studVest Skrevet 10. november 2012 #76 Skrevet 10. november 2012 Å en annenting som mme gjør er at bf får den samme gode kontakten med baby under måltid som mor får, mor trenger ikke heletiden være dær med puppene for pappa kan han og Er da bare for mor å pumpe seg så kan far gi det på flaske. I periodene jenta ikke hadde flaskenekt så pumpa jeg meg stadig vekk og besøkende kranglet nesten om å få gi snupa melkeflaske <3 Da fikk hun masse antistoffer, fordøyelsesenzymer og annet flott som kun morsmelk inneholder, og alle fikk en fin nærhet med vesla. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958 Samme her, genialt!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #77 Skrevet 10. november 2012 Det som irritere meg er att folk tror automatisk att du gir mme når du ikke ammer..Jeg ammet ikke, men begge mine fikk kun morsmelk..Så ingen balnding av mme på natta.(nå sov mine natta over fra di var 4 uker) Anonym poster: 3b50dec429b7854e31cec1f14d842f5d Hvordan gjorde du det? Er livredd for å ikke klare å amme (Denne tråden hjelper ikke, visse ammedamer her inne får det til å høres ut som om ungen ikke blir like sunn og smart uten morsmelk) siden jeg tror jeg har såkalte underutviklede bryst. Så det hørtes jo helt strålende ut Anonym poster: b9f14b162be6be914ee43ce7713895ff Pumpett hver 3 time hele dagen, samt hver 4 time på natta...Dette er jo ikke ofter enn mange ammer den første tiden... grunnen til att detten ble løsningen her er att jeg har brystvorter som går innover, og disse ville ikke ut..hihi Anonym poster: 3b50dec429b7854e31cec1f14d842f5d
Mamma_til_2 Skrevet 10. november 2012 #78 Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg ammet ikke mine 2, eller jo ammet vell i 3 uker, men så var de rett på mme, ser ikke noe galt i det, og i mine øyne har ikke folk noe med hvorfor, og de som prøver og spørre får ett svar nemlig " det funket ikke for meg og baby" Til dere som mener mme er så vanskelig og tidstjelende så er det ikke det, jeg blandet opp mme for en dag og satte i kjøleskapet ferdig oppmålt i flasker, varmet de i 30 sek i micro færdig, vasket flaskene i maskina smokkene vasket jeg i varmt vann og zalo når jeg tok resten av oppvasken. Herregud så mange late og uoplyste flaskemammaer det er in denne tråden? Ikke gidder dere å koke flasker og dere ferdigblander mme for et helt døgn??? Tilberedning av morsmelkerstatning Vask hendene med såpe før du begynner å tilberede MME. Rengjør og steriliser flaske, smokk og lokk. Oppbevar utstyret tildekket etter sterilisering. Tapp vann fra kaldtvannskranen og gi det et oppkok. La vannet koke i noen minutter. Avkjøl vannet til ca 40 grader (eller sett det i kjøleskapet, slik at du senere kan varme det til litt over vanlig kroppstemperatur). Hell vann som har vært kokt og holder ca 40 grader over i en ren flaske, i henhold til ønsket dosering. Tilsett strøkne måleskjeer til vannet, i henhold til ønsket dosering. Sett på lokk og rist flasken til pulveret har løst seg opp i vannet. Avkjøl til 37 grader ved å holde flasken under rennende vann, eller i vannbad. Kjenn etter at melken er passe varm ved å dryppe noen dråper på håndleddet (foran eller bak) og smak før mating. Tilbered kun én dose om gangen. Spar ikke rester til neste måltid. Rens flaske, smokk og lokk etter bruk. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958 Helsesøster så til meg at det gjørde ingenting at jeg vasket flaskene i maskinen så lenge jeg vasket de øverst i maskina på ett program som ble ca 60 grader, smokkene vasket jeg for hand ja i glovarmt vann og zalo, de ble gullende rene. Og ferdigblandet mme bruker de på mange sykehus på barselavd! de blander opp på morningen så de har utover dagen, jeg blandet på morningen i 8-9 tiden nok til hele dagen og så blandet jeg 2 fl på kvelden som var til natt/ tidlig morning. Endret 10. november 2012 av mamma_til_2
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2012 #79 Skrevet 10. november 2012 Jeg tror ikke jeg har opplevd en eneste gang at noen ikke har lurt på hvorfor når de får vite at jeg ikke ammer. (Og det er forøvrig oså veldig snodig syns jeg, at alle så fritt frem spør hvordan det går med ammingen - er ikke det et ganske så personlig spørsmål? Eller er det jeg som er rar?) "Hvordan går det med ammingen?" "Jeg ammer ikke" Og da skjer en av 3 ting. 1. Å Hvorfor det? 2. Å? Lite melk? Ikke næring i melka? (de kommer med en slags forslag til hva som kan være akseptabel grunn) 3. De bare blir stående og vente på at jeg uoppfordret sakl fortelle hvorfor. Når jeg ikke gjør det, så hopper de etter en stund på alternativ 1 eller 2) Fordi jeg ikke VIL svarer jeg. Og burde det ikke være svar nok? Men nei, hvorfor ikke det da? VIL du ikke? Hvorfor ikke? Hva er det med folk? Hvorfor kan ikke det at jeg ikke vil være god nok grunn? Var hos hs i dag, og hun ville også vite om jeg ammet, og hvorfor ikke (og det er greit nok, hs har jo noe med det, i alle fall mer med det enn nabokjærringa) Men hun ville da ikke godta svaret mitt om at jeg ikke ville. "VIL DU IKKE?? HVA??" Seriøst? Hvorfor har det blitt sånn? Anonym poster: 8d9de8727fcbe43880a1f338833cfff5 Fordi du høres ut som en heidundrende egoist. Og i tillegg lettfornærmelig og ulogisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå