Gå til innhold

Å holde barn opp ned


Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nr 19: Nei, det er ikke greit å gå til håndgripeligheter. Men å holde noen oppned, i seg selv, er ikke vold. Mange av damene, hvis du gadd å lese den originale tråden, argumenterer for at HI burde få en lege til å se på ungen, og maser om røntgen og senskader og whatnot fordi det angivelig er livsfarlig å holdes oppned når man er ett år. Det er det altså ikke.

 

 

Greit nok, men å slå en unge på kinnet, hyle til dem, og slenge dem opp ned i sinne, er definitivt skadelig for et barn (om så bare psykisk), og totalt uakseptabelt. Det er derfor flere nevner barnevern og politi som alternativer, nettopp fordi dette bør slås hardt ned på. Selv om ungen ellers er helt fin fysisk.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

Men det er noe helt annet og ikke det Pashla laget en tråd om. Hun snakket kun om å holde ungen opp ned. Hold deg til saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til nr 19: Nei, det er ikke greit å gå til håndgripeligheter. Men å holde noen oppned, i seg selv, er ikke vold. Mange av damene, hvis du gadd å lese den originale tråden, argumenterer for at HI burde få en lege til å se på ungen, og maser om røntgen og senskader og whatnot fordi det angivelig er livsfarlig å holdes oppned når man er ett år. Det er det altså ikke.

 

 

Greit nok, men å slå en unge på kinnet, hyle til dem, og slenge dem opp ned i sinne, er definitivt skadelig for et barn (om så bare psykisk), og totalt uakseptabelt. Det er derfor flere nevner barnevern og politi som alternativer, nettopp fordi dette bør slås hardt ned på. Selv om ungen ellers er helt fin fysisk.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

Men det er noe helt annet og ikke det Pashla laget en tråd om. Hun snakket kun om å holde ungen opp ned. Hold deg til saken.

 

Nei, hun ser også ut til å "kritisere" dem som nevner politianmeldelse og barnevern. Noe jeg mener er helt feil all den tid det denne damen har gjort er ulovlig og helt uakseptabelt. Lenger ned her bagatelliseres også slagene på kinnet osv.

 

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Skrevet

Jeg kan si såpass at jeg elsker å ta karuseller hvor jeg havner opp/ned, men hvis en person i sinne hadde løftet meg etter bena opp ned.. ja, da hadde saken vært meget annerledes. Selv om det kanskje ikke er farlig fysisk, skal man ikke se bort i fra at det kan skade psykisk. Særlig når det gjelder et forsvarsløst barn og en sinna voksen som "hater" barnet.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, jeg elsker å denge unger!!! Gjør det hver uke!

 

Kjære nr 25: HALLLOOOOOO; bruk huet i stedet for ræva når du leser da!

 

Å fike til noen eller slå på fingre: det er vold. Damer på DiB forsvarer dette jevnlig, i alle fall fingersmekk, og sier det IKKE er vold, fordi det ikke gjør "så veldig vondt". Ikke enig; fordi intensjonen er å gjøre dem redde for fingersmekk.

 

Snu noen opp ned: ikke noe jeg har hørt om som straffemetode noen sinne, hjemme hos oss er det en del av lek. Når det brukes for å plage barnet kan det kanskje kalles vold, eller i alle fall dårlig oppførsel. Men å piske opp hysteriet som enkelte driver med her, om at man må ringe lege selv om ungen har det bra, for episoden KAN ha gitt shaken baby syndrome, eh, nei. I beste fall er det misforstått, i verste fall løgn. Å være oppned er IKKE farlig for en ettåring. De ligger for pokker 9 måneder opp ned i mors liv....

 

Hyle til unger: dårlig taktikk, men tør gjette på at de fleste av oss har hevet stemmen mer enn nødvendig i et pressa øyeblikk.

 

Noe mer du vil mistenkeliggjøre meg for bare fordi jeg påpeker at 1 vi ikke vet alt, 2 at barnets mor ER på banen, 3 at opp-ned posisjon er ikke en dødbringende trussel mot et barn, 4 at hun som fikk høre historien gjorde hva hun kunne og til slutt, 5 at en engangshendelse ikke er noe som helst diagnostisk utgangspunkt for å demonisere en ukjent person vi bare har 3-hånds info om.

 

Alt i alt tror jeg det å høre om en ung mor som har slått et barn, likegyldig hvem sitt barn, er så sjokkerende fordi hun er kvinne og "burde" ha morsinstinkt overfor hver eneste skapning under 18 år som går forbi. Å høre om at en mann, eller ungdom, eller noen andre, hadde fiket et barn, ville ha vekket sinne, men ikke demonisering. Hun representerer da alt som er "ukvinnelig", den totale avvisnining av Quindens Plikt, ved ikke å elske ethvert barn i verden. Det er en så vrengt versjon av det Naturlig Quindelige at vi ikke bare blir sinte, vi blir sjokkerte, kaller henne ikke bare dum, men grusom, psykopatisk, psykisk syk osv.

 

Syns bare det er utrolig tjukt smurt på. Har vondt av barnet, og er bare glad for at hun er så lita at hun nok glemmer det hele snart, men derifra til å trekke inn galskap og fengselsstraff... eh, hva med å puste dypt inn og prøve å ha litt perspektiv?

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Nei, hun ser også ut til å "kritisere" dem som nevner politianmeldelse og barnevern. Noe jeg mener er helt feil all den tid det denne damen har gjort er ulovlig og helt uakseptabelt. Lenger ned her bagatelliseres også slagene på kinnet osv. Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

...hvor da? Endret av Pashla
Skrevet

Til nr 19: Nei, det er ikke greit å gå til håndgripeligheter. Men å holde noen oppned, i seg selv, er ikke vold. Mange av damene, hvis du gadd å lese den originale tråden, argumenterer for at HI burde få en lege til å se på ungen, og maser om røntgen og senskader og whatnot fordi det angivelig er livsfarlig å holdes oppned når man er ett år. Det er det altså ikke.

 

 

Greit nok, men å slå en unge på kinnet, hyle til dem, og slenge dem opp ned i sinne, er definitivt skadelig for et barn (om så bare psykisk), og totalt uakseptabelt. Det er derfor flere nevner barnevern og politi som alternativer, nettopp fordi dette bør slås hardt ned på. Selv om ungen ellers er helt fin fysisk.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

Men det er noe helt annet og ikke det Pashla laget en tråd om. Hun snakket kun om å holde ungen opp ned. Hold deg til saken.

 

Nei, hun ser også ut til å "kritisere" dem som nevner politianmeldelse og barnevern. Noe jeg mener er helt feil all den tid det denne damen har gjort er ulovlig og helt uakseptabelt. Lenger ned her bagatelliseres også slagene på kinnet osv.

 

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

...hvor da?

 

" I en evig lang tråd der HI ikke engang har skadet noen går det en debatt om hun burde ha ringt barnevern, politi og legevakt på bakgrunn av noe noen har FORTALT om... Hva tror dere egentlig politi eller legevakt ville si? "

 

Her tolker jeg deg som om du mener at de som også nevner barnevern og politi er helt på viddene, kun med argumentet om at det å holde barn opp ned ikke nødvendigvis er farlig. Og det blir for tynt, spør du meg, all den tid slik oppførsel mot barn er helt uakseptabel når den utføres i sinne og som straff.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Skrevet

Ja, jeg elsker å denge unger!!! Gjør det hver uke!

 

Kjære nr 25: HALLLOOOOOO; bruk huet i stedet for ræva når du leser da!

 

Å fike til noen eller slå på fingre: det er vold. Damer på DiB forsvarer dette jevnlig, i alle fall fingersmekk, og sier det IKKE er vold, fordi det ikke gjør "så veldig vondt". Ikke enig; fordi intensjonen er å gjøre dem redde for fingersmekk.

 

Snu noen opp ned: ikke noe jeg har hørt om som straffemetode noen sinne, hjemme hos oss er det en del av lek. Når det brukes for å plage barnet kan det kanskje kalles vold, eller i alle fall dårlig oppførsel. Men å piske opp hysteriet som enkelte driver med her, om at man må ringe lege selv om ungen har det bra, for episoden KAN ha gitt shaken baby syndrome, eh, nei. I beste fall er det misforstått, i verste fall løgn. Å være oppned er IKKE farlig for en ettåring. De ligger for pokker 9 måneder opp ned i mors liv....

 

Hyle til unger: dårlig taktikk, men tør gjette på at de fleste av oss har hevet stemmen mer enn nødvendig i et pressa øyeblikk.

 

Noe mer du vil mistenkeliggjøre meg for bare fordi jeg påpeker at 1 vi ikke vet alt, 2 at barnets mor ER på banen, 3 at opp-ned posisjon er ikke en dødbringende trussel mot et barn, 4 at hun som fikk høre historien gjorde hva hun kunne og til slutt, 5 at en engangshendelse ikke er noe som helst diagnostisk utgangspunkt for å demonisere en ukjent person vi bare har 3-hånds info om.

 

Alt i alt tror jeg det å høre om en ung mor som har slått et barn, likegyldig hvem sitt barn, er så sjokkerende fordi hun er kvinne og "burde" ha morsinstinkt overfor hver eneste skapning under 18 år som går forbi. Å høre om at en mann, eller ungdom, eller noen andre, hadde fiket et barn, ville ha vekket sinne, men ikke demonisering. Hun representerer da alt som er "ukvinnelig", den totale avvisnining av Quindens Plikt, ved ikke å elske ethvert barn i verden. Det er en så vrengt versjon av det Naturlig Quindelige at vi ikke bare blir sinte, vi blir sjokkerte, kaller henne ikke bare dum, men grusom, psykopatisk, psykisk syk osv.

 

Syns bare det er utrolig tjukt smurt på. Har vondt av barnet, og er bare glad for at hun er så lita at hun nok glemmer det hele snart, men derifra til å trekke inn galskap og fengselsstraff... eh, hva med å puste dypt inn og prøve å ha litt perspektiv?

 

Du er jo tilbakestående.

 

Jeg hyler ikke til barnet mitt, jeg slår ikke og jeg holder det ikke opp ned i sinne.

 

Personer som mister besinnelsen så til de grader at de må holde et barn opp ned for å prøve og få det til å "holde kjeft" har et psykisk problem. Skjønner ikke at det er noe å diskutere.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Skrevet

Det er kanskje ikke fysisk sett farlig å holde et barn opp ned, men tenk så forferdelig det må være for en ettåring å plutselig bli slengt rundt og holdt etter beina i sinne. Jeg skriver "slengt rundt" fordi jeg tviler på at en som klikker og holder et barn opp-ned i sinne tar forsiktig grep i anklene og snur det varsomt.

Skrevet

Men hun hadde gjort ganske mye mer enn å holde barnet opp ned. Hun slo det i ansiktet flere ganger... Har du overveid at det er ulovlig og fullstendig uakseptabelt? Forøvrig - å holde en baby opp ned for å straffe det er maktmisbruk uten like. Lek er noe annet - da er hensikten at barnet skal kose seg, det er absolutt ikke det samme som straff. Og selv om barnet kanskje ikke tok skade av å bli holdt opp ned er det ikke godt å vite hva det kan utvikle seg til om en voksen person reagerer med dette og slåing fordi en et-åring ikke vil sove.

 

Ville du vært trygg på å få barnet ditt passet av en slik som dagmammaen i den andre tråden? Å tulle med vold og straff mot barn er veldig lite hyggelig synes jeg.

 

Og JA, jeg mener det var bra at mammaen til jenta fikk beskjed om hva som hadde skjedd hos dagmammaen, og jeg synes ikke HI i andre tråden var hysterisk.

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Du er jo tilbakestående.

 

Jeg hyler ikke til barnet mitt, jeg slår ikke og jeg holder det ikke opp ned i sinne.

 

Personer som mister besinnelsen så til de grader at de må holde et barn opp ned for å prøve og få det til å "holde kjeft" har et psykisk problem. Skjønner ikke at det er noe å diskutere.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

 

Wow, der kom DEN også. Ikke bare bagatelliserer jeg vold, jeg er også tilbakestående. Jeg tror du bare har sett deg lei på meg, og føler deg provosert. Men det du skriver her har veldig lite å gjøre med debatten. Just sayin'.

Skrevet
Det er kanskje ikke fysisk sett farlig å holde et barn opp ned, men tenk så forferdelig det må være for en ettåring å plutselig bli slengt rundt og holdt etter beina i sinne. Jeg skriver "slengt rundt" fordi jeg tviler på at en som klikker og holder et barn opp-ned i sinne tar forsiktig grep i anklene og snur det varsomt.

 

Men det er vi jo også tross alt enige i? Det er jo nettopp det vi sier, er det ikke?

 

Holdt opp ned i lek på tull er OK. Holdt opp ned i ren sinne er IKKE ok. Da trenger det jo ikke å diskuteres mere siden vi er på samme side.

Gjest Antarctica
Skrevet

Men hun hadde gjort ganske mye mer enn å holde barnet opp ned. Hun slo det i ansiktet flere ganger... Har du overveid at det er ulovlig og fullstendig uakseptabelt? Forøvrig - å holde en baby opp ned for å straffe det er maktmisbruk uten like. Lek er noe annet - da er hensikten at barnet skal kose seg, det er absolutt ikke det samme som straff. Og selv om barnet kanskje ikke tok skade av å bli holdt opp ned er det ikke godt å vite hva det kan utvikle seg til om en voksen person reagerer med dette og slåing fordi en et-åring ikke vil sove.

 

Ville du vært trygg på å få barnet ditt passet av en slik som dagmammaen i den andre tråden? Å tulle med vold og straff mot barn er veldig lite hyggelig synes jeg.

 

Og JA, jeg mener det var bra at mammaen til jenta fikk beskjed om hva som hadde skjedd hos dagmammaen, og jeg synes ikke HI i andre tråden var hysterisk.

 

Eh - er det det jeg sier? At det er OK? Eller misforstår folk med vilje her?

 

Jeg sier en eneste ting: å ringe legevakten når et barn har vært holdt opp ned er å skyte spurv med kanoner.

 

Alt det andre, å slå og gå amok - nei, det er ikke slik man behandler medmennesker, store eller små. Men det er da heller ingen som forsvarer det. Og igjen for åttende gang: JA; jeg leste hele tråden, alle innleggene osv.

 

Jeg reagerte BARE på hysteriet og påstander om at barn dør av å være oppned. Jeg reagerer ikke på at folk syns vold mot barn er fælt. Det syns vi alle. Regner med at det er totalt innforstått.

Skrevet

Å smekke på fingrene er straffbar vold mot barn, dette er slått fast i Høyesterett. Og videre fulgt opp gjennom lovgivning. Fra 2010 ble ALL vold mot barn straffbart, smekk på fingrene inkludert.

 

Anonym poster: da03a1200a86ed2c35098e2b46aeef8d

Skrevet

Du er jo tilbakestående.

 

Jeg hyler ikke til barnet mitt, jeg slår ikke og jeg holder det ikke opp ned i sinne.

 

Personer som mister besinnelsen så til de grader at de må holde et barn opp ned for å prøve og få det til å "holde kjeft" har et psykisk problem. Skjønner ikke at det er noe å diskutere.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

 

Wow, der kom DEN også. Ikke bare bagatelliserer jeg vold, jeg er også tilbakestående. Jeg tror du bare har sett deg lei på meg, og føler deg provosert. Men det du skriver her har veldig lite å gjøre med debatten. Just sayin'.

 

Du uttaler deg i hvertfall som om du er det.

 

Jeg har kun lest det ene innlegget jeg siterte fra deg, og ut i fra det ser jeg jo tydelig at du er ute etter å provosere, noe som er smakløst i en situasjon som dette.

 

Å "normalisere" vold mot barn ved å trekke inn at man hadde reagert på en annen måte dersom det ikke var en mor, men en mann, ungdom osv., viser jo at du er helt på bærtur. En voksen person som handler slikt mot et barn er psykisk syk, enkelt og greit.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Skrevet

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være hysterisk å meld sin bekymring til barnevern og politi. Eller i det minste helsestasjon eller be denne omtalte damen be om psykologisk hjelp. Det er IKKe hysterisk å reagere kraftig på vold mot barn, og be dem søke hjelp mer enn å bare si at fyfy, dette er ikke lov, du må ikke gjøre det igjen.

Faktum er at man trenger hjelp til å kontrollere sine egne reaksjoner og oppførsel om man går til slike skritt. Og at det burde reageres krafitg på.

 

Dessuten er jeg sikker påat om dette var en mann, ville han faktisk blitt enda mer "demonisert", fordi da hadde folk hvertfall blitt hysteriske og kalt ham psykopat og kriminell og bedt HI melde ham til politiet tvert. For det virker jo på dette forumet som at kvinner kan gjøre hva som helst.

Slå mannfolka sine, ungene sine, andres unger, pyttpytt, de er sikkert bare frustrerte/hormonelle/gravide/har mangel på søvn og andre tåpelige unnskyldninger for å kunne oppføre seg jævlig mot andre. Det er jo sååååå synd på hun i den andre tråden stakkar..

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Skrevet (endret)

Vel.. Jeg vet ikke jeg.. Jeg skjønner at det kan VIRKE som hysteri slik du legger det frem. Men om noen hadde kommet til meg og sagt at de i sinne hadde snudd jenten min på litt over ett år opp ned, i tillegg til slagene. Så hadde jeg tatt henne til en legesjekk. Kall meg gjerne hysterisk, men jeg hadde gjort det. Og jeg synes ikke det er hysteri i det hele tatt Jeg var ikke der, jeg så ikke hvor hardhendt hun var. Og ungen kunne ikke ha fortalt meg hva som skjedde. Faktisk tror jeg ikke legen heller hadde kallt eller oppfattet meg som særlig hysterisk dersom jeg hadde tatt barnet mitt til lege etter en slik historie og ønsket en sjekk.

Endret av Mafan
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være hysterisk å meld sin bekymring til barnevern og politi. Eller i det minste helsestasjon eller be denne omtalte damen be om psykologisk hjelp. Det er IKKe hysterisk å reagere kraftig på vold mot barn, og be dem søke hjelp mer enn å bare si at fyfy, dette er ikke lov, du må ikke gjøre det igjen.

Faktum er at man trenger hjelp til å kontrollere sine egne reaksjoner og oppførsel om man går til slike skritt. Og at det burde reageres krafitg på.

 

Dessuten er jeg sikker påat om dette var en mann, ville han faktisk blitt enda mer "demonisert", fordi da hadde folk hvertfall blitt hysteriske og kalt ham psykopat og kriminell og bedt HI melde ham til politiet tvert. For det virker jo på dette forumet som at kvinner kan gjøre hva som helst.

Slå mannfolka sine, ungene sine, andres unger, pyttpytt, de er sikkert bare frustrerte/hormonelle/gravide/har mangel på søvn og andre tåpelige unnskyldninger for å kunne oppføre seg jævlig mot andre. Det er jo sååååå synd på hun i den andre tråden stakkar..

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

Jeg håper på en måte du har rett, at det ville reageres like mye på en manns vold. Jeg syns imidlertid at sånn isolert sett, her inne på forumet, er det EKSTRA raseri ute og går hvis ei kvinne viser seg å gjøre noe som menn har gjort i hundrer av år, f eks å være utro, slå et barn, eller tyrannisere familien. Jeg leser det som at det er verre å være slem kvinne enn slem mann, fordi kravet til "snillhet" og omsorg som kvinner skal utøve er mye større enn til det en mann skal.

Skrevet
Det er kanskje ikke fysisk sett farlig å holde et barn opp ned, men tenk så forferdelig det må være for en ettåring å plutselig bli slengt rundt og holdt etter beina i sinne. Jeg skriver "slengt rundt" fordi jeg tviler på at en som klikker og holder et barn opp-ned i sinne tar forsiktig grep i anklene og snur det varsomt.

 

Men det er vi jo også tross alt enige i? Det er jo nettopp det vi sier, er det ikke?

 

Holdt opp ned i lek på tull er OK. Holdt opp ned i ren sinne er IKKE ok. Da trenger det jo ikke å diskuteres mere siden vi er på samme side.

 

For å være ærlig har jeg ikke lest alle svarene i denne tråden, hadde nok med å følge med i de to andre;-) Men synes jeg så et svar der en mente at det ikke hadde stått noen plass at barnet ble slengt opp ned, bare at det ble holdt opp ned. Det var egentlig svar til det.

Skrevet
Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være hysterisk å meld sin bekymring til barnevern og politi. Eller i det minste helsestasjon eller be denne omtalte damen be om psykologisk hjelp. Det er IKKe hysterisk å reagere kraftig på vold mot barn, og be dem søke hjelp mer enn å bare si at fyfy, dette er ikke lov, du må ikke gjøre det igjen. Faktum er at man trenger hjelp til å kontrollere sine egne reaksjoner og oppførsel om man går til slike skritt. Og at det burde reageres krafitg på. Dessuten er jeg sikker påat om dette var en mann, ville han faktisk blitt enda mer "demonisert", fordi da hadde folk hvertfall blitt hysteriske og kalt ham psykopat og kriminell og bedt HI melde ham til politiet tvert. For det virker jo på dette forumet som at kvinner kan gjøre hva som helst. Slå mannfolka sine, ungene sine, andres unger, pyttpytt, de er sikkert bare frustrerte/hormonelle/gravide/har mangel på søvn og andre tåpelige unnskyldninger for å kunne oppføre seg jævlig mot andre. Det er jo sååååå synd på hun i den andre tråden stakkar.. Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548
Jeg håper på en måte du har rett, at det ville reageres like mye på en manns vold. Jeg syns imidlertid at sånn isolert sett, her inne på forumet, er det EKSTRA raseri ute og går hvis ei kvinne viser seg å gjøre noe som menn har gjort i hundrer av år, f eks å være utro, slå et barn, eller tyrannisere familien. Jeg leser det som at det er verre å være slem kvinne enn slem mann, fordi kravet til "snillhet" og omsorg som kvinner skal utøve er mye større enn til det en mann skal.

 

Jeg mener omvendt. I trådene om denne kvinnen som utøvde vold mot barnet er det forbausende mange som forsvarer og forstår ihjel både kvinnen som gjorde det og HI.

Skrevet

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være hysterisk å meld sin bekymring til barnevern og politi. Eller i det minste helsestasjon eller be denne omtalte damen be om psykologisk hjelp. Det er IKKe hysterisk å reagere kraftig på vold mot barn, og be dem søke hjelp mer enn å bare si at fyfy, dette er ikke lov, du må ikke gjøre det igjen.

Faktum er at man trenger hjelp til å kontrollere sine egne reaksjoner og oppførsel om man går til slike skritt. Og at det burde reageres krafitg på.

 

Dessuten er jeg sikker påat om dette var en mann, ville han faktisk blitt enda mer "demonisert", fordi da hadde folk hvertfall blitt hysteriske og kalt ham psykopat og kriminell og bedt HI melde ham til politiet tvert. For det virker jo på dette forumet som at kvinner kan gjøre hva som helst.

Slå mannfolka sine, ungene sine, andres unger, pyttpytt, de er sikkert bare frustrerte/hormonelle/gravide/har mangel på søvn og andre tåpelige unnskyldninger for å kunne oppføre seg jævlig mot andre. Det er jo sååååå synd på hun i den andre tråden stakkar..

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

Jeg håper på en måte du har rett, at det ville reageres like mye på en manns vold. Jeg syns imidlertid at sånn isolert sett, her inne på forumet, er det EKSTRA raseri ute og går hvis ei kvinne viser seg å gjøre noe som menn har gjort i hundrer av år, f eks å være utro, slå et barn, eller tyrannisere familien. Jeg leser det som at det er verre å være slem kvinne enn slem mann, fordi kravet til "snillhet" og omsorg som kvinner skal utøve er mye større enn til det en mann skal.

 

Kanskje det hele dreier seg om at når det gjelder en kvinne som har gjort disse tingene (utroskap, vold osv.), så er det ofte kvinnen selv som har skrevet om sine handlinger. Mens når det gjelder menn er det ofte kvinnen som han har vært utro mot, slått osv. som skriver. Dermed vil flere angripe kvinnen som skriver om sine egne handlinger, ettersom mennene som blir skrevet om ofte ikke er "tilstede" i diskusjonen i det store og hele.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

" I en evig lang tråd der HI ikke engang har skadet noen går det en debatt om hun burde ha ringt barnevern, politi og legevakt på bakgrunn av noe noen har FORTALT om... Hva tror dere egentlig politi eller legevakt ville si? "

 

Her tolker jeg deg som om du mener at de som også nevner barnevern og politi er helt på viddene, kun med argumentet om at det å holde barn opp ned ikke nødvendigvis er farlig. Og det blir for tynt, spør du meg, all den tid slik oppførsel mot barn er helt uakseptabel når den utføres i sinne og som straff.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

DU tolker meg som om at JEG mener...

Jada.

Bare tolk, eller snu på flisa, og les i stedet.

 

Som sagt en del ganger før: jeg innbiller meg at politi og barnevern har henda fulle med de barna som bor sammen med en person som utøver vold. De som en gang ble passa av en barnevakt som fikte til dem, jo da. Det er et lovbrudd, og et stygt et. Men barnevernet vil muligens spørre: "Trenger barnet å være hos den dama, eller kan det skjermes fra henne? OK, da er det nok greitt."

 

Og hva som skjer derifra - vel, det skjer kanskje noe. HI i den andre tråden kan jo gjerne prøve. Men det koker jo litt ned til barnets foreldre også.

Skrevet
Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være hysterisk å meld sin bekymring til barnevern og politi. Eller i det minste helsestasjon eller be denne omtalte damen be om psykologisk hjelp. Det er IKKe hysterisk å reagere kraftig på vold mot barn, og be dem søke hjelp mer enn å bare si at fyfy, dette er ikke lov, du må ikke gjøre det igjen. Faktum er at man trenger hjelp til å kontrollere sine egne reaksjoner og oppførsel om man går til slike skritt. Og at det burde reageres krafitg på. Dessuten er jeg sikker påat om dette var en mann, ville han faktisk blitt enda mer "demonisert", fordi da hadde folk hvertfall blitt hysteriske og kalt ham psykopat og kriminell og bedt HI melde ham til politiet tvert. For det virker jo på dette forumet som at kvinner kan gjøre hva som helst. Slå mannfolka sine, ungene sine, andres unger, pyttpytt, de er sikkert bare frustrerte/hormonelle/gravide/har mangel på søvn og andre tåpelige unnskyldninger for å kunne oppføre seg jævlig mot andre. Det er jo sååååå synd på hun i den andre tråden stakkar.. Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548
Jeg håper på en måte du har rett, at det ville reageres like mye på en manns vold. Jeg syns imidlertid at sånn isolert sett, her inne på forumet, er det EKSTRA raseri ute og går hvis ei kvinne viser seg å gjøre noe som menn har gjort i hundrer av år, f eks å være utro, slå et barn, eller tyrannisere familien. Jeg leser det som at det er verre å være slem kvinne enn slem mann, fordi kravet til "snillhet" og omsorg som kvinner skal utøve er mye større enn til det en mann skal.

 

Jeg mener omvendt. I trådene om denne kvinnen som utøvde vold mot barnet er det forbausende mange som forsvarer og forstår ihjel både kvinnen som gjorde det og HI.

 

Jeg er faktisk enig med Mafan her. Jeg oppfatter det også som at flere forsvarer hun som gjorde dette. Jeg så til og med en som brukte argumentet om at hun jo "tross alt var gravid", som hun over her nevner.

Da er man litt på viddene, spør du meg.

 

Jeg er jo også gravid og hormonell, men det kunne ikke engang ramla meg inn å slå treåringen min eller gjøre henne vondt på annen måte, selv om hun nok kan terge en stein.. ;)

 

Ang det å tulle og leke ved å holde ungen opp-ned, vs det å gjøre det i sinne og med "hatfølelser", som HI sier at venninnen hadde sagt;

Når man leker på en slik måte, passer man likevel på at ungen ikke skades, man følger med på hodet osv, og man gir seg dersom man ser signaler på ubehag. Det gjør man nok ikke om man gjør dette for å påføre barnet smerte og når man er sint...

 

Derfor ville også jeg som mor tatt ungen til lege om jeg fikk vite om noe slikt- hysterisk eller ei. Dog er jo ikke akkurat det HI i den tråden sitt ansvar, men morens.

Skrevet

Men når saken er slik at kvinnen har ansvaret for EGNE barn også, da burde barnevernet varsles om hva kvinnen er i stand til å gjøre mot andres barn. Barn er barn.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er faktisk enig med Mafan her. Jeg oppfatter det også som at flere forsvarer hun som gjorde dette. Jeg så til og med en som brukte argumentet om at hun jo "tross alt var gravid", som hun over her nevner.

Da er man litt på viddene, spør du meg.

 

Jeg er jo også gravid og hormonell, men det kunne ikke engang ramla meg inn å slå treåringen min eller gjøre henne vondt på annen måte, selv om hun nok kan terge en stein.. ;)

 

Ang det å tulle og leke ved å holde ungen opp-ned, vs det å gjøre det i sinne og med "hatfølelser", som HI sier at venninnen hadde sagt;

Når man leker på en slik måte, passer man likevel på at ungen ikke skades, man følger med på hodet osv, og man gir seg dersom man ser signaler på ubehag. Det gjør man nok ikke om man gjør dette for å påføre barnet smerte og når man er sint...

 

Derfor ville også jeg som mor tatt ungen til lege om jeg fikk vite om noe slikt- hysterisk eller ei. Dog er jo ikke akkurat det HI i den tråden sitt ansvar, men morens.

 

Da har jeg kanskje lest andre tråder. Jeg syns fordømmelsen av ei kvinne som gjør noe dumt er entydig, helt uavhengig av f eks om mannen har tilgitt henne el lign.

 

Å være gravid og hormonell gjør noe med humøret, men derfra til t det er greitt å slå og utøve vold - nei, der faller jeg av lasset.

Gjest Antarctica
Skrevet

Men når saken er slik at kvinnen har ansvaret for EGNE barn også, da burde barnevernet varsles om hva kvinnen er i stand til å gjøre mot andres barn. Barn er barn.

 

Anonym poster: 7f977687ff4a2917aeedd79b8d5206b4

 

Nå er det jo sånn at barnevernet bare kan opprette en sak på de barna det er sendt inn en bekymringsmelding på... Så man kan ikke generelt gå ut i fra at dama er voldelig mot alle barn.

 

Og om du mener barn er barn, vel, vi er alle myrsniper, i alle fall er JEG det, og syns mine EGNE barn er noe helt annet enn andres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...