Gå til innhold

Desember-jenter?


Nurse77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet sannelig ikke hvor jeg hører hjemme.. Får jo ikke gjort noe i jula.. Offentligt sykehus.. Men skal igang med spray 25 nov. Laaang spray.. Sprøytestart 25 des... Får ikke uttak før uke 2!! Må over i januar jo..

 

Jeg har også et planlagt uttak i uke 2. Venter på mensen nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise83:

Vær glad du ikke har noen bivirkninger enda!:-) Får håpe de holder seg unna...

Forrige gang jeg sprayet fikk jeg hetetokter! Herregud, så ekkelt. ( jeg er en frossepinne fra før, så det var litt rart.)

 

Jeg har jo sprayet i kun to dager og merker heller ikke noe. Bortsett fra at 10-20 min etter at jeg har sprayet blir jeg litt rar i hodet/ en slags hodepine. Husker ikke om det var sånn forrige gang. Det er jo tross alt 4 år siden!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så fint silja:-) tror faktisk vi var i samme periode sist også. Gøy å ha noen som ligger likt, selv om jeg starter tidlig med spray:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flaks at du fikk starte på dagen Lovise83 :)

Jeg ligger likt med deg på antall dager på spray.. Når skal du har første UL? Jeg har den 26.11. Er veldig spent, da dette også er mitt(eller vi er jo VI, hehe) første forsøk på IVF, og har snart prøvd i 3 år og bli gravide... Håper virkelig det er vår tur snart, jeg har slitt litt de siste månedene, og følt meg så motløs, men utrolig hvordan psyken klarer og jobbe seg opp igjen gang på gang ;)

 

Jenter, er dere helt avholds når det gjelder alkohol under hele behandlingen? Det har jeg tenkt å være nå, men skjer mye på jobb, julebord osv, og driver og pønsker på hvordan jeg skal løse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også spray 11 nov. Dette er mitt 2. ferskforsøk, så nå er det best det går i boks! :)

Jeg holder egentlig til på Riksen men ble flyttet til Ullevål pga utbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg tok et glass vin under sprayingen forrige gang (for 4 år siden), men under stikkingen mener jeg å huske at jeg kuttet ut vinen. Er ikke riktig sikker... Kommer iallfall ikke til å drikke under stikkingen denne gang. Usikker på om d er ok å drikke vin når jeg sprayer... Andre erfaringer?

Er d noen som vet hva som anbefales av ivf-klinikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisten: ja så spennende! :-) jeg skal ha første ul 29/11. :-) vi har også prøvd snart 3 år, så har vert veldig motløse her også! Jeg er 29 år og samboeren min er 23! Det gikk over to år før de sjekket han og fant ut at han hadde mange dårlige svømmere! Jeg var gravid for halvannet år siden, men hadde MA i uke 9! Sikker derfor de/vi aldri tenkte på å sjekke han! Jeg fikk 3 kurer med pergotime, som ikke hjalp noe! Eneste forskjellen er at jeg kjenner eggløsningen veldig mye bedre i ettertid! Har aldri funnet noe " galt" med meg. Men så fant de ut at han har noen svømmere som svømmer veldig bra, men mange som ikke jør d! Så da var det rett på prøverør! De sier vi har store sjangser for å lykkes med det, men vi får nå se! For meg virker det helt umulig at jeg noen gang skal bli gravid! Men er vel det vi alle som er i samme situasjon føler! Men så er det jo det å prøve å ver positiv!!!! :-) det må jo snart være våres tur...!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt skulle jeg hatt mensen i dag! Får den så og si alltid på dag 27. I dag er jeg på dag 27 i syklussen og på dag 9 med nesespray, men ingen menstrasjon! Er det normalt at det kommer senere, eller er noe galt kansje....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi ganske lik historikk, Lovise83. Vi ble gravide for akkurat 1 år siden idag, like etter en Lap operasjon. Oppdaget SA i uke 11, like etter juleaften hvor vi fortalte nyheten til familiene våre = nedtur de luxe!

Vi er begge "friske" og sambo har veldig gode svømmere. Jeg fjernet noe mikro endometriose på Lap, men ellers skal alt være på stell. Nå får vi satse på at det er IVF som skal til for oss nå :) 3 insemineringsforsøk på oss gikk jo ikke, så tror vi trenger litt befruktningshjelpe XXXX

Enig, vi kan jo ikke gi opp heller!! Humøret svinger litt for mye til å være meg, og det irriterer meg litt... jaja, jeg gleder meg til jul jeg, samtidig som jeg gruer meg litt, i tilfelle det ikke skal gå. Kanskje man bare skal bestemme seg for at nå skal det gå bra :);)

 

usababy; så da skader det ikke om man skeier ut med et lite glass under sprayen altså... Jeg har tenkt å holde meg unna, men skal på noe møte med jobben neste uke, med middager og festligheter, og da vurderer jeg å ta meg en øl eller et lite glass vin.. vi får sjå ;)

 

Nurse77: Hvor lenge holdt du på ved siste forsøk for 4 år siden? Godt å ha noen erfarne med her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silja1981 takk for svar! Blir litt nervøs hær! Jeg må vel ha mensen før jeg kan begynne på sprøytene? Har jo 5 dager på meg, så håper den kommer før det! (Første gang jeg har håpet på å få mensen....)

 

 

 

 

Evigoptimisten: ja nå syns jeg virkeli det er vår tur! ( og alle andre her inne!!) kan bli den beste jula, eller det stikk motsatte! Men jeg krysser fingrer og alt jeg har for oss alle! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisten: mitt aller første forsøk var i 2006. Full klaff med en gang! Fikk ei jente i 2007. Begynte m hormoner før jul i 2008, og uttak i jan 2009, men negativt. Første frys var derimot positivt! Fikk en gutt i nov i 2009.

Og satte in fryseegg i to runder i vår, men negativt.

Har altså to flotte barn fra før:-) Evig takknemlig for d! Men har lyst på en til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise83: jeg husker at jeg var nervøs for at mensen ikke skulle komme, men den kom dagen før sprøytestart, ca en uke forsinket.

 

Nurse77: gratulerer med de to barna dine. Kjempeheldig som har fått det til 2 ganger. Lykke til på forsøk nr 3.

 

Jeg har nå kommet til dag nr 3. I syklus, hehe. Venter på klartegn fra Porsgrunn til å få begynne med spray på dag 21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var veldig nervøs for å ikke få den, men den kom dagen etter så alt er i rute! På onsdag begynner jeg med sprøyter! Gruer meg forferdelig! Er livredd for sprøyter, men på en annen side gleder jeg meg til å komme i gang med det! Utrolig hva mann får til når det gjelder noe en virkelig vil! :-) merker jeg har endel vont i hode, og mensensmerter! Men det verste er vel heller at jeg tåler så lite før jeg blir sur og sint og veldi lei meg! Er helt forferdelig! Vil absolutt ikke være ei sur bitch, men er jo umulig å la vær! Er litt hormonell til vanlig i menstrasjonsperioden, men kan ikke samenlignes med dette! Er det bare meg, eller er dette vanlig...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang. :)

Begynte på Progynova igjen i dag, fikk antydning til blødning i går kveld, og i dag var mensen i gang. Dag 28/29, det er kjempebra etter sykluser på over 40 dager under forsøkene. Men etter hysteroskopien har det blitt bedre, og jeg vil tro akupunkturen også har spilt en rolle her.

Fredag 30.november blir det UL, så da er det bare å håpe at slimhinnen endelig er tykk nok til at de vil sette inn fryse-eggene. :D

Krysser fingrene for at det blir positiv test i julegave i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde bli din tur nå snart, usababy! Har ikke du holdt på m ivf minst like lenge som meg(sommeren 2011)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tredje vårt også. Ble gravid på forrige ferskforsøk, men mistet. Dett er 5.innsett... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma: håper det lykkes for dere denne gangen! :)

 

Begge de to første ferskforsøkene våre var negative. Satte inn to egg begge gangene.

Tredje forsøk ble avbrutt, for da bestemte klinikken at de ville fryse ned de to eggene som var best. De mente den tynne livmorslimhinnen kunne være årsak til at eggene ikke festet seg. Så prøvde vi et fryseforsøk tidligere i sommer, som ble avbrutt pga for tynn slimhinne på tross av stor dose Progynova. :(

Jeg ble innkalt til hysteroskopi og fikk skrapt bort noe av slimhinnen, i håp om at dette vil gjøre at livmoren "heler" seg selv og lager bedre forhold til neste forsøk. :)

Nå har jeg i tillegg gått til akupunktur noen uker før Progynovastart, i håp om at dette også vil være med på å bedre tykkelsen på slimhinnen.

 

Så nå er jeg spent på UL 30.november, og håper at det blir innsett av to fine egg i begynnelsen av desember. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...