Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Din beste venn, søster, datter : kom å fortalte at de hadde konvertert til islam og ville begynne med hijab ? Slutte å spise gris, be , ikke drikke alkohol osv ? Jeg skal fortelle familien og vennene mine dette. Ønsker bare å se hva dere sier om det. Få en liten pekepinn. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. lyst til å forklare hvorfor ? Er det fordi du tror islam er slik det blir fremlagt i media? Frykt for noe nytt?
Berta_78 Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde blitt veldig bekymret hvis det var pga en mann.
Marjoriee Dawes Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Tja, spørs jo helt. Hadde ikke tenkt noe om det. Dem om det. Jeg kunne aldri gjort det. Men hadde vel vært veldig nysgjerrig og stilt mange spørsmål om hvorfor, hva det innebærer(vet lite om det), når h*n fant ut at det var riktig for h*n, og ikke minst HVORDAN de hadde "orket" å følge den troen slavisk. Ikke for å være dømmende eller lagt noe negativt i det. Men bare fordi jeg er veldig nysgjerrig på å høre om andres syn på ting/livsstiler som er veldig stikk motsatt av min egen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann? Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #8 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde blitt veldig bekymret hvis det var pga en mann. Selv om man møter en mann som er muslim, og så velger å konvertere betyr ikke det at det er på grunn av han. Jeg ble kjent med islam for 4 år siden, ja igjennom han jeg er gift med i dag. Men konverterer fordi jeg nå har sett hvordan islam virkelig er ( har bodd hos ham i Marokko i 4 år. Jeg velger islam og hijab og alt som følger fordi jeg tror på Allah, ikke fordi mannen min mener jeg må. Han har aldri brydd seg om jeg bruker eller ikke bruker hijab eller er muslim.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Søsteren til en kollega av meg har gjort det. Hun ville det selv, og viste hun måtte be, bruke hijab og slutte å spise gris. Men etterhvert som tiden gikk etter at hun konverterte, ble reglene bare fler og fler. Nå har hun byttet navn til et muslimsk navn, og får ikke snakke uten mammens tillatelse. Selv ikke med familien der... Mannen nekter vistnok ikke denne damen å snakke med familien sin, men han MÅ være der så hun ikke sier noe galt... Så om datteren min hadde kommet å sagt at hun ville konvertere, ville jeg blitt knust!!!
maimora Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Min mann har en slektning som "plutselig" gjorde det, pga en mann. Det var før jeg møtte han, men svigermor har fortalt mye om det, og alle i familien ble sjokkert og trodde ikke det var sant. Jeg har nå blitt kjent med hun, og selv om hun ikke er sammen med denne mannen lenger, har hun fortsatt, i følge hun selv vil hun heller leve slikt. Nå aksepterer alle det, men jeg syns hele greia er veldig merkelig.
Marjoriee Dawes Skrevet 10. oktober 2012 #11 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann? Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten. har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da. Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #12 Skrevet 10. oktober 2012 Men hvorfor slutte og spise svinekjøtt? Det er en helt utrangert side av islam og som var viktig den gangen svinekjøtt faktisk var urent. Jeg har flere muslimske venner og alle de spiser svinekjøtt og all annen mat for den saks skyld. Men jeg hadde nok blitt bekymret for min venn, for det står sikkert en meget maktsyk mann bak det hele.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #13 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. lyst til å forklare hvorfor ? Er det fordi du tror islam er slik det blir fremlagt i media? Frykt for noe nytt? Først og fremst fordi jeg hadde fryktet at personen valgte dette pga en mann. Og det er ikke en god grunn. For det andre så føler jeg (uten å vite for mye) at dette er en religion som trykker damene litt ned. Og jeg greier uansett ikke sette meg inn i hva som gjør at damer frivillig velger å gå med hijab. Ps: Det finnes flere religioner som står for de samme tingene som du er ute etter
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #14 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann? Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten. har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da. Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø Jeg har satt meg virkelig godt inn i det. Har tatt meg 4 år å ta denne avgjørelsen. Er klar over at mange desverrre blir hjernevasket. Men jeg ble ikke det. Mannen min har aldri sagt noe som helst om at han ønsker jeg skal bli muslim. Eller å sagt han vil jeg skal bruke hijab eller annet. Og han sa da jeg fortalte jeg tenkte på det, at dette er noe jeg må tenke nøye igjennom og at jeg måtte være sikkker. Ikke ta det på impuls.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #15 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde blitt veldig bekymret hvis det var pga en mann. ' Samme her. hadde det vært pga en mann, så hadde jeg nok tatt det opp til diskusjon
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #16 Skrevet 10. oktober 2012 Men hvorfor slutte og spise svinekjøtt? Det er en helt utrangert side av islam og som var viktig den gangen svinekjøtt faktisk var urent. Jeg har flere muslimske venner og alle de spiser svinekjøtt og all annen mat for den saks skyld. Men jeg hadde nok blitt bekymret for min venn, for det står sikkert en meget maktsyk mann bak det hele. hva får deg til å tro at det står en maktsyk mann bak dette ? Står det en maktsyk mann bak ditt livssyn ?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #17 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann? Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten. har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da. Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø tupperware og marry kay ? Den forstod jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #18 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde sagt velkommen etter søster ;-)
CaptainHindsight Skrevet 10. oktober 2012 #19 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde helt ærlig blitt ufattelig skuffet. At hun rett og slett ville blåse i alle de årene norske kvinner har kjempet for like rettigheter, og så lenge Norge har kjempet for menneskerettigheter. å ikke spise svin eller drikke alkohol ser jeg ikke på som et tap, akkurat det gjør ikke jeg heller, men å gå med hijab og omskjære hadde jeg sett på som et enormt svik.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #20 Skrevet 10. oktober 2012 Din beste venn, søster, datter : kom å fortalte at de hadde konvertert til islam og ville begynne med hijab ? Slutte å spise gris, be , ikke drikke alkohol osv ? Jeg skal fortelle familien og vennene mine dette. ønsker bare å se hva dere sier om det. Få en liten pekepinn. :-) Ser ikke at jeg kunne gjøre noe annet en å akseptere det selv om jeg ville blitt noe forundret. Min ene søster er sterkt troende protestant, og min andre søster er ateist og gift med en katolikk. Så det ville vært litt av en overraskelse om en av de plutselig skulle bli muslim sånn uten videre
Kortslutning Skrevet 10. oktober 2012 #21 Skrevet 10. oktober 2012 Oii, den hadde blitt tung og svelge. Mens fordi ingen av min familie eller venner er særlig religiøse. Og fordi jeg selv ikke er religiøs, hadde jeg nok stilt mange spørsmål og hvorfor i all verden de vil dette? Må jo bare støtte de, men det hadde vært tungt!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #22 Skrevet 10. oktober 2012 Hvorfor er omskjæring så forferdelig da?? Mange nordmenn blir også omskåret på grunn av helsemessige årsaker og på grunn av renslighet. Dette er faktisk bare hud som man ikke trenger. Jeg er sykepleier og hver gang jeg steller en gammel mann tenker jeg hvor mye lettere det hadde vært å vaske de nedentil hvis ikke den ekstra huden hadde vært der. Ikke minst hvor mindre pinlig det hadde vært for de, om jeg slapp å tukle der nede!
3 er nok! Skrevet 10. oktober 2012 #23 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde nok blitt bekymret for at hun hadde blir hjernevasket av en mann. Så hjernevasket at hun ikke selv ser de har blitt hjernevasket. Så hjernevasket at hun tror hun har kommet på denne ideen selv (sier ikke at du har blitt det, men ville nok tenkt slik). Men jeg kunne ikke gjort annet enn å støtte henne, jeg ville aldri brutt ett vennskap eller søektsbånd fordi vi har ulik religion. Hadde du derimot forsøkt å overtale meg til å konvertere, eller bare snakket ol hvor fint og flott islam var og forandret deg drastisk ville jeg nok sagt forsiktig ifra. Forresten kan du slutte å drikke, spise svin, og ha masse omsorg for alle uten å konvertere. Man trenger ikke dele et livssyn for å dele verdier. Jeg tenker på en annen ting også; kanskje din mann ikke vil du skal konvertere? Kanskje noe. Av det han tiltrekkes av med deg er at du ikke er muslim, dekker deg til osv? Tenk om hans følelser for deg forandres?
Marjoriee Dawes Skrevet 10. oktober 2012 #24 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring. Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann? Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten. har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da. Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø tupperware og marry kay ? Den forstod jeg ikke. Whaaaaat? Har du aldri møtt på noen eller fått en tlf fra små hysteriske homeparty konsulenter som desperat prøver å verve deg til å selge ting? Hehe, Skal ikke kuppe tråden her nå altså. Var bare noe jeg tenkte på i farten da jeg nevnte hjernevasking. Og vet det har vært diskusjoner om det her mange ganger før.
CaptainHindsight Skrevet 10. oktober 2012 #25 Skrevet 10. oktober 2012 Hvorfor er omskjæring så forferdelig da?? Mange nordmenn blir også omskåret på grunn av helsemessige årsaker og på grunn av renslighet. Dette er faktisk bare hud som man ikke trenger. Jeg er sykepleier og hver gang jeg steller en gammel mann tenker jeg hvor mye lettere det hadde vært å vaske de nedentil hvis ikke den ekstra huden hadde vært der. Ikke minst hvor mindre pinlig det hadde vært for de, om jeg slapp å tukle der nede! Du kan ikke være utdannet sykepleier om du ikke vet hva forhuden er for... Man blir i noen tilfeller omskåret av medisinske årsaker (Som regel siste utvei) og det er noe helt annet enn å skjære i forsvarsløse spedbarn for å "gjøre Gud fornøyd". Det er heller ikke vanskeligere å vaske en mann med forhud enn en kvinne. Av måten du snakker på så tviler jeg egentlig at du har vært borti forhud, men at du er enda en av "forhud er så eeeeekkelt"-trollene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå