Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi veldig snart igang her også. Fikk ringebrev rett før jul, og venter nå bare på at naturen skal gå sin gang. Jeg har lang og littegrann uregelmessig syklus, så jeg venter i spenning. Skrekkblandet fryd her kjenner jeg. 

 

Vi ventet for øvrig ca 8,5 mnd på brevet hvis noen trenger oppdatering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forsøket her ble avbrutt pga 20 follikler.

takket være hormonene er også kroppen i ubalanse og jeg har ikke fått mensen når jeg skal.

Så fort den kommer så skal jeg ringe inn for enten ett forsøk helt uten hormoner, eller direkte til IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi veldig snart igang her også. Fikk ringebrev rett før jul, og venter nå bare på at naturen skal gå sin gang. Jeg har lang og littegrann uregelmessig syklus, så jeg venter i spenning. Skrekkblandet fryd her kjenner jeg.

 

Vi ventet for øvrig ca 8,5 mnd på brevet hvis noen trenger oppdatering. :)

Så spennende 😊 Lykke til når dere går i gang! Er det på riksen? Var til samtale i august, så da kan jeg vel forvente meg brev i april omtrent, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Riksen, ja. :)

 

Jeg kjenner at det kommer til å ta litt tid å skjønne gangen i dette. Typisk nok har jeg nå begynt å få uregelmessig syklus (i tillegg til at den allerede er lang som et vondt år). Jeg tror livmoren min har fått akutt prestasjonsangst, siden det har vært så mye fokus på den i det siste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner kjempegodt hva du mener, og det gjør jo alt bare mer stressende og slitsomt. Da jeg hadde mine fire første inseminasjoner fra september 2013 til februar 2014, så hadde jeg sykluser på alt fra 21 til 39 dager. Garantert på grunn av alt fokuset på det, og alt stresset rundt. Nå har jeg det siste året hatt veldig regelmessig med rundt 31 dager, når vi har holdt på å skifte fra forsøk i danmark til i Norge. Jeg er spent på om det endrer seg for meg når det blir mer fokus på det igjen snart. Vanskelig å bare slappe av også 😂 Masse lykke til i alle fall!

 

Er det ivf eller inseminasjon? Og skal du på hormoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir inseminering i første omgang, men det er ganske sannsynlig at jeg må over på IVF. De på Riksen regnet nesten med at forsøkene mine blir avbrutt på grunn av for mange follikler. Men vi får se. 😊 Vi prøver i hvert fall med hormoner først.

 

Hva med dere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her går det bra. Hendene fulle med to fantastiske barn. Jeg er så stolt at det er til å grine av 😉

Åååå, Gratulerer så masse!! ❤❤ når endte de to miraklene med å komme? 😊 og har dere landet på noen navn ennå? 😊 her er det ordinær ul 18.jan, håper på å få se hva det gjemmer seg i magehuset😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Da var endelig jeg ordentlig i gang også. :D Jeg gikk på Pergotime onsdag - søndag, og satte første dose Menopur søndag. Ultralyd blir i morgen, altså tirsdag.

 

Jeg er absolutt helt overbevist om at forsøket blir avbrutt, så jeg har heldigvis ingen forhåpninger. De sa allerede på forsamtalen at jeg sannsynligvis ender opp med IVF. Akkurat nå er jeg først og fremst spent på hvordan hormonene har påvirket situasjonen, og hva de tenker er planen fremover.

 

Tanken på at dette forsøket faktisk kan ende med inseminasjon har overhodet ikke slått meg. :P Det høres helt sikkert kjemperart ut, men det får jeg leve med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter Eir Cecilie og Emre Ty. Eir og Emre til daglig :)

 

I dag er de seks uker gamle. Det er mye jobb, men verdens beste jobb. Unner alle denne opplevelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakre navn de har fått, T&H❤️ Unner dere dette, og håper alle vi andre her inne får oppleve det samme veldig snart 😊 Gratulerer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som allerede har fått deres små, eventuelt er midt i prossessen :)

Her er ting litt på vent, er satt opp til egguttak i uke 19, og skal begynne på spray rundt 1 april.

Men nå er plutselig ikke mensen så på klokka som den pleier å være så det er litt frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som allerede har fått deres små, eventuelt er midt i prossessen :)

Her er ting litt på vent, er satt opp til egguttak i uke 19, og skal begynne på spray rundt 1 april.

Men nå er plutselig ikke mensen så på klokka som den pleier å være så det er litt frustrerende

 

Hvor mange forsøk hadde dere før det ble IVF?

 

Her ble første forsøk (som antatt) avbrutt pga mange follikler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Misunner dere som allerede har fått deres små, eventuelt er midt i prossessen :)

Her er ting litt på vent, er satt opp til egguttak i uke 19, og skal begynne på spray rundt 1 april.

Men nå er plutselig ikke mensen så på klokka som den pleier å være så det er litt frustrerende

 

Hvor mange forsøk hadde dere før det ble IVF?

 

Her ble første forsøk (som antatt) avbrutt pga mange follikler. 

 

 

Så kjedelig at forsøket ble avbrutt :( Kjenner til det..

 

Her har vi kun hatt to inseminasjoner som ble gjennomført, hvorav jeg var overstimulert på det ene og uten hormoner på det andre.

Tredje forsøk satte de meg ved en feil på hormoner noe som resulterte i 20 follikler og avbrutt forsøk.

 

Så sånn sett skal vi ha forsøk nr 3 når vi begynner med ivf :) Håper jeg blir akkurat passe overstimulert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her har tydeligvis hormonene satt igang en syklus som er helt påfallende konvensjonell til meg å være. Jeg har vanligvis syklus på 6-7 uker, men i går kom mensen prikk 28 dager etter den forrige. På toppen av det hele hadde Riksen plass til oss, så her blir det ultralyd neste onsdag. Ganske deilig at vi slapp en irriterende kollisjon med påske og røde dager. Blir sikkert avbrutt igjen, men det skjer i hvert fall noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei😊 Helt ny her! Vi hadde første inseminering på torsdag (10/3) på Riksen. Uten hormoner. Veldig veldig spent nå, teller dager og kjenner veldig etter i magen☺️

Håper ultralyden gikk bra LoveDove😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helt ny her! Vi hadde første inseminering på torsdag (10/3) på Riksen. Uten hormoner. Veldig veldig spent nå, teller dager og kjenner veldig etter i magen☺

Håper ultralyden gikk bra LoveDove

Så spennende! Håper på full klaff:)!

 

Her skal vi ha ivf, blir uttak i uke 18. Veldig glad for at vi endelig snart er igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Da krysser vi fingrene for at det går bra😃 Første gang dere tar ut? Har dere prøvd lenge? Skjønner det er godt å komme igang igjen! Det er så mye lettere å vente når man har en konkret dato eller uke å forholde seg til! Vi har ventet i 22-23 mnd nå, så når vi endelig fikk uke for inseminasjon var det en stooor lettelse😊 Gleder meg til å høre hvordan det går med dere ilu😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...