Gå til innhold

Stoler ikke på samboeren min..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har før min tid vært utro mot flere av sine partnere.

Jeg kjenner det tærer på når han sier han skal på foreldresamtale i barnehagen for hans å x'ens felles barn. Jeg blir dårlig når jeg vet de skal omgås.. Hun er singel enda, og jeg stoler ikke på han.. Huff.. Flere som har det slik? Er ikke i bare denne situasjonen jeg føler sjalusi og at jeg ikke stoler på han..

 

Jeg sa til han at hvis han skulle på den såkalte foreldresamtalen så ville ikke jeg ha han med til byen på 3D UL.

 

Det hører med til historien at han ikke har hatt interesse for å være på slike møter før, men nå er det pluttselig kjempeinteressant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal holde deg for god til å bruke ul som pressmiddel!

Skrevet

Kanskje han nå har lyst til å bli en ansvarsfull forelder siden han faktisk skal bli pappa igjen? Skjønner ikke hvorfor du har valgt å fåbarn med en du stoler så lite på at det tom er et problem at han skal på samtalr i b.hagen. Ganske trist :-(

Skrevet

He he..

Du gjør iallefall det ikke så attraktivt for han å forbli i forholdet .

 

Ved å si te han at han ikke fikk komme på 3D ultralyden om han skal på foreldresamtalen så ba du han om å velge mellom deres felles barn og det barnet han har fra før... og sånn skal det ikke være..

 

Kan hende han har fått passet påskrevet ang sin manglende interesse for å stille på slike samtaler....og å involvere seg i det livet barnet har i bhg..

 

Snakk med han, for å koke sammen innbildte scenarioer er ikke sunt for et forhold..

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

 

Herregud..Hvor gammel er du egentlig??Det er jo bare sykt..

Skrevet

Vanskelig den der.... du vil jo egentlig ha en mann som følger opp barna sine, vil du ikke det? Da blir det feil å straffe ham når han faktisk gjør det. Og hvorfor skal du straffe ham med å nekte ham å da bli med på ul?? Da distanserer du ham jo mer fra det barnet dere venter, samtidig som du faktisk setter ham i en kjempeknipe. Det du egentlig gjør nå er jo å be ham velge mellom barna sine...

 

Om du har grunn til å ikke stole på ham så synes jeg du skal ta det opp med ham.

 

Jeg forstår hvor følelsesmessig vanskelig det er når du er gravid, hormonell og vet at han har vært utro mot flere av sine tidligere partnere! Men hvis du visste det tidlig i forholdet så hadde du også et valg om å stole på ham og fortsette forholdet eller å gå fra ham. En av grunnene til at jeg ikke involverer meg med de jeg vet har vært utro er at jeg ikke greier å bli trygg på at de ikke gjør det igjen - i hvert fall hvis det har vært en "vane" hos dem.

 

Jeg håper inderlig at det ikke er noe i mistankene dine, HI! Det kan jo også hende at med et nytt barn på vei så blir han mer oppmerksom på det han allerede har fra før, at han ønsker å stille opp mer nå siden han vet det blir anderledes når dere får en til.

 

Snakk med ham, og ta et valg om du vil stole på ham eller ei.

I verste fall går det an å ringe barnehagen og spørre om det er foreldresamtaler denne uken eller neste... men da må du også være forberedt at han kan miste tillit til deg fordi du sjekker ham opp og ikke tror på ham. Kanskje dere burde ta noen timer på familievernkontoret? Han trenger nok å høre fra andre hvilke forsikringer du trenger for å stole på ham, siden han har vært utro før. Samtidig trenger dere tips til god kommunikasjon, for det virker det ikke som dere har i dag!

 

Uansett, lykke til!

Skrevet

Lausunge..

Må velge...

Håper dette er et tulleinnlegg...

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

Men en lausunge med deg mener du han skal prioritere?
Skrevet

He he..

Du gjør iallefall det ikke så attraktivt for han å forbli i forholdet .

 

Ved å si te han at han ikke fikk komme på 3D ultralyden om han skal på foreldresamtalen så ba du han om å velge mellom deres felles barn og det barnet han har fra før... og sånn skal det ikke være..

 

Kan hende han har fått passet påskrevet ang sin manglende interesse for å stille på slike samtaler....og å involvere seg i det livet barnet har i bhg..

 

Snakk med han, for å koke sammen innbildte scenarioer er ikke sunt for et forhold..

 

Har faktisk prøvd og gjøre det slutt før, men han ble helt i fra seg og jeg fikk så vondt inni meg av reaksjonen hans så hvis han vill gå fra meg er det helt greit.. vet jeg hører egoistisk ut, men det tærer mye mer enn hva jeg hadde trodd at han har barn fra før.. Og siden han ser de så lite så synes jeg det skal være nok å betale bidra, og ikke kjøre masse mil for en "foreldresamtale" i tillegg..

 

HI

Skrevet

Fortsetter du sånn så kan det hende barnet ditt også blir en "lausunge" ;)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

 

Sjarmerende!

 

Du får passe deg så du ikke plutselig sitter der med en lausunge selv - for med den holdningen du viser her bør man neppe bli overrasket om du plutselig blir singel igjen.

Skrevet

En lausunge??

Det var også noe å si.

 

Slik som du framstiller deg selv her, så skjønner jeg godt at mannen kjører i flere mil for å komme seg vekk.

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

 

Du bør passe den kjeften din du! Kalle din "ste-sønn" for lausunge og be han mannen om å velge bare fordi du er så sykelig sjalu sosiopat som ikke vil la han gå på hans egen sønns foreldremøte. Og du syns det er merkelig at han vil på foreldre møte nå? Har du tenkt om han ønsker å. Vær mer for sønnen sin? Og at du presser han med 3D ul og ber han velge? Du er jo syk! Barnet ditt og hans er ikke noe ting du kan bruke mot han når du ikke får viljen din! Jeg blir så forbannet på sånne som deg!!! Og det merkeligste av alt hvorfor i all verden valgte du å få barn med han når du er redd for dette? Du får.spørre han rett ut, eller følg etter han i det skjulte du om han går inn i bhg, eller om han råkliner med en annen dame ;)

Skrevet

Full i hormoner?

Gi deg mens leken er god, du skal være glad han stiller opp for sitt barn. Det er veldig dumt å true med slike ting di gjør, det gir han ihvertfall ikke noe god grunn til å bli hos deg.

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

 

Hvis du omtaler hans første barn som lausunge, eller bare du tenker tanken om det, så kan jeg nesten begynne å forstå at han kanskje blir fristet til utroskap....

Med en sånn holdning gjør du i hvert fall absolutt alt som er mulig for å skyve ham rett i armene til eksen eller hvilken som helst annen dame som måtte gi ham litt positiv oppmerksomhet.

 

Håper du er et troll som kjeder deg, for hvis ikke må jeg si at du fremstår som veldig usympatisk og lite moden.

Skrevet

Ja, kansje, men hvis han ikke respekterer mine følelser så får han velge. En lausunge han knapt ser (som jeg da tror er for å møte eksen). eller så får han velge den han bor sammen med. At han skal kjøre flere mil for en foreldresamtale i en barnehage synes jeg er drøyt.. Det MÅ ligge noe mer bak.. Siden det aldri har vært interesse før...

 

HI

 

Man kjører rundt jorda for sine egne barn når man bryr seg om dem. Uavhengig av om det er en såkalt lausunge eller ikke. Vær forberedt på at han kommer til å elske begge sine barn akkurat like høyt. Han elsker deres barn mer enn hans barn fra tidligere forhold.

 

For meg virker det bare som om han ønsker å bli ansvarsfull far for sitt første barn, noe som er veldig bra for barnets del. Egoistiske tanker du bærer på HI.

Skrevet

Og en ting til, du vet at i dag har fler rettigheter på ungen. Det er

Også hans sin..jeg håper han.får mesteparten av omsorgen, fordi du virker ikke stabil når du sier sånne ting. Jeg vet dette var brutalt å skrive, men klarer ikke å la være å henge.meg oppi hvordan du snakker om ett annet uskyldig barn spesielt :(

Skrevet

Han elsker IKKE deres barn mer enn hans barn fra tidligere forhold skulle det selvfølgelig stå.

Skrevet

For all del, selv om du legger fram dette på en veldig lite sympatisk måte, så forstår jeg tankegangen din..

Men du må prøve å se positivt på ting da.. jeg regner med at han selv har fortalt deg at han har vært utro? Da har han hvertfall vært ærlig mot deg.

Har han vært utro med mor til barnet? I såfall så er nok ikke hun interessert i å ha ham tilbake.

 

Jeg kan skjønne at du synes det er rart om han plutselig har begynt å vise interesse for barnet nå om han ikke gjorde det før, men kanskje det er som noen andre har skrevet her.. at han prøver å skjerpe seg igjen fordi han skal bli pappa igjen.

 

Kan ikke du være med ham på foreldremøte? (vente utfor/i bilen)

Og så... snakk med ham! Spør hvorfor han plutselig interesserer seg nå og hvilket forhold han håper å ha til eksen.

 

Jeg vet veldig godt at du sitter med en vond følelse nå, men du kommer hvertfall bare til å skremme ham vekk om du gjør ting på dette viset.. enten på du bare ta sjansen på å stole på ham eller så vil det aldri funke.

 

Og som flere har skrevet, ditt barn blir vel like mye lausunge som det barnet om ting skjærer seg mellom dere.

Skrevet

Dette må være tull. "Lausunge"? Bli voksen...

Skrevet

Å ha et bonusbarn er ikke lett... Men... Vil ikke du at han skal engasjere seg i livet til ditt /deres barn? Er det greitt at han driter i ungen du får med han? Hvis svarer er ja, da kn du "skape dæ tullat" jeg ville syntes det var bra om han begynte å engasjere seg i ungen han har fra før... For det vil bety at han vil engasjere seg i deres. Og uten at jeg utleverer hele livshistorien min, så skal jeg love deg at jeg VET hva jeg snakker om.

Skrevet

Det er jo en lausunge. Er her 2 netter annen hver helg.. Er jo som en parasitt som kommer innom og lager kvalme annen hver helg..

 

Hadde jeg vist at det ble sånn og at jeg ville følt det slik så hadde jeg ikke fått barn med denne mannen.. Men er litt sent og oppdage det når en er 19 uker på vei..

 

Pluttselig skal han på foreldresamtaler milevis unna.

Når han kjører og leverer barna tar det pluttselig 1,5 time og ikke 50 min som vanlig.. Er det rart en lurer?

 

Å ja, jeg kaller de for lausunger siden jeg føler de står i veien og bare er her innom avogtil..

 

Det fine med dette forumet er at jeg kan får ut å få sagt ting akkurat på den måten jeg tenker.. Få andre sine meninger og føle meg 40 kg lettere etterpå.. For det er ikke alt jeg klarer og prate med mannen min om..

 

Synes han skal velge ja, enten mellom den han skal bo med, eller de parasittene som han knapt ser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...