Musemora Skrevet 10. oktober 2012 #26 Skrevet 10. oktober 2012 Hvorfor er omskjæring så forferdelig da?? Mange nordmenn blir også omskåret på grunn av helsemessige årsaker og på grunn av renslighet. Dette er faktisk bare hud som man ikke trenger. Jeg er sykepleier og hver gang jeg steller en gammel mann tenker jeg hvor mye lettere det hadde vært å vaske de nedentil hvis ikke den ekstra huden hadde vært der. Ikke minst hvor mindre pinlig det hadde vært for de, om jeg slapp å tukle der nede! Hvis du er spl og ikke vet bedre enn at forhuden er hud du ikke trenger, blir jeg skremt. Den er jo der for en grunn. Hypotesen om mindre cervixcanser feks er jo tilbakevist. Rent vann til vask holder i massevis. Mange omskjærte menn som klager over at sexlivet er dårligere pga mindre følsomhet. Det er ikke lenge siden en baby døde av komplikasjoner etter omskjæring. Sett deg ned og les fysiologi og anatomibøkene dine igjen du.
Himmel og hav Skrevet 10. oktober 2012 #27 Skrevet 10. oktober 2012 Da ville jeg ha blitt betenkt. Først og fremst fordi det ikke høres ut som noe søstrene eller venninnene mine ville ha gjort, og så fordi det ikke bare er et valg om en annen tro men langt på vei et annet levesett. Jeg kjenner protestanter, pinsevenner, katolikker en sikh og noen muslimer, og ingen annen tro jeg kjenner til, griper så sterkt inn i dagligliv og væremåte som islam. Jeg hadde nok vært redd for å "miste" den personen jeg kjenner, og for at relasjonen oss i mellom skulle ødelegges.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #28 Skrevet 10. oktober 2012 Holder fint med vann ja, men ikke når man har infeksjon av noe slag og man må vaske å smøre og det bare blir flaut. Forhuden er absolutt ikke noe man trenger nei. Så fysiologibøker kan du lese selv.
CaptainHindsight Skrevet 10. oktober 2012 #29 Skrevet 10. oktober 2012 Holder fint med vann ja, men ikke når man har infeksjon av noe slag og man må vaske å smøre og det bare blir flaut. Forhuden er absolutt ikke noe man trenger nei. Så fysiologibøker kan du lese selv. Forklar meg hvorfor man ikke trenger forhud? At det er flaut at andre må vaske og smøre har ingenting med forhud å gjøre, kjære vene. Forstår du ikke at forhuden er viktig så lurer jeg på om du forstår anatomi i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #30 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde spurt mye om hva og hvorfor tror jeg. Hvis de endringene du skriver hadde vært de eneste hadde jeg ikke sett store problemer med det, men jeg hadde blitt dypt bekymret hvis det var pga en mann som hun skulle gifte seg med.
BareMas Skrevet 10. oktober 2012 #31 Skrevet 10. oktober 2012 Søsteren til en kollega av meg har gjort det. Hun ville det selv, og viste hun måtte be, bruke hijab og slutte å spise gris. Men etterhvert som tiden gikk etter at hun konverterte, ble reglene bare fler og fler. Nå har hun byttet navn til et muslimsk navn, og får ikke snakke uten mammens tillatelse. Selv ikke med familien der... Mannen nekter vistnok ikke denne damen å snakke med familien sin, men han Må være der så hun ikke sier noe galt... Så om datteren min hadde kommet å sagt at hun ville konvertere, ville jeg blitt knust!!! Dette er grunnen til at jeg hadde blitt nervøs på vegne av min venninne/datter/søster om jeg hadde fått beskjeden om konvertering. Mitt første spørsmål hadde nok vært om det var en mann i bilde, da jeg har hørt for mange slike historier, både gjennom media, og gjennom venner og ellers i samfunnet rundt meg. Jeg har en kompis som er muslim, og han er en av de beste, men aldri i verden om jeg hadde giftet meg med ham, dette pga religionen og kulturen som ofte følger med. Men hadde det ikke vært en mann på flere miiiils avstand, så hadde jeg ønsket henne lykke til, og håpet at hun konverterte for de rette grunnene.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #32 Skrevet 10. oktober 2012 Det å be ofte, det å ikke spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol ville ikke vært et problem. Det å dekke seg til, spesielt ansiktet synes jeg ikke om! Da setter man opp et stengsel mellom seg selv og omverden - om man mener det eller ikke, så gjør man det. Grunnen til det er at mennesker bruker mimikk og kroppsspråk i tillegg til tale når vi kommuniserer. Tar man bort mimik vil det bli større risiko for misforståelser, det er vanskeligere å vite hvor man har folk osv. Dette er helt grunnleggende i oss, helt fra spedbarnsstadiet hvor babyer prøver å tolke mor og fars ansiktsuttrykk og responderer på disse. Så religionen i seg selv er for så vidt ikke noe problem, om det ikke er noe ekstremt ved utøvelsen... men det å skille seg fra omverden slik man gjør om man gjemmer ansiktet sitt, det er ikke ok på noen måte. "Bare" dekke hår og nakke kan for såvidt gå, selv om jeg selv med min beste vilje heller ikke greier å forstå vitsen med det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #33 Skrevet 10. oktober 2012 Min første tanke hadde vært: Å nei hvilken GAL mann har hun funnet seg nÅ, og sÅ hadde jeg blitt livredd for henne!!!
det er berre mordi Skrevet 10. oktober 2012 #35 Skrevet 10. oktober 2012 Religion er opium for folket.
ana_fi_hob_ Skrevet 10. oktober 2012 #36 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #37 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg.
ana_fi_hob_ Skrevet 10. oktober 2012 #38 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #39 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares!
CaptainHindsight Skrevet 10. oktober 2012 #40 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Og du dømmer ikke i det hele tatt, eller...?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #41 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde tenkt at hun var lettlurt og ufattelig naiv.Blind forelsket og litt hjernedød.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #42 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde ikke orket kontakt. Religiøst vanvidd takler jeg ikke.
Gjest Husfrua Skrevet 10. oktober 2012 #43 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde det vært bestevenninna mi hadde jeg ledd høyt og visst at det var tull og tøys. Det hadde bare ikke vært mulig. Hadde det vært datteren min, hadde det vært høyst uventet ettersom vi er kristne. Hadde nok hatt store problemer med å fordøye det, og dessverre ikke godtatt dette uten videre.
ana_fi_hob_ Skrevet 10. oktober 2012 #44 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Dømmer deg utifra det du sier, er det slik at du har vært igjennom noe skikkelig tøft så burde du i alle fall vite at folk har behov for andre mennesker og støtte fra venner og familie i vanskelige siyuasjoner. Det gir meg enda mer grunn til å mene du ikke er en så veldig Fantastisk person. Dømmer deg ikke for at du har hatt dine problemer, dømmer deg pga måten du er på, spesielt ettersom du da burde forstå det jeg akuratt skrev.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #45 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Dømmer deg utifra det du sier, er det slik at du har vært igjennom noe skikkelig tøft så burde du i alle fall vite at folk har behov for andre mennesker og støtte fra venner og familie i vanskelige siyuasjoner. Det gir meg enda mer grunn til å mene du ikke er en så veldig Fantastisk person. Dømmer deg ikke for at du har hatt dine problemer, dømmer deg pga måten du er på, spesielt ettersom du da burde forstå det jeg akuratt skrev. Ok, fint for deg. Må være deilig i din verden. Du får dømme noen andre, jeg er lei pisset ditt. Ha en fin dag, og god bedring.
ana_fi_hob_ Skrevet 10. oktober 2012 #46 Skrevet 10. oktober 2012 Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Kuttet all kontakt. På flekken. Virkelig ? Litt glad jeg ikke er venninna, søstra eller dattra di nå. Virker ikke som du er en spesielt bra person å ha i livet sitt. Jeg ville aldri ha stolt på noen som deg. Ok. Du kjenner ikke meg, så litt spesielt at du kan si noe så bastant. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har noen som deg i livet mitt også. Du aner jo ikke hvorfor jeg har svart som jeg har gjort, du velger istedet å dømme meg. Så det sier vel igrunn mer om deg enn om meg. Hva er det å dømme ? Du er en person som tydeligvis kun er glad i og aksepterer mennesker til en grense. Den grensen du setter er lite akseptabel. Vitner om en person uten medfølelse, og empati. Og som mener sine egne meningeb er rettte og alle andre kan bare dra sin vei. Overfladisk. Jeg hadde ikke klart å stole på deg i det hele tatt pga dette. Haha, du velger den enkleste løsningen ser jeg. Vitner vel heller om DIN mangel på empati at du ikke EVNER å se at andre kan ha andre opplevelser og ha andre grunner til å velge noe annet. Jeg er så visst ikke overfladisk. Greit at DU ikke kunne stolt på meg, jeg ville ikke hatt en så dømmende person i livet mitt uansett. Du vet INGENTING om meg, så ikke døm meg for at jeg har hatt mine problemer! Bevares! Dømmer deg utifra det du sier, er det slik at du har vært igjennom noe skikkelig tøft så burde du i alle fall vite at folk har behov for andre mennesker og støtte fra venner og familie i vanskelige siyuasjoner. Det gir meg enda mer grunn til å mene du ikke er en så veldig Fantastisk person. Dømmer deg ikke for at du har hatt dine problemer, dømmer deg pga måten du er på, spesielt ettersom du da burde forstå det jeg akuratt skrev. Ok, fint for deg. Må være deilig i din verden. Du får dømme noen andre, jeg er lei pisset ditt. Ha en fin dag, og god bedring. Lei pisset mitt, eller foratod du at du hadde pissa nedover leggen din nå ? God bedring selv du.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #47 Skrevet 10. oktober 2012 Lei pisset mitt, eller foratod du at du hadde pissa nedover leggen din nå ? God bedring selv du. Hvordan har jeg pisset nedover min egen legg? Si meg, er du ikke helt frisk? Du er garantert en hårsår muslim selv. Jeg har mine grunner, du har dine. Flott. God kveld. God natt.
Gjest sug lut Skrevet 10. oktober 2012 #48 Skrevet 10. oktober 2012 Da ville jeg følt at hele oppdragelsen hadde feilet grundig. Det ville forøvrig vært det samme uansett religion.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #49 Skrevet 10. oktober 2012 Lei pisset mitt, eller foratod du at du hadde pissa nedover leggen din nå ? God bedring selv du. Hvordan har jeg pisset nedover min egen legg? Si meg, er du ikke helt frisk? Du er garantert en hårsår muslim selv. Jeg har mine grunner, du har dine. Flott. God kveld. God natt. look whos judging now.... Men nei, det er jeg ikke. Lyser lang vei at du er muslimhater her. Du sier jeg dømmer deg, hva var det du gjorde i det første svaret ditt? DØMTE. Du får tilbake det du gir.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #50 Skrevet 10. oktober 2012 Lei pisset mitt, eller foratod du at du hadde pissa nedover leggen din nå ? God bedring selv du. Hvordan har jeg pisset nedover min egen legg? Si meg, er du ikke helt frisk? Du er garantert en hårsår muslim selv. Jeg har mine grunner, du har dine. Flott. God kveld. God natt. look whos judging now.... Men nei, det er jeg ikke. Lyser lang vei at du er muslimhater her. Du sier jeg dømmer deg, hva var det du gjorde i det første svaret ditt? DøMTE. Du får tilbake det du gir. Eh... Nei. Jeg fikk beskjed om hva jeg ville gjort om min BESTE veninne, SøSTER eller DATTER hadde konvertert. Da hadde jeg kuttet kontakten. HVORFOR har ikke du noe med, men det har ikke noe med at jeg hater muslimer, nei. Men at muslimer ofte er hårsåre har ikke noe med dømming å gjøre, det er jo sånn med de fleste religioner. Går det an å være så trangsynt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå