Gå til innhold

Halvt glass rødvin, 32 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er imot alkohol og røyking i svangerskapet, sier bare at folk må få gjøre som de selv vil uten å bli hengt for det:) hennes valg, ikke vårt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med cat68. Jeg er også for nulltoleranse, selv om jeg ikke tror t halvt glass skader. Har også fåt med meg forskningen hun viser til. Likevel er jeg for nulltoleranse, fordi et halvt glass kan av noen tøyes til å bli ganske mye.. Og for meg personlig føles det ikke riktig å drikke vin med baby i magen.

Selv har jeg altså holdt meg helt unna alkohol i mine svangerskap. Eller har jeg det? I følge noen her har jeg kanskje ikke holdt meg unna, siden jeg ved minst to anledninger har smakt på mannens vin. En liiiten slurk, fordi jeg liker smaken, er glad i god vin og synes det er spennende å smake nye viner.

• 1 måned senere...
Skrevet

Klarer ikke å hisse meg opp over dette jeg altså. Synes det er mye verre med gravide kvinnfolk som stapper i seg sjokolade og potetgull hver dag og ligger på sofaen og drar seg. Det er IKKE bra for babyen. Det finnes ingen bevis på at et halvt glass er skadelig for barnet, det er bare ingen garanti for at det ikke er det heller, og derfor anbefales nulltoleranse.

Jeg kjenner flere leger (deriblant en fødselslege) som tok seg et lite glass vin i ny og ne under graviditeten sin. Null stress.

Anonym poster: 57d20c001fe25e668f37c78bb08343a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...