Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Er det flere som opplever at kommende besteforeldre skal kjøpe sånn skikkelig kjønnsbundne klær og utstyr? ;)

Det må være rooosa ;) Eller sikkert blått. Med traktor eller barbie, hehe ;)

 

Og da jeg sa jeg skulle male rommet i litt nøytrale farger, fikk jeg høre at "ja, det går jo bra, du kan jo ha rosa tilbehør", hehe.

 

Ja, går litt i det ja...

 

Men tror de har forstått at jeg ikke er interessert i at alt skal være blått selv om det er en gutt. Tenkte å sjokkere litt med en lilla barnevogn... :D

Lilla er kult da :D !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! :) Gratulerer med gutt! :)

 

Takk:-D Klarte ikke å dy meg, kjøpte det første antrekket i går:-)

Må jo kjøpe nesten alt nytt nå. Har ikke så mye kjønnsnøytrale klær etter jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skinflash1 gratulerer :) jeg føler det helt likens, kjempegøy at det kommer en gutt, men skikkelig uvant liksom, hehe.

 

Irriterer meg litt at alle rundt meg synes det "perfekte" er å få en av hver, og sier liksom: ååå da ble dere vel glade, når det kommer en gutt! vi hadde blitt like glade for en jente til vi! men liksom ingen som tror det.

 

så teit :P

 

Takk:-D Haha jeg har også fått høre den flere ganger allerede! At det liksom skal være det optimale med en av hver:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :) Gratulerer med gutt! :)

 

Takk:-D Klarte ikke å dy meg, kjøpte det første antrekket i går:-)

Må jo kjøpe nesten alt nytt nå. Har ikke så mye kjønnsnøytrale klær etter jenta!

Åå, så koselig :) ! Nei, det kan jeg skjønne. Men morsomt å kjøpe nytt også da, shoppe litt til bebisen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lythia hun var 2100 g. Ja kan vel være normalt med små barn når man er lita selv, men hun var litt mindre enn "normalen" etter hva jeg forstod, men alt gikk bare bra da :) Håper også gutten ikke blir superstor, tenk hvis han blir 4000 g da, noe som ikke er unormalt for gutter, da blir det jo en dobbelt så stor baby! :D

 

Hvor langt er du på vei nå da? enda 12 uker til neste ul, virker som en evighet til, men håper det går fort :) Gleder meg så til svangerskapet er over.

 

Er 19 uker, så da blir det 13 uker til den UL en!

 

Men vi tenkte å ta en 3D ul privat innen det da, men blir uansett ikke før i April. Leeenge til :)

 

Har ikke hatt så mange plager så langt i svangerskapet, så jeg synes det bare er koselig å være gravid.... så får vi se hvordan jeg føler det senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :) Gratulerer med gutt! :)

 

Takk:-D Klarte ikke å dy meg, kjøpte det første antrekket i går:-)

Må jo kjøpe nesten alt nytt nå. Har ikke så mye kjønnsnøytrale klær etter jenta!

Åå, så koselig :) ! Nei, det kan jeg skjønne. Men morsomt å kjøpe nytt også da, shoppe litt til bebisen :)

 

Ja nå har jeg en unnskyldning til å shoppe barneklær;-) synes det er så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestilt 3D/4D ultralyd hos Martin Lundring i april - Det gleder vi oss til! Ellers er det ikke såååå mye spark fra jenta mi, mest når jeg sitter/ligger helt stille på kveldstid! ;o) Har morkaka foran, så det har vel noe å si sier jordmora mi!

 

Jeg jobber på Ahus og var oppom fødeavdelingen for å ta en titt for noen dager siden sammen med en gravid kollega! :) Jeg fikk se rom på både tun A og tun B.. Jeg har bestemt at jeg skal føde på tun B (som er vanlig fødeavdeling). På Tun A var det jo en vanlig seng osv.. litt mer hotellaktig.. men syns det var merkelig at de hadde et smalt badekar der. Hvordan få plass til å evt føde der?! På Tun B er det jo endel mer teknisk utstyr, men ser mer behagelig ut å ligge i fødeseng og ha tilgang på hjørnebadekar :D

Hvilket tun skal dere andre Ahus-fødende være på? :o)

 

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg enormt til å bli mamma!! Å våkne til fuglekvitter idag minnet meg på at det går mot vår, sommer og fødsel!! Tror tiden kommer til å gå raskt :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar allerede! ;) Juni nærmer seg med stormskritt. Gleder meg mer og mer jo nærmere jeg kommer, og jo mer aktiv den lille i magen blir (og det er AKTIV), jo mer virkelig blir det :) Tror vi alle har noen spennende mnd. foran oss! :)

 

Vi skal også på 3d ultralyd, om litt over 5 uker :) Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt 3d ultralyd, skal det straks ;)

Jeg skal føde på tun A på Ahus. Jordmor bare satte meg opp der siden jeg er frisk osv. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Lundring går jeg til også Mavat:) eller "går" og "går". Har vært der og tatt et par ul ivertfall.

 

Vi var på ekstra screening (OUL) på mandag på sykehuset, fordi spesialisten/jordmoren på ul der følte ikke at hun andre jordmora som hadde tatt OUL da vi opprinnelig gjorde det, ikke hadde gjort hele jobben riktig. Så vi fikk en ekstra oppvisning av lille i magen:) Da fikk vi også 3D.. og tror dere ikke at frøkna begynte å suge på totten på 3D-bildet da? Så nå har vi et herlig bilde av henne her hjemme. Ok.. de ER jo ikke så forferdelig søte enda da.. fortsatt litt "alien" synes jeg.. men utrolig morsomt bilde, og vi VET jo at hun blir søt i våre øyne uansett da så:D

 

Juhuuu Makuahines... ja TENK... vi er ENDA nærmere å se knøttene våre! Februar "allerede"!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er tilfeldig, men jammen blir det full fest i magen når jeg leser høyt eller spiller musikk.. :) Morsomt da! Føler jo nesten at man kommuniserer litt ;) Får håpe den lille liker det da, og ikke sparker for å få meg til å slutte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har jeg tenkt litt på og. Om sparkene er protest eller ivrig dans?

 

Jeg har ikke klart å få til noe sånt, at jeg får den til å reagere på spesielle ting. Kanskje litt på lovehearts ;) Men f. eks andre sukkerholdige ting hjelper ingenting. Ei heller musikk eller lyder. Men har ikke testet ordentlig da :)

 

Jeg er hjemme idag, fra skole. Klarte ikke å dra, har nesten ikke sovet i natt fordi jeg er så tett i pusten. Føles som jeg nesten ikke får nok luft, ekkelt :( Er forkjølelse. Min kjæreste har smittet meg, men jeg blir selvfølgelig sykere enn ham :P

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, jeg skal snart flytte og greier jeg! Eller slutten av måneden da, men det går fort! Har fått pappa og to brødre til å hjelpe meg med løfting og bæring, og et par venninner hjelper meg med nedvask. Men akkurat selve nedpakkingen foretrekker jeg å gjøre selv, ikke at jeg har noe "hemmelig" eller noe liksom, jeg er bare litt privat og blir uvel av at andre skal gå gjennom mitt skrot. Skal også til England igjen et par uker innimellom her, så tror februar blir en slitsom måned! Men om en måned skal jeg på første samling på svangerskapskurs, det gleder jeg meg veeeeldig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er tilfeldig, men jammen blir det full fest i magen når jeg leser høyt eller spiller musikk.. :) Morsomt da! Føler jo nesten at man kommuniserer litt ;) Får håpe den lille liker det da, og ikke sparker for å få meg til å slutte :P

 

Her er det full fest når vi kjører bil. Håper det er for at hun liker det og ikke for at hun er misfornøyd. Vi har et stykke å kjøre til besteforeldre så ser for meg et svare leven om hun misliker bilkjøring.

Hun reagerer også om jeg drikker cola (dilla), tror hun går rundt inne i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, jeg skal snart flytte og greier jeg! Eller slutten av måneden da, men det går fort! Har fått pappa og to brødre til å hjelpe meg med løfting og bæring, og et par venninner hjelper meg med nedvask. Men akkurat selve nedpakkingen foretrekker jeg å gjøre selv, ikke at jeg har noe "hemmelig" eller noe liksom, jeg er bare litt privat og blir uvel av at andre skal gå gjennom mitt skrot. Skal også til England igjen et par uker innimellom her, så tror februar blir en slitsom måned! Men om en måned skal jeg på første samling på svangerskapskurs, det gleder jeg meg veeeeldig til :)

 

Her skal det også flyttes, på samme tid! :) Vi har begynt å pakke allerede, siden jeg må ta ting med ro. Kjenner det i rygg og bekken med engang jeg overanstrenger meg. Så her blir det ikke noe bæring på meg, har heldigvis skaffet oss hjelp fra mange villige hjelpere. Nedvaskingen skal snille mamma gjøre for oss (Jeg gjør nok noen lette ting da), men etter å ha ligget rett ut etter å ha moppet ett bittelite gulv, har jeg lært mine begrensninger nå :P

 

Svangerskapskurs har jeg ikke tenkt på enda, men kanskje noe å tenke på det! :) Får spørre jordmor neste uke, om det er noe sånt her å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, jeg skal snart flytte og greier jeg! Eller slutten av måneden da, men det går fort! Har fått pappa og to brødre til å hjelpe meg med løfting og bæring, og et par venninner hjelper meg med nedvask. Men akkurat selve nedpakkingen foretrekker jeg å gjøre selv, ikke at jeg har noe "hemmelig" eller noe liksom, jeg er bare litt privat og blir uvel av at andre skal gå gjennom mitt skrot. Skal også til England igjen et par uker innimellom her, så tror februar blir en slitsom måned! Men om en måned skal jeg på første samling på svangerskapskurs, det gleder jeg meg veeeeldig til :)

 

Her skal det også flyttes, på samme tid! :) Vi har begynt å pakke allerede, siden jeg må ta ting med ro. Kjenner det i rygg og bekken med engang jeg overanstrenger meg. Så her blir det ikke noe bæring på meg, har heldigvis skaffet oss hjelp fra mange villige hjelpere. Nedvaskingen skal snille mamma gjøre for oss (Jeg gjør nok noen lette ting da), men etter å ha ligget rett ut etter å ha moppet ett bittelite gulv, har jeg lært mine begrensninger nå :P

 

Svangerskapskurs har jeg ikke tenkt på enda, men kanskje noe å tenke på det! :) Får spørre jordmor neste uke, om det er noe sånt her å :)

 

Jeg bor foreløpig i en studioleilighet på 20m2, liten ettroms, hehe. Så er ikke så veeeeeldig mye som skal flyttes. Heller veldig mye som må kjøpes inn etterom den nye leiligheten er mer enn dobbelt så stor, hehe. Får vel ty til Pappan min der også tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan jeg får kontakt med ei jordmor? Umuuulig jo..

:)

 

Tuller du? Hvor bor du? Du finner telefonnr til helsestasjonen som ligger nærmest deg, så ber du om å få en jordmor. Du sier bare hvor langt du er på vei, så blir du kallt inn til uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har matlysten (og sulten) kommet for fullt nå. Kunne spist nesten hele tiden tror jeg.. :P Prøøøver å spise mest sunne ting da, men frister jo med litt annet innimellom også. Bør man spise hver gang man er sulten når man er gravid, eller prøve å begrense seg litt? :)

 

Er i uke 22, og har vel ikke gått opp mer enn 3-4 kg fra startvekten, siden jeg gikk ned noen kg de første mnd. Så har ikke blitt gigastor enda ihvertfall ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan jeg får kontakt med ei jordmor? Umuuulig jo..

:)

 

Tuller du? Hvor bor du? Du finner telefonnr til helsestasjonen som ligger nærmest deg, så ber du om å få en jordmor. Du sier bare hvor langt du er på vei, så blir du kallt inn til uke 24.

Har prøvd å ringe helsestasjonen i flere uker, de tar ikke tlf. Må være feil nr som ligger på nettet :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på vogn idag, og har bestemt oss :) Men kjøper ikke før om en mnds tid tenker jeg. Men gøy å s epå vogner, er mange fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ogsaa matlysten kommet for fullt. Kunne spist dagen lang...

 

Er saa ille naa at jeg rett og slett maa spise masse grönnsaker i tillegg til det jeg hadde tenkt, og saa ta tiden til neste maaltid... Er helt forferdelig til tider :)

 

Er 22 uker paa lördag, og gaatt opp 5 kg til naa. Haaper virkelig det flater ut litt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ogsaa matlysten kommet for fullt. Kunne spist dagen lang...

 

Er saa ille naa at jeg rett og slett maa spise masse grönnsaker i tillegg til det jeg hadde tenkt, og saa ta tiden til neste maaltid... Er helt forferdelig til tider :)

 

Er 22 uker paa lördag, og gaatt opp 5 kg til naa. Haaper virkelig det flater ut litt snart.

 

Godt å høre at det er flere ;) Prøver å få spist en del grønnsaker og frukt, men frister veeeldig med krydrede ting også... :P Og, jammen ikke lett å ikke spise når man er sulten og gravid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan jeg får kontakt med ei jordmor? Umuuulig jo..

:)

 

Tuller du? Hvor bor du? Du finner telefonnr til helsestasjonen som ligger nærmest deg, så ber du om å få en jordmor. Du sier bare hvor langt du er på vei, så blir du kallt inn til uke 24.

Har prøvd å ringe helsestasjonen i flere uker, de tar ikke tlf. Må være feil nr som ligger på nettet :P

 

Hmm, tror jeg ville bare gått dit personlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke kjempesulten lenger, var det tidligere men nå har det forsvunnet igjen.

 

Har gått opp 5 kg så langt (er i uke 20), og må begrense inntaket mitt av søte saker føler jeg :)

 

Blomstogbier: Vi har også bestemt oss for vogn, men jeg venter på at den perfekte skal dukke opp brukt.

 

Brio go blir det, siden vi bor i en relativt liten leilighet og det blir mest trilling på asfalt. De med hvitt understell er superfine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...