iskaffe ♂ ♀ Skrevet 23. august 2012 #76 Skrevet 23. august 2012 Urge-inkontinens, astma (lite plaget), atopisk eksem, og angst av ulike slag.........
Sweetpea Skrevet 24. august 2012 #77 Skrevet 24. august 2012 Sjøgrens syndrom og rosarcea....irriterende, men ikke så ille at jeg klager særlig. Nervepirrende med Sjøgren når man blir gravid...fare for hjertefeil hos foster.....gikk bra denne gangen, kommer ikke til å utfordre skjebnen igjen
pip pip Skrevet 24. august 2012 #78 Skrevet 24. august 2012 Dere med ME, har noen av dere prøvd rituximab? http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/norsk-gjennombrudd-kan-loese-megaaten-3519588.html Kjenner godt til denne medisinen, har gitt den til mange kreftpasienter. Ganske ukomplisert og få bivirkninger. Kan man bare gå til legen og få denne medisinen da? Trodde det fortsatt var på forskningstadiet jeg
PintSizedDictator Skrevet 24. august 2012 #79 Skrevet 24. august 2012 Preutz Jæger syndrom. Og jeg er faktisk ikke sikker på om det er slik det staves en gang. Går for det meste på mage/tarm og er en sjelden tilstand. Så sjelden at ingen leger visste hva det var da jeg fikk min første tarmslyng. :<
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #80 Skrevet 24. august 2012 Har epilepsi og en sovesykdom. Fungerer til tider helt greit, men dessverre ofte nok ganske dårlig.
Lilja77 Skrevet 24. august 2012 #81 Skrevet 24. august 2012 Ser mange av dere sliter....her gjelder panikkangst og tidvis depresjoner. Tøffe damer dere er, stå på!!!!!!!! ønsker dere alt godt alle sammen!!!!!!
Major HotLips Houlihan Skrevet 24. august 2012 #82 Skrevet 24. august 2012 Ser at mange skriver endometriose. Kan jeg spørre hva det er? Det er en vanlig kvinnesykdom. Ca. 20% av allemenstruerende kvinner har endo. Det er en kronisk sykdom hvor deler av livmorslimhinnen (altså menstruasjonsblodet) kommer på avveie inni bukhulen. Når endoen fester seg på innvollene og de indre kjønnsorganene, dannes en betennelsestilstand i kroppen. Immunforsvaret vårt jobber på spreng for å prøve å ''rydde opp'', men det som da skjer er at det blir arrdannelse. Disse arrene eller sammenvoksningene kan gro og ødelegge innvollene, snurpe sammen tykktarm og tynntarm, snurpe sammen urinrøret, ødelegge eggstokker og eggledere osv. Endo er en ekstremt smertefull sykdom, men det er ingen klar sammenheng i hvor vondt man har i forhold til mengde endo. De med endo er ofte infertile fordi endometriosen utskiller giftstoff og proteiner som bryter opp egg og sædceller før de rekker å møtes. Man kan også være infertil pga ødelagt eggledere og overgrodde eggstokker. Man kan mistenke endo hvis man har ekstreme smerter under mensen, blør mye, har uregelmessige sykluser og problemer med å unnfange. Endo blir verre og verre for hver mens man har fordi endometriosen inni bukhulen begynner å blø sammen med livmor. På den måten sprer den seg videre til nærliggende organ. Det er funnet endo i lunger og hjernen hos noen. Man kan operere endo (jeg skal snart inn og fjerne ødelagt eggstokk som har grodd fast i livmora mi, og muligens noe av tarmen bl.a), og en operasjon vil ofte øke sjansen for å greie å unnfange. Siden sykdommen er kronisk vil den alltid komme tilbake, og mange trenger flere operasjoner i sin menstruerende del av livet. Det er en mulighet for å bli gravid med IVF. HAT!!! Du skriver at endo er en kronisk sykdom... Du hørtes ut som du kan mye om dette så jeg spør deg:) Jeg ble diagnostisert med endometriose etter at jeg fikk mitt første barn. Da fikk jeg plutselig så sterke menssmerter at jeg havnet på legevakta mange ganger. Etter en lapraskopi hvor de fjernet mye i buken og på innvollene + cyster på eggstokkene og en hormonbehandling i et halvt år så har jeg hvert frisk. Har ikke merket noen ting til endometriosen i det hele tatt og har hatt normale menstruasjoner. Men er jeg frisk eller har jeg enda endometriose?
Aliena Skrevet 24. august 2012 #83 Skrevet 24. august 2012 Dere med ME, har noen av dere prøvd rituximab? http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/norsk-gjennombrudd-kan-loese-megaaten-3519588.html Kjenner godt til denne medisinen, har gitt den til mange kreftpasienter. Ganske ukomplisert og få bivirkninger. Kan man bare gå til legen og få denne medisinen da? Trodde det fortsatt var på forskningstadiet jeg Den gis bare på sykehus, gis intravenøst og man må overvåkes nøye første gangen. Man må ha henvisning fra lege. Jeg vet ikke om det bare er noen få som får den nå i første omgang., jeg tror en bekjent av meg skulle få den i hvertfall. Ville hørt med fastlegen. Verdt et forsøk:-) Det er et velkjent og godt utprøvd medikament, som man har brukt i mange år mot andre sykdommer (Spesielt lymfekreft og enkelte blodsykdommer)
bitthen Skrevet 24. august 2012 #84 Skrevet 24. august 2012 Hemoktomatose :-) så har jeg hatt ovariecancer, men tror jeg er frisk nå. Hemokromatosen er livslang da.
Aliena Skrevet 24. august 2012 #85 Skrevet 24. august 2012 Dere med ME, har noen av dere prøvd rituximab? http://www.tv2.no/ny...en-3519588.html Kjenner godt til denne medisinen, har gitt den til mange kreftpasienter. Ganske ukomplisert og få bivirkninger. Siden jeg har blitt så godt som bra har jeg valgt å ikke gjøre noe mer eller teste ut noe mer, delvis også fordi kroppen min reagerer negativt på mye medisiner. Men det er spennende forskning du linker til, Aliena! Ikke minst er det viktig for å få det anerkjent som en fysisk sykdom. Jeg tror ikke noen som har eller har hatt ME er i tvil om at det er en fysisk sykdom. At en så stor funksjonssvikt også vil føre til en psykisk reaksjon er vel naturlig, men da altså som en følge av den fysiske funksjonssvikten. Det er godt at det forskes på dette Helt enig. At 2 av 3 får så god effekt, tyder jo veldig på at det er en fysisk sykdom.
Bondejenta Skrevet 24. august 2012 #86 Skrevet 24. august 2012 -Toler ikkje laktose. (Ganske ironisk iom vi er mjølkebønder ) -Munndiarè. -Lettrørt -Tv-slave
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. august 2012 #87 Skrevet 24. august 2012 Har revmatisme, er under utredning for revmatoid artritt. Eller leddgikt som mange sier. Legen mener at det er det jeg har, men det er revmatologen som må sette diagnosen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #88 Skrevet 24. august 2012 Herrejemeni! Ikke rart det er så mange NEGATIVE, SINNA, SURE, FREKKE, GALE, SJALU OG MISSUNNELIGE damer her inne når man ser på alt som det tydeligvis slites med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå