Monajenten Skrevet 18. september 2012 #51 Skrevet 18. september 2012 Det beste med å være gravid er å føle seg som en superwoman som bærer fram et helt nytt liv. Det gir meg en stolt følelse, en følelse av at jeg kan klare alt. Det beste med å ha barn er at de lærer meg å se livet fra et helt annet perspektiv. De lærer meg å sette pris på de små tingene som til sist utgjør de store, de viser meg hva ubetinget kjærlighet er, og de lærer meg at så lenge man har hverandre så er man lykkelig - selv om man ikke har et palass å bo i eller millioner på konto.
Gjest Morn du Skrevet 18. september 2012 #52 Skrevet 18. september 2012 Å ha barn som viser en enorm tillit til meg, som hver dag kan fortelle meg at de er glad i meg og liker meg. Som forteller meg at jeg har sÅ fint hÅr selv om jeg ser ut som et takras... Det er det beste ved Å ha barn
C.L.H85 Skrevet 19. september 2012 #53 Skrevet 19. september 2012 Gravid: At jeg aldri var alene og at jeg kjente små spark Barn: At jeg aldri kjeder meg lengre og den fantastiske kjærligheten man har for barnet sitt
Tired mama Skrevet 19. september 2012 #54 Skrevet 19. september 2012 Ett ord: Magien! Ingenting er som å bære frem et lite menneske til denne verden, en ny sjel til denne jord. Den største opplevelsen en kvinne kan oppleve. Og magien etter at barnet er ute: Bli kjent med og oppdra denne sjelen til å bli et fornuftig, voksent menneske.
mrsrogaland. Skrevet 19. september 2012 #55 Skrevet 19. september 2012 Det beste med å være gravid er å kjenne på spenningen over at livet ditt kommer til å forandre seg. å få dele det med mannen i mitt liv er intimt og fantastisk. Den spennende lykkefølelsen, og all ventingen. Sparkene og hjerteslagene. Det er helt utrolig å høre hjertet banke og vite at et nytt liv er på vei. Det beste med å være mamma er å gi kjærlighet og trygghet. Alt du ofrer og forandrer, legger til rette og gjør plass til, er verd det. Det er så godt å føle hvor stolt man er over barnet sitt. å følge utviklingen hver dag. Se at han mestrer ting og lærer av oss som foreldre og omgivelsene. Mammahjertet smelter når han ler. Men det aller beste er å føle tilknyttningen han har til meg når han strekker armene ut etter meg, eller ser på meg for å sjekke at alt er OK, og det er trygt å gjøre ulike ting. Også er det bekreftelsen vi får som foreldre. Jeg er tryggheten og grunnmuren for at han skal ha det trygt og godt, og det gjør at vi kommer oss i gjennom utordringer i hverdagen og i stand til å være de beste foreldrene vi kan være. Det er fantastisk.
1881 Skrevet 19. september 2012 #56 Skrevet 19. september 2012 Gravid: Tenkte på at det er et lite menneske som vokser inni meg! Ha barn: Den totale lykkefølelsen av at noen andre trenger deg og er avhengig av deg og lykkefølelsen over og ha fått sin egen familie!
Tauriel Skrevet 19. september 2012 #57 Skrevet 19. september 2012 Gravid: Stooor fin mage som bevegde seg masse Barn: All kosen man får fra tøtta og alle binkskuddene man får oppleve
Kathrine. Skrevet 19. september 2012 #58 Skrevet 19. september 2012 Lykkefølelsen eg får når eg ser på dei (sovande eller snille i leik eller mens dei ser på barnetv, eller leiker og ler, eller koser på fanget mitt) og tenker at dei er dei mest perfekte ungane eg veit om.
Countess Skrevet 19. september 2012 #59 Skrevet 19. september 2012 Det beste me å være gravid må nok ha vært sparkene..kanskje jeg likte de første sparkene best da! Ikke kjempefan av harde ribbensspark Det beste med å nå ha barn må være den ekstreme kjærligheten jeg føler for henne. De små armene rundt halsen min. Kyssene og klemmene. Hennes behov for meg. Mitt behov for henne. Det å kunne ha en slitsom dag, men kjenne at alt løsner når jeg går inn barenhageporten <3
ispia87 Skrevet 19. september 2012 #60 Skrevet 19. september 2012 Gravid: oppleve følelsen av å bære på ett nytt liv. Ha barn: å virkelig kjenne at livet Har en mening
Linerlen og pipipen Skrevet 19. september 2012 #61 Skrevet 19. september 2012 Å få lillegutt til å sukke tilfreds når han er good og mett ved puppen
beibilykke Skrevet 19. september 2012 #62 Skrevet 19. september 2012 Det jeg likte best med å være gravid var oppmerksomheten rundt det å få baby Det jeg liker best med å ha barn må være ganske enkelt ALT ;-)
mrsrogaland. Skrevet 19. september 2012 #63 Skrevet 19. september 2012 Det beste med å være gravid er å kjenne på spenningen over at livet ditt kommer til å forandre seg. å få dele det med mannen i mitt liv er intimt og fantastisk. Den spennende lykkefølelsen, og all ventingen. Sparkene og hjerteslagene. Det er helt utrolig å høre hjertet banke og vite at et nytt liv er på vei. Det beste med å være mamma er å gi kjærlighet og trygghet. Alt du ofrer og forandrer, legger til rette og gjør plass til, er verd det. Det er så godt å føle hvor stolt man er over barnet sitt. å følge utviklingen hver dag. Se at han mestrer ting og lærer av oss som foreldre og omgivelsene. Mammahjertet smelter når han ler. Men det aller beste er å føle tilknyttningen han har til meg når han strekker armene ut etter meg, eller ser på meg for å sjekke at alt er OK, og det er trygt å gjøre ulike ting. Også er det bekreftelsen vi får som foreldre. Jeg er tryggheten og grunnmuren for at han skal ha det trygt og godt, og det gjør at vi kommer oss i gjennom utordringer i hverdagen og i stand til å være de beste foreldrene vi kan være. Det er fantastisk.
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 19. september 2012 #64 Skrevet 19. september 2012 Den enorme kjærligheten jeg ikke visste før jeg fikk barn at jeg kunne føle for et annet menneske. Det å bli vekket om morgenen av liten gutt som kryper tett inntil meg og koser med håret mitt og sier; mamma, jeg er glad i deg. Den lykken det gir meg å se at lillegutt lærer nye ting og mestrer nye ting nesten hver dag.
geitemarken Skrevet 20. september 2012 #65 Skrevet 20. september 2012 Gravid: at det bor noen inni magen din som du kjenner så godt, men som du likevel ikke vet hvem er. Glede seg til "den nye" kommer som man vet kommer til å endre hele familien på en god måte Det å ha barn: å vise og få omsorg og kjærlighet. Og at jeg ble mer fornuftig etter jeg fikk barn: spiser sunnere, er mye mer i fysisk aktivitet, gleder meg over er små ting (les: søvn), jeg utnytter fritiden mye bedre, er blitt mer effektiv og har endret verdier (ikke så materalistisk lenger). Livet mitt har rett og slett falt mer på plass etter at jeg fikk barn.
Planleggendemamma Skrevet 20. september 2012 #66 Skrevet 20. september 2012 Gravid: den kontakten man får med babyen når den sparker. Ha barn: gleden over å se henne vokse, mestre nye ting og hennes glede når hun koser seg
Løvinna30 Skrevet 20. september 2012 #67 Skrevet 20. september 2012 Gravid: Ha fin stor mage, og det at det har blitt et barn i meg og at vokser et lite menneske i meg, det er bare helt utrolig. Magisk! Ha barn: Barn er noen underlige vesner som får hvem som helst til å trekke på smilebåndet uten at de små egentlig vet at de gjør det. Barn er nesten "helligord" for noen, barn er noe egent.
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. september 2012 #68 Skrevet 21. september 2012 Gravid: for første gang på mange år var jeg stolt av magen og kroppen min. Jeg koste meg ordentlig med magen min <3 Min lille datter har gjort livet mitt komplett. Hun har fyllt et tomrom med så uendelig mye kjærlighet. Det må være det beste
Mamma til en<3 Skrevet 21. september 2012 #69 Skrevet 21. september 2012 Gravid: Vite at det blir et liv/et barn til og kjenne det bevege/sparke osv. Ha barn: Å elske noen sÅ høyt, vite at han er min sønn og være sÅ stolt av noe og noen!
May the force be with you Skrevet 22. september 2012 #70 Skrevet 22. september 2012 Gravid: Kjenne den magiske følelsen av at det vokser ett nytt lite liv inni meg, som gir meg alt fra morgenkvalme til herlige spark;) Å ha barn: føle at man virkelig er til noe, at man er nødvendig for noen:) se gleden i barnas øyner, når vi finner på noe ekstra morro:-) herlig hvert min. Med barna, stadig nye utfordringer;)
Tovehvit Skrevet 22. september 2012 #71 Skrevet 22. september 2012 Å være gravid: Det Å kunne være med Å skape noe helt utrolig. FÅ være med pÅ en utviklingen fra et lite frø til en fullkommen baby. Med spark, tÅrer og gleder og ikke minst, forventningene<3 Det Å ha barn: Den ubegrensede kjærligheten tross for sine feil. NÅr man kjenner smÅ armer rundt halsen, og en hviskende stemme: Elsker deg mamma. Mine barn er mine fineste smykker, og jeg bærer de med stolthet<3
Aaliyah Dana Skrevet 22. september 2012 #72 Skrevet 22. september 2012 Gravid: Å kunne se babyen for første gang pÅ ultralyd, nÅr jeg begynte Å kjenne spark og bevegelser. Ha barn: Det aller fantastiske med Å ha barn er den betingelsesløse kjærligheten, Å være en super stolt mamma og Å følge opp barnet mitt <3 Å ha barn er det mest fantastiske i mitt liv!!
Gjest Tullmusa83 Skrevet 22. september 2012 #73 Skrevet 22. september 2012 Gravid Når man ligger på kvelden å kjenner babyen sparke. Ha barn når han ligger og sover å ser så fredfylt ut.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 22. september 2012 #74 Skrevet 22. september 2012 De gode klemmene når barna plutselig kaster seg rundt halsen din!
Gjest pizzadilla Skrevet 22. september 2012 #75 Skrevet 22. september 2012 gravid: er som en liten adventstid mot jul! Venter og forbreder mot at en liten person skal komme og spre utrolig mye lykke i livet mitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå