Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #51 Skrevet 10. september 2012 Hi, skjerp deg. Vet du hvilke saker pasientombud sitter med?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #52 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #53 Skrevet 10. september 2012 Hi, skjerp deg. Vet du hvilke saker pasientombud sitter med? Ja, det er jo et poeng da. Hadde legekontoret hatt en mailadresse hadde jeg bare sendt mail til han, men jeg får prøve å snakke med han på tlf. Har jo lyst til å ansvarliggjøre han for det er ikke greit å "lure" pasienter, uansett hvor viktig han mener at informasjonen er...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #54 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Jøssenavn. Du er faktisk bare patetisk, vet du det? Begynne å snakke om å gjøre folk psykisk syke og i det hele tatt. Og for ordens skyld: Det er første gang jeg svarer på denne tråden her, men jeg har sett hvordan du svarer folk her inne, og du er faktisk ikke helt god. Jeg bare håper at det er pga graviditetshormoner...
Jojo x3 Skrevet 10. september 2012 #55 Skrevet 10. september 2012 Dette er helt vanlig prosedyre i forhold til en fødselsprotokoll. Legen har kanskje misforstått eller glemt seg ut i forhold til at dette er moral prosedyre. Vekten er viktig for bl a om fosteret får vekstavvik og om dette har noe med kvinnens næringsopptak. Vær glad legen gjør jobben sin!
Jojo x3 Skrevet 10. september 2012 #56 Skrevet 10. september 2012 Dette er helt vanlig prosedyre i forhold til en fødselsprotokoll. Legen har kanskje misforstått eller glemt seg ut i forhold til at dette er moral prosedyre. Vekten er viktig for bl a om fosteret får vekstavvik og om dette har noe med kvinnens næringsopptak. Vær glad legen gjør jobben sin! Ikke moral, men normal fødselsprosedyre.... Beklager
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #57 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Du kan ikke ha vært mye på nettforumer når du svarer sånn som dette. Ja, det er helt normalt at tråder på slike forum som dette sporer av og folk ikke alltid svarer på det som HI ønsker svar på. Det er ikke slik at når man legger noe ut på en åpen nettside, så kan man selv styre hvilke svar man får. Sånn er verden faktisk, og det er faktisk helt normal aktivitet på et nettforum. Tro det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #58 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Jøssenavn. Du er faktisk bare patetisk, vet du det? Begynne å snakke om å gjøre folk psykisk syke og i det hele tatt. Og for ordens skyld: Det er første gang jeg svarer på denne tråden her, men jeg har sett hvordan du svarer folk her inne, og du er faktisk ikke helt god. Jeg bare håper at det er pga graviditetshormoner... Nå er det du som snakker om hva som er "normalt", og i tillegg nå kommer med utsagn om at jeg ikke er "helt god". Da må det være greit for meg å tulle med at innlegget mitt kan føre til å gjøre noen psykisk syke hvis de ikke får svart på en måte du mener er "normal"? Nå har du i det du hevder er ditt første innlegg sagt at jeg er både patetisk og ikke helt god, og syns det er vel i overkant? Du syns at jeg svarer andre på en dårlig måte, men har vel egentlig bare forsvart mine refleksjoner rundt den behandlingen jeg har fått og på ingen måte gått til personangrep, slik som du gjorde i dette innlegget...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #59 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Du kan ikke ha vært mye på nettforumer når du svarer sånn som dette. Ja, det er helt normalt at tråder på slike forum som dette sporer av og folk ikke alltid svarer på det som HI ønsker svar på. Det er ikke slik at når man legger noe ut på en åpen nettside, så kan man selv styre hvilke svar man får. Sånn er verden faktisk, og det er faktisk helt normal aktivitet på et nettforum. Tro det eller ei. Ja, ja, men i og med at jeg på forhånd ikke kunne vite hvilken retning disse avsporingene skulle ta så kunne jeg heller ikke vite at hovedinnlegget mitt burde inneholde all mulig slags annen informasjon heller? Det må vel være rom for å komme med annen informasjon etter hvert som behovet blir avdekket i løpet av tråden?
Kliko Skrevet 10. september 2012 #60 Skrevet 10. september 2012 Ta det opp med legen neste gang du er der da vettu. Problem løst. Herremin.. Du må jo skjønne at de må veie deg der også. Du er jo gravid og det er legens jobb å følge med på at det går bra! Og det er ikke tallene på vekta de hjemme han lurer på, men på sin egen. Men for all del, meld det inn. Men det kommer virkelig ikke til å skje noenting videre, fordi legen ikke har gjort noe galt. ( annet enn å sette i gang hormonene på en haug med soon to be mammaer / mammaer =p )
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #61 Skrevet 10. september 2012 Har vært hos han en gang, og skal ikke til han igjen, jeg vil gjerne ha en lege jeg kan stole på! Men det virker som om legen har gjort noe galt, når han har journalført informasjon som jeg ikke har gitt han tillatelse til å journalføre, og i tillegg har han løyet til meg. Ikke greit...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #62 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Du kan ikke ha vært mye på nettforumer når du svarer sånn som dette. Ja, det er helt normalt at tråder på slike forum som dette sporer av og folk ikke alltid svarer på det som HI ønsker svar på. Det er ikke slik at når man legger noe ut på en åpen nettside, så kan man selv styre hvilke svar man får. Sånn er verden faktisk, og det er faktisk helt normal aktivitet på et nettforum. Tro det eller ei. Ja, ja, men i og med at jeg på forhånd ikke kunne vite hvilken retning disse avsporingene skulle ta så kunne jeg heller ikke vite at hovedinnlegget mitt burde inneholde all mulig slags annen informasjon heller? Det må vel være rom for å komme med annen informasjon etter hvert som behovet blir avdekket i løpet av tråden? Jo, det er det rom for. Men ingen kan på forhånd vite hvilken retning en tråd kan ta, og det at en tråd tar en annen retning enn det man selv vil er ikke grunn nok til å bli irritert fordi man ikke får de svarene en er på jakt etter. Spesielt ikke når man faktisk har fått svar allerede, og ny informasjon blir brukt som motargument. See what I mean?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #63 Skrevet 10. september 2012 Det er ikke rart du får sånne svar som du får. Du gir ikke all informasjon i hovedinnlegget, men kommer med stadig ny informasjon etter hvert som folk viser seg å være uenig med deg. Nå virker du bare lite troverdig, og sur fordi svært få er enig med deg. Hvis du ikke tåler å få svar som ikke er slik du forventer, så får du la være å spørre. Og i det minste gi all relevant informasjon med en gang. Hmm, ikke sur, og hvis jeg hadde fått svar på det jeg lurte på hadde det ikke vært nødvendig for meg å komme med noe tilleggsinformasjon. Jeg lurte bare på om legen kunne love en ting og gjøre en annen, og hvis vi hadde holdt oss til det spørsmålet hadde det ikke vært nødvendig med tilleggsinformasjon!!! Hadde også blitt et langt og kjedelig hovedinnlegg hvis jeg skulle skrevet alt det med en gang he he... Hvis du ikke er sur og irritert, så gjør du en dårlig jobb ift å formidle det. Når du, som også i dette svaret, bruker tre - 3 - utropstegn i slutten av en setning, så er det i skriftlig språkbruk det samme som å rope høyt, og det gir faktisk inntrykk av at du er sint/sur. Kanskje på tide å tenke over hvordan du skriver og hvilke signaler det gir i så fall. Og du har fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i denne tråden: Ja, han har ikke bare lov, men nærmest en plikt til å sjekke vekten din i forbindelse med en svangerskapskontroll. Ja, det var dumt at han lovet en ting og gjorde noe annet, men det er faktisk menneskelig å feile, og han gjorde det helt sikkert ikke av vond vilje. Det er for øvrig også, virkelig, en bagatell og du vil ikke komme noen vei med å klage ham inn for dette. Dette er det flere som har sagt i denne tråden, så ja, du har fått svar, og du har også fått svar på alle kranglesvarene dine også. Tre utropstegn kan også være uttrykk for overraskelse, og ja, jeg er overrasket over at alle henger seg opp i at en lege skal veie på en kontroll, men få svarer på det jeg faktisk spør om! DU HAR FåTT SVAR På DET DU SPøR OM! Når spørsmålet allerede er besvart, er det faktisk helt vanlig å "henge seg opp i" hvor dustete hele denne greia er, ja. Faktisk helt normalt vil jeg si. Visste ikke at jeg snakket med en autoritet på normalatferd på internettfora! Men ok, hvis det er så normalt å henge seg opp i hvor dustete du mener dette er, så får du være så god å fortsette med det. Vil jo ikke risikerer å gjøre deg psykisk syk på grunn av innlegget mitt!!! (utropstegnene er ment som uttrykk for overraskelse, ikke sinne) Du kan ikke ha vært mye på nettforumer når du svarer sånn som dette. Ja, det er helt normalt at tråder på slike forum som dette sporer av og folk ikke alltid svarer på det som HI ønsker svar på. Det er ikke slik at når man legger noe ut på en åpen nettside, så kan man selv styre hvilke svar man får. Sånn er verden faktisk, og det er faktisk helt normal aktivitet på et nettforum. Tro det eller ei. Ja, ja, men i og med at jeg på forhånd ikke kunne vite hvilken retning disse avsporingene skulle ta så kunne jeg heller ikke vite at hovedinnlegget mitt burde inneholde all mulig slags annen informasjon heller? Det må vel være rom for å komme med annen informasjon etter hvert som behovet blir avdekket i løpet av tråden? Jo, det er det rom for. Men ingen kan på forhånd vite hvilken retning en tråd kan ta, og det at en tråd tar en annen retning enn det man selv vil er ikke grunn nok til å bli irritert fordi man ikke får de svarene en er på jakt etter. Spesielt ikke når man faktisk har fått svar allerede, og ny informasjon blir brukt som motargument. See what I mean? Nei, egentlig ikke, fordi dette innlegget har basert seg på at jeg er irritert, noe jeg ikke er. Føler vel mest på at jeg har gått i forsvarsposisjon, for jeg opplevde denne situasjonen som svært vanskelig. Ikke pga veieingen og alt det der, men fordi jeg føler meg lurt rett og slett. Derfor er det ikke spesielt hyggelig å få slengt i trynet at jeg er patetisk og ikke helt god osv. Men jeg har fått høre noen synspunkter og har dannet et bredere grunnlag for å vurdere hva jeg skal gjøre, eller ikke gjøre, videre. Så takk for det:)
Musemora Skrevet 10. september 2012 #64 Skrevet 10. september 2012 Leger har lov til å journalføre det de mener er viktig i forhold til pasientene sine. Hvis de bare skulle journalføre det pasientene ville hvordan tror du det ville vært da? Hvor mange tunge psykiatriske pasienter vil at legen skal journalføre oppførselen deres under en psykose feks? Snakk om storm i vannglass.
Gjest Miryks Skrevet 10. september 2012 #65 Skrevet 10. september 2012 Jeg skjønner hvorfor man må veie seg osv, men jeg føler meg meget ukomfortabel med å veie meg hos lege, selv hos min fastlege som jeg liker svært godt. De må da kunne stole på at voksne mennesker klarer å veie seg selv, og holde styr på hvor mye en har gått opp. Jeg nektet å veie meg for jordmor, og sa hva jeg veide og hvor mye jeg hadde gått opp. Det var helt greit for henne, hun skulle ikke presse meg, sa hun Hun skjønte at vekt var et sårt tema hos flere gravide.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #66 Skrevet 10. september 2012 Jeg fikk tilbud om å veie meg hjemme i stedet for på kontrollene... (Men jeg følte meg mindre komfortabel med å si vekta mi høyt enn å gå på vekta, så jeg veide meg heller der.)
Iiiiik Skrevet 10. september 2012 #67 Skrevet 10. september 2012 Orket ikke å lese gjennom alle svarene, kan altså hende jeg svarer det samme som noen andre. Jeg tenker at han har utvist dårlig skjønn. Aller mest da han lovte deg å ikke rapportere vekten videre, det er faktisk relevant å vite hva den fødende veier når smertestillende osv skal doseres. Når han så har lovet noe, burde han informere deg om at han ikke overholdt løftet. Det gjør han jo indirekte ved å sende deg kopi av henvisningen (hvis jeg skjønner deg riktig). Om dette er viktig nok til å rapportere ham, det er jeg meget tvilende til. At du blir så opprørt over det i første omgang er jo grunn til bekymring i seg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #68 Skrevet 10. september 2012 Har vært hos han en gang, og skal ikke til han igjen, jeg vil gjerne ha en lege jeg kan stole på! Men det virker som om legen har gjort noe galt, når han har journalført informasjon som jeg ikke har gitt han tillatelse til å journalføre, og i tillegg har han løyet til meg. Ikke greit... Har du litt vondt for å forstå hva som blir sagt, hi? Du høres ut som sønnen min på 4 år, men du loooooooooooovte meg det jo, mammaaaaaaaaaaa........ Jeg har ikke giddi å lest alle svarene etter sitatene begynte å bli milelange, men jeg regner med du er kraftig overvektig siden du nekter å veie deg? Da er det faktisk ekstra viktig å følge med på vekta, det samme hvis man går drastisk opp/ned i vekt under svangerskapet. Da kan det tyde på at det er noe galt! Og siden du er så motvillig til å veie deg, noe jeg syns er regelrett barnslig (du er hos legen for pokker!, ikke på venninnekveld), tror du virkelig legen tar ditt ord på hva du veier? NEPPE! Hva pokker er poenget med å nekte å veie seg, og hva er så forbanna farlig med at han skrev det i journalen din? Er du så flau over vekta di at du lager en sak ang dette, bruk heller tida di til noe produktivt som å oppsøke psykolog eller ta deg en treningsøkt! Erre mulig!!!!!
Cat.68 Skrevet 10. september 2012 #69 Skrevet 10. september 2012 Du sier du har hatt spiseforstyrrelser og derfor har problemer med dette med vekt og å veie deg offentlig. Men kanskje det er akkurat det som gjør at han føler seg tvunget til å journalføre dette. Det at du sier til ham at du gått opp 12 kilo kan jo være bare bløff for alt han vet. Personer med spiseforstyrrelser er jo ikke akkurat de som svarer mest sannferdig rundt dette med vekt i konfrontasjoner,akkurat av den grunn at man ikke vil at andre skal se at man kanskje ikke er så frisk eller spiser så godt som det man påstår. Når du da er gravid i tillegg er det jo ikke bare deg selv det vill gå utover hvis du ikke spiser slik du bør. Kan være at han føler at mistilliten du nå føler mot ham var verdt det slik at han fikk et sannferdig bilde ang vekten din.D4t var dårlig gjort og moralskt var det vel ikke et sjakktrekk, men jeg trur ikke han gjorde noe ulovelig da det ikke er å bryte taushetsplikten å dele slik innformasjone med annet relevant helsepersonell.Og ihvertfall ikk hvis denne innformasjonen kan ha en betydelse for din videre graviditet og barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #70 Skrevet 10. september 2012 Hei. Har ikke lest de andre svarene dine, men det er din journal, så det er du som bestemmer hva som skal stå i den, så legen hadde ikke lov å skrive dette da du sa at det ikke skulle journalføres.
Teline Skrevet 10. september 2012 #71 Skrevet 10. september 2012 Da jeg for flere år siden jobbet på sykehus gjaldt dette: - opplysninger om pasienten kunne ikke deles med andre dersom pasienten motsatte seg dette. Unntaket var ved fare for liv eller i tilfeller hvor pasientens samtykkekompetanse var svekket. - opplysninger pasienten nektet journalført kunne ikke journalføres
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #72 Skrevet 10. september 2012 Mange damer som følger alt som "bare må gjøres" slavisk... Saueflokk. Nei, jeg er fremdeles en individuell person til tross for at jeg er gravid. Vil jeg ikke veie meg, vil jeg ikke. Ferdig med det. Jeg gjør det ikke heller og vekten i helsekortet mitt er en tomrom. Jeg klarer utmerket å holde øye med det selv. Hvis det blir en krisesituasjon kan jeg fremdeles opplyse om det. Kan jeg ikke gjøre det selv må helsepersonell gjøre som med alle andre som ikke kan snakke (f.eks. bevisstløse trafikkoffre), nemlig estimere. Jeg har mine grunner for å holde det privat og er veldig bestemt at ingen har noe med det. Jeg hadde nok byttet fastlege tvert, din er tydeligvis ikke til å stole på siden han visste at du er veldig sensitiv på dette punktet. Om han gjorde noe galt rent lovlig sett er ikke så viktig da jeg tviler på at det er seriøs nok for å føre saken langt, men tilliten din er borte, så jeg hadde fått meg en annen. For fremtiden: Aldri gjør noe du ikke er komfortabel med. Joda, du blir betraktet som sær og vanskelig, men so what? Du trenger ikke være venner med helsepersonellet, jeg bryr meg faktisk ikke om hva folk tenker og mener om meg. De skal gjøre sin jobb, også hvis de synes du ikke er samarbeidsvillig.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #73 Skrevet 10. september 2012 Da jeg for flere år siden jobbet på sykehus gjaldt dette: - opplysninger om pasienten kunne ikke deles med andre dersom pasienten motsatte seg dette. Unntaket var ved fare for liv eller i tilfeller hvor pasientens samtykkekompetanse var svekket. - opplysninger pasienten nektet journalført kunne ikke journalføres Jaja.. ser den.. men vekta? Hvorfor nekter hi å veie seg hos legen, og hvorfor kan ikke legen skrive dette i journalen? Hun påstår selv at hun er langt unna 35 i BMI, men jeg nekter å tro at det kan være sååå stort problem for henne at legen opplyste om det ellers.. HI, du skrev tidligere hvordan den nye vekta spilte noen rolle for denne legen siden han ikke visste den forrige vekta di. men det står jo på helseskjemaet? Gjorde ihvertfall det på mitt..
Teline Skrevet 10. september 2012 #74 Skrevet 10. september 2012 Kun HI vet hvorfor hun ikke vil veie seg. Hun trenger ikke forsvare det. Legen skulle ikke journalført dette eller gitt opplysningene videre. Vi har faktisk rett til å bestemme over oss selv i stor grad
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #75 Skrevet 10. september 2012 Det er vel en del medisiner som doseres ut fra vekt, og det er vel kjekt at legene vet hva de skal dosere, og ikke gjetter? (ubehagelig eller ikke, det er ikke sikkert du er i stand til å svare for deg i en gitt situasjon). Men tror du trenger en prat med legen din, om du skal henge deg opp i sånne (for legen) småting, kan han vel vente seg mange utfordringer i forhold til kommunikasjon og å bygge opp tillit. Et lite tips; da jeg byttet fastlege for noen år siden, bestillte jeg en egen time til legen (som ble min da h'n svarte greit for seg), hvor jeg stillte mange spørsmål om mange problemstillinger og utfordringer jeg har, har hatt og potensiellt kom til å få. H'n var overrasket, men jeg fikk tilbakemelding fra h'n at dette burde flere gjøre. Det har medført at jeg har en lege som tar meg på alvor, og som hører på meg. Det betyr ikke at h'n gjør som jeg vil alle situasjoner, men vi kan ha en fruktbar diskusjon, og jeg er trygg på at h'n jobber for mitt beste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå