tar imot hjelp, om det er så at hun trenger det, men detaljene veit vi lite om.

Skrevet
Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv.... Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.
Og her er det IKKE fare for gjentakelse, fordi det ikke var kvinnens eget barn? Tror du barnevern og politi vil komme til samme konklusjon? Heldigvis er det ikke alle som har samme teorier som deg på mine, dine og våre barn.. Og det damen i denne saken har gjort er langt mer alvorlig enn han som ble dømt!

Og by the way så er det ikke bare faren for gjentakelse som gjør en handling straffbar, i det store og det hele er det handlingen i seg selv som dømmes. Folk som skal daue om en mnd får likevel straff når de har gjort noe straffbart

 

Ja, og det har jeg aldri sagt meg uenig i. Men jeg tror ikke denne barnevakten blir noen akutt trussel for den ettåringen mer, da er i alle fall foreldrene ansvarsløse. Vi kan jo ikke si annet enn at HI bør gjøre ditt eller datt - og kanskje gjør hun det. Og kanskje gjør BV noe deretter. Men det er altså ingen automatikk i at en dame som har slått ett barn én gang er en notorisk barnemishandler som er slem mot sine egne også.

 

Jeg har (selv om jeg er tilbakestående, lite intelligent, liker vold mot barn og alt hva folk kan få seg til å tillegge meg i div tråder) en gang i tiden sittet i Hovedutvalg for helse- og sosialsaker i kommunen. Og i det vervet får man bl a ganske mye innsyn i BVs jobb. Ikke med navn osv på klienter, men det var MYE detaljer selv om de var anonymisert.

 

Hovedintrykket er ikke at den som en gang har slått et barn blir avskrevet som forelder med det samme. Det er den jevne forsømmelse, den jevne mangel på beskyttelse fra vold osv som fører til at BV på sikt tar affære. En dame (eller mann) som slår et begrensa antall ganger kan får hjelp og rådgivning, sinnemestringskurs og en del annen hjelp som har til hensikt å gjøre dem bedre egna som foreldre. F eks det å få lengre lunte... et folkelig uttrykk på å mestre sitt sinne bedre.

 

Og så videre. Fint hvis den aktuelle personen tar imot hjelp, om det er så at hun trenger det, men detaljene veit vi lite om.

 

Det forstår jeg, og jeg mener ikke at hun det snakkes om skal fratas barna sine eller andre drastiske tiltak.

 

Grunnen til at jeg nevner barnevernet (eller andre med kompetanse) bør inn i bildet, er rett og slett for å hjelpe henne å komme på rett kjøl, kanskje rettlede henne eller annet. Nettopp for å få henne til å innse alvoret og hindre at hun gjør noe lignende igjen, enten det nå er mot egne eller andres barn.

 

Og som sagt, hadde det vært MITT barn det var snakk om, hadde jeg personlig satt himmel og jord i bevegelse om jeg fant ut at en voksen hadde slått dem, for da tror jeg jeg hadde klikket..

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg hadde nok ikke vært "taus i telefonen" jeg heller, som det ble beskrevet... Men hun var vel i sjokk, mora.

Skrevet
Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv.... Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.
Og her er det IKKE fare for gjentakelse, fordi det ikke var kvinnens eget barn? Tror du barnevern og politi vil komme til samme konklusjon? Heldigvis er det ikke alle som har samme teorier som deg på mine, dine og våre barn.. Og det damen i denne saken har gjort er langt mer alvorlig enn han som ble dømt!

Og by the way så er det ikke bare faren for gjentakelse som gjør en handling straffbar, i det store og det hele er det handlingen i seg selv som dømmes. Folk som skal daue om en mnd får likevel straff når de har gjort noe straffbart

 

Ja, og det har jeg aldri sagt meg uenig i. Men jeg tror ikke denne barnevakten blir noen akutt trussel for den ettåringen mer, da er i alle fall foreldrene ansvarsløse. Vi kan jo ikke si annet enn at HI bør gjøre ditt eller datt - og kanskje gjør hun det. Og kanskje gjør BV noe deretter. Men det er altså ingen automatikk i at en dame som har slått ett barn én gang er en notorisk barnemishandler som er slem mot sine egne også.

 

Jeg har (selv om jeg er tilbakestående, lite intelligent, liker vold mot barn og alt hva folk kan få seg til å tillegge meg i div tråder) en gang i tiden sittet i Hovedutvalg for helse- og sosialsaker i kommunen. Og i det vervet får man bl a ganske mye innsyn i BVs jobb. Ikke med navn osv på klienter, men det var MYE detaljer selv om de var anonymisert.

 

Hovedintrykket er ikke at den som en gang har slått et barn blir avskrevet som forelder med det samme. Det er den jevne forsømmelse, den jevne mangel på beskyttelse fra vold osv som fører til at BV på sikt tar affære. En dame (eller mann) som slår et begrensa antall ganger kan får hjelp og rådgivning, sinnemestringskurs og en del annen hjelp som har til hensikt å gjøre dem bedre egna som foreldre. F eks det å få lengre lunte... et folkelig uttrykk på å mestre sitt sinne bedre.

 

Og så videre. Fint hvis den aktuelle personen tar imot hjelp, om det er så at hun trenger det, men detaljene veit vi lite om.

 

Det forstår jeg, og jeg mener ikke at hun det snakkes om skal fratas barna sine eller andre drastiske tiltak.

 

Grunnen til at jeg nevner barnevernet (eller andre med kompetanse) bør inn i bildet, er rett og slett for å hjelpe henne å komme på rett kjøl, kanskje rettlede henne eller annet. Nettopp for å få henne til å innse alvoret og hindre at hun gjør noe lignende igjen, enten det nå er mot egne eller andres barn.

 

Og som sagt, hadde det vært MITT barn det var snakk om, hadde jeg personlig satt himmel og jord i bevegelse om jeg fant ut at en voksen hadde slått dem, for da tror jeg jeg hadde klikket..

 

Signerer denne!

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Skrevet (endret)
Han bodde sammen med det barnet. Fare for gjentakelse osv.... Men selvsagt skal man ikke lukke øynene for vold mot noen - jeg tror bare HI i den andre tråden har gjort det de fleste ville ha sett som sin plikt og mer til, tatt det opp med rette vedkommende og fått henne til å si det til foreldrene osv.
Og her er det IKKE fare for gjentakelse, fordi det ikke var kvinnens eget barn? Tror du barnevern og politi vil komme til samme konklusjon? Heldigvis er det ikke alle som har samme teorier som deg på mine, dine og våre barn.. Og det damen i denne saken har gjort er langt mer alvorlig enn han som ble dømt! Og by the way så er det ikke bare faren for gjentakelse som gjør en handling straffbar, i det store og det hele er det handlingen i seg selv som dømmes. Folk som skal daue om en mnd får likevel straff når de har gjort noe straffbart
Ja, og det har jeg aldri sagt meg uenig i. Men jeg tror ikke denne barnevakten blir noen akutt trussel for den ettåringen mer, da er i alle fall foreldrene ansvarsløse. Vi kan jo ikke si annet enn at HI bør gjøre ditt eller datt - og kanskje gjør hun det. Og kanskje gjør BV noe deretter. Men det er altså ingen automatikk i at en dame som har slått ett barn én gang er en notorisk barnemishandler som er slem mot sine egne også. Jeg har (selv om jeg er tilbakestående, lite intelligent, liker vold mot barn og alt hva folk kan få seg til å tillegge meg i div tråder) en gang i tiden sittet i Hovedutvalg for helse- og sosialsaker i kommunen. Og i det vervet får man bl a ganske mye innsyn i BVs jobb. Ikke med navn osv på klienter, men det var MYE detaljer selv om de var anonymisert. Hovedintrykket er ikke at den som en gang har slått et barn blir avskrevet som forelder med det samme. Det er den jevne forsømmelse, den jevne mangel på beskyttelse fra vold osv som fører til at BV på sikt tar affære. En dame (eller mann) som slår et begrensa antall ganger kan får hjelp og rådgivning, sinnemestringskurs og en del annen hjelp som har til hensikt å gjøre dem bedre egna som foreldre. F eks det å få lengre lunte... et folkelig uttrykk på å mestre sitt sinne bedre. Og så videre. Fint hvis den aktuelle personen tar imot hjelp, om det er så at hun trenger det, men detaljene veit vi lite om.
Jeg har aldri påstått at vedkommende er notorisk barnemishandler eller noe av det slaget. Men her beskriver du jo hva barnevernet har å tilby en person som mister hodet i enkeltstående tilfeller, og fremdeles mener du at at det ikke er vits i at vedkommende meldes fordi det er barn som utsettes for vold over lengre tid som prioriteres. Jeg har også en del innsyn i hva som er straffbart og sanksjonert eller ikke ifht vold mot barn. Og du evner heller ikke, av det jeg leser i innlegget ditt, å se at barnet er utsatt for urett og har behov for et rettsvern, eller at barn har behov for rettsvern generelt ifht slike handlinger. Hvis det alltid skal være slik at man alene vurderer faren for gjentakelse eller om vedkommende ville gjort det mot egne barn, da kan jo hvem som helst slå til andres barn, fordi selve handlingen vurderes ikke, men hva vedkommende som gjorde det behøver av veiledning og om denne er en trussel for egne eller andre barn. Nå håper jeg du skjønner at jeg argumenterer i ytterpunkter og ikke tar meg på detaljer.

Barn har behov for rettsvern ifht enkeltstående hendelser. Det er ikke noe kriterie ifht straff for vold mot barn at det er fare for gjentakelse. Ved all vold, også mot voksne, er det den straffbare handlingen som vurderes opp mot den relevante straffebestemmelse.

Endret av Mafan
Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, sikkert noen som har sagt det samme før meg. Men det å holde et barn oppned under lek er noe helt annet. Dette barnet hadde blitt holdt opp-ned av en sint voksen som mistet besinnelsen. Jeg ville tatt dette barnet til en legeundersøkelse fordi ingen vet med sikkerhet hvor voldsomt hun har tatt i ungen, om hun har ristet henne eller om det har skjedd flere ganger enn den ene hun innrømmer. Det er faktisk ikke umulig at barnet kan ha fått skader selvom hun tilsynelatende er fin nå.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Eh, neida. Det er jo AKKURAT det jeg mener med hele tråden, at man skal drite i å beskytte barn osv osv...

 

Kjære Mafan: Jeg blir egentlig litt trøtt av folk som misforstår med vilje. Er forskjell på å støtte Christoffers stefar og å synes det er overdrevet å forlange at moderator skal spore opp en anonym dame og anmelde henne for ikke å anmelde bestevenninna ...

 

Jeg kommenterte IKKE det å slå et barn eller ikke - i hovedinnlegget hadde jeg fokus på at det å holde noen opp ned ikke er et drapsforsøk. La det bli med det. Hva jeg "evner" og ikke vet du null om, men det er mange her som ikke "evner" å ta en påstand for pålydende, men som tillegger den en masse mer.

Endret av Pashla
Skrevet (endret)
Eh, neida. Det er jo AKKURAT det jeg mener med hele tråden, at man skal drite i å beskytte barn osv osv... Kjære Mafan: Jeg blir egentlig litt trøtt av folk som misforstår med vilje. Er forskjell på å støtte Christoffers stefar og å synes det er overdrevet å forlange at moderator skal spore opp en anonym dame og anmelde henne for ikke å anmelde bestevenninna ... Jeg kommenterte IKKE det å slå et barn eller ikke - i hovedinnlegget hadde jeg fokus på at det å holde noen opp ned ikke er et drapsforsøk. La det bli med det. Hva jeg "evner" og ikke vet du null om, men det er mange her som ikke "evner" å ta en påstand for pålydende, men som tillegger den en masse mer.
Du skriver i både denne og den andre tråden at du ikke ser vitsen i å melde til politi og barnevern, at det blir "ord mot ord", at det ikke vil bli prioritert, jeg ser ikke helt hva jeg har misforstått. Du svarer som om det jeg skriver er bare tull, usammenhengende og ikke i tråd med det du har skrevet før, men jeg skriver direkte ut fra det du har skrevet i både denne og den andre tråden.

Jeg ser nå at det er det lite vits i. Så nå gidder jeg ikke mer.

Endret av Mafan
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Ja, og derfor syns jeg det er OK å slå barn? Jeg TROR ikke, i en straffesak, at en som hørte en si at hun hadde slått noen blir et kronvitne.

 

På samma måten som det misbrukte barnet i Øygårdsaken får sine vitneutsagn punktert av juristene, som mener at det å si at noe skjedde ikke er et bevis på at det skjedde.

 

Men utover det er jeg støttemedlem av Stine Sofies stiftelse. Og en av de få på DIB, føles det som, som IKKE syns fingersmekk og annen smekking er greitt som oppdragelsesmetode.

Endret av Pashla
Skrevet (endret)
Ja, og derfor syns jeg det er OK å slå barn? Jeg TROR ikke, i en straffesak, at en som hørte en si at hun hadde slått noen blir et kronvitne. På samma måten som det misbrukte barnet i Øygårdsaken får sine vitneutsagn punktert av juristene, som mener at det å si at noe skjedde ikke er et bevis på at det skjedde. Men utover det er jeg støttemedlem av Stine Sofies stiftelse. Og en av de få på DIB, føles det som, som IKKE syns fingersmekk og annen smekking er greitt som oppdragelsesmetode.
Jeg skal svare deg en siste gang. Jeg har aldri sagt at du synes det er OK å slå barn. Det er din tolking av mine utsagn. Det er flere jurister i Øygardssaken, og de har ulikt syn på saken; staten med påtalemyndigheten går ikke til strafferettssak dersom de ikke etter en juridisk vurdering mener at etterforskningen og bevisene etter deres vurdering er gode nok til å felle tiltalte, i så alvorlige saker er det de flinkeste juristene i landet som vurderer dette. Jeg har ikke ment at du skulle måtte forsvare deg ved å vise til slike ting som at du er imot fingersmekking og medlem av Stine Sofie Stiftelsen. Endret av Mafan
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Flott, for tråden som helhet ender opp med å handle om "for eller mot barnedrap" i stedet for å handle om det den starter med - og at de som utøver vold ikke er annet enn mennesker de heller...

 

Når det er sagt; i Øygårdsaken så vet vi vel ikke helt hva det blir, men en jussprofessor utenfor saken påpeker at "gjetning ikke er juss" - en sak er å prøve beviser, ikke å vurdere troverdighet.

 

Du sier overfor at jeg ikke ser det som vits i å melde - nei, det er ikke helt sånn. Men det HI i den opprinnelige tråden hadde gjort, regner jeg som å melde fra. Hun fikk damen til å si det til foreldra. Mer er det vanskelig å kreve, ettersom det ikke er en generell bekymring hun har, eller noen barn som viser symptomer på omsorgssvikt.

Endret av Pashla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...