Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. oktober 2012 #76 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) HI: Så lenge det ikke prates om religion i øst og vest rundt meg, så går det fint det..Jeg er ikke for religion, uansett hva, men det betyr ikke at jeg ikke kan respektere at noen har en tro og trossamfunn. Endret 16. oktober 2012 av <3Barn&Engler<3
ROFL Skrevet 16. oktober 2012 #77 Skrevet 16. oktober 2012 Det er vel revnende likegyldig hva folk tror på så lenge det fører til det gode. Jeg hadde nok stusset litt, ihvertfall om jeg ikke hadde hørt noe om det før, og jeg ville vært skeptisk til enhver plutselig helkonvertering. Så jeg ville nok stilt spørsmål ved det, men jeg ville jo akseptert det. På samme måte som jeg aksepterer at noen av vennene mine er homo, bestevennina mi er pinsevenn, ei nær vennine er humanist, ei annen er ateist, det spiller jo ingen rolle. Så lenge man vet hva man gjør, er komfortabel med det og det kommer gode ting ut av det for menneske det gjelder. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan sidestille legning og tro.. Men svaret mitt til spørsmålet er at det hadde jeg hatt store problemer med å akseptere. En ting er personer som har en barnetro, de har levd med religionen hele livet, og for dem er det sannhet. Men at en voksen person plutselig begynner å tro på "gud" sammenligner jeg med å bli hjernevasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå