Gå til innhold

Nysgjerrig.. Hvilken religion har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan er det med resten av familien din, har de samme tro som deg?

Her er det litt kræsj med religioner da en i huset er ateist, mens jeg selv har en egen religion, og en svigerfamilie som er sterkt kristne. Mye interessante diskusjoner som kan komme opp...

Anonym poster: 9c52f9bbcf1c04c7419f7fec7ae0b3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ateister og vet ikke helt hva mamma er, ikke noe spes kristen heller men. På farsiden min er alle utenom pappa jehovas vitner. Gulp

Bryr meg ikke om religion

Anonym poster: a97af6dc2bc1fc7cb4a14c0563ad99d2

Skrevet

Ingen religion, ateist og humanist. Samboeren min også, og begge våre familier.

Men eksen min og hans familie var kristen, hadde ingen problemer med det, vi hadde mange spennende diskusjoner. Men hadde vi fått barn sammen, hadde det nok blitt mer problematisk.

Skrevet

Pilsevenn i helgene.

Skrevet

Foreldrene min er "kristen light". Litt av den verdslige typen som kirken blir mer og mer. Vi og svigerforeldre er av den konservative mer personlig kristne varianten. En svigerinne er buddhist, mannen henns ateist.

Skrevet

Jeg og mannen er satanister. (og ungene, i alle fall til de kan avgjøre selv)

Anonym poster: 6293e0924d38e87374285f7ff087b979

Skrevet

Jeg er kristen.

Anonym poster: de773053da7ec1cbd5d8e794531fcf0d

Skrevet

Er vokst opp i kristen familie men tror man kommer langt med kardemommeloven.

Man skal ikke plage andre....

Skrevet

På mors side er de katolikker, og på fars side er de litt gå i kjerka på julaften kristne. Jeg er katolikk.

Skrevet

Jeg klarer ikke, og ønsker ikke, å plassere meg i én bestemt bås. Jeg har ikke valgt en hel pakke med "sannheter" som forteller meg hvordan jeg bør leve livet. Likevel har jeg jo et slags livssyn, eller utgangspunkt for livstolkning. Jeg har verdier som er humanistiske, jeg har en gudstro som minner litt om new age/nyreligiøsitet, finner det mest sannsynlig at man reinkarneres og tror på gjenferd, ånder og andre dimensjoner. Men har ikke et religiøst forhold til religiøsiteten min :P

Mora mi er konservativ katolikk, og jeg føler ikke at jeg har noe særlig til felles med henne. Faren min er jeg ikke helt sikker på. Han har nok tilbøyeligheter til å tro på overnaturlige ting, i hvert fall slik at han er åpen for at opplevelser folk har er ekte og ikke psykose. Mest av alt er han vel kanskje av prinsipp motpolen til mora mi, så i hvert fall IKKE katolikk.

Samboeren min er åpen for ting, men er litt mere jordnær enn meg :P

Diskusjoner blir det mye av, spesielt med mora mi, men de er ikke så spennende i og med at det mest blir den ene parten som forkynner sin sannhet uten å vike en tomme eller være åpen for innspill. Ganske så slitsomt i grunn..

Skrevet

Er ikke kristen, samsvarer ikke helt med det jeg tror på. Heller kanskje litt mot buddhisme, men er ikke helt det heller. Liker filosofisk taoisme, men religiøs taoisme er heller ikke helt meg. Konkluderer med at jeg ikke er veldig religiøs av meg, men fritttenkende.

Toåringen vet ikke enda, sier hun ;) hehe

Hele familien på morssiden er kristne, besteforeldre er veldig sterkt troende. Mine besteforeldre på farssiden er lutherske, selvfølgelig sterkt troende de også.

Skrevet

Jehovas vitne

Anonym poster: cf220f9537bf90414d6fe1ce2250e93a

Skrevet

Er ikke kristen, samsvarer ikke helt med det jeg tror på. Heller kanskje litt mot buddhisme, men er ikke helt det heller. Liker filosofisk taoisme, men religiøs taoisme er heller ikke helt meg. Konkluderer med at jeg ikke er veldig religiøs av meg, men fritttenkende.

Toåringen vet ikke enda, sier hun ;) hehe

Hele familien på morssiden er kristne, besteforeldre er veldig sterkt troende. Mine besteforeldre på farssiden er lutherske, selvfølgelig sterkt troende de også.

Hehe, min farmor og farfar er læstadianere mente jeg selvfølgelig ;)

Skrevet

Jeg er muslim, foreldrene mine ateister, besteforeldre kristne men vi tror på samme gud så går veldig Fint. Er bare en gud og de ti bud er de samme uansett

Anonym poster: 1c7104b9d23ad4aa4b792f2ee8aa5fb5

Skrevet

Ingen religion egentlig,men tror det finnes mer mellom himmel og jord

enn vi aner.

Skrevet

Jeg har ingen religion, ingen andre i familien heller (selv om svigers syns det er viktig med kirketradisjoner, så det har vært litt skurring der). Jeg prøver å være agnostiker, men er vel egentlig ateist.

Skrevet

Jeg er muslim, foreldrene mine ateister, besteforeldre kristne men vi tror på samme gud så går veldig Fint. Er bare en gud og de ti bud er de samme uansett

Anonym poster: 1c7104b9d23ad4aa4b792f2ee8aa5fb5

Er du konvertitt ?

Anonym poster: e51c05bb1b2dc1870ba55c650d2b3f80

Skrevet
Jeg er muslim, foreldrene mine ateister, besteforeldre kristne men vi tror på samme gud så går veldig Fint. Er bare en gud og de ti bud er de samme uansett Anonym poster: 1c7104b9d23ad4aa4b792f2ee8aa5fb5

Hva var det som gjorde at du ble muslim?

Skrevet

For meg er Gud liv, lys og ubetinget kjærlighet, mens religion er menneskets oppfinnelse. Jeg kan ikke settes i bås, men ligger kanskje nærmest nyspiritualismen.

Familien min består for det meste av agnostikere og tvilere ;) men har en bestemor som tilhører indremisjonen. Jeg er veldig glad i henne selv om vi er uenige i det meste :)

Skrevet (endret)

På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det.

Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen.

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Og hvordan er det med resten av familien din, har de samme tro som deg?

Her er det litt kræsj med religioner da en i huset er ateist, mens jeg selv har en egen religion, og en svigerfamilie som er sterkt kristne. Mye interessante diskusjoner som kan komme opp...

Anonym poster: 9c52f9bbcf1c04c7419f7fec7ae0b3ac

Kristen light ;) Familien min også, noen veldig light.hehe. Samboers familie er ikke kristne.

Anonym poster: e86edd1add24797369dafd6509ade292

Skrevet

Jeg er kristen, og familiene på begge sider er kristne. Femåringen min er også veldig glad i Jesus. Slikt rører et morshjerte :')

Skrevet

På min fars side er de muslimer, på min mors side kristne. Min mor er vel ikke kristen, mer ateist. Min ene søster tror ikke på noe, jeg og de andre søsknene mine er ikke praktiserende muslimer,altså vi tror på Allah, men vi ber ikke, faster ikke, osv. Men prøver å følge Koranen sånn på noen punkter;) er mer moderne muslimer, hvis man kan si det.

Er ikke noen diskusjon i familien om religion eller noe sånt. Selv om min mors side er kristne så tror vi jo på samme Gud. Bare de følger bibelen og vi koranen.

Ikke helt samme Gud da, siden kristne tror at Jesus er Gud :)

Vi tror han var Gud, så menneske på jorden, og nå Gud igjen.

Skrevet

Jeg er adventist. Ble døpt for fem år siden. Ingen i familien på min side er kristne (annet enn at søster har døpt barna sine, og hun og pappa går i kirken på julaften). De fleste i mannen min sin familie er også adventister :)

Anonym poster: 6177fecf3cc74dff2b404b403d076946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...