Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvis du er frisk og fin, og under 35 år, så bør det være null grunn til hormonstimulering. Syns det virker som at klinikkene i norge er litt for glad i hormoner... Jeg var 28 når jeg ble gravid i danmark, ingen prat om hormoner, for synes det er unødvendig når man er ung og ikke har noen tegn på at det trengs.. Ble gravid på 3 forsøk, og selv uten hormoner hadde jeg 2 follikler.. så tør ikke tenke på hvor mange jeg hadde fått MED hormoner. Tror kroppen har best av å klare seg på minst mulig hormoner, så lenge man ikke T R E N G E R hormoner såklart, så blir det noe annet.

 

Anonymous poster hash: e6ad8...4c4

 

Det høres jo veldig fornuftig ut! Jeg har fortsatt to og et halvt år igjen til den magiske 35-årsgrensa, og tydeligvis bra produksjon av follikler ;)

Lov å være skuffa nå!!

Og de setter deg på hormoner med mindre du insisterer på annet ja. Jeg ga veldig klar beskjed om at jeg ikke ville det etter jeg hadde for mange follikler. Og nå har jeg jo lykkes i naturlig syklus to ganger :)

 

I naturlig syklus får du en dag du skal til UL, ut fra hvor lang syklus du har. Jeg har ca 28 dager, så jeg har hatt UL på dag 11 eller 11. Ut fra resultatet bestemmer Riksen når du skal sette Ovitrelle og bli inseminert :) Enkelt og greit!

 

Takk for svar :) Jeg begynner å angre litt på at jeg bare sa "ja og ha" i går, det vil si, jeg spurte jo om hvordan det da ble med hormoner neste gang og hun sa jeg måtte kutte ut sprøytene. Kanskje jeg burde sagt at jeg ville ha naturlig syklus, men ble litt paff (og det var jo en helt ny situasjon så rakk ikke tenke over alt). Tror du jeg eventuelt bør ta kontakt og avklare naturlig syklus på forhånd, eller holder det at jeg sier det da jeg ringer på første mensdag...??

 

Husker forresten at da jeg var på UL hos gynekolog for et par år siden (før vi startet med henvisning og sånt) så påpekte han folikkel og mente den var helt i henhold til syklus. Så da bør jo muligheten være der for at jeg produserer uten tilsatte hormoner også. :)

Skjønner godt at du ikke tenkte på det da. Jeg har jo været gjennom dette før, så jeg var veldig klar på at jeg ikke ønska hormoner. Men du kan jo prøve med bare pergo, kanskje det fungerer fint! Og om det ikke går og må avbrytes - selv om det FØLES som evigheter til neste gang og det er forferdelig, så husk at det blir deres tur. Dere får akkurat den babyen det er meninga at dere skal få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde fire store folikler, og da ble det kun femdager med pergotime - da viste UL to fine folikler som var akkurat passe for forsøk :)

håper det går slik for dere også!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp, da er også vi igang igjen. Kjenner godt at vi ikke er så stresset som vi var sist gang. Satser på at endringen i hormonene og dager gjør underverker. Sist ble det bare ett egg, men som delte seg helt fint men desseverre ikke festet seg :/ 

Første dag på hormoner idag og UL på torsdag, kryss fingrene for oss og for at det vokser mer enn bare en fin folikkel der inne :)

 

Til alle dere andre prøvere, masse masse lykke til!! Håper det blir noen juli babyer her <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe her inne på år og dag, men kan endelig, etter mange forsøk og mye styr, fortelle at jeg er gravid! 9+1 idag, og har sett bankende hjerte :) Så hvis alt går bra videre får verden enda en regnbuebaby i begynnelsen av juli en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej allihopa! Efter att vi tog ett litet uppehåll förra cyklusen (på ÄL-dagen kunde vi inte inseminera så då beslöt vi oss för att skjuta upp det istället) ska vi nu förhoppningsvis testa igen i December! UL imorgon, men ÄL kommer nog inte före måndag om jag förstår min kropp rätt. Och det har jag ju haft träning i de sista månaderna; att lära känna in kropp/ cyklus. 

 

Så vi är back in the game! Femte försöket. Någon som känner nån som det klaffade för på insem femte gången? ;) Jag vill ju hemskt gärna att det ska funka snart, men det är inte så lätt att bestämma det tydligen.

 

Lycka till alla andra prøvere där ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) dere som har brukt ivf? har noen av dere merket godt når eggposene vokser? Har hatt vondt i ryggen og litt i eggstokken, men ingenting har skjedd :( har noen av dere opplevd at eggposene først ikke har reagert? så plutselig har det skjedd noe? har blitt økt dosen på puregon for andre gang i dag... begynne bli redd for at dem avbryter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hopp igjen. Da er det bare å grue seg til innsett, fikk ut 3 folikler hvorav alle 3 hadde blitt befruktet når klinikken ringte idag. Dette er sååå nervepirrende, ihvertfall de timene til mandag formiddag. Håper alle 4 har delt seg som de skal slik at vi får noe på frys!

 

Er det noen andre som er ca likt med oss nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ut fire eller tre egg? Er ganske sikker på at et par av dem har delt seg fint til i morgen :)

Jeg er hele 10+1 :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fikk ut tre ja, skrivefeil :P jeg har troa på at ihvertfall ett har delt seg, det er en forferdelig følelse å vente sånn... Gratulerer så mye med 10 uker, så fantastisk det må være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi er nå 3+0 nå. klarte det på 3 forsøk. Håper bare nå at den holder seg der inne :)

Selv tok jeg ikke noe før inseminasjonen, kunn folsyre og tar de enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg i uke 36 nå, føles som om det var igår vi fikk positiv test etter 5 forsøk!

Lite eller ingenting som er klart til babyankomst enda, men vi har jo det meste fra forrige runde.

Lykke til alle som prøver og ruger, håper det lykkes for dere alle snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, ringte Riksen i dag for å reservere plass på januarsyklusen (i og med at denne kom midt i jula). Det ser ut til at det ikke er ledig donor i januar, og i aktuell uke i februar sto det ingenting (?!). Litt demotiverende nå kjenner jeg, særlig siden jeg ble overstimulert og ikke fikk forsøk i november... :( Sykepleieren skulle ringe meg opp igjen når hun hadde forhørt seg litt, men kjenner jeg er pessimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, ringte Riksen i dag for å reservere plass på januarsyklusen (i og med at denne kom midt i jula). Det ser ut til at det ikke er ledig donor i januar, og i aktuell uke i februar sto det ingenting (?!). Litt demotiverende nå kjenner jeg, særlig siden jeg ble overstimulert og ikke fikk forsøk i november... :( Sykepleieren skulle ringe meg opp igjen når hun hadde forhørt seg litt, men kjenner jeg er pessimistisk.

Så kjipt :( Ufrivillige pauser føles ikke bra, kjenner til det.. Aner ikke om Riksen tar vinterferie jeg, at det kanskje er den uka i februar det ikke sto noe? Maks uflaks i såfall.. Men du har kanskje hørt noe fra dem nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, ringte Riksen i dag for å reservere plass på januarsyklusen (i og med at denne kom midt i jula). Det ser ut til at det ikke er ledig donor i januar, og i aktuell uke i februar sto det ingenting (?!). Litt demotiverende nå kjenner jeg, særlig siden jeg ble overstimulert og ikke fikk forsøk i november... :( Sykepleieren skulle ringe meg opp igjen når hun hadde forhørt seg litt, men kjenner jeg er pessimistisk.

 

Så tråkigt! :( Hoppas inte ni behöver vänta så länge på nästa försök!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen ufrivilig pause, det er kjedelig! Vi hadde mislykket forsøk i november og så var det ikke ledig i syklusen etter og i jula er det stengt så vi har fått reservert plass i januar syklusen...

 

Lykke til, håper dere får prøve i februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode ord alle sammen! :) Jeg fikk telefon igjen fredag ettermiddag og det ser ut til at det er en åpning i januar likevel :) Jeg skulle ihvertfall ringe for oppstart av Pergotime, så da satser jeg på at det går bra! Lykke til til dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt, man er jo så klar for å starte at det føles nok som en evighet å vente så lenge :/

 

Jeg synes forøvrig det er alt for spennende å være ruger!!! 9 dager etter innsett i morgen, tror jeg må teste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da skal vi sette igang med forsøk ved ivf klinikken i oslo :) Vi har et barn fra før, så denne gangen vet vi litt mer om hva som venter. Spennende tid i vente!

Endret av konekoneogbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi sette igang med forsøk ved ivf klinikken i oslo :) Vi har et barn fra før, men det er fortsatt spennende!

Så spennende! Lykke til :) Gleder meg til vi skal starte med søskenforsøk også, blir akkurat like spennende denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som går og venter på ringebrevet om dagen? Eller noen som nettopp har fått? Vi har snart ventet vi fire mnd og kjenner jeg er nysgjerrig på om det er noen andre som er i samme båten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...