Gråsonen Skrevet 17. september 2012 #26 Skrevet 17. september 2012 Synes slankeoperasjoner i seg selv er provoserende jeg da men.. Særlig det prøveprosjektet til SIV. Det er jeg fullstendig i mot! Håper det avvikles. Vil ikke se dette tilbuddet strekke seg over det lange land. Det pengene heller kunne blitt brukt på var å få en psykolog som spesialiserte seg på overspising, ernæringsfysiolog og personlig trener. Har du vondt i vilja så vil ikke en gastric hjelpe deg, snarere heller skade deg enormt.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #27 Skrevet 17. september 2012 Synes slankeoperasjoner i seg selv er provoserende jeg da men.. Særlig det prøveprosjektet til SIV. Det er jeg fullstendig i mot! Håper det avvikles. Vil ikke se dette tilbuddet strekke seg over det lange land. Det pengene heller kunne blitt brukt på var å få en psykolog som spesialiserte seg på overspising, ernæringsfysiolog og personlig trener. Har du vondt i vilja så vil ikke en gastric hjelpe deg, snarere heller skade deg enormt. Hva går prøveprosjektet til SIV ut på?
Gråsonen Skrevet 17. september 2012 #28 Skrevet 17. september 2012 Slankeoperere barn ned i 13års-alder.
Cat.68 Skrevet 17. september 2012 #29 Skrevet 17. september 2012 (endret) Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potensilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tanke på hva det må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den overflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner, som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. Har man nå først kommet seg ned ivekt er det nok en ganske stor gulerot for å stanne der hvis man dessuten kan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRØV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , det blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Endret 17. september 2012 av Cat.68
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #30 Skrevet 17. september 2012 Si meg HI du virker veldig sint på de som får operajon mm dekket av staten, er det slik at du vill ha en selv men ikke oppfyller kravene, siden du henger inne på de forumene til de som er operert?
Cat.68 Skrevet 17. september 2012 #31 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir ikke provosert av sånt. Det er mange, komplekse årsaker til folks overvekt, og de som får dekket operasjoner trenger det virkelig. Synes gså det er rart å bli oppbrakt over at folk med "stygge" kropper ikke får dekket operasjoner. hva er en stygg kropp? En stygg kropp er en kropp som ikke kan slankes eller trenes slik at den blir normal. Der man må fettsuge og kutte for å gjøre den noenlunde normal. Kjenner et par slike damer, og de har reelle problemer - ingen tvil. De er ikke ute etter å se ut som glamourmodeller, men bare være normal. Disse har fått beskjed om å betale alt selv. HI Hvis dem får beskjed om å betale fra egen lomme, er ikke problemene deres nok for å dekke gjeldende kriterier for å få operasjon. Da sitter det mest sannsynlig i deres eget hode.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #32 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #33 Skrevet 17. september 2012 En stygg kropp er en kropp som ikke kan slankes eller trenes slik at den blir normal. Der man må fettsuge og kutte for å gjøre den noenlunde normal. Kjenner et par slike damer, og de har reelle problemer - ingen tvil. De er ikke ute etter å se ut som glamourmodeller, men bare være normal. Disse har fått beskjed om å betale alt selv. HI Hm? Så du mener at det finnes noen damer der ute som har 1 cm for mye sideflesk og så må betale for å få fjernet dette selv, buhu? Hvis det er snakk om mere enn det, klarer man å kvitte seg med det selv, altså. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det er feil at sykelig overvektige mennesker får hjelp, mens dine venninner som ikke er helt fornøyd med kroppen sin burde få behandling sponset av staten... Ikke hun du siterte, for øvrig. Jeg har STYGG kropp. Fra naturens side. Har aldri vært overvektig og har BMI på 22. Men jeg har svart hårvekst over hele kroppen som det ikke går an å fjerne med barberblad, for mer kommer dagen etterpå. Jeg har problem med svette, kviser og hengehud på magen etter 2 fødsler. Hals som en gammel dame på 70. Og nei, jeg verken røyker, drikker eller spiser mye godteri/drikker brus. Hvis jeg skal bli noen lunde grei utseendemessig, må jeg betale alt selv. Noe jeg ikke har råd til, så jeg må bare fortsette å være stygg og ha en mann som vemmes av synet på meg.
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2012 #34 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Oy den var voldsomm!!!!!!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. september 2012 #35 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Er det en regel her inne som sier at man ikke kan snakke om egenerfaringer? De fleste råd her inne er basert på egene eller andres erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #36 Skrevet 17. september 2012 En jeg vet om gikk ned 40kg selv( var 180kg) og fikk så oprasjon for og komme ned i normalvekt, nå har hun kommet dit og vært der en stund, spiser normalt/ sunt så nå har hun fått innvilget fjærning av hud fra mage, rompe og lår, hun skal og løfte puppene da de henger ned på hoftene, hun er bare 23år så jeg syns det er bra at hun får dette fra staten så hun kan få en godt selvbilde. Men vi som fra naturens side er drittstygge må betale selv for å ha godt selvbilde? Urettferdig... å være kunstig pen, proppet av silikon og korrigere hele utseende ved hjelp av plastisk kirurgi er ingen menneskerett.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #37 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Er det en regel her inne som sier at man ikke kan snakke om egenerfaringer? De fleste råd her inne er basert på egene eller andres erfaringer! Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Er det en regel her inne som sier at man ikke kan snakke om egenerfaringer? De fleste råd her inne er basert på egene eller andres erfaringer! Forskjell på hvordan det blir gjort. Hun tar ALT personlig, legger ut alt om hennes erfaringer og ditt og datt, og overtar trådene for å få mest mulig oppmerksomhet. Litt slitsomt i lengden...
Cat.68 Skrevet 17. september 2012 #38 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Handle om meg?? Jeg har aldrig hatt en slankeoperasjon. Men når noen påstår at vanlige døde ikke kan få dekket operasjoner og jeg sitter som et levende eksempel på det motsatte ja så trekker jeg selvsagt inn mine egne erfaringer i det. Dessuten er det fryktlig dumt å trekke konklusjoner om noe som helst uten å vite noe om det man skriver om.å dra konklusjoner etter å ha hørt noen fortelle om noen, som har hørt noe fra noen annen som selv har hørt det fra noen er bare dumt.
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2012 #39 Skrevet 17. september 2012 En jeg vet om gikk ned 40kg selv( var 180kg) og fikk så oprasjon for og komme ned i normalvekt, nå har hun kommet dit og vært der en stund, spiser normalt/ sunt så nå har hun fått innvilget fjærning av hud fra mage, rompe og lår, hun skal og løfte puppene da de henger ned på hoftene, hun er bare 23år så jeg syns det er bra at hun får dette fra staten så hun kan få en godt selvbilde. Men vi som fra naturens side er drittstygge må betale selv for å ha godt selvbilde? Urettferdig... å være kunstig pen, proppet av silikon og korrigere hele utseende ved hjelp av plastisk kirurgi er ingen menneskerett. Er ikke snakk om og proppe henne full av silikon eller gi henne modellkropp. Men ettersom jeg leser så virker det som du burde få deg time hos en lege/ hudspesialist som kanskje kan hjelpe deg med noen av problemene dine, ikke sikkert du trenger og betale det selv visst det er slik du beskriver.
Gråsonen Skrevet 17. september 2012 #40 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper.. Her synes jeg du drar inn litt for mye svada på en gang. å komme inn i en aktiv å sunn hverdag sier du, vel her må jeg peke på et par ting som har vist seg ved bruk av denne operasjonen. Operasjonen i seg selv fører ikke til en sunn og aktiv hverdag, operasjonen i seg selv er LIVSFARLIG, operasjonen i seg selv kan medføre store helseskader (varige.) For å kunne belyse vil jeg peke på mennesker som lider av Prader Willi syndrom. Disse har vært forsøkt slankeoperert for å sikre deres liv uten sykelig overvekt. Desverre har det NULL virkning. Hvorfor? Jo, mennesker med prader w. har et tvangsforhold til mat som kan betegnes avvikende psykisk. Det er ikke ukjent at den sykelige overvektige har et samme preg over sitt forhold til mat. Og ikke rent sjeldent spiser den opererte seg opp i vekt igjen etter en stund. En ting som går igjen hos den sykelige overvektige er at deres forhold til mat er ikke som hos andre. "Lever for å spise." Denne tanken, og det faktum at år med innaktivitet har ført til overvekten vil ikke forandre seg drastisk. Det trengs en mental overbevisning og en langsom introduksjon. For å være ærlig synes jeg det er skremmende at damen og mannen i gaten har et såpass avslappet forhold til denne type inngrep. For min del vitner det om uvitenhet.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. september 2012 #41 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Er det en regel her inne som sier at man ikke kan snakke om egenerfaringer? De fleste råd her inne er basert på egene eller andres erfaringer! Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Er det en regel her inne som sier at man ikke kan snakke om egenerfaringer? De fleste råd her inne er basert på egene eller andres erfaringer! Forskjell på hvordan det blir gjort. Hun tar ALT personlig, legger ut alt om hennes erfaringer og ditt og datt, og overtar trådene for å få mest mulig oppmerksomhet. Litt slitsomt i lengden... Om det er så slitsomt så er det bare å hoppe over det hun skriver, er ingen som tvinger deg til å lese det eller være her inne.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #42 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Handle om meg?? Jeg har aldrig hatt en slankeoperasjon. Men når noen påstår at vanlige døde ikke kan få dekket operasjoner og jeg sitter som et levende eksempel på det motsatte ja så trekker jeg selvsagt inn mine egne erfaringer i det. Dessuten er det fryktlig dumt å trekke konklusjoner om noe som helst uten å vite noe om det man skriver om.å dra konklusjoner etter å ha hørt noen fortelle om noen, som har hørt noe fra noen annen som selv har hørt det fra noen er bare dumt. Nei, nettopp, du har aldri hatt en slankeoperasjon, likevel får du denne tråden til å handle om deg. Og ved å diskutere med meg nå, så får du også mer oppmerksomhet. Derfor trekker jeg meg unna denne tråden omgående, jeg har for vane å holde meg unna alle tråder du prøver å kuppe...
Cat.68 Skrevet 17. september 2012 #43 Skrevet 17. september 2012 Forskjell på hvordan det blir gjort. Hun tar ALT personlig, legger ut alt om hennes erfaringer og ditt og datt, og overtar trådene for å få mest mulig oppmerksomhet. Litt slitsomt i lengden... Angrep er beste forsvar. Når man mangler argumenter til å svare drar man til med personangrep. Voksent!!
MillaCamilla Skrevet 17. september 2012 #44 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper. Det er ikke enkelt å få en slik operasjon heller, det ligger mye i det å bli godkjent, og ernarings fysiolog, lege og psykolog skal sammen avgjøre om du er moden for en slik operasjon eller ikke. Selvsagt vil der finnes de som ikke klarer seg etter en slik operasjon også, men de er heldigvis i mindretall og at dem kan utsette seg for den smerten det er å spise seg stor igjen i begynnelsen er mer en jeg kan fatte , etter å ha sett ei veninne med så store smerter da hun uheldigvis spiste noe den nye magsekken ikke var istand til å fordøye. synes ikke det er mer en rett og rimelig at disse kan få avdrag på skatten ( om det nå stemmer) for nye klær med tank på hvad et må koste å kjøpe klær du stadig vokser ut av pga at du går så mye ned i vekt. Regner med skattefradraget stopper da du er nede i normalvekt.Og når dem først kommet seg ned må du skjønne at all den ovrflødige huden vil kunna gi akkurat slike problemer du nevner som soppdannelser og ikke minst ekstra kilo som fortsatt vil være tunge å dra på. har man nå først kommet seg nd ivekt er dt nok en ganske stor gulerot for å stann der hvis man dessuten jkan få en kropp man føler seg komfortabel i. Og at det bare er disse som får dekket operasjoner er nok bare tull. Jeg klarte å gå ned i vekt 20 kilo på egen hånd og også jeg fikk dekket mageplastikk. Jeg har også fått dekket brystreduksjon faktisk 2 ganger. Første gang som ungdom (15 år) pga en defekt på det ene brystet, pluss at de var veldig store.Dette ble dekket på psykisk grunnlag. Reduksjon nr 2 kom etter jeg var voksen og ferdig med graviditeter og vektnedgang. Da var plutselig brystene mine større en de var da jeg første gangen opererte dem, og denne gangen bl det dekket på fysisk grunnlag, da jeg hadde konstante smerter i rygg og nakke ( har kronisk diagnose, "Bekhtrev"). Vær så snill å PRøV å sette dere inn i hvordan ting faktisk fungerer før dere uttaler dere , dt blir nærmest flaut å se hvor kunnskapsløse noen faktisk er. Du er så merkelig og har så mange merkelige innlegg. Felles for dem alle er at du ALLTID trekker inn egenerfaringer og får tråden til å handle om DEG på en eller annen måte. Maken til narsissist skal man lete lenge etter... Det var utrolig stygt skrevet, Annie. Og ikke har du guts nok til å stå frem med nick heller...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #45 Skrevet 17. september 2012 En jeg vet om gikk ned 40kg selv( var 180kg) og fikk så oprasjon for og komme ned i normalvekt, nå har hun kommet dit og vært der en stund, spiser normalt/ sunt så nå har hun fått innvilget fjærning av hud fra mage, rompe og lår, hun skal og løfte puppene da de henger ned på hoftene, hun er bare 23år så jeg syns det er bra at hun får dette fra staten så hun kan få en godt selvbilde. Men vi som fra naturens side er drittstygge må betale selv for å ha godt selvbilde? Urettferdig... å være kunstig pen, proppet av silikon og korrigere hele utseende ved hjelp av plastisk kirurgi er ingen menneskerett. Er ikke snakk om og proppe henne full av silikon eller gi henne modellkropp. Men ettersom jeg leser så virker det som du burde få deg time hos en lege/ hudspesialist som kanskje kan hjelpe deg med noen av problemene dine, ikke sikkert du trenger og betale det selv visst det er slik du beskriver. å joda, fikk beskjed om at jeg kun får dekt fjerning av hår i ansiktet, og må betale fjerning av resten av pelsen selv. Har også prøvd alt mot kviser, og fått beskjed om at det kun laser som hjelper. Som jeg må betale selv. Samtidig som den overflødige huden og gammeldame-hals må også dekkes selv.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #46 Skrevet 17. september 2012 Jeg må nok til en viss grad si meg enig med HI. Jeg synes det finnes mye annet staten Norge kunne ha brukt pengen på, men greit jeg kan gå med på en mellomting: At de får et gunstig lån for å kunne betale dette selv uten krav til sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #47 Skrevet 17. september 2012 Jeg må nok til en viss grad si meg enig med HI. Jeg synes det finnes mye annet staten Norge kunne ha brukt pengen på, men greit jeg kan gå med på en mellomting: At de får et gunstig lån for å kunne betale dette selv uten krav til sikkerhet. Dette var et godt forslag!!!
Cat.68 Skrevet 17. september 2012 #48 Skrevet 17. september 2012 Hvordan går det an å være så uvitende?? Sykelig overvektige mennesker er faktisk en større kostnad for staten pga alle helseproblemer det ofte medfører, en hva en slankeoperasjon koster og som kan føre personen ut i en aktiv og frisk hverdag. Og hvis du trur det er så enkelt som å spise litt mindre trur du virkelig ikke dem hadde gjort det foran å kutte mavesekken til et minimum i en potnsilt farlig operasjon og for siden altid ha et strengt forhold til hva man kan og ikke kan spise for å unngå ekstreme kramper.. Her synes jeg du drar inn litt for mye svada på en gang. å komme inn i en aktiv å sunn hverdag sier du, vel her må jeg peke på et par ting som har vist seg ved bruk av denne operasjonen. Operasjonen i seg selv fører ikke til en sunn og aktiv hverdag, operasjonen i seg selv er LIVSFARLIG, operasjonen i seg selv kan medføre store helseskader (varige.) For å kunne belyse vil jeg peke på mennesker som lider av Prader Willi syndrom. Disse har vært forsøkt slankeoperert for å sikre deres liv uten sykelig overvekt. Desverre har det NULL virkning. Hvorfor? Jo, mennesker med prader w. har et tvangsforhold til mat som kan betegnes avvikende psykisk. Det er ikke ukjent at den sykelige overvektige har et samme preg over sitt forhold til mat. Og ikke rent sjeldent spiser den opererte seg opp i vekt igjen etter en stund. En ting som går igjen hos den sykelige overvektige er at deres forhold til mat er ikke som hos andre. "Lever for å spise." Denne tanken, og det faktum at år med innaktivitet har ført til overvekten vil ikke forandre seg drastisk. Det trengs en mental overbevisning og en langsom introduksjon. For å være ærlig synes jeg det er skremmende at damen og mannen i gaten har et såpass avslappet forhold til denne type inngrep. For min del vitner det om uvitenhet. Nå er det jo slik da at de som får denne operasjonen dekket er nødt til å være med på ernæringskurs, og lære seg å legge om kostholdet sitt. Dem blir nøye drillet i hvordan livet på andre siden av operasjonen vil se ut. Dem har samtaler med psykolog i lang tid i forkant for å prøve å nøste opp i hvorfor mat har blitt t problem i deres liv, dette for å unngå at de havner i samme fellen igjenn.Dem blir jo ikke godkjent før dem mener pasienten er klar for en slik endring. ( Selvsagt kan dem bomme på det i enkelt tilfeller det tviler jeg ikke på ) Et menneske med sykelig overvekt vil jo være utsatt for belastningskader ved for mye eller stor aktivitet noe som igjenn ofte fører til en ugunstig immobilitet. Det sier seg selv at når man gått ned 30-40-50 kilo kanskje enda mere så vil få mere energi og orke mere. Ihvertfall har det vært slik med dem jeg kjenner som tatt denne operasjonen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #49 Skrevet 17. september 2012 Jeg må nok til en viss grad si meg enig med HI. Jeg synes det finnes mye annet staten Norge kunne ha brukt pengen på, men greit jeg kan gå med på en mellomting: At de får et gunstig lån for å kunne betale dette selv uten krav til sikkerhet. Enig. Sykehusene forfaller, folk dør i sykehuskø, fødende må fraktes over lange avstander og føde i taxien siden så å si alle lokale fødestuer blir stengt osv. Mens betale for silikonpupper og flatmage til dem som var feite før, det er fint og samfunnsnyttig!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #50 Skrevet 17. september 2012 Si meg HI du virker veldig sint på de som får operajon mm dekket av staten, er det slik at du vill ha en selv men ikke oppfyller kravene, siden du henger inne på de forumene til de som er operert? Hehe, nei du jeg er nok helt normal. Selvfølgelig har jeg også noe smått som jeg kunne tenkt meg å korrigere på, men sånn er det vel for de fleste? Jeg er klar over at jeg isåfall må betale selv når jeg har råd, og syns det er helt ok. Man må vel lide for skjønnheten, ikke bare smerter men også økonomisk Jeg har en venninne som har vært igjennom alt dette, og er ferdig med alt. Fikk alt jeg har ramset opp, så det er ikke tatt ut av løse lufta. Jeg var hos henne og så på et forum de bruker gjennom henne, tror ikke man kommer inn uten å være medlem. Hun fortalte meg også hvordan det er der inne i forumet og lukket facebookside. Hun våknet heldigvis gjennom denne prosessen og spiser bare små posjoner nå, så hun kommer mest sannsynlig aldri til å bli overvektig igjen. Fint for henne, men jeg mener staten kunne ha begrenset godene når andre ikke får noe!! Man kan leve med slamsete hud på låra(hun hadde ikke soppdannelse det var kosmetisk) - eller betale selv, men man kan ikke overleve aggressiv føflekkreft uten medisin. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå