Gå til innhold

Man trenger ikke alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. :)

Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d

Går ingen av dere i jobb? Tilbringer dere hele dagen sammen med barna? Står dere opp samtidig? Sovner dere samtidig? Ingen barn i bhg?

Jeg har alene tid når jeg er på vei til jobb, går tur på kveldene, sammen med far når ungene har lagt seg.

Og jeg er sjeleglad for at jeg har gode venninner som jeg er sammen med en gang i uken, at jeg og mannen liker å gå på kino eller på restaurant.

Og jeg er veldig glad for at barne har besteforeldre som ønsker å være sammen med dem uten at vi er tilstede.

Om dere er sammen hele døgnet, kommer fasaden til å sprekke om en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går var jeg den fæleste mora fireåringen kunne tenke seg! For han ville sove hos bestemor men det fikk han ikke for mamma ville ha han hjemme.

Vår måte å prioritere ungen på er å se til at han også får kvalitetstid med andre i familien - og han nyter det og vi får den 'grusomme' alenetiden som vi bruker på å pusse opp huset, generelt huslig vedlikehold og pleie av kropp, sjel og parforhold - alt ettersom hva som trengs på det tidspunktet. At noen syns det er grusomt får bare være opp til dem! :)

Skrevet

Selv om ikke du trenger alenetid, så tror jeg ungene dine trenger det!!

Hva tror du ungene lærer av at de ALLTID er i sentrum? At mor og far er til stede 24 timer i døgnet, og at dere alltid er sammen?

Jeg prøver å lære mine unger:

* å trives i eget selskap - før eller senere skal de ut i den virkelige verden, og da er det greit å klare å være alene

* at mamma og pappa også har ønsker og behov i hverdagen, slik at de også kan lære å ta hensyn. Jeg tror de lærer å sette ord på egne behov ved at jeg også gjør det.

* at mormor og morfar/farmor og farfar er herlige mennesker som de kan kose seg med og skjemmes bort av, mens mamma og pappa treffer sine venner en gang i blant.

Det å si at jeg er egoistisk fordi jeg ønsker litt frihet til egne behov er egentlig bare tankeløst.

Skrevet

Ja dere får jo bare mene det at alenetiden er viktigst. Det er ikke noe rart at det mest vanlige her i landet er skilsmissebarn og mine og dine barn. :( Jeg mener at familien skal tilbringe tid sammen. Klart barna får leke med sine venner og får tilbringe tid med andre i familien. De er trygge barn som har mange venner, og de kan alle de sosiale kodene.

Men det er dere som får barn som føler seg tilsidesatt, fordi mor og far må ha kjærestetid, alenetid og må prioritere karriere. Det er desverre barna som er ofrene her. Men kos dere, jeg har fått sagt det jeg mener. :)

Skrevet

Gidder ikke lese hele tråden.... Men en mamma som nedprioriterer seg selv er ingen god mamma!!

På alle livreddningsplaner står det, at man må selv sørge for pustemaske/reddningsvest osv.. FØR man hjelper barn/eldre....

Satt på spissen!!!!!

Anonym poster: bf78d697485f222cfc58320fb400fbdf

Skrevet

Det er jo ingen her som sier at alenetiden er viktigst! Det er du som sier at ingen trenger det i det hele tatt, og det er en ganske stor foskjell.

Neste helg skal jeg og mannen på tur alene, for første gang på 5 år. Jeg gleder meg veldig til å kunne sove en hel natt, våkne av meg selv, bare ha meg selv å tenke på for en gangs skyld.

Det er du mener at jeg ikke burde fått barn fordi jeg ikke "liker å være sammen med mine egne barn" på dette grunnlaget synes jeg er trist for deg.

Skrevet

Dette er enten troll, eller villabeige...

Anonym poster: 18657b069d66e067f3ef71bab04bd859

Skrevet

Ja dere får jo bare mene det at alenetiden er viktigst. Det er ikke noe rart at det mest vanlige her i landet er skilsmissebarn og mine og dine barn. sad.png Jeg mener at familien skal tilbringe tid sammen. Klart barna får leke med sine venner og får tilbringe tid med andre i familien. De er trygge barn som har mange venner, og de kan alle de sosiale kodene.

Men det er dere som får barn som føler seg tilsidesatt, fordi mor og far må ha kjærestetid, alenetid og må prioritere karriere. Det er desverre barna som er ofrene her. Men kos dere, jeg har fått sagt det jeg mener. smile.png

Jepp, jeg er kjempedårlig mor som jobber 100% med god utdanning og lønn, jeg skulle kanskje være hjemme og gå på sosialen istedet da jeg ble alene med 2 barn. Hallo i luken

Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...