Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 9. november 2012 #51 Skrevet 9. november 2012 HI jeg forstår at du ikke vil amme om grunnen er at du ble utsatt for incest. Jeg forstår også at dette ikke er noe man sier til alle. Men da må du svare annerledes. "Jeg vil ikke" i seg selv er ett ganske provoserende svar fra en voksen person, og da mener jeg måten man svarer på i seg selv, ikke at det har med amming å gjøre. Om du ikke vil snakke mer om det så sier du at "vi fikk ikke til ammingen". Det er ingen løgn, og ett bedre svar om du ikke vil ha flere spørsmål. Er ikke det løgn? Sier hun det, så kommer det jo enda flere spørsmål , teorier og tips, så har du det ivertfall gående. Syns det er lov å si "jeg vil ikke" jeg, det er et ærlig svar, og syns folk det et et teit spm, ja så de om det. Kjenner mange som ikke har ammet jeg, fordi de ikke følte seg vel med det, enkelt og greit. Vi er forskjellige, sånn et det bare.
Rivjernet Skrevet 9. november 2012 #52 Skrevet 9. november 2012 Nå er ikke jeg verdens mest perfekte mor , MEN jeg må innrømme st jeg syns det er rart at noen bare velger vekk å amme . Bare fordi de ikke vil. Det er jo det beste for barnet å bli ammet! Hvorfor vil du ikke sette barnets beste først ?
studVest Skrevet 9. november 2012 #53 Skrevet 9. november 2012 Høres ut som om du bruker formuleringer egnet til å villede. For det er da vel vitterlig slik at du ikke klarer, men at det i ditt tilfelle er psykologisk betinget, ikke fysiologisk? For de aller fleste er det vel slik at de VIL amme hvis alt ligger til rette for det. Men det er en real sak at man ikke makter å amme, uansett hva som er årsaken. Jeg er av den freidige typen som kan spørre ganske så rett ut om slikt. Men det er fordi jeg vet hvor vanskelig den biten av mammarollen kan være. Men når jeg leser innlegg som dine skjønner jeg at jeg må trå varsomt!
studVest Skrevet 9. november 2012 #54 Skrevet 9. november 2012 Nå skal jeg være en av disse teite som lurer på alt mulig. Hvorfor vil du ikke? Altså, helt greit for meg det, men jeg skjønner bare ikke at noen heller vil koke flasker hele døgnet og stå oppe halve natta og varme mme. For ikke å snakke om når dere skal ut av huset og alle problemene det medfører med tanke på mating.. Hvorfor velge den tungvinte løsningen når man kan ta den enkle tenker jeg? Haha, koke flasker hele døgnet og stå oppe halve natta å varme mme. Jeg ammet ikke og hadde det super enkelt, flaske sterilisering tok noen minutter, mme ble lagd per døgn og varmet opp på et par minutter, NULL stress med amming, såre brystvorter, psykisk press om det er næring osv. ELSKET å ikke amme! Det å påstå at det er SÅÅÅ viktig å amme er gammeldags piss! Barna får i seg det de skal via mme, mye mindre stress for mor og fysisk kos kan du ha uten å stikke puppen i munnen til barnet ditt (æsj). Ikke minst: trenger mor søv og hvile, PAPPA KAN GI MAT! Hurra for 2012! Anonym poster: 498ab97eb053390893112fcf43e25e0e Det var da fælt så ilter vi ble!? Ingen som beskylder deg for å være en dårlig mor, kjære anonym (selv om jeg stusser veldig over måten du ordlegger deg på her, man kan jo begynne å lure ). Men det er allment kjent at amming er og blir det beste for barnet, ingen vits å krangle på det.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. november 2012 #55 Skrevet 9. november 2012 Dessverre er enkelte folk uten sosiale antenner og tror at det er helt legitimt å snakke med fremmede eller fjerne bekjente om pupper, det som kommer ut av pupper, underliv +++ bare fordi man er blitt mor. Du får spørre tilbake om de har avføring hver dag og hvis ikke, hvorfor
studVest Skrevet 9. november 2012 #56 Skrevet 9. november 2012 Høres ut som om du bruker formuleringer egnet til å villede. For det er da vel vitterlig slik at du ikke klarer, men at det i ditt tilfelle er psykologisk betinget, ikke fysiologisk? For de aller fleste er det vel slik at de VIL amme hvis alt ligger til rette for det. Men det er en real sak at man ikke makter å amme, uansett hva som er årsaken. Jeg er av den freidige typen som kan spørre ganske så rett ut om slikt. Men det er fordi jeg vet hvor vanskelig den biten av mammarollen kan være. Men når jeg leser innlegg som dine skjønner jeg at jeg må trå varsomt! En liten presisering: Spør jo ikke vilt fremmede om hvordan det går med ammingen Men venninner, både nære og de jeg møter nå og da.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #57 Skrevet 9. november 2012 Er det mulig å være så tett? nei jeg trenger ikke bål for å varme MME,det holder fint med en termos i stellevesken.. Anonym poster: be7c5bdbf59307f8f3bf1c37e9c8bbd8
Aiyanna Rose Skrevet 9. november 2012 #58 Skrevet 9. november 2012 Jeg har ammet begge mine, og det har gått greit. Men jeg respekterer fullt ut de som av en eller annen grunn velger å ikke amme. Å drive å blande seg opp i hvorfor andre folk gjør sånn og sånn, synes jeg er direkte frekt.
Søskendrøm<3 Skrevet 9. november 2012 #59 Skrevet 9. november 2012 For meg så får andre gjøre som dem vil. Selv synes jeg det er naturlig å amme, fordi man får kroppskontakten, næringa, antistoffene og det er gratis. Det er rett å slett flere fordeler ved å amme enn å gi mme, så lenge man får til å amme da... Så jeg synes ikke det er så rart at folk spør. De vil jo sikkert bare hjelpe deg hvis du trengte det:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #60 Skrevet 9. november 2012 Nå skal jeg være en av disse teite som lurer på alt mulig. Hvorfor vil du ikke? Altså, helt greit for meg det, men jeg skjønner bare ikke at noen heller vil koke flasker hele døgnet og stå oppe halve natta og varme mme. For ikke å snakke om når dere skal ut av huset og alle problemene det medfører med tanke på mating.. Hvorfor velge den tungvinte løsningen når man kan ta den enkle tenker jeg? Jeg blir litt provosert av folk som sier at amming er så enkelt, jeg. Jeg har fullammet begge mine to barn i seks måneder. Komme i gang med amming, såre brystvorter, økedøgn, bli brukt som smokk, alene om mating (også på natten), ha med babyen OVERALT eller være hjemme, ta hensyn til hva jeg kunne spise og drikke, vaske og sterilisere pumpe og flasker (hvis jeg fikk til å pumpe), måtte spise og drikke enorme mengder for å opprettholde produksjonen, følte meg likevel sliten og hadde mye hodepine.. Nei, jeg er ikke så sikker på at det er enklere enn å gi flaske. Anonym poster: e218ae8291b52703740956b23cad587a åh ja! For et styr å ha baby!! Tenk at man må prioritere når man får barn da! Tenke seg til! Så kjipt altså! Anonym poster: 61bcc3edc00496547a6cd1b192393cd3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #61 Skrevet 9. november 2012 Jeg ammet ikke mine 2, eller jo ammet vell i 3 uker, men så var de rett på mme, ser ikke noe galt i det, og i mine øyne har ikke folk noe med hvorfor, og de som prøver og spørre får ett svar nemlig " det funket ikke for meg og baby" Til dere som mener mme er så vanskelig og tidstjelende så er det ikke det, jeg blandet opp mme for en dag og satte i kjøleskapet ferdig oppmålt i flasker, varmet de i 30 sek i micro færdig, vasket flaskene i maskina smokkene vasket jeg i varmt vann og zalo når jeg tok resten av oppvasken. Herregud så mange late og uoplyste flaskemammaer det er in denne tråden? Ikke gidder dere å koke flasker og dere ferdigblander mme for et helt døgn??? Tilberedning av morsmelkerstatning Vask hendene med såpe før du begynner å tilberede <a href="http://www.flaskehjelpen.no/morsmelkerstatning">MME. Rengjør og steriliser flaske, smokk og lokk. Oppbevar utstyret tildekket etter sterilisering. Tapp vann fra kaldtvannskranen og gi det et oppkok. La vannet koke i noen minutter. Avkjøl vannet til ca 40 grader (eller sett det i kjøleskapet, slik at du senere kan varme det til litt over vanlig kroppstemperatur). Hell vann som har vært kokt og holder ca 40 grader over i en ren flaske, i henhold til ønsket dosering. Tilsett strøkne måleskjeer til vannet, i henhold til ønsket dosering. Sett på lokk og rist flasken til pulveret har løst seg opp i vannet. Avkjøl til 37 grader ved å holde flasken under rennende vann, eller i vannbad. Kjenn etter at melken er passe varm ved å dryppe noen dråper på håndleddet (foran eller bak) og smak før mating. Tilbered kun én dose om gangen. Spar ikke rester til neste måltid. Rens flaske, smokk og lokk etter bruk. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #62 Skrevet 9. november 2012 Å en annenting som mme gjør er at bf får den samme gode kontakten med baby under måltid som mor får, mor trenger ikke heletiden være dær med puppene for pappa kan han og Er da bare for mor å pumpe seg så kan far gi det på flaske. I periodene jenta ikke hadde flaskenekt så pumpa jeg meg stadig vekk og besøkende kranglet nesten om å få gi snupa melkeflaske <3 Da fikk hun masse antistoffer, fordøyelsesenzymer og annet flott som kun morsmelk inneholder, og alle fikk en fin nærhet med vesla. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. november 2012 #63 Skrevet 9. november 2012 Ikke alle får pumpet seg. Jeg fikk det aldri til for eksempel, med noen av mine.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #64 Skrevet 9. november 2012 Jeg blir irritert fordi jeg ikke forstår hvorfor folk ikke bare kan ta et svar for et svar. Det er ikke alt som er hyggelig å prate om. Jeg vil ikke amme fordi jeg ble utsatt for incest, og har et anstrengt forhold til at andre skal "holde på" med brystene mine. Jeg vil heller koke og herje med flasker enn å sitte og ha det ekkelt når jeg mater barnet mitt, og å i verste fall forbinde barnet mitt med noe som er kjipt. . Anonym poster: 8d9de8727fcbe43880a1f338833cfff5 Du kan jo bare pumpe deg? Mange som aldri har ammet barnet sitt men hvor barnet ikke har fått annet enn morsmelk de første 4-5-6 mnd av livet sitt, fordi mor pumpa og gav på flaske. Handler jo om at morsmelk inneholder det beste man kan gi barnet sitt, man kan immunisere barnet sitt mot ulike sykdommer og gir de skjøre babytarmene en perfekt og skånsom tilvenning til væske og deretter fast føde. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #65 Skrevet 9. november 2012 Ikke alle får pumpet seg. Jeg fikk det aldri til for eksempel, med noen av mine. Ja ikke alle får til å pumpe seg. Men jeg tviler sterkt på at det gjelder for alle de mødrene her inne som velger mme over mm. Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #66 Skrevet 9. november 2012 Det å påstå at det er SÅÅÅ viktig å amme er gammeldags piss! Barna får i seg det de skal via mme, mye mindre stress for mor og fysisk kos kan du ha uten å stikke puppen i munnen til barnet ditt (æsj). Anonym poster: 498ab97eb053390893112fcf43e25e0e Hvorfor er amming så bra? Det er ingen tvil om at morsmelk er den beste næringen for barnet ditt og tilpasser seg barnets behov etterhvert som det vokser og utvikler seg. Man anbefaler fullamming, altså kun morsmelk til barnet er 6 måneder. Ved spesielle behov som lav fødselsvekt, at barnet virker sultent, man plages med ammingen eller annet, bør man fullamme til barnet er 4 måneder. Verdens helseorganisasjon (WHO) anbefaler amming som tilleggsnæring til barnet fyller 2 år. Næringsstoffer: Morsmelken har en sammensetning av næringsstoffer som er spesialtilpasset barnet og dets behov, både i løpet av dagen og ettersom barnet vokser.Innholdet av enzymer og aminosyrer i morsmelken er slik at barnets umodne fordøyelsessystem kan nyttiggjøre seg vitaminer, proteiner og fettstoffer mm. Morsmelkerstatning (MME) er basert på kumelk og forholdet mellom næringstoffene er så likt morsmelk som mulig- men morsmelken og dens positive egenskaper er unik! Morsmelk inneholder også langkjedede Omega 3 fettsyrer som man mener har betydning for hjernens utvikling og jern, proteiner og vitaminer er spesielt tilpasset behovet. Fordeler for mor ved å amme: ○ Kroppen kommer raskere tilbake til normal tilstand. ○ Hormoner som frigjøres under amming bedrer søvnkvaliteten, virker stressdempende og bedrer humøret. ○ Det tyder på at langtidseffektene kan virke forebyggende for en rekke sykdommer, først og fremst brystkreft men også andre krefttyper, leddgikt, hjerte/karsykdommer, stoffskifteproblemer og diabetes. ○ Lettvint å slippe å lage mat og vaske flasker. Maten er alltid klar til servering! ○ Går lettere ned i vekt igjen etter fødselen. ○ Fullamming gjør som regel at menstruasjonen ofte ikke kommer tilbake før minst 6 mnd etter fødsel. Fordeler for barnet ved å få morsmelk: Helsemessige: ○ Inneholder stoffer (hormoner og vekstfaktorer) som bidrar til modning av tynntarmen ○ Inneholder stoffer som bedrer opptaket av næringsstoffene ○ Beskytter mot Cøliaki (gluten intoleranse) ○ Ved introdusksjon av matvarer samtidig med amming virker ammingen beskyttende mot matvarereaksjoner. ○ Overfører mors immunstoffer slik at spedbarnet er beskyttet mot mange virus og bakterieinfeksjoner. ○ Gir bedre antistoff reaksjon slik at for eksempel vaksiner virker bedre Man har sterke holdepunkter for at morsmelk beskytter i forhold til (1): ○ Diare ○ Nedre luftveisinfeksjoner ○ Mellomørebetennelser ○ Hjernehinnebetennelser ○ Botulisme( matforgiftning) ○ Urinveisinfeksjon ○ Enterokolitt (tynn- og tykktarmsbetennelse) Morsmelk beskytter muligens mot (1): ○ Krybbedød ○ Diabetes mellitus (som vanligvis opptrer i barne- og ungdomsårene) ○ Tarmsykdommer som Crohns sykdom og ulcerøs kolitt ○ Lymfom ○ Allergisykdommer ○ Andre kroniske fordøyelsessykdommer Amming gir i tillegg kropps- og hudkontakt som er viktig for spedbarnets psykososiale utvikling. Nyere forskning tyder også på at morsmelk har betydning for livslengden ved at det beskytter mot hjerte- karsykdommer (2). Dessuten mener man at amming reduserer mors sjanser for å utvikle brystkreft (3) Skrevet av: Grethe G. Johansen Helsesøster Anonym poster: aec3b648e2419ff29d1b538ef69e5958
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #67 Skrevet 9. november 2012 Du ammer ikke, ikke fordi du ikke vil, men fordi du ikke kan. Det er en enorm forskjell. Når du sier at du ikke vil indikerer du at du gir blaffen i barnets beste. Dersom du bruker ordet "kan" så er det utenfor din vilje. At du har blitt utsatt for overgrep er en særdeles legitim grunn for å ikke amme. Hev hodet, men velg en annen formulering; "Jeg kan ikke amme". Og spør noen om hvorfor kan du si at det vil du ikke diskutere. Anonym poster: 695af89c9446d887be528bca1d36e691
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. november 2012 #68 Skrevet 9. november 2012 Bare for å ha en klart.Det er absolutt ikk upraktisk å bruke MME.Jeg tilbreder et måltid på under 1 minutt,han bruker 3 minutter på å drikke flasken og kan spise hvorsom helst nårsomhelst.Hvorfor synes dere amme-fanatikere at det erså himla praktisk å gå med brystspreng,sove med bh,unngå betennelse,må amme immendørs,må bruke ammeklær,må gi mat mye oftere og bruke så lang tid på mating om natten?? barn som får MME spiser mere,sover lenger og bedre og ser mye sunnere ut.Amming er ekkelt og ubehagelig.Ja det er viktig de første ukene,da gjorde jeg det også. Anonym poster: be7c5bdbf59307f8f3bf1c37e9c8bbd8 Ehhhh... Jeg ammet til barnet mitt var over 1 år, men jeg sov aldri med BH, hadde ikke brystspreng som plaget (det var jo bare å amme, så var det "problemet" løst), jeg ammet ute også, hadde aldri brystbetennelse, ammet kun 2 ganger om natten hvor hun sov igjen i løpet av 5-10 min frem til hun var 7-8 mnd, da var det 1 gang om natten til hun var ca 10 mnd. Da sov hun natten igjennom. Så disse problemene du lister opp kjenner jeg meg ikke igjen i! At det er ekkelt og ubehagelig..... Det kan jeg rett og slett ikke forstå. Klart det er vondt de første dagene, men det går veldig fort over! Ingen kan komme å si at det er enklere å gi flaske enn å amme heller. Det er rett og slett bullshitt!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #69 Skrevet 9. november 2012 Det å påstå at det er SÅÅÅ viktig å amme er gammeldags piss! Barna får i seg det de skal via mme, mye mindre stress for mor og fysisk kos kan du ha uten å stikke puppen i munnen til barnet ditt (æsj). Ikke minst: trenger mor søv og hvile, PAPPA KAN GI MAT! Hurra for 2012! Anonym poster: 498ab97eb053390893112fcf43e25e0e Nei, de får ikke akkurat det samme i MME som i morsmelk. En meget viktig ting mangler nemlig: ANTISTOFFENE! Har du virkelig ikke hørt om det? Disse er umulig å fremstille kunstig. Antistoffene fra morsmelken er unikt tilpasset ditt barn og preget av den påvirkningen du som mor er utsatt for fra skadelige mikroorganismer i deres nærmiljø. Mao: en perfekt dose daglig vaksine for barnet ditt. Vi er egentlig tilpasset gjennom titusenvis av år at vi skal vokse opp og utvikle immunsystemet vårt ved å motta slike antistoffer daglig i flere måneder, kanskje opp til to års alder. Det er egentlig ingen som kan si sikkert hvordan immunsystemet vårt preges dersom vi vokser opp helt uten å få morsmelk. En stor del av immunforsvaret sitter i fordøyelsessystemet, det er ikke usannsynlig at man kan være mer utsatt for kjipe mage/tarmsykdommer som chrons, kolitt, irritabel tarm, matallergi, o.l. senere i livet. Min mann og hans søster har aldri fått en dråpe morsmelk. De har begge vært plaget av autoimmune sykdommer og matallergier fra de var veldig unge. (Autoimmune sykdommer vil si at kroppens immunforsvar ikke riktig klarer å skille på fremmede mikroorganismer og kroppens egne celler, og dermed angriper egne organer). Dette påvirker absolutt livskvaliteten deres. Motstandskraften mot "ordentlige" smittsomme sykdommer er tilsvarende dårlig, sikkert fordi immunforsvaret er "opptatt" på annet hold. Etter å ha sett dem slite med helsa i flere år er i hvert fall jeg glad for å kunne gjøre det jeg kan for å unngå at barna mine skal oppleve dette selv. Det er en grunn til at man de siste årene har endret anbefalingene når det gjelder innføring av fast føde til babyer. Før skulle man vente minst 6 mnd, og gjerne lengst mulig med "allergimat". Nå har man funnet ut at det er bedre å begynne tidlig mens man fortsatt ammer, fordi rikelig med morsmelk i tillegg til ny mat ser ut til å beskytte mot allergi. Dette er ting man nå VET i 2012, og det er slett ikke gammeldags! Når det gjelder resten av uttalelsene dine er de rimelig umodne, men det var vel slik du opplevde det. Jeg synes heldigvis amming er lettvint og hyggelig, bare man kommer over de første 2-3 ukene. Ønsker ikke å forlate babyen min uansett de første månedene, jeg blir bare syk av savn og klarer ikke å slappe av. Anonym poster: 610de6d0ef4acdf6257193e0f47a1b21
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #70 Skrevet 9. november 2012 Det som irritere meg er att folk tror automatisk att du gir mme når du ikke ammer..Jeg ammet ikke, men begge mine fikk kun morsmelk..Så ingen balnding av mme på natta.(nå sov mine natta over fra di var 4 uker) Anonym poster: 3b50dec429b7854e31cec1f14d842f5d Hvordan gjorde du det? Er livredd for å ikke klare å amme (Denne tråden hjelper ikke, visse ammedamer her inne får det til å høres ut som om ungen ikke blir like sunn og smart uten morsmelk) siden jeg tror jeg har såkalte underutviklede bryst. Så det hørtes jo helt strålende ut Anonym poster: b9f14b162be6be914ee43ce7713895ff
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #71 Skrevet 9. november 2012 Vil bare legge til en ting: Jeg kritiserer ikke HI eller andre som har en god grunn til å ikke amme! Men å kutte det ut fordi man tror MME er akkurat like bra, det tyder på at man er skremmende uvitende! Anonym poster: 610de6d0ef4acdf6257193e0f47a1b21
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 9. november 2012 #72 Skrevet 9. november 2012 Opplevde også å bli spurt hele tiden da sønnen min var nyfødt. Spesielt av eldre damer. "Har du nok melk, da?" "Har du mat til han?" And so on... Jeg hadde jo det, men synes det var veldig frekt. Tenker på alle som det ikke er like enkelt for..!
Luciba Skrevet 9. november 2012 #73 Skrevet 9. november 2012 Stakkars deg da,vil ikke du da...for mye strev strev for deg? Redd for å få stygge pupper? Vil ha mere alenetid så andre kan ta barnet mens du er og farter? En grunn til at du ikke vil er det jo! Unnskyld meg,men synes det er fa...ens egoistisk og ikke en gang prøve. Synes d har blitt slik at alle som ikke ammer skal bli så skjermet,å ikke lov å si noe negativt om det altså. Men er du en som faktisk har stått på å virkelig gjort en innsats er det nesten ikke lov å prate om det,for da skryter vi jo å trekker de som ikke ammer ned. Feil feil feil. Du må bare regne med at folk reagerer når i sier "vil ikke" høres ut som en drittunge.
Gjest yrild Skrevet 9. november 2012 #74 Skrevet 9. november 2012 Det er jo fordi vi alle nesten har slitt litt med ammingen og stort sett gjerne vil hjelpe til (med våre dyrekjøpte erfaringer...). Hadde du sagt at du ikke VIL amme til meg, så hadde jeg garantert vært en sånn smiskende og velmenende ammemafiakjærring. Hadde du derimot sagt at du av personlige grunner ikke kan amme (jeg vil si at misbruk i barndommen som fører til kompliserte følelser rundt kropp et etc betyr at du ikke KAN amme, ikke at du ikke VIL) ville jeg aldri gravd videre (lønner seg å se litt trist ut også-selv om du ikke er trist- hvis du ønsker å jage vekk de iherdigste hjelperne ;-)). En som ikke vil amme fordi det i utgangspunktet er lettere med flaske, "puppene mine blir ikke så stygge da".... eller andre overfladiske grunner får ikke klapp på ryggen for det av meg, like lite som en som gir mat med masse sukker i til barnet sitt hele tiden ("barnet mitt liker ingenting annet..."). Du har en god grunn til ikke å ville/kunne amme, men jo mer hemmelighetsfull du er jo mer spør og graver mennesker også...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #75 Skrevet 10. november 2012 Nå skal jeg være en av disse teite som lurer på alt mulig. Hvorfor vil du ikke? Altså, helt greit for meg det, men jeg skjønner bare ikke at noen heller vil koke flasker hele døgnet og stå oppe halve natta og varme mme. For ikke å snakke om når dere skal ut av huset og alle problemene det medfører med tanke på mating.. Hvorfor velge den tungvinte løsningen når man kan ta den enkle tenker jeg? Jeg blir litt provosert av folk som sier at amming er så enkelt, jeg. Jeg har fullammet begge mine to barn i seks måneder. Komme i gang med amming, såre brystvorter, økedøgn, bli brukt som smokk, alene om mating (også på natten), ha med babyen OVERALT eller være hjemme, ta hensyn til hva jeg kunne spise og drikke, vaske og sterilisere pumpe og flasker (hvis jeg fikk til å pumpe), måtte spise og drikke enorme mengder for å opprettholde produksjonen, følte meg likevel sliten og hadde mye hodepine.. Nei, jeg er ikke så sikker på at det er enklere enn å gi flaske. Anonym poster: e218ae8291b52703740956b23cad587a åh ja! For et styr å ha baby!! Tenk at man må prioritere når man får barn da! Tenke seg til! Så kjipt altså! Anonym poster: 61bcc3edc00496547a6cd1b192393cd3 Nei, jeg syntes ikke det var kjipt å ofre meg for babyen. Men jeg syntes det var slitsomt likevel. Og ja, det er et styr å ha baby. Hvem synes ikke det? Poenget var at jeg mener det er mer styr å amme enn å gi mme. Dette er muligens ovenfor din fatteevne, så ikke bland deg. Anonym poster: e218ae8291b52703740956b23cad587a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå