Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. oktober 2012 #26 Skrevet 7. oktober 2012 Nå vet jeg ikke hvilke leger du går til, men du bør kryssjekje kompetansen deres. Holdningen din suger. Anbefalingen fra helsedir er entydig. Lavmåls! Jeg kan ikke fordra vin, Frk. Pollard så jeg har ikke tatt det opp med min egen lege. Jeg har lest det på INTERNETT. Nemlig- på INTERNETT!!!! Helsedirektøren skulle tatt seg en tur opp i dåsa di. På internet ja, DER har du en sikker kilde vet du, ut i fra den kan du gi ambefalinger til andre.... Og helsedir. Står for HELSEDIREKTORATET, prøv å søke opp det, for det er ganske tydelig du ikke har lest noe særlig om det... Kanskje de skulle tatt en tur inni hodet ditt?? Næh... De hadde nok ikke funnet stort... Nepskrell...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #27 Skrevet 7. oktober 2012 Siden han er dansk, kan vi ikke stole på han??? Er jo utdannet lege...
Preggers Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan ikke fordra vin, Frk. Pollard så jeg har ikke tatt det opp med min egen lege. Jeg har lest det på INTERNETT. Nemlig- på INTERNETT!!!! Helsedirektøren skulle tatt seg en tur opp i dåsa di. Oh hell og lykke, vi må jo alle forstå at det du finner på INTERNETT, er den eneste sanningen, og alt man trenger å forholde seg til! Internett= GUD
Chelseafan Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Nei! du bor i norge og bør følge rådene her
Blaxa Skrevet 7. oktober 2012 #30 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan ikke fordra vin, Frk. Pollard så jeg har ikke tatt det opp med min egen lege. Jeg har lest det på INTERNETT. Nemlig- på INTERNETT!!!! Helsedirektøren skulle tatt seg en tur opp i dåsa di. Oh hell og lykke, vi må jo alle forstå at det du finner på INTERNETT, er den eneste sanningen, og alt man trenger å forholde seg til! Internett= GUD Og med det: Gjesp!
Preggers Skrevet 7. oktober 2012 #31 Skrevet 7. oktober 2012 På internet ja, DER har du en sikker kilde vet du, ut i fra den kan du gi ambefalinger til andre.... Og helsedir. Står for HELSEDIREKTORATET, prøv å søke opp det, for det er ganske tydelig du ikke har lest noe særlig om det... Kanskje de skulle tatt en tur inni hodet ditt?? Næh... De hadde nok ikke funnet stort... Nepskrell... Kjeften på deg, din måse.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 På internet ja, DER har du en sikker kilde vet du, ut i fra den kan du gi ambefalinger til andre.... Og helsedir. Står for HELSEDIREKTORATET, prøv å søke opp det, for det er ganske tydelig du ikke har lest noe særlig om det... Kanskje de skulle tatt en tur inni hodet ditt?? Næh... De hadde nok ikke funnet stort... Nepskrell... Kjeften på deg, din måse. Korr: Dåse....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 Ulrik Kesmodel er lege, lektor og ph.d. ved det danske Institut for Folkesundhed, avdeling for Epidemiologi. Vi lar ham forsvare de danske myndighetenes linje om å fortelle de gravide at de kan drikke et til to glass alkhohol i uken, bare de ikke drikker dem ved samme anledning. - Frem til 1999 kjørte danske myndigheter nulltoleransebudskapet, slik jeg forstår dere har i Norge nå. Men en kritisk gjennomgang av forskningen ikke gir oss noe som forteller at det skader barnet om mor drikker en alkoholenhet én til to ganger i uken, justerte myndighetene budskapet til å bli ”Et glass om dagen, men ikke hver dag.” Et glass om dagen er for mye. Men vi kan diskutere om vi kan si det ikke er skadelig med et til to glass i uken, når det vi VET er at vi IKKE vet at det er skadelig, sier Kesmodel.
Preggers Skrevet 7. oktober 2012 #35 Skrevet 7. oktober 2012 Korr: Dåse.... Nei, måse Vicky. Den store, stygge åtseletende fuglen du vet. Kanskje den minner litt om dåsa di?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #36 Skrevet 7. oktober 2012 Ulrik Kesmodel er lege, lektor og ph.d. ved det danske Institut for Folkesundhed, avdeling for Epidemiologi. Vi lar ham forsvare de danske myndighetenes linje om å fortelle de gravide at de kan drikke et til to glass alkhohol i uken, bare de ikke drikker dem ved samme anledning. - Frem til 1999 kjørte danske myndigheter nulltoleransebudskapet, slik jeg forstår dere har i Norge nå. Men en kritisk gjennomgang av forskningen ikke gir oss noe som forteller at det skader barnet om mor drikker en alkoholenhet én til to ganger i uken, justerte myndighetene budskapet til å bli ”Et glass om dagen, men ikke hver dag.” Et glass om dagen er for mye. Men vi kan diskutere om vi kan si det ikke er skadelig med et til to glass i uken, når det vi VET er at vi IKKE vet at det er skadelig, sier Kesmodel. Men så må man se alle sider av saken: Om fosteret har en hjerne eller hjerte feil, som ikke oppdages på ultralyd, så kan det bli hardt rammet av at mor har inntak av alkohol, man er ALDRI 100% sikker på hva som hender med fosteret når mor drikker alkoholet, så hvorfor risikere noe? Hvordan ville du følt deg, om du hadde fødet et barn, det blir hastet ut av romet, og du får beskjed om at noe er galt, etter lange tider (for deg) så får du beskjed om at barnet har en fatal skade i hjerte/hjerne. Om du da vet du har drikket alkohol, kan du med hånden på hjertet si, at du ikke vil ofre det en tanke, at skaden kunne vært mindre, hadde du bare holdt deg unna den alkoholen?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. oktober 2012 #37 Skrevet 7. oktober 2012 Korr: Dåse.... Nei, måse Vicky. Den store, stygge åtseletende fuglen du vet. Kanskje den minner litt om dåsa di? Fy fan så fjern du er! Er du helt besatt av dåsa mi eller??
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #38 Skrevet 7. oktober 2012 Gud jeg er glad jeg er voksen nok til ta et selvstendig valg, selvsagt lest alle disse rapportene for og imot. Skulle tro jeg skrev ei flaske vin på reaksjonen deres. Eneste grunn jeg skrev siden februar var pga poenget med at jeg har ikke drukket en dråpe ellers i svangerskapet. Egentlig håpet jeg få litt mer liv i babyen, og det ble jammen det, vært rolig idag. Kan også meddele at jeg drakk i sniletempo kombinert med brus over 2 timer Ja har testet alkoholfri vin, men den smaker jo bæsj! det er ikke virkningen jeg er ute etter, men smaken, kom gjerne med en anbefaling av alkoholfri rødvin!!!! Hi ho
Gjest MMJ Skrevet 7. oktober 2012 #39 Skrevet 7. oktober 2012 Døm meg nord og ned... ikke smakt dråpen siden februar! Det smaker godt, VET DET Men, hallo, du har så få uker igjen, ta deg heller en sjokolade eller noe annet godt!! Det du har i vente er så fantaastisk, så dette klarer du fint
Preggers Skrevet 7. oktober 2012 #40 Skrevet 7. oktober 2012 Fy fan så fjern du er! Er du helt besatt av dåsa mi eller?? Dåsetryne!
Vossafår Skrevet 7. oktober 2012 #41 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror dette er trolling, men personlig så brukte vi såpass lang tid på å bli gravid og var så redd for at det ikke skulle gå bra, at jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen på å drikke alkohol. Jeg blir helt forskrekket over at mødre i 2012 synes det er greit å drikke vin i svangerskapet. Finnes det ikke selvkontroll der ute..?! Er folk så avhengig av vinen sin? Det er snakk om 9 mnd iløpet av et helt liv, skulle vel ikke være så vanskelig å følge anbefalingene....? Det er jo verd det?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. oktober 2012 #42 Skrevet 7. oktober 2012 Fy fan så fjern du er! Er du helt besatt av dåsa mi eller?? Dåsetryne! Bolle-kuse-fittefaen! God natt...
Blaxa Skrevet 7. oktober 2012 #43 Skrevet 7. oktober 2012 Gud jeg er glad jeg er voksen nok til ta et selvstendig valg Bedre å ta valg etter hva som er det beste for fosteret, fremfor hva du selv synes er godt..
lilleludvigmettoggod Skrevet 7. oktober 2012 #44 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror dette er trolling, men personlig så brukte vi såpass lang tid på å bli gravid og var så redd for at det ikke skulle gå bra, at jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen på å drikke alkohol. Jeg blir helt forskrekket over at mødre i 2012 synes det er greit å drikke vin i svangerskapet. Finnes det ikke selvkontroll der ute..?! Er folk så avhengig av vinen sin? Det er snakk om 9 mnd iløpet av et helt liv, skulle vel ikke være så vanskelig å følge anbefalingene....? Det er jo verd det? Er vel folk som er avhengig av vin, medisin, og narkotika og er gravid i 2012...
Blaxa Skrevet 7. oktober 2012 #45 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror dette er trolling, men personlig så brukte vi såpass lang tid på å bli gravid og var så redd for at det ikke skulle gå bra, at jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen på å drikke alkohol. Jeg blir helt forskrekket over at mødre i 2012 synes det er greit å drikke vin i svangerskapet. Finnes det ikke selvkontroll der ute..?! Er folk så avhengig av vinen sin? Det er snakk om 9 mnd iløpet av et helt liv, skulle vel ikke være så vanskelig å følge anbefalingene....? Det er jo verd det? Er vel folk som er avhengig av vin, medisin, og narkotika og er gravid i 2012... Nå virker det ikke som om HI er avhengig, for hun har jo "trossalt" holdt seg borte fra det siden februar.. Hun er bare inne i sinstemningen; "jeg er litt ego i kveld, og gjør det jeg ønsker, ikke hva som rådes"
lilleludvigmettoggod Skrevet 7. oktober 2012 #46 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror ikke ho er avhengig av noe som helst.... men tross i at ho provoserte mange med innlegget sitt, er det jo faktisk mange som ER avhengig av noe, og IKKE klarer å slutte selv om de er gravid.
Toocute Skrevet 7. oktober 2012 #47 Skrevet 7. oktober 2012 En i familien min fikk varige hode skader pågrunn av at mor drakk litt i svangerskapet. Driter i om det er mye eller lite alkohol. Risikoen er der, og mitt familie medlem er ett levende bevis på det. Og den sliter! Drakk ikke en jævli liten dråpe i svangerskapet. Alkohol dreper hjerneceller...sier jo seg selv....
lilleludvigmettoggod Skrevet 7. oktober 2012 #48 Skrevet 7. oktober 2012 En i familien min fikk varige hode skader pågrunn av at mor drakk litt i svangerskapet. Driter i om det er mye eller lite alkohol. Risikoen er der, og mitt familie medlem er ett levende bevis på det. Og den sliter! Drakk ikke en jævli liten dråpe i svangerskapet. Alkohol dreper hjerneceller...sier jo seg selv.... alkohol ødelegger så mangt i store doser og over lang tid... Men er nok mange som har drukket mye og lite i begynnelsen av svangerskapet, og ungene har komme ut friske og fine Jeg kjenner ikke fam din, men kan dere virkelig være sikre på at det er mor sin feil, som du sier ho drakk litt.
Eeniemeenie Skrevet 7. oktober 2012 #49 Skrevet 7. oktober 2012 Siden du har holdt deg nykter HELT siden i februar burde du tatt deg en skikkelig fyllekule HI.. Gått en tur på byen å dultet folk unna i barkøen med gravidmagen din! siden du alt var igang liksom.
Tauriel Skrevet 7. oktober 2012 #50 Skrevet 7. oktober 2012 Fatter ikke at noen i det hele tatt greier og drikke alkoholholdig drikke som gravid, har enda dårlig samvittighet for å ha drukket i begynnelsen av graviditeten (viste ikke at jeg var gravid, og det er og blir en dårlig unskylding...) Og når du nesten er fullgått, hva er pointet med å drikke nå? Så du ba om tips om god alkoholfri vin, kommer du deg til Sverige så kjøp "Jordgubbsvin" den smaker søt jordbær. Drakk den selv som gravid, og drikker den når jeg koser meg med film når lillepia sover. Hvis du googler litt kan du også finne flere alternativ til alkoholfrie drikker du kan blande selv. Det meste står på viljen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå