Kjærepære Skrevet 28. september 2012 Forfatter #101 Skrevet 28. september 2012 Fikk vite for ca et halvår siden at hun hadde lekk hjerte, men ikke noe farlig egentlig. Så fikk hun et epilepsianfall, og går derfor på medisiner for å unngå flere anfall. Går også på hjertemedisin. For et par mnd siden hørte de jo fremdeles lyden på hjertet, men var ikke noe kritisk, og fikk vite hun kanskje hadde allergi, for hun slikket seg hele tiden på labbene. Allergi slo vi fra oss, fant ut at det kunne ikke være det, hun slikka fremdeles... spes en labb ble veldig stygg, og fikk time igår. Går nå på anitbiotika + krem mot infeksjon i labb. I tillegg så drev hjertet bare og flimra, så får dobbel hjertemedisin, + at mulig svulst på hjernen gjør at hun må fortsette på epilepsimedisin også :/ Hun er veldig sliten, stakkar, og om hun ikke føler seg bedre snart, så håper jeg egentlig at hun bare sovner inn en natt... hun skal til dyrlegen til sjekk til uka, og om det er illeille da, så ja... da er det vel slutt. Har en hund til som er veldig avhengig av hun her, så det blir litt spesielt. Jaja, sånn er livet. Vet bare at kona kommer til å ta det så innmari tungt, huff.. jeg også, altså, men jeg bryter nok ikke sammen på samme måte. HUn har jo hatt bikkja i ni år, jeg har bare bodd her i halvannet. Har faktisk fått tilbud om en annen hund som trenger et hjem, men trenger litt mer tid.... hehe begge våre er omplasseringshunder Hun som er syk nå var tynn som et skjelett, han som eide henne drev med hundekjøring og hadde liksom ikke bestemt seg for om han skulle ta livet av henne eller la henne leve.. så.. han gjorde ingenting, og hun satt i for lite bur med kronisk ørebetennelse og fikk ikke mat....heldigvis har hun hatt mange fine år Blablablabla.. ja er glad i dyr
Silja1981 Skrevet 28. september 2012 #102 Skrevet 28. september 2012 Oi, det virker som at hunden deres har fått alt. Både hjertesvikt, epilepi og hudproblemer. Det kan jo være at det bare er en infeksjon på labben, sopp eller bakterier. Allergi på hund pleier og vise seg i ung alder, men det er jo alltid unntak. Håper det ender godt! Er glad i dyr jeg og. Har en hund som heldigvis er frisk.
Kjærepære Skrevet 28. september 2012 Forfatter #103 Skrevet 28. september 2012 HUn har alltid slikket seg, altså, var derfor de ville sjekke allergi. Men er nok mer nevroser Og nå kan det jo være ( min teori) den svulsten som trykker litt på nervene og gjør labbene numne ellerno. Hun slenger litt med bakparten også, så. Men ja, det er labben som er infisert nå, skikkelig også. Hva slags hund har du? Denne er en vorsteher, og den andre er en dvergdachs.
Silja1981 Skrevet 28. september 2012 #104 Skrevet 28. september 2012 Jeg har en korthåret collie, gutt på 4 år. Uten han hadde denne prøvingen vært uutholdelig .
Kjærepære Skrevet 28. september 2012 Forfatter #105 Skrevet 28. september 2012 Herlig med hunder <3 Og katter! Og..og..!!! Har til og med hatt rotter hehe
Silja1981 Skrevet 28. september 2012 #106 Skrevet 28. september 2012 Jeg og . To hetterotter. Kjempekoselige. Vi har kjøpt tomt og bygger hus som skal stå ferdig om et år. Da skal familien bli med katt
Kjærepære Skrevet 28. september 2012 Forfatter #107 Skrevet 28. september 2012 Kult!!!! Om vi hadde hatt katt og rotter nå, så hadde de nok blitt spist, hehehe.. grattis med tomt og hus!
*ønskegull* Skrevet 28. september 2012 #108 Skrevet 28. september 2012 Jeg starter på spray 7 oktober Første forsøk!
Kjærepære Skrevet 28. september 2012 Forfatter #109 Skrevet 28. september 2012 Velkommen, ønskegull!!
Silja1981 Skrevet 29. september 2012 #110 Skrevet 29. september 2012 Lykke til ønskegull! Spennende med første forsøk. Idag er jeg på dag 13 og negativ EL-test. Hadde jo vært fint om den kunne blitt positiv idag. Da hadde jeg dratt til Køpenhavn idag og ingen på jobb behøver vite noe om dette her. Men har fått snille kollegaer å jobbe for meg om det blir mandag, tirsdag eller onsdag så de skal vel løse seg uansett. Om jeg regner med avbrutte forsøk så er jeg på forsøk nr 6 med assistert befruktning nå. Då er det vel på tide å bli gravid eller?
*ønskegull* Skrevet 29. september 2012 #111 Skrevet 29. september 2012 Forsøk nr.6? Huff! Du bare MÅ bli gravid nÅ Regnes ikke avbrutt forsøk som et forsøk? Masse lykke til i Danmark! Krysser fingre og tær for at el-testen blir positiv snart
Kjærepære Skrevet 29. september 2012 Forfatter #112 Skrevet 29. september 2012 Har en god følelse for oktobergjengen, altså! Jo, det er på tide nå, Silja1981 Hehe, er vanskelig å time de eggløsningene..
Lille Ru Skrevet 29. september 2012 #113 Skrevet 29. september 2012 Hei! I dag har jeg vært på ultralyd. Med høy dose Fostimon (450) pga lav amh har jeg fått frem 6 folikkler og er klar for uttak og innsett hos Klinikk Hausken i neste uke. Gledegruer meg. De to siste mnd har jeg vært plaget med vanncyster, så det var på tide :-) Er virkelig klar for å starte vårt 2. IVF forsøk. Klem
Gjest Trulte med to små Skrevet 30. september 2012 #114 Skrevet 30. september 2012 Kjærepære, så trist å høre om hunden din som er så syk! Jeg er også veldig glad i dyr, har to katter, men er mye på tur med hunden til min bror. Fint å ha en turvenn Sender gode tanker til voffsen din og ønsker dere andre masse lykke til med hvor dere er i denne prøverørskarusellen, det er bare å henge seg på, klamre seg til håpet og satse på at det en dag klaffer!
Silja1981 Skrevet 30. september 2012 #115 Skrevet 30. september 2012 Det var jo gode nyheter Lille Ru Negativ eggløsningstest idag og, dag 14. Håper virkelig ikke at det er noe tull med denne syklusen. Hadde vært veldig fint om testen kunne bli positiv imorgen Vi får satsa på at oktober blir årets beste måned
Kjærepære Skrevet 30. september 2012 Forfatter #116 Skrevet 30. september 2012 Lille Ru : massemasse lykke til til uka!!!! Silja: det er superirriterende med de eggløsningene! Husker jeg var i Køben og trodde jeg hadde tima alt, men plutselig måtte ringe jobben for å bli en dag til Måtte da også fikse hotellrom en natt til hehe.. huff... fikk ikke positiv dagen etterpå heller.. så.. meeeen plutselig er den positiv, vettu En gang må den jo bli det Lykke til! Ja, lykke, det er trist. Men har i alle fall fått litt bedre medisiner, og har gått litt ordentlig tur både i dag og i går, og vi ser at formen er bedre. Men tror pulsen er litt varierende...
*ønskegull* Skrevet 30. september 2012 #117 Skrevet 30. september 2012 Silja1981: Blir testene sterkere? Jeg pleier å få sterkere og sterkere tester når LH øker.. Tester du ettermiddag også? Lille Ru: Lykke til neste uke
Silja1981 Skrevet 1. oktober 2012 #118 Skrevet 1. oktober 2012 Da er vi endelig inne i oktober jenter . Jeg fikk negativ test idag og. Ja, ønskegull, jeg synes i hvert fall at testen ser sterkere ut idag enn igår. Det er ikke uvanlig for meg å få positiv test dag 16. Rekorden er dag 17 (brukt eltester siden 2009 så har lang erfaring, hehe). Hvis jeg skal se noe positivt i all denne venting så får slimhinnen lenger tid på seg å vokse seg tykk og fin . Jeg tester bare en gang i døgnet og det på morgonen. Siden jeg skal til Danmark skal jeg ringe dem samme morgen som jeg får positiv test og da er det litt bortkastet å teste kvelden før og. Kjærepære: fint å høre at hunden din er litt bedre! Jeg har sendt hunden min til hundepasseren da jeg trodde jeg skulle dra til Danmark idag. Veldig tomt her nå. Men han har det veldig bra hos hundepasseren . Lille Ru: kan jeg spørre hva som regnes som lav AMH? Når jeg spør får jeg bare vite at min er lav men at den er brukbar ved ivf/icsi. Den danske legen ved CFC sa at han synes det er alt for mye fokus på AMH. Han sa videre at så lenge man har regelmessig menstruasjonssyklus så kan man nesten bortse fra AMH. Men ja, den sier noe om hvor lang tid man har igjen som prøver... Jeg har AMH på 6 by the way. Ha en fin mandag!
sonja77 Skrevet 1. oktober 2012 #119 Skrevet 1. oktober 2012 jeg fikk negativ halv sju og positiv halv ti.... kan det stoles på eller stoler man bare på morgen eller kveldsurinen? de har sagt at jeg kan teste på kvelden også.
*ønskegull* Skrevet 1. oktober 2012 #120 Skrevet 1. oktober 2012 Når jeg tester etter el så gjør jeg det på ettermiddagen. Dette fordi jeg har hørt at LH- hormonet er høyest på ettermiddag/kveld. Sikkert derfor jeg har fått negative på morgenen, men positiv på ettermiddagen.. Jeg forstår jo hvorfor du tester morgen når du skal til Danmark, Silja Håper testen blir positiv snart! El er nok på vei siden testene blir sterkere
Stjernemagnolia Skrevet 1. oktober 2012 #121 Skrevet 1. oktober 2012 Hei alle sammen Negativ test på torsdag og mensen på fredag. Fikk låne penger og tok en sjefsavgjørelse og bestilte nytt forsøk på CFC. Første sprøyte satt på lørdag og gynekologisk undersøkelse på mandag i København. Alt så fint ut. Da er jeg igang igjen og går for den åttende innsettelsen skal være lykketreffet. Lykke til alle sammen.
Silja1981 Skrevet 1. oktober 2012 #122 Skrevet 1. oktober 2012 Lykke til med 8. forsøk stjernemagnolia! Har du vært på CFC før? Hva er det du skal igang med nå? Ivf, icsi, inseminering...?
*ønskegull* Skrevet 1. oktober 2012 #123 Skrevet 1. oktober 2012 Masse lykke til! Kan jeg spørre - Hvorfor starter en rett på sprøyter? Jeg skal spraye i 2-3 uker før sprøytestart.. Denne gangen skal det gå fint, Stjernemagnolia
Stjernemagnolia Skrevet 1. oktober 2012 #124 Skrevet 1. oktober 2012 Hei alle dere skjønne dammer her inne Tusen takk for lykkeønskninger, de varmer godt kjenner jeg her jeg sitter alene på båten fra København. Svarer på de spørsmålene jeg ser har kommet. Det blir mitt 3 forsøk nå ved CFC med icsi behandling. Har satt inn tre embryoer hver gang som har har vært med god kvalitet. I tillegg bruker jeg det meste som er av tilleggsmedisiner da jeg har implantasjonsproblemer samt diagnosen habituell aborter. Vel tenker som så det er bare å prøve igjen snarest mulig for å ikke drukne i selvmedlidenhet. Det finnes to regimer. Langt regime med spray først og sprøyter etterpå samt kort regime. Ved kort regime starter rett på stimulering/sprøyter på andre evt. tredje mensdag. Det vil si man kan starte rett opp etter mislykket forsøk så sant slimhinnen er tynn igjen og det ikke er noen cyster i livmoren. Heia alle sammen
Kjærepære Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #125 Skrevet 1. oktober 2012 Massemasse lykke til, stjernemagnolia!!! Og dere andre: jeg vil tro at om el-testen er positiv, så er den positiv Jeg fikk beskjed om å teste morgen og kveld da jeg ble inseminert i Køben husker jeg, og en gang testet jeg midt på dagen også og fikk positivt resultat. Det er vel bare det at det er mest konsentrert urin på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå