Gå til innhold

Hva ville du gjort dersom dette hendte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akuratt, din beste venn, søster eller datter.... Å kutte kontakten med noen som er så nær seg selv pga sitt syn på muslimer er helt latterlig. Selv om du har blitt utsatt for noe av en muslim ( han / hun er ikke muslim dersom de har utsatt deg for noe som har gjort deg slik )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akuratt, din beste venn, søster eller datter.... Å kutte kontakten med noen som er sÅ nær seg selv pga sitt syn pÅ muslimer er helt latterlig. Selv om du har blitt utsatt for noe av en muslim ( han / hun er ikke muslim dersom de har utsatt deg for noe som har gjort deg slik )

Du mÅ være syk...

Klarer du ikke forstÅ at det kan være noe med en av disse tre som gjør at jeg hadde følt det slikt? AltsÅ ikke MINE følelser om noe som helst?

Skrevet

Hadde vært mulig å forstå dersom du formulerte deg på en helt annen måte.

Skrevet

Hadde vært mulig å forstå dersom du formulerte deg på en helt annen måte.

Prøvd opptil flere ganger. Finn deg noen andre å hetse. Du oppfører deg jo helt gal.|

Skrevet

Du sinte annonyme er ei rar dame...

Så hun gale som ikke klarer å la noe ligge er mindre rar mener du?

Skrevet

Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt wink.png

Hadde det ikke vært tull så hadde jeg faktisk blitt fra meg av bekymring.

Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann?

Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten.

Nå har ikke jeg lest lengre enn til dette innlegget. Så det er sikkert noen andre som har svart det samme...

Men man trenger vel ikke å være muslim for å ta vare på familien sin, ikke være utro, slutte å drikke og være fredelig?

Skrevet

Hvorfor -må- du ha en religion i det hele tatt? Kan man ikke følge visse normer uten å være "medlem" i en eller annen ideologi eller religion? Tror du Islam har monopol på familekjerlighet og fred.

Må forresten innrømme at jeg har vanskelig for å skrive fred i samme setning som en religion av Islam's type og størrelse.

Skrevet

Det er veldig tydelig at mange av dere ikke vet mye om Islam som religion...

Islam er en fredselskende religion, lik mange andre og deler verdigrunnlag med både Jødedommen og Kristendommen.

Men dessverre er det alltid ekstremistene, med sitt forvrengte religionsbilde som roper høyest i media og setter denne i et dårlig lys.

Og før dere kritiserer, jeg er ikke muslim, men har studert dette på Blindern. ;)

Skrevet

Islam er en fredselskende religion, lik mange andre og deler verdigrunnlag med både Jødedommen og Kristendommen.

Men dessverre er det alltid ekstremistene, med sitt forvrengte religionsbilde som roper høyest i media og setter denne i et dårlig lys.

Og før dere kritiserer, jeg er ikke muslim, men har studert dette på Blindern. wink.png

Fredselskende religion MY ASS!!!! Muhammed var en pedofil, kvinnehater og en morder..hele religionen er bygd på hat og mord!! En "religion"(mer ideologi) som aldri har blitt reformert.. blir kvalm!!! Og ja, jeg har studert religion jeg og!

Skrevet

Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt ;)

Må dessverre si meg enig. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor en norsk jente ønske å bli muslimsk. Har du møtt en muslimsk mann?

Fordi islam for meg er den rette veien å gå. Føler meg mest komfortabel med islam som religion. Og fordi jeg verdsetter mange av verdiene i islam ( ikke det dere ser i media ) Men omsorgen for familie og andre mennesker , syn på utroskap , mot alkohol, fredeligheten.

Men man kan jo for svarte ha disse hødningene uten å konvertere til islam!

Skrevet

Jeg hadde trudd de tulla og ledd godt ;)

Men man kan jo for svarte ha disse hødningene uten å konvertere til islam!

Selvsagt kan man det. Men det er jo ikke bare derfor jeg konverterer. Det er helheten av islam. Og hva islam innebærer for meg. Jeg er komfortabel med helheten. Ikke den dere ser i media som de fullstendig ekstreme ( og mistolkende " muslimer " lever etter ) islam er ikke slik det desverre har blitt fremstilt. Jeg kan forstå at dette er vanskelig å tro på. Virkelig. Det er bare 4 år siden jeg selv satt å tenkte slik, og jeg satt å så ned på enhver idiot ( mente jeg ) som var dum nok til å være muslim. Kunne ikke fatte at disse damene orket å gjøre slik de gjorde osv. Men etter jeg har fått sett islams ekte side, er jeg blitt troende. Og jeg er stolt av hijaben min. Det er noe utrolig fantastisk over det at mannen min for eksempel er den eneste som ser håret mitt. Han elsker det, jeg elsker det det gjør med han hver gang vi kommer hjem å han ser på meg. Det er så mye jeg gjerne skulle ha forklart dere. Men litt vanskelig. Det ville blitt en bok.
Skrevet

Jeg hadde blitt stolt. Er et stort valg og ta. Og den rette vei. Jeg har gjort Det samme men bruker ikke hijab. Lykke til. MashAllah

Skrevet

Hva er det som gjør at mennesker i dagens opplyste samfunn hardnakket nekter å vedgå at Religion etter all sannsynlighet er oppspinn? :S

Man trodde på Huldra, nisser og troll før. Hvorfor gjør vi ikke det lenger? Hvorfor er det lettere å godta forklaringen på div. naturfenomen som man før trodde ble begått av de underjordiske, enn det er å godta at Jorden er eldre enn 6000 år, at Noah's ark aldri har eksistert fordi den ikke ville vært flytedyktig og fordi all jordens dyr faktisk ikke befant seg innen gangavstand til Noah. Man godtar som en udiskutabel sannehet, ord som ble skrevet ned for nær 2000 år siden av ørken nomader, ca 200 år -etter- at de angivelige hendelsene fant sted.

And the list goes on.

Og dette er bare Bibelen. Koranen ble skrevet lenge etter Bibelen. Islam som religion er mye yngre enn Kristendommen.

Hvis det eksisyterte en gud, ville han ikke vært intressert i at menneskene han hadde skapt holdt fred med hverandre? Hadde det ikke vært i hans interesse å gi oss alle et tydelig pokkers tegn på at han eksiterte og var den eneste ene? Og ikke kom dragende med fri vilje kortet. jeg er dritt lei av den type sirkelargumentasjon. Det er nemlig ikke fri vilje når valget står mellom å tro eller brenne til evig tid.

*sukk*

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hva er det som gjør at mennesker i dagens opplyste samfunn hardnakket nekter å vedgå at Religion etter all sannsynlighet er oppspinn? :S

Man trodde på Huldra, nisser og troll før. Hvorfor gjør vi ikke det lenger? Hvorfor er det lettere å godta forklaringen på div. naturfenomen som man før trodde ble begått av de underjordiske, enn det er å godta at Jorden er eldre enn 6000 år, at Noah's ark aldri har eksistert fordi den ikke ville vært flytedyktig og fordi all jordens dyr faktisk ikke befant seg innen gangavstand til Noah. Man godtar som en udiskutabel sannehet, ord som ble skrevet ned for nær 2000 år siden av ørken nomader, ca 200 år -etter- at de angivelige hendelsene fant sted.

And the list goes on.

Og dette er bare Bibelen. Koranen ble skrevet lenge etter Bibelen. Islam som religion er mye yngre enn Kristendommen.

Hvis det eksisyterte en gud, ville han ikke vært intressert i at menneskene han hadde skapt holdt fred med hverandre? Hadde det ikke vært i hans interesse å gi oss alle et tydelig pokkers tegn på at han eksiterte og var den eneste ene? Og ikke kom dragende med fri vilje kortet. jeg er dritt lei av den type sirkelargumentasjon. Det er nemlig ikke fri vilje når valget står mellom å tro eller brenne til evig tid.

*sukk*

Så enig, jeg har min egen "religion" jeg..ikke noe fancy smancy..men det er det jeg tror på. Det finnes ingen gud eller djevel, ingen mohammed eller jesus som var guds høyrehånd.. man har godhet og ondskap, ingenting kan eksistere uten det andre.

Moderasjon, et liv etter døden, karma og medmenneskelighet er ord som jeg tror på..

Skrevet

har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da.

Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø

Jeg har satt meg virkelig godt inn i det. Har tatt meg 4 år å ta denne avgjørelsen. Er klar over at mange desverrre blir hjernevasket. Men jeg ble ikke det. Mannen min har aldri sagt noe som helst om at han ønsker jeg skal bli muslim. Eller å sagt han vil jeg skal bruke hijab eller annet. Og han sa da jeg fortalte jeg tenkte på det, at dette er noe jeg må tenke nøye igjennom og at jeg måtte være sikkker. Ikke ta det på impuls.

Jamen ser du på det som en livsstil eller en religion?? På meg virker du heller opptatt av levemåten. Tror du på gud? Mener du at Mohammed er profet? Osv.. For meg er det en religion først og fremst og levemåten kommer i tillegg som regler. Føler at folk konverterer ut i fra hvordan reglene er og ikke over hva de faktisk tror og føler i sitt hjerte. Sier ikke at det gjelder deg ;) Bare fikk litt følelsen liksom ;)

Skrevet

har du funnet ut av dette helt selv, og satt deg skikkelig inn i den troen og vurdert det nøye er det vel bra for deg da.

Men desverre (uansett relgion og tro) mange som blir hjernevasket og dratt inn i noe som egentlig ikke er noe for dem. Men det kan jo gjelde andre ting enn tro og. Tupperware og marry kay er jo gode eksempler da. høhø

Jeg har satt meg virkelig godt inn i det. Har tatt meg 4 år å ta denne avgjørelsen. Er klar over at mange desverrre blir hjernevasket. Men jeg ble ikke det. Mannen min har aldri sagt noe som helst om at han ønsker jeg skal bli muslim. Eller å sagt han vil jeg skal bruke hijab eller annet. Og han sa da jeg fortalte jeg tenkte på det, at dette er noe jeg må tenke nøye igjennom og at jeg måtte være sikkker. Ikke ta det på impuls.

Jamen ser du på det som en livsstil eller en religion?? På meg virker du heller opptatt av levemåten. Tror du på gud? Mener du at Mohammed er profet? Osv.. For meg er det en religion først og fremst og levemåten kommer i tillegg som regler. Føler at folk konverterer ut i fra hvordan reglene er og ikke over hva de faktisk tror og føler i sitt hjerte. Sier ikke at det gjelder deg ;) Bare fikk litt følelsen liksom ;)

Det er en religion og en livsstil for meg. Troen på gud og mohammed, gjør at jeg ønsker det livet mohammed levde. Hi
Skrevet

Det er vel revnende likegyldig hva folk tror på så lenge det fører til det gode. Jeg hadde nok stusset litt, ihvertfall om jeg ikke hadde hørt noe om det før, og jeg ville vært skeptisk til enhver plutselig helkonvertering. Så jeg ville nok stilt spørsmål ved det, men jeg ville jo akseptert det. På samme måte som jeg aksepterer at noen av vennene mine er homo, bestevennina mi er pinsevenn, ei nær vennine er humanist, ei annen er ateist, det spiller jo ingen rolle. Så lenge man vet hva man gjør, er komfortabel med det og det kommer gode ting ut av det for menneske det gjelder.

Skrevet

Folk klager på at gud ikke har gitt noen tegn han har sendt flere sende bud og skriftene,har blitt skrevet. Det er deres tegn om man hadde giddi og lest koranen så hadde man kjønt litt. Det er ikke bare en bok m historier men også retnings linjer for hvordan man skal leve som de ti bud nesten. Er masse bra i boka dom gjør deg til et bedre menneske som har ro inni deg ikke fullt av angst og deperisjoner som mange uten tro og verdier har.

Skrevet

Og før dere kritiserer, jeg er ikke muslim, men har studert dette på Blindern. wink.png

Fredselskende religion MY ASS!!!! Muhammed var en pedofil, kvinnehater og en morder..hele religionen er bygd på hat og mord!! En "religion"(mer ideologi) som aldri har blitt reformert.. blir kvalm!!! Og ja, jeg har studert religion jeg og!

Å ha vært i religionsundervisningen på ungdomsskolen telles ikke som å ha "studert" religion. Det er det mest usaklig, lite gjennomtenkte drittet jeg har hørt på lenge. Men med det menneskesynet du forfekter, som jo springer ut av ditt livssyn, tror jeg du skal være forsiktig med å kaste stein i glasshus.

Skrevet

Folk klager på at gud ikke har gitt noen tegn han har sendt flere sende bud og skriftene,har blitt skrevet. Det er deres tegn om man hadde giddi og lest koranen så hadde man kjønt litt. Det er ikke bare en bok m historier men også retnings linjer for hvordan man skal leve som de ti bud nesten. Er masse bra i boka dom gjør deg til et bedre menneske som har ro inni deg ikke fullt av angst og deperisjoner som mange uten tro og verdier har.

Du sa du hadde konvertert ikke sant? Vel, tror du må ta deg en ekstra titt på koranen. Les hva det står ang å dømme ikke troende mennesker. Du skriver rett og slett at dersom de ikke er troende innen islam har de ikke verdier. Dette er helt feil, og absolutt ikke noe du som muslim burde gå rundt å gi inntrykk av at er riktig. Det er pga slikt at fryktelig mange er redde for og misliker islam. Vokt ordene dine dersom du skal snakke i islams navn. Ja jeg velger å være muslim, det betyr da ikke at alle som ikke er det er verdiløse. Du har missforstått den i alle fall. Alle mennesker er like mye verdt. Hi
Skrevet

Du sa du hadde konvertert ikke sant? Vel, tror du må ta deg en ekstra titt på koranen. Les hva det står ang å dømme ikke troende mennesker. Du skriver rett og slett at dersom de ikke er troende innen islam har de ikke verdier. Dette er helt feil, og absolutt ikke noe du som muslim burde gå rundt å gi inntrykk av at er riktig. Det er pga slikt at fryktelig mange er redde for og misliker islam. Vokt ordene dine dersom du skal snakke i islams navn. Ja jeg velger å være muslim, det betyr da ikke at alle som ikke er det er verdiløse. Du har missforstått den i alle fall. Alle mennesker er like mye verdt. Hi

tror du missforsto meg litt, jeg dømmer ingen jeg forklarer bare hvorfor jeg liker og lese koranen, jeg får ro inni meg. og det gjør meg til et bedre menneske, betyr ikke at de som ikke gjør det ikke er bra mennesker, ingen i min familie er det.. og de er fantastiske. jeg hadde masse angst før men det ble også bedre etter jeg konverterte.. Jeg sier heller ikke at de er verdiløse hehe jeg sier jeg opplever de som jeg har møtt har mange fine verdier i livet. i forhold til mange som ikke er det.. verdiene i livet dems etc.. jeg har lest lenge og svigerfar er imam og snakker mye med han., jeg dømmer ingen, alle har rett og velge selv

Skrevet

hadde vel flira godt først - siden ingen av oss er spesielt religiøse på noe vis.

Om det var på "ordentlig", ville jeg blitt en smule bekymret. Ikke fordi det er islam, men fordi jeg er skeptisk til religiøse uansett religion.

Kommer sikkert helt an på "hvor religiøs" man er også.

Sånn gla-kristen, gla-muslim er vel relativt uproblematisk, men kommer noen hjem og er blitt fanatikere eller misjonærer så er det ikke greit.

Skrevet

Jeg kan også dikte opp en hel haug med tegn og si at Odin sendte dem, ergo eksisterer han. Det er jo nettopp fordi jeg har lest Bibelen at jeg ikke tror på det som står der.

Koranen ble skrevet etter Bibelen. Så hva får deg til å tro at Koranen er den rette boken? Hva med alle religionene som eksisterte før Kristendommen og Islam? Der de kan vise til de samme tegn, de samme profeter, dog under andre navn men med samme evner etc? Tilfeldigheter? Eller kanskje både Islam og Kristendommen er et sammensurium av etterlevninger fra trosretninger som er tusenvis av år eldre?

Du snakker om å lese seg opp... Jeg foreslår at du gjør det samme. Ta å studer religioner som er mye eldre enn de vi har i dag. Se om ikke du også klarer å trekke helt tydelige paraleller mellom de "profetene" som eksisterte da og de dere tror på. Alle tegnene, reglene osv. Kanskje du og andre får en aha opplevelse. Kanskje ikke.

Horus er bla. en av de der du kan trekke frem likheter mellom ham og Jesus.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene, men mitt svar på spørsmålet til HI er at de jeg elsker, elsker jeg uten forbehold og vil gjøre det jeg kan for å respektere deres valg - så lenge det er innenfor norske lover og normer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...