Gå til innhold

Å holde barn opp ned


Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

...er IKKE livsfarlig!!

 

Herre gud for en stemning det er på forumet! I en evig lang tråd der HI ikke engang har skadet noen går det en debatt om hun burde ha ringt barnevern, politi og legevakt på bakgrunn av noe noen har FORTALT om... Hva tror dere egentlig politi eller legevakt ville si? "Hør, en jeg kjenner sier hun holdt en unge opp ned i forgårs, jeg tror hun må sees på av lege" - de svarer selvsagt "Er hun bevisstløs?" og du svarer da "Nei, da, hun flyr og leker og ser helt normal ut." Eh, jadda, De vil neppe sende en luftambulanse for å si det slik!

 

Og NEI, det er ikke farlig å holde en ettåring opp-ned. Jeg har lekt og herja med alle mine, og de hylte av latter da de ble holdt opp ned og kastet rundt i storsenga. Noen av hønsene her på forumet sammenligner det med sakene fra USA med shaken baby syndrome. Vel, du skal riste hardt fram og tilbake med et barn før du gjør skade på det, og å holdes opp ned er IKKE blant risikoøvelsene.

 

Syns det kan bli totalt hysteri her, og konkurranse i å være mest fordømmende. Od dét på et forum der 50% innrømmer at å smekke barn på fingeren, det gjør de. Men ikke i ansiktet, åpenbart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-åringen her i hus holder på å le seg i hjel når vi leker og herjer og holder henne opp ned noen sekunder

 

Anonym poster: becbcf87b806fe667514e54c7b458948

Skrevet

En ting er å holde et barn opp ned i lek, en annen ting er i sinne. Ingen av oss vet hvordan det skjedde, det eneste vi har, er en gjenfortalt versjon fra hennes venninne.

 

Anonym poster: 7a101a481a5f91c14ad1975ae14d1332

Skrevet

Åh, det var bra du sa det, for jeg ble litt bekymret etter å ha lest den tråden. Helt seriøst. Her er det nemlig også mye leking og herjing og å være opp ned og bli snurret rundt er det gøyeste av alt.

 

Anonym poster: c6c63fc0523dd1765ab4aa1914334b7a

Skrevet

Helt enig. Her er de skinnhellige hele gjengen. Og vet aaaalltid best om en hver situasjon, og HI får gjennomgå om hun ikke allerede har gjort det de mener er det rette å gjøre. Som selvfølgelig i de fleste situasjoner er å ringe barnevernet. Og da har de 1% av en historie.

 

Anonym poster: 43a081e07dc6aecc69e1b98459af9835

Gjest Antarctica
Skrevet

En ting er å holde et barn opp ned i lek, en annen ting er i sinne. Ingen av oss vet hvordan det skjedde, det eneste vi har, er en gjenfortalt versjon fra hennes venninne.

 

Anonym poster: 7a101a481a5f91c14ad1975ae14d1332

Vi har historien filtrert gjennom minst 2 ledd, og vi har NULL holdepunkter for å mene at legen eller en annen bør se på barnet...

Skrevet

Hun holdt henne opp ned og slo henne flere ganger i ansiktet... i raseri og sinne over at hun ikke sov

det er forskjellig på det og lek og glede

 

Anonym poster: 6509aa85e0c951d4695ea78e322b0345

Skrevet

Helt enig. Her er de skinnhellige hele gjengen. Og vet aaaalltid best om en hver situasjon, og HI får gjennomgå om hun ikke allerede har gjort det de mener er det rette å gjøre. Som selvfølgelig i de fleste situasjoner er å ringe barnevernet. Og da har de 1% av en historie.

 

Anonym poster: 43a081e07dc6aecc69e1b98459af9835

 

Har du glemt Christoffer saken allerede?

Visst ingen bryr seg med å varsle barnevernet så vil vi nok få mange stygge lignende saker.

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, jeg har lest begge trådene og alt innholdet, og trenger ikke referat.Og det er ikke lov å slå. Men å bli holdt opp ned er ikke vold i seg sjøl. Ikke før det har vart så lenge at det er ubehag knytta til det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Helt enig. Her er de skinnhellige hele gjengen. Og vet aaaalltid best om en hver situasjon, og HI får gjennomgå om hun ikke allerede har gjort det de mener er det rette å gjøre. Som selvfølgelig i de fleste situasjoner er å ringe barnevernet. Og da har de 1% av en historie.

 

Anonym poster: 43a081e07dc6aecc69e1b98459af9835

 

Har du glemt Christoffer saken allerede?

Visst ingen bryr seg med å varsle barnevernet så vil vi nok få mange stygge lignende saker.

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

 

Christoffer bodde hjemme hos mishandleren, dette var en barnevakt som neppe får flere oppdrag...

Skrevet

Er hjertens enig, Pashla!!

 

For all del, hold ikke ungen opp/ned, den kunne finne på å synes det er morsomt og le... Det kunne til og med utvikle balanseapparatet til barnet og gjøre at det får det motorisk lettere. Det kan faktisk til og med lære seg å si nei, for det gjør nemlig de barna som synes det er morsomt å holdes opp/ned, men som enten blir lei eller blir litt svimle etter en stund. Når de da blir hørt også, da lærer de faktisk å sette grenser for egen kropp i samme slengen - og å forvente at de blir hørt.

 

Men for all del, hold ikke ungen opp/ned. Husk i samme slengen på å ikke la det få balansere, klatre i trær, spikke med en barnekniv, fiske på kaia eller noe lignende. Og pass på å kjøre alle plasser dere skal slik at barnet slipper å være fysisk aktiv i hverdagen også....

 

Snakker om å gjøre barna en bjørnetjeneste!!! Selv om foreldrene er engstelige av seg og ikke motorisk sterke selv så trenger de jo ikke gjøre barna likedan!

 

Vil vi egentlig ha generasjoner fremover som ikke kan bruke kroppen sin, som er redd for å utforske egne grenser innenfor rimelige rammer og som ikke takler utfordringer eller nye impulser?

 

 

 

Anonym poster: e60db5c49d52b8fa34b32ae35fd6b726

Skrevet

Visst hun ikke forteller noe om hva hun vet så kan barnevakten forsette med misshandlingen,å da vet du aldri hvordan det kan ende..

Skrevet

Har DU lest tråden, eller???

 

ikke hele nei..det gidder jeg ikke..

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, men da har du KANSKJE ikke fått med deg at hun tvang venninnen til å ringe barnets mor og innrømme hva hun hadde gjort. Så hun blir neppe bedt om å passe flere barn.

Skrevet
...er IKKE livsfarlig!! Herre gud for en stemning det er på forumet! I en evig lang tråd der HI ikke engang har skadet noen går det en debatt om hun burde ha ringt barnevern, politi og legevakt på bakgrunn av noe noen har FORTALT om... Hva tror dere egentlig politi eller legevakt ville si? "Hør, en jeg kjenner sier hun holdt en unge opp ned i forgårs, jeg tror hun må sees på av lege" - de svarer selvsagt "Er hun bevisstløs?" og du svarer da "Nei, da, hun flyr og leker og ser helt normal ut." Eh, jadda, De vil neppe sende en luftambulanse for å si det slik! Og NEI, det er ikke farlig å holde en ettåring opp-ned. Jeg har lekt og herja med alle mine, og de hylte av latter da de ble holdt opp ned og kastet rundt i storsenga. Noen av hønsene her på forumet sammenligner det med sakene fra USA med shaken baby syndrome. Vel, du skal riste hardt fram og tilbake med et barn før du gjør skade på det, og å holdes opp ned er IKKE blant risikoøvelsene. Syns det kan bli totalt hysteri her, og konkurranse i å være mest fordømmende. Od dét på et forum der 50% innrømmer at å smekke barn på fingeren, det gjør de. Men ikke i ansiktet, åpenbart.

 

Pass deg. Snart blir du beskyldt for å støtte vold mot barn. ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Har jeg allerede blitt! Jeg ville nemlig bare "ha børstet det av skulderen" hvis min venninne fortalte noe sånt, tror noen!

Skrevet
Har jeg allerede blitt! Jeg ville nemlig bare "ha børstet det av skulderen" hvis min venninne fortalte noe sånt, tror noen!

 

Det er da man nesten bare må trekke seg fra diskusjonen. Går inne ann å diskutere med enkelte når de trekker ut deler av det du skriver og vrir så grenseløst om på det.

Skrevet

Åja, så da er det jo greit å slenge ungene våre opp ned hvis vi blir sinte på dem da, som straff. Siden det jo ikke er farlig.

Å knipse, klype, slå på hånden og kinnet er jo heller ikke farlig, så da kan vi liksågodt gjøre det også. Fint det, da vet vi det.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Skrevet

Åja, så da er det jo greit å slenge ungene våre opp ned hvis vi blir sinte på dem da, som straff. Siden det jo ikke er farlig.

Å knipse, klype, slå på hånden og kinnet er jo heller ikke farlig, så da kan vi liksågodt gjøre det også. Fint det, da vet vi det.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

Hmm. Helt ærlig, jeg sitter her å lurer på om jeg skal le eller bli oppgitt. Jeg tror jeg går for begge deler. som jeg har spurt før: hvor i faen tar du det fra?

 

Å slenge 3-åringen opp ned på tull og tøys i sengen er noe HELT annet enn å holde ungen opp ned i raseri fordi du er sint på barnet. Det er IKKE ok. Lekesloss og tulle er OK. Flott, da vet du det. Forhåpentligvis.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Til nr 19: Nei, det er ikke greit å gå til håndgripeligheter. Men å holde noen oppned, i seg selv, er ikke vold. Mange av damene, hvis du gadd å lese den originale tråden, argumenterer for at HI burde få en lege til å se på ungen, og maser om røntgen og senskader og whatnot fordi det angivelig er livsfarlig å holdes oppned når man er ett år. Det er det altså ikke.

Endret av Pashla
Gjest Antarctica
Skrevet

Åja, så da er det jo greit å slenge ungene våre opp ned hvis vi blir sinte på dem da, som straff. Siden det jo ikke er farlig.

Å knipse, klype, slå på hånden og kinnet er jo heller ikke farlig, så da kan vi liksågodt gjøre det også. Fint det, da vet vi det.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

 

 

Hmm. Helt ærlig, jeg sitter her å lurer på om jeg skal le eller bli oppgitt. Jeg tror jeg går for begge deler. som jeg har spurt før: hvor i faen tar du det fra?

 

Å slenge 3-åringen opp ned på tull og tøys i sengen er noe HELT annet enn å holde ungen opp ned i raseri fordi du er sint på barnet. Det er IKKE ok. Lekesloss og tulle er OK. Flott, da vet du det. Forhåpentligvis.

Jepp, der kom den: endelig ble jeg den som støtter vold mot barn! Som du sa, Mrs Rogaland!

Skrevet

Til nr 19: Nei, det er ikke greit å gå til håndgripeligheter. Men å holde noen oppned, i seg selv, er ikke vold. Mange av damene, hvis du gadd å lese den originale tråden, argumenterer for at HI burde få en lege til å se på ungen, og maser om røntgen og senskader og whatnot fordi det angivelig er livsfarlig å holdes oppned når man er ett år. Det er det altså ikke.

 

 

Greit nok, men å slå en unge på kinnet, hyle til dem, og slenge dem opp ned i sinne, er definitivt skadelig for et barn (om så bare psykisk), og totalt uakseptabelt. Det er derfor flere nevner barnevern og politi som alternativer, nettopp fordi dette bør slås hardt ned på. Selv om ungen ellers er helt fin fysisk.

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Gjest Antarctica
Skrevet

Slenge dem opp og ned?

 

Leste ikke det noe sted.

 

Hyle til ungene: gjort det flere ganger. Er ikke stolt av det.

 

Knipse/smekke fingre: aldri gjort. Men det er en probat metode blant MANGE, mange her på forumet!

Skrevet

Slenge dem opp og ned?

 

Leste ikke det noe sted.

 

Hyle til ungene: gjort det flere ganger. Er ikke stolt av det.

 

Knipse/smekke fingre: aldri gjort. Men det er en probat metode blant MANGE, mange her på forumet!

 

Så du bagatelliserer altså det denne damen beskrevet i den andre tråden gjorde?

 

 

Anonym poster: c0fd40855dfd135192da76ef8c26c548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...