Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #51 Skrevet 16. november 2012 HI, jeg regner med at du ikke jobber heller? Siden du aldri har egentid? Enn hva med lunsj på jobben med kollegaer? Kontakt med kollegaer/sjef/kunder/pasienter/whatsoever på jobben? Eller tar du barna dine med på jobben for å slippe å ha "egentid". Du HAR egentid når du er sammen med andre voksne uten barn, uansett hvor mye du vrir og vender på det. Om ungen er i barnehagen eller hos besteforeldre - hvilken forskjell utgjør det egentlig? Nei jeg jobber faktisk ikke og barna går ikke i bhg og har heller aldri gjort. Pappaen driver eget firma så han jobber hjemmefra. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Oi, han må være en grusom far da. Eller gjelder det bare mødre at man ikke skal være borte fra barna? Og hva når ungene begynner på skole? De får jo traumer uten mammaen sin. Og hva skal du stakkar finne på da, du som trivs så drplig i ditt eget selskap? Anonym poster: 6c67783231b0d20612740d35c8dfc6e2
Lammelåret Skrevet 16. november 2012 #52 Skrevet 16. november 2012 Hvor har jeg skrevet at de ikke har kontakt med andre? De leker med nabo barn hver dag. Vi drar på besøk til venner som har barn og familie. Men vi har alltid barna med oss. jeg går hjemme fordi det er best for barna og oss, og mannen jobber som sagt hjemmefra. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Hva er best for deg, da?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 16. november 2012 #53 Skrevet 16. november 2012 Nei jeg jobber faktisk ikke og barna går ikke i bhg og har heller aldri gjort. Pappaen driver eget firma så han jobber hjemmefra. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Ok. Dette har jeg aldri sagt her inne før, men dette må faktisk bli første gang.. Hvis dette faktisk medfører riktighet, så må jeg helt ærlig si at jeg syns litt synd på barna dine. Et så kvelende forhold er ikke sunt for noen. Beklager å måtte si det til deg. Barna dine går glipp av verdifull sosial kunnskap ved å aldri være et sted uten at foreldrene henger over de. De trenger ikke gå i barnehage altså, på ingen måte, men de trenger avstand fra foreldre etterhvert som de blir eldre. Selv ungene trenger egentid!!
Gjest SprøstektLøk Skrevet 16. november 2012 #54 Skrevet 16. november 2012 HI, jeg regner med at du ikke jobber heller? Siden du aldri har egentid? Enn hva med lunsj på jobben med kollegaer? Kontakt med kollegaer/sjef/kunder/pasienter/whatsoever på jobben? Eller tar du barna dine med på jobben for å slippe å ha "egentid". Du HAR egentid når du er sammen med andre voksne uten barn, uansett hvor mye du vrir og vender på det. Om ungen er i barnehagen eller hos besteforeldre - hvilken forskjell utgjør det egentlig? Nei jeg jobber faktisk ikke og barna går ikke i bhg og har heller aldri gjort. Pappaen driver eget firma så han jobber hjemmefra. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Kan jeg spørre hvor gamle barna er?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2012 #55 Skrevet 16. november 2012 Stakkars barnas øvrige familie ( besteforeldre,tanter,onkler osv) som aldri får låne barna og stakkars barna som ikke får et nært forhold til de.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. november 2012 #56 Skrevet 16. november 2012 Å fy flate... Hvis ikke HI her er et troll, så syns jeg faktisk inderlig synd på barna. De trenger å lære sosiale ferdigheter, de må lære seg å stå på egne ben. Jeg sluttet forøvrig ikke å leve mitt eget liv selvom jeg fikk barn, jeg.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 16. november 2012 #57 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #58 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede. Tipper HI og mannen har sex kun for reproduksjon. Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e
marsve Skrevet 16. november 2012 #59 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede. Så egoistisk Hun burde jo få bli med på alt du gjør, ellers kan du jo liksågodt adoptere henne bort
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #60 Skrevet 16. november 2012 Vi får alenetid når barna har lagt seg, og er fornøyd med det. Jeg tenker at det viktigste er at man får det til å fungere og klarer å ha det bra i hverdagen. Med det mener jeg at vi ikke er avhengig av at bare mannen min og jeg må reise bort og være alene for at vi skal ha det bra ellers også. Har heller ikke noe annet jeg alene må prioriere fremfor å være sammen med familien. I helger og etter barnehagen på hverdager så er vi sammen så mye som mulig, oss og barna. Vi elsker familietid og har ikke så mye behov for å låne de bort. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Du har vel ingen venner du da stakkars? Hvordan kan du dra den konklusjonen ut fra det jeg skriver? Jeg skriver at vi får alenetid når barna har lagt seg. Hva vi gjør da, det vet ikke du. Og om jeg ikke har venner - hva så? Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df
Gjest Filifjonka Skrevet 16. november 2012 #61 Skrevet 16. november 2012 Vi får alenetid når barna har lagt seg, og er fornøyd med det. Jeg tenker at det viktigste er at man får det til å fungere og klarer å ha det bra i hverdagen. Med det mener jeg at vi ikke er avhengig av at bare mannen min og jeg må reise bort og være alene for at vi skal ha det bra ellers også. Har heller ikke noe annet jeg alene må prioriere fremfor å være sammen med familien. I helger og etter barnehagen på hverdager så er vi sammen så mye som mulig, oss og barna. Vi elsker familietid og har ikke så mye behov for å låne de bort. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Du har vel ingen venner du da stakkars? Hvordan kan du dra den konklusjonen ut fra det jeg skriver? Jeg skriver at vi får alenetid når barna har lagt seg. Hva vi gjør da, det vet ikke du. Og om jeg ikke har venner - hva så? Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Men du trenger jo ikke alenetid, alenetid er jo fy-fy. Så egentlig burde du jo gått og lagt deg samtidig med barna dine. Det er alltid like interessant når noen stiller med enkle generaliseringer og mener de har fasiten for ALLES liv.
Jenny251210 Skrevet 16. november 2012 #62 Skrevet 16. november 2012 Jeg trenger alenetid. Blir bedre mamma av det.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 16. november 2012 #63 Skrevet 16. november 2012 Vi får alenetid når barna har lagt seg, og er fornøyd med det. Jeg tenker at det viktigste er at man får det til å fungere og klarer å ha det bra i hverdagen. Med det mener jeg at vi ikke er avhengig av at bare mannen min og jeg må reise bort og være alene for at vi skal ha det bra ellers også. Har heller ikke noe annet jeg alene må prioriere fremfor å være sammen med familien. I helger og etter barnehagen på hverdager så er vi sammen så mye som mulig, oss og barna. Vi elsker familietid og har ikke så mye behov for å låne de bort. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Du har vel ingen venner du da stakkars? Hvordan kan du dra den konklusjonen ut fra det jeg skriver? Jeg skriver at vi får alenetid når barna har lagt seg. Hva vi gjør da, det vet ikke du. Og om jeg ikke har venner - hva så? Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Hva så???
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #64 Skrevet 16. november 2012 Vi får alenetid når barna har lagt seg, og er fornøyd med det. Jeg tenker at det viktigste er at man får det til å fungere og klarer å ha det bra i hverdagen. Med det mener jeg at vi ikke er avhengig av at bare mannen min og jeg må reise bort og være alene for at vi skal ha det bra ellers også. Har heller ikke noe annet jeg alene må prioriere fremfor å være sammen med familien. I helger og etter barnehagen på hverdager så er vi sammen så mye som mulig, oss og barna. Vi elsker familietid og har ikke så mye behov for å låne de bort. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Du har vel ingen venner du da stakkars? Hvordan kan du dra den konklusjonen ut fra det jeg skriver? Jeg skriver at vi får alenetid når barna har lagt seg. Hva vi gjør da, det vet ikke du. Og om jeg ikke har venner - hva så? Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Men du trenger jo ikke alenetid, alenetid er jo fy-fy. Så egentlig burde du jo gått og lagt deg samtidig med barna dine. Det er alltid like interessant når noen stiller med enkle generaliseringer og mener de har fasiten for ALLES liv. Jeg har ikke generalisert, jeg har svart på Hi sitt innegg. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df
Gjest Filifjonka Skrevet 16. november 2012 #65 Skrevet 16. november 2012 Vi får alenetid når barna har lagt seg, og er fornøyd med det. Jeg tenker at det viktigste er at man får det til å fungere og klarer å ha det bra i hverdagen. Med det mener jeg at vi ikke er avhengig av at bare mannen min og jeg må reise bort og være alene for at vi skal ha det bra ellers også. Har heller ikke noe annet jeg alene må prioriere fremfor å være sammen med familien. I helger og etter barnehagen på hverdager så er vi sammen så mye som mulig, oss og barna. Vi elsker familietid og har ikke så mye behov for å låne de bort. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Du har vel ingen venner du da stakkars? Hvordan kan du dra den konklusjonen ut fra det jeg skriver? Jeg skriver at vi får alenetid når barna har lagt seg. Hva vi gjør da, det vet ikke du. Og om jeg ikke har venner - hva så? Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Men du trenger jo ikke alenetid, alenetid er jo fy-fy. Så egentlig burde du jo gått og lagt deg samtidig med barna dine. Det er alltid like interessant når noen stiller med enkle generaliseringer og mener de har fasiten for ALLES liv. Jeg har ikke generalisert, jeg har svart på Hi sitt innegg. Anonym poster: 93abf060c270b91d71eddec2e3b429df Beklager, da blandet jeg deg med HI.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #66 Skrevet 16. november 2012 Er det Ingen som har lagt merke til at Hi faktisk har alenetid når hun skriver innlegg på DIB/BIM? Så sant hun ikke dikterer, mannen skriver det inn og barna hører på. Anonym poster: b3ecdef8d0af5a02c4c680ee71b73b3c
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. november 2012 #67 Skrevet 16. november 2012 Jeg har ikke barn ennå, men likevel har jeg behov for alenetid. Jeg og min kjære har samme oppfatning av at litt tid for seg selv er bare sunt for forholdet. Jeg velger å tro at det er nettopp derfor vi har så godt forhold også. Jeg fikk beskjed om det en gang av en eldre dame, at jeg sku være forsiktig med å bli for avhengig av samboern min. For det ville bare slå tilbake på meg selv seinere i livet, evt hvis jeg opplever å bli "enke". Det er forskjell på å være glad i noen å avhengig av noen, og enkelte gjør seg mer avhengig av mannen/samboeren/barna enn hva som er bra for dem. Alenetid for meg er viktig, det er hva som gjør meg til den jeg er. For det er viktig for meg å være MEG, og ikke OSS hele tiden. Alenetid er også noe jeg har behov for av helsemessige årsaker, og det vil jeg nok også ha når jeg får barn, men forhåpentligvis mindre av det.
Gjest Heartbroken Skrevet 16. november 2012 #68 Skrevet 16. november 2012 Alltid like kult å se når noen har fasiten på alles liv
BikkjeBisk Skrevet 16. november 2012 #69 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Får ikke besteforeldre passe da? Eller blir det å svikte som mor det også?
PintSizedDictator Skrevet 16. november 2012 #70 Skrevet 16. november 2012 Så... barna dine får aldri overnatte hos bestefar og bestemor? Deres eneste barndomsminner vil bestå av deg og deg og deg...og den gangen deg og deg og du var med? Så kjekt Mine barn elsker å være med Farfar på badeland og kino og overnatte der, eller besøke farmor for å hjelpe med sauene. De storkoser seg hos onkel og tante og Olla og Oldefar er supergøye for der får de alltid mer snop enn de kan spise. De hadde blitt hoppende gal hvis de måtte vært rundt oss 24/7, dratt med rundt på alt mulig fordi jeg ikke hadde klart å skille meg fra dem litt. Seperasjonsangst kaller man slikt, og du gjør barna dine en bjørnetjeneste.
Hanna30 Skrevet 16. november 2012 #71 Skrevet 16. november 2012 Her er det noen som trenger litt alenetid høres det ut som...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #72 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Får ikke besteforeldre passe da? Eller blir det å svikte som mor det også? De har kun en bestefar og han orker ikke ha de alene da han er gammel. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Gjest SprøstektLøk Skrevet 16. november 2012 #73 Skrevet 16. november 2012 Så disse "valgene", er det kanskje noe du ikke har valgt selv kanskje? Og føler å rakke ned på andre som har det lettere enn deg?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #74 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede. Huff, du er en dårlig mor Julea... stakkars ungene som ikke får være med på dette Anonym poster: 6c67783231b0d20612740d35c8dfc6e2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #75 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Enig! Men verden flommer over av egoister,det ser man jo tydelig av denne tråden. Meg,meg,meg! Også kjææærestetid selvfølgelig! Da er barna i veien og må vekk. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå