Gå til innhold

"Jeg hadde en gang ei venninne som..."

Anbefalte innlegg

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg hadde ei venninne en gang for mange år siden som alltid prøvde seg på de typene jeg sa jeg likte og var forelsket i. Til slutt klarte jeg å få henne til å tro at jeg var forelsket i en jeg ikke klarte trynet på så gjett hvem hun løp etter den kvelden ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde ei venninne en gang for mange år siden som alltid prøvde seg på de typene jeg sa jeg likte og var forelsket i. Til slutt klarte jeg å få henne til å tro at jeg var forelsket i en jeg ikke klarte trynet på så gjett hvem hun løp etter den kvelden ;-)

ååååh, ei slik ei har jeg vært venn med også! Hater slike kvinnfolk!

Skrevet

Jeg hadde en gang en venninne på besøk hjemme, vi var 18. Etter en liten stund gikk hun ned for å gå på do. Hun var borte ganske lenge, skjønte ikke hva hun drev med. Når hun kom opp sa hun at hun hadde vært på rommet til lillebroren min og sugd han :o Han var da 16 år. Fysj og fy, kjente jeg ble uvel. Broren min ville ikke ha noe med henne å gjøre etterpå. Holdt seg helt unna når hu var i nærheten.

Skrevet

Jeg hadde en venninne... vell, ikke en venninne, men en jeg gikk på skole sammen med...

Jeg hadde møtt en ny mann og hadde en sønn på 3. Etter ca en mnd fikk denne mannen treffe sønnen min, litt tidlig ja, men jeg stolte på magefølelsen min. Dette var den eneste mannen som hadde fått treffe sønnen min siden faren (Vi var ikke sammen da han ble født en gang) Så det var bare noe inni meg som sa at dette var riktig, samme hos han, så det gikk fort i svingene :P Vell, denne "venninnen" kjeftet meg huden full fordi jeg lot han treffe sønnen min så tidlig, han kom til å få varige mèn og det var ikke måte på hvor dårlig mor jeg var, hun kunne virkelig ikke fordra unge, tankeløse mødre sa hun... jeg var 16 da jeg fikk sønnen min, så ung mor var jeg :P

Selv var hun en del eldre enn meg, hadde 5 barn med forskjellige fedre. Hun hadde aldri vert i et forhold med noen av de. Stolt kunne hun fortelle at når hun ønsket seg nye barn tok hun seg bare en tur på byen, for da slapp hun fedre som hun måtte "dele" barna med.

Denne mannen jeg traff og lot sønnen min treffe er nå min mann, og far til sønnen min sine herlige søstre på 4 år og mini på 10 mnd... Sønnen min er straks 9, stolt storebror og glad i stefaren sin ;)

Skrevet
Jeg hadde en venninne som pulte rundt på byen for å bli gravid. Etter ett års tid satt selvfølgelig skuddet, men hun har brutt fire utdannelser, holder ikke på noen jobb (har ingen jobb nå heller), har selvfølgelig ikke kjæreste og bor på en 23 km hybel som foreldrene hennes har kjøpt til henne. Nå synes hun forferdelig synd på seg selv fordi hun blir alenemor og beklager seg kun på å arve klær og babyutstyr, spise middag hos andre og la babyen ligg masse uten bleier for å spare penger. Dessuten kan hun fullamme til babyen er ca 8 mnd, da slipper hun å bruke penger på mme eller annen babymat. Men røyken vil hun selvfølgelig ikke gi helt opp... "alt ordner seg for snille piker", er innstillingen hennes. Nå må jeg innrømme at vi fremdeles er litt venner, for jeg synes litt synd på dette kvinnemennesket, og spesielt på den lille babyen som snart kommer, og vet at de begge kommer til å trenge oss i den tøffe tiden som venter. Jeg kommer til å stille opp det jeg makter og klarer selvom jeg er fryktelig oppgitt og litt irritert over hele situasjonen.
Håper du følger med på henne for her var det endel som ikke høres helt bra ut for en liten baby.

Hun har mange positive egenskaper også, og jeg tror hun kommer til å bli en god mor på mange måter. Hun er bare veldig, veldig naiv når det gjelder alt, egentlig. Det er mye som skurrer og som ikke er optimalt i det hele tatt, men med litt hjelp og veiledning tror og håper jeg at hun klarer å gjøre det beste ut av situasjonen og at ting går fint. Men hun kommer til å få et virkelighetssjokk deluxe, og hun må lære å prioritere når det kommer til penger.

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg hadde ei venninne som påstod at hun hadde møtt Robbie Williams på en eller annen konsert, og at det var "sex at first sight". De hadde herlig og het sex hele natten, og etterpå sang han til henne.

åh, så romlemantisk.

Hadde ei venninne #2.

Hun gikk rundt og sa hun skulle kjøpe hesten til Tony Andre, siden hun hadde vært på stallen hans en dag, fått ri hesten hans og han hadde med en gang insistert at hun MåTTE ha ham; han hadde aldri sett noen ri så bra!

#3.

En som nekta å si til oss andre i venninnegjengen at typen hadde slått opp. Holdt det skjult (så klart visste vi det, alle sammen...) i et par-tre uker, og hadde alarm på mobilen som hun lot var en innkommende samtale. Mente hun hadde en spesiell telefon siden det plutselig kunne finne på å ringe mens hun snakket med "kjæresten"...

#4.

Var på ridetur med min daværende bestevenninne.

Plutselig såjeg henne sitte på framsvisselen (helt frempå salen), mens hun gned seg godt. Spurte hva i all verden hun drev på med. "ååååh, jeg er så kåt!!", sutret hun.

Vi var 13 år gamle....

#5.

En som faket et svangerskap. Hun var singel, aaaner ikke hvorfor(....).

Kom med all verdens unnskyldninger til at magen ikke vokste. Ringte meg da hun "var" i 6.måned og påsto hun hadde abortert, og kom med diverse detaljer som skulle beskrive den dødfødte babyen. La på, rake vegen til henne for å trøste. (ahem).

Babyen var så klart borte; den hadde hun brent i ovnen.

#6.

Vi satt en gjeng og fortalte om rare ting vi hadde hørt om kvinnekroppen, og etterhvert kom mensen-temaet frem.

Ei i gjengen hadde hørt at om en stikker dusjslangen oppi dåsa og skyller godt, så forsvinner mensen for alltid.

2 måneder senere kommer en annen venninne, forferdelig skuffet og noe sint; herregud, det funka jo ikke å skylle oppi der! Har mensen for faen!!

Tror vi var 16...

Skrevet

Hadde ei venninne som ALLTID måtte prøve seg på de jeg likte, eller var sammen med. Hun sa det selv en gang også! Fyttirakkern.

Samme venninne er en surpomp av seg, hun er alltid negativ og liker og kun dra frem ikke bra ting om vi snakker sammen. Slitsomt.

Skrevet
Jeg hadde en gang ei venninne som bare pratet om mannen min. Helt sykt opptatt av han. Ekstremt kjedelig å bare prate om han når man møtes. I tillegg terroriserte hun han på Facebook så han ba meg kutte henne ut. Når hun kom på besøk puttet hun alltid barna sine på fanget hans for å ta bilde av han med barnet sitt. Det værste var at jeg holdt ut i 2-3 år. Skulle kanskje tatt det som kompliment men det ble altfor mye rett og slett.

DET er spesielt det.........Pinlig for henne da, siden hun ikke ser det selv:-P Har også ei sånn ei. Hun er ikke sykelig opptatt av ham, men har ofte kommet med kommentarer jeg synes er litt upassende. Hun stoppet da den eldste datteren vår (som overhørte en slik upassende kommentar) sa "det er MAMMA som er pappas kjæreste!" Da ble hun flau, og det ble slutt på kommentarene;-)

Jeg godtet meg litt over den:-D

Skrevet
Jeg hadde ei venninne som påstod at hun hadde møtt Robbie Williams på en eller annen konsert, og at det var "sex at first sight". De hadde herlig og het sex hele natten, og etterpå sang han til henne. åh, så romlemantisk. Hadde ei venninne #2. Hun gikk rundt og sa hun skulle kjøpe hesten til Tony Andre, siden hun hadde vært på stallen hans en dag, fått ri hesten hans og han hadde med en gang insistert at hun MåTTE ha ham; han hadde aldri sett noen ri så bra! #3. En som nekta å si til oss andre i venninnegjengen at typen hadde slått opp. Holdt det skjult (så klart visste vi det, alle sammen...) i et par-tre uker, og hadde alarm på mobilen som hun lot var en innkommende samtale. Mente hun hadde en spesiell telefon siden det plutselig kunne finne på å ringe mens hun snakket med "kjæresten"... #4. Var på ridetur med min daværende bestevenninne. Plutselig såjeg henne sitte på framsvisselen (helt frempå salen), mens hun gned seg godt. Spurte hva i all verden hun drev på med. "ååååh, jeg er så kåt!!", sutret hun. Vi var 13 år gamle.... #5. En som faket et svangerskap. Hun var singel, aaaner ikke hvorfor(....). Kom med all verdens unnskyldninger til at magen ikke vokste. Ringte meg da hun "var" i 6.måned og påsto hun hadde abortert, og kom med diverse detaljer som skulle beskrive den dødfødte babyen. La på, rake vegen til henne for å trøste. (ahem). Babyen var så klart borte; den hadde hun brent i ovnen. #6. Vi satt en gjeng og fortalte om rare ting vi hadde hørt om kvinnekroppen, og etterhvert kom mensen-temaet frem. Ei i gjengen hadde hørt at om en stikker dusjslangen oppi dåsa og skyller godt, så forsvinner mensen for alltid. 2 måneder senere kommer en annen venninne, forferdelig skuffet og noe sint; herregud, det funka jo ikke å skylle oppi der! Har mensen for faen!! Tror vi var 16...

Herregudihimmelen for noen "venninner". Blir helt målløs jeg:-O

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som var tvers igjennom negativ. Hun sugde all energi ut av meg, og ga meg egentlig ingenting.

Snakket dritt om ALLE, inkludert meg når jeg ikke var der selvfølgelig:-P

Har ikke kontakt med henne idag, orker ikke sånne mennesker.

Det merkelige er at hun alltid er superpositiv på alle statusoppdateringer på facebook....

Skrevet
Jeg hadde en gang ei venninne som bare pratet om mannen min. Helt sykt opptatt av han. Ekstremt kjedelig å bare prate om han når man møtes. I tillegg terroriserte hun han på Facebook så han ba meg kutte henne ut. Når hun kom på besøk puttet hun alltid barna sine på fanget hans for å ta bilde av han med barnet sitt. Det værste var at jeg holdt ut i 2-3 år. Skulle kanskje tatt det som kompliment men det ble altfor mye rett og slett.

DET er spesielt det.........Pinlig for henne da, siden hun ikke ser det selv:-P Har også ei sånn ei. Hun er ikke sykelig opptatt av ham, men har ofte kommet med kommentarer jeg synes er litt upassende. Hun stoppet da den eldste datteren vår (som overhørte en slik upassende kommentar) sa "det er MAMMA som er pappas kjæreste!" Da ble hun flau, og det ble slutt på kommentarene;-)

Jeg godtet meg litt over den:-D

Godt gjort av jenta di :-)

Her var det også kommentarer som jeg ristet på hode av. Vet ikke hvor mange ganger hun spurte hvordan jeg hadde klart å få en så flott mann. Ble jo rett og slett fornærma. He he

I tillegg spurte hun flere ganger om ikke han hadde en bror, mann min var jo nesten redd henne så han ønsket henne ikke inn i slekta.

Samt kommenterte bilder på Facebook, kjekken osv...

Der kommenterte faktisk ei felles venninne av oss: ja mye bedre enn det rasket du drar med deg hjem...:-) lo godt da. De er heller ikke venninner lengere.

Skrevet

Jeg hadde en gang en venninne som gikk rundt og sa at hun var gravid med tvillinger, og at mannen min var faren.

Trenger vel ikke si at vi ikke har noe kontakt den dag i dag.

Skrevet
Jeg hadde en gang en venninne som gikk rundt og sa at hun var gravid med tvillinger, og at mannen min var faren. Trenger vel ikke si at vi ikke har noe kontakt den dag i dag.

HÆ!? Går det an??

Skrevet

Jeg hadde en gang en venninne som gikk rundt og sa at hun var gravid med tvillinger, og at mannen min var faren.

Trenger vel ikke si at vi ikke har noe kontakt den dag i dag.

Oi ! Den var drøy...

Skrevet
Jeg hadde en gang en venninne som gikk rundt og sa at hun var gravid med tvillinger, og at mannen min var faren. Trenger vel ikke si at vi ikke har noe kontakt den dag i dag.

Og var det sant, eller halvt sant (ikke gravid men hadde hatt seg med mannen din, eller gravid men en annen var faren) eller var det bare oppspinn?

Skrevet

Og var det sant, eller halvt sant (ikke gravid men hadde hatt seg med mannen din, eller gravid men en annen var faren) eller var det bare oppspinn?

Det var selvfølgelig ikke sant. Hun prøvde seg gjentatte ganger på han over en periode før vi ble sammen, men det skjedde aldri noe mellom dem. Hun prøvde og ødelegge forholdet vårt med og si til mannen min at jeg var tilbakestående og hadde sex med støttekontakten min :-) som også bare er tull om noen skulle lure ;-)

Skrevet

Jeg HADDE en gang ei venninne som så på abort som en type prevensjonsmiddel! Jeg blir enda irritert bare jeg tenker på henne!

Skrevet

jeg hadde en gang en venninne som ga fra seg foreldreretten til barnet sitt... og det var det beste som kunne skje barnet!

Skrevet

Jeg har ei venninne som har ei venninne. Venninna mi hadde en spontanabort, og var selvfølgelig fryktelig lei seg. Da lo venninna hennes av ho, og sa "Yes, da får jeg unge før deg!"

Må bare si at denne "venninna" hennes er direkte motbydelig! Og har sagt og gjort så mye ekkelt..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hadde en "venninne" (hun var vel mer en bekjent, men sammen med en venn av meg) som var "noe" psykotisk når de var sammen, fortalte han at hun var gravid, når de var enige om å beholde, så ringte hun meg, så glad og lykkelig.

Det gikk 3 mnd, så var hun helt fra seg, for moren hennes hadde tvunget henne til abort, men i stedenfor å gå på sykehuset, så måtte de gjøre "gammeldags" inngrep, hos en eldre kone i byen.. Var ikke måte på skurring i historien (hun skulle på den tiden vært nesten 4 mnd på vei)

Dette førte til at det ble slutt mellom dem, på den tiden jeg hadde fått mitt første barn (3 barn om man regner med tvilling tap)

Hun klikket totalt, beskyldte meg for at jeg hadde fått han til å slå opp med henne. For jeg måtte da selv vite at jeg var ute etter han selv! (jeg var jo da forøvrig akurat blitt mor til mitt og samboerens første barn) Hun beskyldte meg for å ha løyet om begge svangerskapene mine, og tapet av tvillingene våre, samboeren min var også oppspinn, alt dette for å få kloa i kompisen min/eksen hennes.

For å si det slik, etter mange trusler fra henne osv osv, så endte det med at jeg fikk ordnet besøks forbud mot henne, og anmeldte henne for sjikane (?) Var ILLE for å si det slik.. Heldig vis ikke hørt mere fra henne, og beholdt heldigvis kompisen gjennom det hele (hun hadde det med å manipulere han)

Skrevet

Jeg hadde ei venninne en gang som tydeligvis så så opp til meg at hun ville være helt lik meg. Jeg fikk høre at når jeg ikke var der fortalte hu en historie om noe som hadde skjedd henne, som jeg hadde fortalt før. Hun stjal også spøkene mine (ikke like vellykka som når jeg kom med dem ;)), og ikke nok med det, men hu prøvde å kopiere ansiktsuttrykkene mine. Hu lata også som til meg at hu var god venn med bestevenninna mi, noe som ikke var så vanskelig å finne ut av at var oppspinn.

Hyggelig at noen ser opp til meg, men ikke kopier meg for faen!

Skrevet

mye rart her :P

*Dytter litt *

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke komme på noen bra historier om noen venner jeg har eller har hatt, men tenker at det kan jo være noen av mine venner som har noen om meg. For jeg innbiller meg at jeg kan være rimelig markelig iblandt og ha en del sære vaner. Men sånt tenker man ikke alltid over sjøl, før man evt blir fortalt det. Men litt morsomt å lese om alt det rare folk gjør da... Noe er jo litt mer uskyldig enn noe annet....

Skrevet

ja... ei venninne av meg hadde som mål å bli sammen med Kristian Valen. :P Hun klarte jo aldri det da, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...