Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Gjest sug lut Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Jeg tror du skal være svært forsiktig med å inkludere meg i noe allment "man" du har definert.
Gjest Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Noen barn er mer krevende enn andre og man trenger avlastning! Noen er aleine om omsorgen, og kan sikkert tenke seg noen timer fri uten unger på slep Alle er vi forskjellige!
Lammelåret Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Tullekopp! Klart at noen trenger alenetid. Det kan også være en måte å prioritere ungene på. Selv om du kanskje ikke trenger det, representerer ikke du alle andre foreldre.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Haha. Dagens dummeste utblåsning!
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Er faktisk lov til og slappe av innemellom for seg selv.og ha litt kjæreste/samboer/gifte tid,man har faktisk lov til og pleie forholdet også. ikke hver helg,men innimellom,kanskje 5-10 ganger i året. Det må man få
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Huff og puff skjønner ikke hvor du vil hen med denne tråden!! Anonym poster: ea771082a843188c39c07859efee710e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Det er jo faktisk fullt mulig å være vidundelige foreldre, som prioriterer barna høyest, elsker dem som bare det - og samtidig ha barnevakt i ny og ne fordi en kjenner behov for alenetid! Anonym poster: eba98fc5711102a57ae010dab406a565
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Jeg har alenetid hver kveld etter at hun har lagt seg og gjett om det er deilig Vet ikke hvem denne "man" er, men det er iallfall ikke meg
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Snuppelupp1988 Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Så når man får unger så skal man bare grave ned sitt "gammle" liv og vie all sin tid til ungene? Da hadde jeg og samboer gått på veggen og vi har bare vært foreldre i to måneder Ungene får det best med foreldre som kan ta like godt vare på seg selv som med ungene gitt
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 Det er det dummeste jeg har hørt i dag, eller faktisk på lang tid!! Jo, man trenger alene tid. Jeg har ikke engang barn ennå, men jeg trenger faktisk det. Og jeg kommer til å trenge den dagen vi får barn. Alle trenger tid til å være seg selv, lese en bok, eller bare puste en time alene uten at noen bryr seg! Anonym poster: b01fdd0ea9631d77380a594bd0d12de2
Gjest sug lut Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Nå var det vel ingen som påstod at foreldre alltid FIKK alenetid, men at mange av oss ønsker og trenger det er ikke noe du kan "burde" om.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Merker at jeg har lite å bidra med her. Så dumt er det.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #16 Skrevet 16. november 2012 Det er tyyydelig at denne damen er ute etter å irritere og starte en krangel tråd!! Anonym poster: ea771082a843188c39c07859efee710e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #17 Skrevet 16. november 2012 Er litt enig med HI, men innser at folk er forskjellige. Selv har jeg ikke hatt noe behov for alenetid - MEN i harde perioder med unger som ikke vil legge seg og stress dag og natt kjenner jeg faktisk også behovet for litt barnefri. Da er det helt fantastisk med en kveld for seg selv.Men det irriterer meg litt at alle skal forvente at jeg skal ha behov for å gå ut flere kvelder i uka og være borte fra familien fordi "alle" trenger alenetid... De seks årene jeg har vært mor, har jeg hatt få kvelder der jeg har kjent på behovet for alenetid. Men det er meg.Likevel synes jeg at deler samfunnet er preget av egoisme nå for tiden. Å realisere seg selv og sette egne behov først er viktigst for enkelte. Ungenes behov kommer senere. Sikter da til de som helst unngår å være sammen med ungene sine i det hele tatt fordi de kjeder seg, trenger å være med andre barn hele tiden osv. Er overraskende mange som setter seg selv først. Det er forskjell på litt alenetid og alenetid hele tiden... Anonym poster: 50d1084d28485e9ca06753b708a25f96
Tauriel Skrevet 16. november 2012 #18 Skrevet 16. november 2012 Nyyyyyyyyyyyyyyyter "frihelgen" min, har satt bort ungen for helgen hos mormor (hvor hun STOR koser seg). Og jeg får endelig senket skuldrene og slappe litt mere av... Og jeg trenger en pause fra og gå konstant på vakt 24/7....
Lammelåret Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg?
stearin Skrevet 16. november 2012 #20 Skrevet 16. november 2012 Haha, selvfølgelig må man slappe av noen ganger. Det er ikke dermed snakk om å IKKE være mor den stunden (helgen) barnet er hos f.eks. besteforeldre. Alle trenger å slappe av, noe annet er jo egentlig helt latterlig
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #21 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Gjest Skrevet 16. november 2012 #22 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Hva gjør du den dagen dere ikke er sammen lengre feks? Siden dere ikke prioriterer venner uten barn? Skal love den dagen ( ikke at jeg påstår det bastant) hvis du blir singel, så er det ikke sikkert vennene dine inkluderer deg og barna lengre, da du mulig kan bli en trussel, for mennene deres! Har dessverre opplevd og sett mye til dette. Og ja... her pleies det vennskap med og uten barn
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #23 Skrevet 16. november 2012 Synes det er bedre at ungen/ungene har foreldre som er Lykkelige og ikke Krangler fordi de aldri får tid sammen, Er langt i fra Dårlige Foreldre,selvom man har lyst på alenetid innimellom,men alle mener jo selvsagt forskjellig,men jeg er i alle fall veldig uenig med deg Hi.
Tauriel Skrevet 16. november 2012 #24 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Hadde det ikke vært for at jeg har muligheten til barnevakt en helg i måneden og noen timer innimellom, så hadde jeg kollapset... Jeg går konstant bekymret og på vakt (har trusler mot meg og min familie). Er heller egoistisk og dårlig forelder og tar vare på meg selv ei helg, slik at jeg kan holde humøret oppe og greie og strekke til i hverdagen
Gjøkeredet③ Skrevet 16. november 2012 #25 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg fatter og begriper ikke at det er mulig å lire av seg noe så ubeskrivelig dumt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå