Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 ... disse tykke menneskene som får slankeoperasjon. Ikke nok med at de får operasjonen gratis, men de får også ny hvis de går opp igjen. Men de får også kuttet bort skavankene etterpå! Nye pupper (helst med silikon- og de ønsker store pupper faktisk..), ny flat mage(flatest mulig) og strammet opp lår(hvorfor det - er det soppdannelse der og) De får også fraskrevet en god del av nykjøpte klær etter nedgangen av kiloene på skatten. Blir noen tusenlapper der også.. I tillegg får de mange mnd sykemelding mens alt dette pågår! Bedriftene må bare legge til rette for disse. Det er snakk om mange hundre tusen kroner til sammen. Alt fordi de ikke klarer å spise litt om gangen? Vanlige mennesker som er født med stygge kropper(ja de finnes) de må betale alle plastiske operasjoner selv, uten å ha overspist i mange år! Det hjelper ikke å klage på psykiske problemer da nei! Og mener også røykere burde ha en høy egenandel når de får plager(KOLS), ALLE vet det er skadelig. - Da hadde man kanskje hatt noen kroner ekstra slik at føflekkreft-pasienter kunne kjøpt denne dyre medisinen til mye billigere pris.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Er det virkelig sant, får slankeopererte alt dette?! Jeg syns det var ille nok at slike operasjoner ble dekket, ble enda mer provosert etter å ha lest innlegget ditt!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir ikke provosert av sånt. Det er mange, komplekse årsaker til folks overvekt, og de som får dekket operasjoner trenger det virkelig. Synes gså det er rart å bli oppbrakt over at folk med "stygge" kropper ikke får dekket operasjoner. hva er en stygg kropp?
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 ... disse tykke menneskene som får slankeoperasjon. Ikke nok med at de får operasjonen gratis, men de får også ny hvis de går opp igjen. Men de får også kuttet bort skavankene etterpå! Nye pupper (helst med silikon- og de ønsker store pupper faktisk..), ny flat mage(flatest mulig) og strammet opp lår(hvorfor det - er det soppdannelse der og) De får også fraskrevet en god del av nykjøpte klær etter nedgangen av kiloene på skatten. Blir noen tusenlapper der også.. I tillegg får de mange mnd sykemelding mens alt dette pågår! Bedriftene må bare legge til rette for disse. Det er snakk om mange hundre tusen kroner til sammen. Alt fordi de ikke klarer å spise litt om gangen? Vanlige mennesker som er født med stygge kropper(ja de finnes) de må betale alle plastiske operasjoner selv, uten å ha overspist i mange år! Det hjelper ikke å klage på psykiske problemer da nei! Og mener også røykere burde ha en høy egenandel når de får plager(KOLS), ALLE vet det er skadelig. - Da hadde man kanskje hatt noen kroner ekstra slik at føflekkreft-pasienter kunne kjøpt denne dyre medisinen til mye billigere pris. Men føflekkreft kommer av overdreven soling i mange tilfeller, skal de som soler seg masse og ha større egenandel? Og btw folk som ikke røyker kan og utvikle kols!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir ikke det minste provosert, for jeg vet at det er mye mer sammensatt enn som så. Vil ikke komme med så mange detaljer nå siden jeg vet at en del kjenner meg igjen her inne og dette går på noen andre enn meg, men kan i hvert fall si at du har et altfor svart-hvitt og uvitende syn på denne med syklig overvekt. Det handler slett ikke alltid om "bare fordi de ikke klarer å spise mindre". Det er gjerne veldig mye mer som ligger bak, og ingen får dekket operasjon uten nøye evaluering av et helseteam bestående av både lege, kirurg og psykolog. Det er også ganske mange bieffekter av en slik operasjon, og den er potensielt farlig, så det er slett ikke en enkel og lettvint utvei slik det later til at mange tror.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir ikke det minste provosert, for jeg vet at det er mye mer sammensatt enn som så. Vil ikke komme med så mange detaljer nå siden jeg vet at en del kjenner meg igjen her inne og dette går på noen andre enn meg, men kan i hvert fall si at du har et altfor svart-hvitt og uvitende syn på denne med syklig overvekt. Det handler slett ikke alltid om "bare fordi de ikke klarer å spise mindre". Det er gjerne veldig mye mer som ligger bak, og ingen får dekket operasjon uten nøye evaluering av et helseteam bestående av både lege, kirurg og psykolog. Det er også ganske mange bieffekter av en slik operasjon, og den er potensielt farlig, så det er slett ikke en enkel og lettvint utvei slik det later til at mange tror. En dame jeg kjenner var 200 kg og fikk operasjon etter å ha gått på pulverkur gjennom sykehus (måtte ned 40 kg for å hele tatt kunne opereres), hoppa på godteri og cola samme uka hun kom hjem fra sykehus, og gikk litt ned før hun gikk opp. Nå er hun 200 kg igjen. Hun trengte kanskje ikke et livsstilskurs istedet for operasjon? Med hjelp av psykolog?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Du har hverfall ikke peiling på hva du snakker om!! .. Jeg vet om en som har tatt slankeopperasjon. Han ble utsatt for misshandling som ung å slitt veldig etter det, har en sykdom som gjør at han ikke kan trene..Har tatt masse medisiner som har gjort han større.. Spiser lite, men alikevel går kroppen opp i vekt! Etter opperasjonen har han fått ett helt nytt liv. Han kan faktisk følge opp barna sine, og trenger ikke tenke på at om 10år når han blir værre av sykdommen sin så har han vekta å slite med i tillegg!! Du har ingen ting med å komme med slike utallelser før du enten har vært i den situasjonen selv eller kjenner noen som har:) TAKK! Jeg hjelper gjerne til med skattepenger eller whatever for at andre skal få ett liv som fungerer.... De er da verdt såpass?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 ... disse tykke menneskene som får slankeoperasjon. Ikke nok med at de får operasjonen gratis, men de får også ny hvis de går opp igjen. Men de får også kuttet bort skavankene etterpå! Nye pupper (helst med silikon- og de ønsker store pupper faktisk..), ny flat mage(flatest mulig) og strammet opp lår(hvorfor det - er det soppdannelse der og) De får også fraskrevet en god del av nykjøpte klær etter nedgangen av kiloene på skatten. Blir noen tusenlapper der også.. I tillegg får de mange mnd sykemelding mens alt dette pågår! Bedriftene må bare legge til rette for disse. Det er snakk om mange hundre tusen kroner til sammen. Alt fordi de ikke klarer å spise litt om gangen? Vanlige mennesker som er født med stygge kropper(ja de finnes) de må betale alle plastiske operasjoner selv, uten å ha overspist i mange år! Det hjelper ikke å klage på psykiske problemer da nei! Og mener også røykere burde ha en høy egenandel når de får plager(KOLS), ALLE vet det er skadelig. - Da hadde man kanskje hatt noen kroner ekstra slik at føflekkreft-pasienter kunne kjøpt denne dyre medisinen til mye billigere pris. Men føflekkreft kommer av overdreven soling i mange tilfeller, skal de som soler seg masse og ha større egenandel? Og btw folk som ikke røyker kan og utvikle kols!! Ja, men solskader kan sees i spesielle instrumenter hos hudpleiesalonger/sykehus, dess mer skader pga uvettig soling, dess høyere egenandel! Røyking kan vel sees spor av i lungene? Regner med legene lett kan se hvilke personer som har røkt eller ikke.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. september 2012 #9 Skrevet 17. september 2012 En dame jeg kjenner var 200 kg og fikk operasjon etter å ha gått på pulverkur gjennom sykehus (måtte ned 40 kg for å hele tatt kunne opereres), hoppa på godteri og cola samme uka hun kom hjem fra sykehus, og gikk litt ned før hun gikk opp. Nå er hun 200 kg igjen. Hun trengte kanskje ikke et livsstilskurs istedet for operasjon? Med hjelp av psykolog? Da har de nok gjort en noe slett jobb på oppfølging ja, men man kan jo ikke tvinge noen til å bli tynne heller, viljen må jo være der. Operasjonen er ment som et kraftig hjelpemiddel, men uten motivasjon og vilje er den ganske unyttig. Poenget er bare at selv om mange har motivasjon og vilje, så klarer de til slutt ikke å slanke seg mer selv. De fleste har blitt overvektig i barneårene eller tenårene, evt tidlige 20-årene da de enda var for unge til å tenke skikkelig på kosthold, eller hadde evnen til å gjennomføre stillingsendring i stede for mer kortsiktige slankekurer. Til slutt er forbrenningen blir så tullet med at de ikke klarer å gå ned selv, det er så mange kilo at det virker helt uoverkommelig og man sprekker etter kort tid. Operasjonen vil hjelpe mot slike sprekker, av mange grunner.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 Er dette sant? merker at jeg også ble kjempeprovosert nå...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 Du har hverfall ikke peiling på hva du snakker om!! .. Jeg vet om en som har tatt slankeopperasjon. Han ble utsatt for misshandling som ung å slitt veldig etter det, har en sykdom som gjør at han ikke kan trene..Har tatt masse medisiner som har gjort han større.. Spiser lite, men alikevel går kroppen opp i vekt! Etter opperasjonen har han fått ett helt nytt liv. Han kan faktisk følge opp barna sine, og trenger ikke tenke på at om 10år når han blir værre av sykdommen sin så har han vekta å slite med i tillegg!! Du har ingen ting med å komme med slike utallelser før du enten har vært i den situasjonen selv eller kjenner noen som har:) TAKK! Jeg hjelper gjerne til med skattepenger eller whatever for at andre skal få ett liv som fungerer.... De er da verdt såpass? Sånne tilfeller vil jeg tro at er veldig sjeldne. Synd for han fyren du skriver om, men de fleste som får slankeoperasjon har vel rett og slett spist litt for mye. End of story.
Von Hertelhofen Skrevet 17. september 2012 #12 Skrevet 17. september 2012 Så når en sykdom eller tilstand er "selvpåført" så har en ikke rett til behandling? Hvis dette hadde vært gjeldende praksis, så hadde verden vært ganske annerledes...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #13 Skrevet 17. september 2012 Behandling er en ting, kosmetiske operasjoner som fjerning av hud, silikon, og penger til nye klær er i overkant!!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. september 2012 #14 Skrevet 17. september 2012 Det er mange sykdommer som kan gjøre at man blir overvektig og mange medisiner som har den bivirkingen at man går opp i vekt. Skal de om er syke slutte å ta medisinen sin da eller siden de kan bli overvektige av det?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #15 Skrevet 17. september 2012 Jeg som har gått ned over 30 kilo på egenhånd får ikke fratrekk på skatten for den nye garderoben jeg måtte kjøpe! Nye pupper og fjerning av hud på magen har jeg betalt av egen lomme... Det går faktisk an å rydde opp i tingene på egenhånd!!!
soleia Skrevet 17. september 2012 #16 Skrevet 17. september 2012 (endret) Kvar har du all denne infoen frå? Klarar nesten ikkje å bli irritert over innlegget ein gang, vert berre trist på Hi sine vegne over kor mykje innsikt ho manglar. Endret 17. september 2012 av soleia
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #17 Skrevet 17. september 2012 Jeg visste ikke at man fikk dekket klær etter slankeoperasjon, det synes jeg var litt rart. Men det er jo veldig vanskelig å få en operasjon, da. Jeg kjenner en som har gjort det, og hun gjorde det privat for egne penger. Og det er ikke bare sånn at du kan spise så mye du vil i noen år, og så få operert bort alt fettet uten komplikasjoner. Jeg er overvektig selv, men det siste jeg ønsker er å ta en sånn operasjon! For det første er det jo alltid en risiko med operasjoner, og så må man jo endre livsstil fullstendig også, mer enn hvis man skulle slanket bort fettet. Jeg skjønner jo at man må endre livsstil for å gå ned i vekt, men for eksempel å ikke kunne drikke alkohol eller skeie ut i ny og ne er ganske drastisk i mine øyne. Så slik jeg ser det, er det bra at de som er sykelig overvektige får hjelp når de ikke klarer å kvitte seg med overvekten selv. Det er jo ingen "gratistur", de må jobbe hardt med det selv også etter operasjonen. Alle folk har sine feil - noen selvforskyldte, andre via genetikk/miljø. Jeg er glad vi lever i et land der alle kan få hjelp når de desperat trenger det uavhengig av om det er selvforskyldt eller ikke, jeg...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #18 Skrevet 17. september 2012 Jeg blir ikke provosert av sånt. Det er mange, komplekse årsaker til folks overvekt, og de som får dekket operasjoner trenger det virkelig. Synes gså det er rart å bli oppbrakt over at folk med "stygge" kropper ikke får dekket operasjoner. hva er en stygg kropp? En stygg kropp er en kropp som ikke kan slankes eller trenes slik at den blir normal. Der man må fettsuge og kutte for å gjøre den noenlunde normal. Kjenner et par slike damer, og de har reelle problemer - ingen tvil. De er ikke ute etter å se ut som glamourmodeller, men bare være normal. Disse har fått beskjed om å betale alt selv. HI
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #19 Skrevet 17. september 2012 Behandling er en ting, kosmetiske operasjoner som fjerning av hud, silikon, og penger til nye klær er i overkant!!! Fjerning av hud er ikke kosmetisk, det må gjøres pga. fare for infeksjoner o.l. (bl.a. fare for sopp). Dette tror jeg man kan søke om hvis man har gått ned i vekt på egenhånd også, og har mye hengende løs hud.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #20 Skrevet 17. september 2012 Kvar har du all denne infoen frå? Klarar nesten ikkje å bli irritert over innlegget ein gang, vert berre trist på Hi sine vegne over kor mykje innsikt ho manglar. Logg deg inn på disse forumene disse opererte bruker, så kan du lese selv. Jeg lyver ikke i det hele tatt om det de får fra staten. Og har flere slike eksempler fra nær krets, så infoen er ikke henta fra løse lufta for å provosere. Det er vel heller du som prøver å dekke over godene de får, slik at diskusjonen skal dø. HI
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #21 Skrevet 17. september 2012 Behandling er en ting, kosmetiske operasjoner som fjerning av hud, silikon, og penger til nye klær er i overkant!!! Fjerning av hud er ikke kosmetisk, det må gjøres pga. fare for infeksjoner o.l. (bl.a. fare for sopp). Dette tror jeg man kan søke om hvis man har gått ned i vekt på egenhånd også, og har mye hengende løs hud. Det er ikke fare for sopp på armer, lår osv, og fjerning av hud blir dekket på disse områdene også. Og fratrekk på skatten for nye klær?! Det er bare sykt!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #22 Skrevet 17. september 2012 En stygg kropp er en kropp som ikke kan slankes eller trenes slik at den blir normal. Der man må fettsuge og kutte for å gjøre den noenlunde normal. Kjenner et par slike damer, og de har reelle problemer - ingen tvil. De er ikke ute etter å se ut som glamourmodeller, men bare være normal. Disse har fått beskjed om å betale alt selv. HI Hm? Så du mener at det finnes noen damer der ute som har 1 cm for mye sideflesk og så må betale for å få fjernet dette selv, buhu? Hvis det er snakk om mere enn det, klarer man å kvitte seg med det selv, altså. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det er feil at sykelig overvektige mennesker får hjelp, mens dine venninner som ikke er helt fornøyd med kroppen sin burde få behandling sponset av staten... Ikke hun du siterte, for øvrig.
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2012 #23 Skrevet 17. september 2012 En jeg vet om gikk ned 40kg selv( var 180kg) og fikk så oprasjon for og komme ned i normalvekt, nå har hun kommet dit og vært der en stund, spiser normalt/ sunt så nå har hun fått innvilget fjærning av hud fra mage, rompe og lår, hun skal og løfte puppene da de henger ned på hoftene, hun er bare 23år så jeg syns det er bra at hun får dette fra staten så hun kan få en godt selvbilde.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #25 Skrevet 17. september 2012 Akk, så uviten.. Akk, så naiv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå