Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #76 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede. Huff, du er en dårlig mor Julea... stakkars ungene som ikke får være med på dette Anonym poster: 6c67783231b0d20612740d35c8dfc6e2 Ja får man kan jo ikke ha sex mens barna sover.... Patetiske og dumme svar. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Gjest SprøstektLøk Skrevet 16. november 2012 #77 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Enig! Men verden flommer over av egoister,det ser man jo tydelig av denne tråden. Meg,meg,meg! Også kjææærestetid selvfølgelig! Da er barna i veien og må vekk. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251 Jada, for det er jo hver dag vi snakker om!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #78 Skrevet 16. november 2012 Leser ofte her inne at man har så mye behov for alenetid. Man må ha avlastning til barna. Huff man får ikke voksenkontakt og får ikke gjort det man selv vil. Når man har barn så setter man barna først. Ingen MÅ ha alene tid. Hvis man mener det er så viktig så får man la være å skaffe seg barn! Dagens utblåsning. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Jeg se behov for sex og nærhet og det gjør jeg uten lille tilstede. Huff, du er en dårlig mor Julea... stakkars ungene som ikke får være med på dette Anonym poster: 6c67783231b0d20612740d35c8dfc6e2 Ja får man kan jo ikke ha sex mens barna sover.... Patetiske og dumme svar. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Åja, så barna får sove alene altså? Gikk ut i fra at det var samsoving som var greia der i gården. Og at hun ha la seg sammen med barna, siden hun absolutt ikke skal ha alenetid. Men om du hi, har alenetid etter ungene legger seg. Hva gnåler du for da? Da har du jo alenetid så der rekker! Anonym poster: 6c67783231b0d20612740d35c8dfc6e2
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 16. november 2012 #79 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Hahahahihihihohohoho... Åhhhh.... Jeg dævver
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #80 Skrevet 16. november 2012 Unnskyld meg, men du har ingen venner(?) og henger kun med mann og barn. Du jobber ikke, og mannen forsørger familien. Tenk hvis han går i fra deg da. Da sitter du der alene med barn, igjen jobb og ingen venner.. Jaja, og ikke glem at du blir minstepensjonist. Og for å være helt ærlig så tviler jeg på at det er så sunt for barna å kun være med mor og far HELE tiden! De vil ikke lærer seg de sosiale kodene osv, hva tror du det vil gjøre med dem den dagen de begynner på skolen? Huff, synes mer synd i dine barn, enn barn som har foreldre som lar andre passe de litt.. Anonym poster: 633651c719da4d3324cf99741932ea40
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. november 2012 #81 Skrevet 16. november 2012 Burde du ikke ha lagt deg samtidig som barna dine? For man trenger ikke alenetid, som du sier så fint! Går du på do alene, bæsjer alene, dusjer alene? Hvis ja så har du jo alenetid selv om det er snakk om ett par minutter.. Hohoho
Gjest yrild Skrevet 16. november 2012 #82 Skrevet 16. november 2012 Jeg er minst fire fulle dager i uken sammen med mine barn og i alle ferier (og jeg har opptil 12 uker ferie i året). Jeg elsker å være med mine barn og blir sjelden sliten av det, men... jeg trenger så absolutt alenetid! Det trenger ikke å være mer enn en noen timer i uken alene med en venninne slik at jeg får luftet min frustrasjon eller glede eller hva det nå skal være, men det er veldig nødvendig for meg! Jeg nyter også reisen til og fra jobb på toget (aaaahhh drikke kaffe og lese bok helt alene :-)) Så at du vil være hver dag hele året rundt klistret oppe på ungene dine og i tillegg aldri vil være uten mannen er et mysterium for meg!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #83 Skrevet 16. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Enig! Men verden flommer over av egoister,det ser man jo tydelig av denne tråden. Meg,meg,meg! Også kjææærestetid selvfølgelig! Da er barna i veien og må vekk. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251 Hadde du som barn behov for å ha mor der HELE tiden?? Til du flyttet ut? Gledet du deg aldri å overnatte hos besteforeldre, være på besøk, leke med venner uten påsyn av mor 24/7? JEG hadde en slik mor som du fremstiller er idealen, og jeg slet tungt. Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e
marsgutt 2013 Skrevet 16. november 2012 #84 Skrevet 16. november 2012 tror fortsatt dette er troll men må spørre. Så hvis barna dine vil ligge over hos venner når de blir større skal de ikke da få det. hvis de vil dra i bassenge med venner uten deg så får de ikke lov. når de begnner på skolen og vil besøke venner og dra ut og leke så skal de ikke få lov? Alene tid kan være så mye. trenger ikke en hell da eller kvell for og få det. av og til er 1 time nok. Du kommer til og "kvele" barna dine hvis du ikke lar de være sammen med andre uten deg når de blir større.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #85 Skrevet 16. november 2012 tror fortsatt dette er troll men må spørre. Så hvis barna dine vil ligge over hos venner når de blir større skal de ikke da få det. hvis de vil dra i bassenge med venner uten deg så får de ikke lov. når de begnner på skolen og vil besøke venner og dra ut og leke så skal de ikke få lov? Alene tid kan være så mye. trenger ikke en hell da eller kvell for og få det. av og til er 1 time nok. Du kommer til og "kvele" barna dine hvis du ikke lar de være sammen med andre uten deg når de blir større. Det er klart de skal få lov til å være med venner hjem, overnatte osv. Men da fordi de vil det selv! Jeg mener det er galt når man spør om barnevakt, når man lar mannen/kona være alene med barna fordi man selv trenger tid alene! Snakk om å vri å vende på ting man skriver. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #86 Skrevet 16. november 2012 Men fra spøk til side, dere.. Jeg pleier sjelden å legge meg oppi hva andre gjør, men i mine øyne er dette faktisk en form for omsorgssvikt. Dere frarøver barna ufattelig stor sosial lærdom. Men du er jo den eneste i Norge som er garantert at mannen ikke er utro. Jeg mener, han kan vel ikke drite engang uten at du eller barna er tilstede Anonym poster: 467496d6eb92de4b2b0f28c7ec078039
marsve Skrevet 16. november 2012 #87 Skrevet 16. november 2012 Jeg syns det er helt på trynet å mene at alenetid bunner i egoisme. Jeg for min del trenger alenetid for å være en god mor. Ikke hele tiden selvfølgelig, men innimellom. Da er det faktisk egoistisk av meg å IKKE ta meg alenetid for å ha noe å gi. Du ser den? Vi er jo alle forskjellige, og de færreste er slik som du som er klistra fast i familien hele døgnet. Jeg tror også de fleste mennesker i en familie har godt av andre impulser på hver sin kant, for å ha noe å bringe tilbake! Og unger trenger sosial trening. Unger som ikke har gått i barnehage f.eks sliter når de kommer på skolen, er ikke det egoistisk da? Å holde dem hjemme med deg hele tiden slik at de detter utenfor når de begynner på skolen? Eller er det ikke meningen de skal ha venner heller kanskje?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. november 2012 #88 Skrevet 16. november 2012 tror fortsatt dette er troll men må spørre. Så hvis barna dine vil ligge over hos venner når de blir større skal de ikke da få det. hvis de vil dra i bassenge med venner uten deg så får de ikke lov. når de begnner på skolen og vil besøke venner og dra ut og leke så skal de ikke få lov? Alene tid kan være så mye. trenger ikke en hell da eller kvell for og få det. av og til er 1 time nok. Du kommer til og "kvele" barna dine hvis du ikke lar de være sammen med andre uten deg når de blir større. Det er klart de skal få lov til å være med venner hjem, overnatte osv. Men da fordi de vil det selv! Jeg mener det er galt når man spør om barnevakt, når man lar mannen/kona være alene med barna fordi man selv trenger tid alene! Snakk om å vri å vende på ting man skriver. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Ok, så barna skal få bestemme både når DERE skal være alene, og når de selv skal være alene. Trodde at foreldrene hadde noe bestemmelsesrett over barna sine jeg... noe som het oppdragelse? Her vet barna at ALLE skal tas hensyn til. Både små og store. Og det går uproblematisk. Nå som jeg er gravid så hjelper de å ta lette poser fra butikken i bilen, unnlater å bråke hvis jeg en sjelden gang legger meg for å sove og samboer passer dem i stua, og så videre. Ved å la barna bestemme alt oppdrar man egoister.
Popelko Skrevet 16. november 2012 #89 Skrevet 16. november 2012 Jeg har langt i fra krevende barn, hvis du ser bort fra den vanlige trassen. Men jammen synes jeg det er godt med litt alenetid innimellom, sammen med samboeren. Føler meg ikke akkurat som noen dårlig mamma av den grunn. Det betyr ikke at jeg ikke burde hatt barn. Og ungene synes det er stas å få dra bort på besøk uten oss også. Du er merkelig, hi..
marsgutt 2013 Skrevet 17. november 2012 #90 Skrevet 17. november 2012 (endret) tror fortsatt dette er troll men må spørre. Så hvis barna dine vil ligge over hos venner når de blir større skal de ikke da få det. hvis de vil dra i bassenge med venner uten deg så får de ikke lov. når de begnner på skolen og vil besøke venner og dra ut og leke så skal de ikke få lov? Alene tid kan være så mye. trenger ikke en hell da eller kvell for og få det. av og til er 1 time nok. Du kommer til og "kvele" barna dine hvis du ikke lar de være sammen med andre uten deg når de blir større. Det er klart de skal få lov til å være med venner hjem, overnatte osv. Men da fordi de vil det selv! Jeg mener det er galt når man spør om barnevakt, når man lar mannen/kona være alene med barna fordi man selv trenger tid alene! Snakk om å vri å vende på ting man skriver. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d ok, så hvis de selv vil så er det greit. men dere spør aldri om barnevakt for og gjøre noe. Eller lar den andre være hjemme alene for at den andre har lyst til og finne på noe annet en og være hjemme akkurat da. for da er man en dårlige foreldre. og null barnehage for et er ikke bra?har jeg forstått det riktig da hi? Endret 17. november 2012 av april042013
optimist77 Skrevet 17. november 2012 #92 Skrevet 17. november 2012 Artig tråd gitt....Da sambo og jeg sleit i forholdet vårt og var på familiekontoret for å søke hjelp til å løse flokene poengterte terapeuten hvor viktig det var med alenetid for blant annet å pleie forholdet.En av "leksene" våre der var frihelg fra barna til å bare pleie hverandre siden tilgangen til barnefri hos oss er svært begrenset. Da jeg fikk barn så var ikke det ensbetydende med at livet mitt som (navnet mitt) var over av den grunn. Barn er 24 timers jobb, en har gått av en pause fra dem som hvilken som helst annen jobb. Folk som mener at en ikke burde hatt barn dersom en ikke skal unne seg fri fra ungene en sjelden gang er jo ikke normalt. Det er ikke rart at utbrenthet blant voksne bare øker da det skal presteres 200% på alle niver her i livet for å kunne kvalifiseres til det å være gode foreldre. Dersom man har mye barnevakt for å pleie egne interesser så blir det selvfølgelig noe annet. Selv har jeg ADHD og psykologen min har slik at jeg skal kunne håndtere symptomene sagt at det beste for meg ville blant annet være alenetid på minst en halv time hver dag. Har aldri blitt frarådet å få barn av den grunn ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #93 Skrevet 17. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Enig! Men verden flommer over av egoister,det ser man jo tydelig av denne tråden. Meg,meg,meg! Også kjææærestetid selvfølgelig! Da er barna i veien og må vekk. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251 Hadde du som barn behov for å ha mor der HELE tiden?? Til du flyttet ut? Gledet du deg aldri å overnatte hos besteforeldre, være på besøk, leke med venner uten påsyn av mor 24/7? JEG hadde en slik mor som du fremstiller er idealen, og jeg slet tungt. Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e Du slet tungt, jeg elsket det! Jeg ville ikke være hos andre, det var absolutt ikke noe mine foreldre tvang frem, men jeg fikk velge selv. Jeg følte meg aldri kvalt og har mange fantastiske minner. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #94 Skrevet 17. november 2012 Alle er forskjellige, og derfor har sikkert noen behov for det... Men vi har tre små under fem, og er en familie! Vi setter aldri ungene bort for å få alenetid, de reiser alltid sammen med oss når vi skal bort! Er allerede drevne på å fly og spise på bedre restauranter, sove på hoteller. De elsker å være med. Jeg hadde heller ikke gledet meg over det på sammen måte, dersom de ikke var med oss. Bruker aldri barnevakt, med mindre det er foreldremøte i barnehagen, og ungene har lagt seg for kvelden. Vi har også et utmerket ekteskap, og har ikke behov for å dra bort alene for å pleie kjærligheten. Livet er faktisk herlig, og vi har det suverent som familie! Vi ventet lenge før vi fikk barna. Kanskje det er derfor? Vi føler at de skal inkluderes... Men som sagt, det som er rett for oss, trenger ikke være det for andre! Anonym poster: c3aa002ab6a64657c8c0d580f9ea4bd5
Gjest sug lut Skrevet 17. november 2012 #95 Skrevet 17. november 2012 Alle er forskjellige, og derfor har sikkert noen behov for det... Men vi har tre små under fem, og er en familie! Vi setter aldri ungene bort for å få alenetid, de reiser alltid sammen med oss når vi skal bort! Er allerede drevne på å fly og spise på bedre restauranter, sove på hoteller. De elsker å være med. Jeg hadde heller ikke gledet meg over det på sammen måte, dersom de ikke var med oss. Bruker aldri barnevakt, med mindre det er foreldremøte i barnehagen, og ungene har lagt seg for kvelden. Vi har også et utmerket ekteskap, og har ikke behov for å dra bort alene for å pleie kjærligheten. Livet er faktisk herlig, og vi har det suverent som familie! Vi ventet lenge før vi fikk barna. Kanskje det er derfor? Vi føler at de skal inkluderes... Men som sagt, det som er rett for oss, trenger ikke være det for andre! Anonym poster: c3aa002ab6a64657c8c0d580f9ea4bd5 Hva er motsetningen mellom det livet du beskriver og at du i tillegg har to timer på yoga en gang i uka?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #96 Skrevet 17. november 2012 Alle er forskjellige, og derfor har sikkert noen behov for det... Men vi har tre små under fem, og er en familie! Vi setter aldri ungene bort for å få alenetid, de reiser alltid sammen med oss når vi skal bort! Er allerede drevne på å fly og spise på bedre restauranter, sove på hoteller. De elsker å være med. Jeg hadde heller ikke gledet meg over det på sammen måte, dersom de ikke var med oss. Bruker aldri barnevakt, med mindre det er foreldremøte i barnehagen, og ungene har lagt seg for kvelden. Vi har også et utmerket ekteskap, og har ikke behov for å dra bort alene for å pleie kjærligheten. Livet er faktisk herlig, og vi har det suverent som familie! Vi ventet lenge før vi fikk barna. Kanskje det er derfor? Vi føler at de skal inkluderes... Men som sagt, det som er rett for oss, trenger ikke være det for andre! Anonym poster: c3aa002ab6a64657c8c0d580f9ea4bd5 Hva er motsetningen mellom det livet du beskriver og at du i tillegg har to timer på yoga en gang i uka? To timer yoga i uka er jo helt greit. Det er barnevakt og kjærestetid til stadighet jeg mener det er egoistisk å kreve og måtte ha når man har barn. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #97 Skrevet 17. november 2012 Når man får barn så burde man faktisk klare å pleie forholdet uten å ha barnefri. Å er man alenemor så må man innrette seg etter det. Jeg mener faktisk at man er dårlig foreldre hvis man prioritere egentid. Har selv to små og vi har ikke vært uten barna siden eldste ble født. Koser oss sammen når barna er lagt. Vi drar heller ikke ut på besøk til venner osv uten barna. Barn kan være med på det meste. Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Vel, du har overhodet ikke høyde for at folk er forskjellige. Ikke alle liker å gro fast hjemme. Hvorfor er det så ille for deg at ikke alle er som deg? Fordi jeg synes synd på barna til disse foreldrene. De blir tilsidesatt fordi foreldrene skal gjøre det de selv vil. Egoistisk kaller man det. Og hvis man ikke klarer å være en god forelder fordi man ikke får denne egentiden, da burde man faktisk ikke fått barn! Anonym poster: d77ba9c23a83f60ca1c2bc57b78e094d Enig! Men verden flommer over av egoister,det ser man jo tydelig av denne tråden. Meg,meg,meg! Også kjææærestetid selvfølgelig! Da er barna i veien og må vekk. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251 Hadde du som barn behov for å ha mor der HELE tiden?? Til du flyttet ut? Gledet du deg aldri å overnatte hos besteforeldre, være på besøk, leke med venner uten påsyn av mor 24/7? JEG hadde en slik mor som du fremstiller er idealen, og jeg slet tungt. Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e Du slet tungt, jeg elsket det! Jeg ville ikke være hos andre, det var absolutt ikke noe mine foreldre tvang frem, men jeg fikk velge selv. Jeg følte meg aldri kvalt og har mange fantastiske minner. Anonym poster: db4ff22c8275a4de6c7811c95431f251 Så du ELSKET at dine foreldre fulgte deg som en hale overalt? Og nå vil du ikke være borte verken fra mann eller barn? Uff, NÅ synes jeg virkelig synd på deg, for det tyder på problemer med løsriving fra andre mennesker og angst. Håper du får det bedre etterhvert og ikke er så redd for å være alene. Klem. Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e
O`Neill Skrevet 17. november 2012 #98 Skrevet 17. november 2012 Noen har behov for alenetid titt og ofte...av forskjellige grunner.. Andre har ikke behov for alenetid.. Sånn er det bare.. vi har alle forskjellige prioriteringer
PintSizedDictator Skrevet 17. november 2012 #99 Skrevet 17. november 2012 Tjah, og hvorfor er Yoga mer nødvendig enn f.eks kjærestetid? Er ikke forholdet viktigere enn å svirre rundt på en matte i div. ubehagelige stillinger mye viktigere? Jaddam, kjempe egositsik å ta vare på mannen/konen sin gitt. Tror jeg dauer
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #100 Skrevet 17. november 2012 Tjah, og hvorfor er Yoga mer nødvendig enn f.eks kjærestetid? Er ikke forholdet viktigere enn å svirre rundt på en matte i div. ubehagelige stillinger mye viktigere? Jaddam, kjempe egositsik å ta vare på mannen/konen sin gitt. Tror jeg dauer Det er viktigere å være fjong, trent og slank for å virke tiltrekkende for andre kanskje? Anonym poster: bf1250e0365396502ed8ae9b5c44ad0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå