Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. november 2012 #51 Skrevet 22. november 2012 Det er ikke TRO, den lå bak meg da jeg dro, man trenger ingen Gud kun egen styrke - Jo Nesbø Religion er ikke noe for meg. Den løser ingen problemer. Forklarer ingenting. Og skaper bare konflikter.
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 22. november 2012 #52 Skrevet 22. november 2012 Vi er kristne :-) og det er både foreldre, svigerforeldre og søsken :-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #53 Skrevet 22. november 2012 Jeg er kristen og adventist. Anonym poster: c858fcc52fac24bc58128ae22c42f254
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. november 2012 #54 Skrevet 22. november 2012 Tja, si det.. Jeg definerer meg som kristen, men jeg er ikke spesielt religiøs av meg, og vil sikkert av mange oppfattes som en dårlig kristen. Hvorfor? Fordi jeg tror at mye av det som står i Bibelen- særlig GT- (ikke gå med klær av flere enn to ulike stoffer, utro prestedøtre skal steines, kvinner skal tie i en forsamling osv) er noe stort vrøvl som ikke hører hjemme i vår tid. Jeg tror også at Bibelen- om den var aldri så mye "guidet" av Gud- ble skrevet av mennesker, med menneskers hang til å snu på ting, skrive ut fra egne forutsetninger og oppfatninger og til egne fordeler. Jeg tar meg selv i hvite løgner iblant, jeg stjal tyggis da jeg var liten, jeg har hatt sex uten å være gift, og jeg tror at kjærligheten er like mye verdt selv om den er mellom to av samme kjønn. Og ikke vet jeg om jeg tror at Jesus var Guds sønn- sånn rent bortsett fra at vi alle er Guds barn da. Mulig han var det, og endel av meg tror det- men en del av meg tviler også. Men jeg vil gjerne tro på det. Jeg tror ikke på Satan eller Helvete- jeg tror vi mennesker klarer å lage en masse faenskap helt fint alene! Og jeg tror også at mye av det gode som skjer er et resultat av det gode mennesker gjør. Altså er vår frie vilje årsaken til det meste som skjer her i verden, og ikke skjebnen eller Gud. Jeg tror heller ikke på at det er en mening i at små barn skal lide, dø eller mishandles. Jeg tror heller ikke at jeg sitter med fasiten på noe, derfor prøver jeg ikke å prakke min tro på andre- og jeg nekter å tro at det finnes NOEN på denne jord som sitter med den hele og fulle sannhet. MEN- jeg tror på en høyere makt, en livskraft- som gir styrke og trøst, som kan hjelpe når ting er vanskelige. Kall det hva du vil- men jeg kaller det Gud, for "enkelthets skyld". Navnet er egentlig uviktig. Jeg tror at De Ti Bud er essensielle og viktige regler, og jeg tror på HOVEDBUDSKAPET Jesus kom med, om kjærlighet, odhet og tilgivelse. Jeg prøver så godt jeg kan å være et godt menneske, jeg prøver å ikke såre andre mennesker, hjelpe der jeg kan og gjøre livet til meg og dem rundt meg så godt som mulig. Jeg tror på å tilgi dem som gjør oss vondt, på å elske sin neste, ikke dømme andre, og å gjøre mot andre slik vi vil at andre skal gjøre mot oss. Jeg opplever å finne en kraft i bønn, en styrke utenfra. Mulig det er innbildning og ønsketenkning, men jeg opplever det ikke sånn. Uansett hjelper det, og gir mening i hverdagen. Gjør det meg til en kristen? Vel, det vet jeg ikke. Og gjør det meg til et godt eller dårlig menneske? Det får være opp til "hva det nå måtte være som styrer dette"- Gud, om du vil- og andre mennesker til å avgjøre. Egentlig betyr det ikke så veldig mye.
fiolregn Skrevet 22. november 2012 #55 Skrevet 22. november 2012 Jeg er personlig kristen og jeg tror Gud er mer enn en ubestemmelig kjærlighetskraft. Jeg tror han har en konkret plan for hver enkelt, han har satt sammen hver celle i hver kropp med kjærlighet og han har skapt alle med ønske om at de skal kunne utvikle sitt personlige potensial.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #56 Skrevet 22. november 2012 Jeg er kristen. Familien min er ikke det, bortsett fra mamma som har et snev av barnetro. Svigerfamilien min er kristne og mannen min også. Anonym poster: 18129993b38e8a17bdc2ea29b6601b58
Skautrollet Skrevet 22. november 2012 #57 Skrevet 22. november 2012 tja, åssen skal jeg få sagt det. heller mer til naturtroen, har en lang linje med kloke koner og vise menn på min mors side, på pappas side var de ikke akkurat så relgiøst kristne, men de gikk i kirka. min man er nigeriansk katolikk, funker greit det igrunn
magica fra tryll Skrevet 22. november 2012 #58 Skrevet 22. november 2012 Jeg heller også, som hun over, mer til naturtro. Definerer vel meg selv som en slags sjaman;) Mannen er i samme gate, og barna finner vel ut av det selv... Jeg har problemer med alle religioner så fort dogmene er der,-regler for hva andre skal gjøre og ikke. Allikevel vil jeg si at jeg er dypt religiøs:) Vi er alle skapt av det guddommelige og derfor guddommelige selv. Om vi behandler oss selv og alt levende ut ifra det, tror jeg det blir ganske så bra;)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #59 Skrevet 22. november 2012 Paganist resten av familien er nok heller tvilende til all religion. Anonym poster: 8bb33fd1c826c599ede44cd42c52bcde
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #60 Skrevet 22. november 2012 Jeg er kristen. Foreldrene mine også, og søsknene mine. Mannens familie vet jeg sannelig ikke helt. Har ikke snakka noe om religion der. Der er det store samtale-emne økonomi Mannen tror på Gud, og er kristen. Men jeg er nok hakket mer "brennende" enn han. Ungene sier de har Jesus i hjerte sitt <3 Anonym poster: 15018b20ad59894173082e5c6f25d5d0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #61 Skrevet 22. november 2012 Samboeren og hans familie er alle kristne og sterkt troende. Jeg er mer kristen light, døpt og konfirmert, går i kirken på julaften - men det er stort sett det. Barna våre vil bli oppdratt i den kristne tro, og de vil selvfølgelig bli døpt. Konfirmasjon får de ta stilling til selv, men jeg tror svigers ser på det som en selvfølge. Anonym poster: ef45062341480134e52f6629134a2329
Miss Chocolate Skrevet 22. november 2012 #62 Skrevet 22. november 2012 På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det. Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen. Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen. Ja, verdslige kristne tror på treenigheten, den største løgnen som er.jesus er guds sønn. Ikke gud. Hva mener du med verdslige kristne? I Johannes står det at "I begynnelsen var ordet, og ordet var Gud. Ordet var kjød og tok bolig i blant oss." Ordet = Jesus. Det står også at Jesus ga avkall på å være Gud lik for å bli et menneske. Altså han var lik Gud = Jesus er Gud.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #63 Skrevet 22. november 2012 Jeg er kristen på min måte, med god påvirket av wicca. Mannen er wicca. Pappa tror på naturen. Mamma latervsom hun kristen men jeg syns hun er hykklissk. Svigermor er Woodo. Svigerfar er dilter. Anonym poster: b0c73028a13b2a6511c11d252d808cb5
Gjest Ingen skal få! Skrevet 22. november 2012 #64 Skrevet 22. november 2012 På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det. Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen. Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen. Ja, verdslige kristne tror på treenigheten, den største løgnen som er.jesus er guds sønn. Ikke gud. Hva mener du med verdslige kristne? I Johannes står det at "I begynnelsen var ordet, og ordet var Gud. Ordet var kjød og tok bolig i blant oss." Ordet = Jesus. Det står også at Jesus ga avkall på å være Gud lik for å bli et menneske. Altså han var lik Gud = Jesus er Gud. Liksomkristne. Er du kristen burde du vite hva en verdslig er..
Gjest Ingen skal få! Skrevet 22. november 2012 #65 Skrevet 22. november 2012 http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/er-jesus-allmektig/
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #66 Skrevet 22. november 2012 http://www.jw.org/no...esus-allmektig/ "Verdslige" er altså mindre verdt enn deg, mener du? Anonym poster: 2d9379a6f65c402f44de18070d504d27
Gjest Ingen skal få! Skrevet 22. november 2012 #67 Skrevet 22. november 2012 Nei, de er bare ikke kristne:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #68 Skrevet 22. november 2012 Nei, de er bare ikke kristne:) Jeg vil påstå at det er mange innenfor ulike kristne trosretninger som er uenig med deg i det. Og hvorfor tror dere alle automatisk at dere sitter på fasiten? Bare Gud kjenner sannheten, INGEN mennesker gjør det. Å mene noe annet er i overkant hovmodig. Anonym poster: 2d9379a6f65c402f44de18070d504d27
Magia Skrevet 22. november 2012 #69 Skrevet 22. november 2012 Dere må gjerne fortsette diskusjonen, dere kristne! Jeg har snart eksamen i religion, og dette ble jo reine quizen i kristen konfesjonskunnskap for meg dette
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #71 Skrevet 22. november 2012 Det er den store forskjellen mellom kristne og muslimer. Hos muslimer er Allah den største, skaper av alt som lever. Han har skapt alle mennesker , også Jesus, eller Isa som han heter . For oss muslimer bøur det ikke riktig å omtale Jesus som Guds sønn, fordi vi da sammenlikner Allah med et menneske. For oss er Allah større en alt som eksisterer. Allah er den Guden som dere omtaler som Gud. I mitt hjemmeland finnes det både kristne og muslimer. Og til og med kristne omtaler Gud som Allah. Anonym poster: 5b8c8892c6a59485f024b6036e7e7913
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #72 Skrevet 22. november 2012 Jeg er pinsevenn og det er hele familien min også, med noen unntak som tanter og onkler o.l Mannens familie er ateister og han er ikke spesielt glad for at barna har tatt til seg kristendommen. Men som jeg sier: Det er langt i fra opp til han å bestemme. Anonym poster: b1c51b768d0bc7c01d994ed5a59fe33c
Catlady Skrevet 22. november 2012 #73 Skrevet 22. november 2012 På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det. Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen. Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen. Ja, verdslige kristne tror på treenigheten, den største løgnen som er.jesus er guds sønn. Ikke gud. Hva mener du med verdslige kristne? I Johannes står det at "I begynnelsen var ordet, og ordet var Gud. Ordet var kjød og tok bolig i blant oss." Ordet = Jesus. Det står også at Jesus ga avkall på å være Gud lik for å bli et menneske. Altså han var lik Gud = Jesus er Gud. Er det din tolkning ?
Magia Skrevet 23. november 2012 #74 Skrevet 23. november 2012 På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det. Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen. Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen. Ja, verdslige kristne tror på treenigheten, den største løgnen som er.jesus er guds sønn. Ikke gud. Hva mener du med verdslige kristne? I Johannes står det at "I begynnelsen var ordet, og ordet var Gud. Ordet var kjød og tok bolig i blant oss." Ordet = Jesus. Det står også at Jesus ga avkall på å være Gud lik for å bli et menneske. Altså han var lik Gud = Jesus er Gud. Er det din tolkning ? Det er den gjengse oppfatning blant kristne, men også ett av de punktene som splitter en del kristne i ulike grupperinger. Hilsen religionsstudenten
Mamma til to guttegull Skrevet 23. november 2012 #75 Skrevet 23. november 2012 På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det. Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen. Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen. Ja, verdslige kristne tror på treenigheten, den største løgnen som er.jesus er guds sønn. Ikke gud. Hva mener du med verdslige kristne? I Johannes står det at "I begynnelsen var ordet, og ordet var Gud. Ordet var kjød og tok bolig i blant oss." Ordet = Jesus. Det står også at Jesus ga avkall på å være Gud lik for å bli et menneske. Altså han var lik Gud = Jesus er Gud. Dette gjør jo også frelsesplanen og gjennomføringen av denne, ennå sterkere <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå