Gjest Husfrua Skrevet 1. august 2012 #51 Skrevet 1. august 2012 Er det via mail folk er utrolig nå om dagen ja.. så den gode gamle sms'en er liksom old news? Teknologien nå til dags altså... Jeg synes det er litt rart at du får 2 forskjellige svar etter hverandre. Og hvis jeg hadde vært denne Kine, og ikke kjente din mann, ville jeg nok bare svart "oj! Nei jeg ser jeg har trykt feil adresse. Satt ikke på min vanlige pc. Beklager! " istedet for å legge ut om at jeg ikke ville ødelegge et ekteskap. Signerer denne. Lukter ugler i mosen!
Hønemor30 Skrevet 1. august 2012 #52 Skrevet 1. august 2012 Pleier man å skrive "klem" til rørleggeren? hehe.. neida, leste at de var bekjente Mulig det stemmer, mulig det ikke gjør det. Men stusser også over dette re: Hehe, ja det må du da vite. Tenk så koselig håndverkerene har det rundt omkring *klem og koooooos* ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #53 Skrevet 1. august 2012 Morsomt å se hønsa kaste seg over dette. Hønsa håååper på at mannen til HI har svin på skogen så de har litt action i hverdagen og noe å more seg over!
fersk prøver Skrevet 1. august 2012 #54 Skrevet 1. august 2012 visst du sender en mail med RE: så kommer alt som har blitt skrevet på begges sendte mailer opp... men visst du sender en ny mail og skriver RE: .... så gjør det ikke det, jeg synes ikke man skal bli hysteriske av 1 mail, hadde det vært flere så hadde jeg nok reagert, og hadde mannen din kjent henne og visst at du kunne gå inn på hans mail hadde han kanskje slettet den??? Ikke vet jeg, men hadde nok bare latt det ligge jeg....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #55 Skrevet 1. august 2012 Mulighet nummer 1: Kine's e-post er hacket. Problemet med denne er at de da som regel sender med en link, og hun vil ha mye mer enn en ukjent mail i utboksen sin. Mulighet nummer 2: Noen har brukt telnet for å sende e-post, og utgitt seg for å være henne, men da skulle ikke hun ha hatt noe e-post i sin utboks. Mulighet nummer 3: En eller begge av de skjuler noe. Mulighet nummer 4: Begge snakker sant.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 1. august 2012 #56 Skrevet 1. august 2012 Jeg skønte lite av hovedinnlegget egentlig... skjønner ikke helt der du forklarer to ulike svar du fikk. Men har noen kommentarer: hvis du har lagret epostadressen i hotmail, så kommer det opp navn (om det er lagret) sammen med epostadresse. Og du kan også få opp adresseforslag som ikke er lagret, hvis du bare har sendt til den adressen før. Tenker at man ikke taster en feil adresse (hele adressa) sånn uten videre. Om man sitter på en annen PC så har ikke det så mye med epostadresser for når du sender epost fra egen konto, så får du ikke plutselig opp helt ukjente adresser som valgalternativer. Har hun hotmail, så vil hun få adresseforslag som nevnt, og velger mest logisk en av disse istedefor å skrive hele på nytt. Derfor er det lite sannsynlig å sende helt feil ved tastetrykkfeil selv om noen nevner det som en mulighet. Men i og med at dette er en bedriftsepost, så er det kanskje mulighet for at Kine har vært i kontakt med Per i en helt annen forbindelse tidligere uten at noen egentlig husker noe særlig av det. Når det gjelder RE-eposter så betyr jo det at man responderer på en epost i utgangspunktet, da får man opp hele "loggen" av eposter som er sendt frem og tilbake. Siden det ikke er med noen logg, så har hun enten gått inn i eposten og fjernet tidligere epostveksling, eller hun har gått inn i en ny epost og skrevet overskriften RE selv, det er jo også mulig, men kanskje mindre vanlig. Når man trykker på reply og får opp RE automatisk så kommer også adressen man skal sende til opp automatisk. Men det er fint mulig å endre på dette, er er en enkel sak, men lite sannsynlig å gjøre noe slikt, hvis ikke man er veldig dårlig på PC og roter fælt når man skal skrive en epost... Det med at du ikke finner mannen hennes, tenker jeg kan ha andre årsaker. Er ikke helt sikker på hvordan skattelistene fungerer. Men en mulighet er jo at de har flyttet mellom ulike kommuner i det siste, f.eks. mellom Sandnes og Stavanger som er ganske nærme. Da vil du i så fall finne navnet i en annen kommune, eller var det slik at det navnet ikke eksisterte i landet i det hele tatt? Det høres jo rart ut at hun ville funnet opp et navn som var så uvanlig hvis hun prøver å dikte opp en historie. Når det gjelder 1881 osv så er ikke alle oppført der. Synes hele greia høres veldig rar ut. Om det så skulle være sant, så høres det ikke ut som det har skjedd noe i mellom dem... men da har han kanskje vært på nettdatingsider. Sjekk ut om du finner profilen hans på nettdatingsider evt om du er veldig usikker, da må du antakeligvis lete ganske godt da, for tviler på at han går ut med fullt navn eller epostadresse. Uansett, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #57 Skrevet 1. august 2012 Beklager at alt er blitt litt rotete fra min side. Mailen kom fra en hotmailadresse: ergo kan hun ikke få opp mailadresser hun ikke har vært i kontakt med før. Hun kan altså heller ikke få opp kontakter fra outlook på sin hotmail så det at hun sitter på en annen sin pc kan ikke være årsaken her. Mannen i huset er forferdelig sur på meg fordi han mener jeg burde legge dette dødt men det klarer jeg ikke. Jeg sendte en mail tilbake til Kine og sa at Gxxx Bxxx i Sandnes ikke finnes men hun svarte ikke på det. I samme mail sa jeg at jeg gjerne ville ringe henne for det er ting som ikke stemmer og jeg får det ikke til å stemme uansett hvor mye de begge forklarer. Hun har frem til nå sendt meg 4 mail og ikke i en mail fortalt meg sitt hele og fulle navn. Jeg har sendt mailene fra min epost slik at hun vet mitt fulle navn. Hun sier i den siste mailen at jeg må finne ut av dette selv mens hun i aller første mail var veldig interessert i å følge opp dette og beklaget for feilsendt mail. Magefølelsen min sier at noe skurrer men så lenge verken Kine eller min samboer vil innrømme at det er noe som har skjedd så kan jeg ikke gjøre noe med det. Jeg står tilbake som den mistenksomme her og den på kanten gale som snoker i eposter ol. HI
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 1. august 2012 #58 Skrevet 1. august 2012 Men fikk du til å gjenopprette mannens sendte elementer da?
2 hjertegull :) Skrevet 1. august 2012 #59 Skrevet 1. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343767622' post='144429907] Det kan jo være at Kine svarte på en mail hun har fått fra noen andre, men sletta adressen, og når hun skulle skrive den inn på nytt, så kom Per opp.. Men det er jo ikke logisk, for du får ikke opp andre enn de du har i adresselista di.. Tror jeg.. Ikke på hotmail hvertfall.. men da hadde det vel uansett ikke kommet opp "RE:" på mailen til Per? Jeg tror nok desverre at han må ha sendt henne en mail først. Det jeg mente var at kanskje skulle Kine svare på en mail fra Pelle, og så sletta hun ved en feiltakelse adressefeltet. Ergo måtte hun skrive den ikke på nytt, uten å endre emnefeltet, der det fremdeles står Re:.. Når hun begynner å skrive Pelle kommer adresseforslag opp, og at hun ved en feiltakelse trykker på Pers adresse, og sender uten å ha sett det.. Men jeg mente også at noe skurrer, for hun må ha Pers adresse lagret i såfall. Det går jo selvfølgelig an at hun har vært i kontakt med hans bedriftspost tidligere for helt andre ting enn flørt, og derfor har den lagret.. Hva vet vel jeg? Bare tenkte på muligheter for å forhindre at HI skulle gruble på seg magesår
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #60 Skrevet 1. august 2012 Hvordan vet du at det ikke er et navn som ikke eksisterer i Norge i dag, lurer jeg på...? Man kan reservere nummeret sitt for søking i telefontegistrene, og hvis det er mindre enn 7 stk som heter det samme eller har et spes etternavn kommer det ikke opp i søk i feks folkeregisteret. Men HI har jo sjekket navnet i skattelistene og da ville han kommet opp hadde han eksistert. Er vel bare kongefamilien som ikke står oppført på skattelistene.. Neida, det går absolutt an å ikke komme på skattelistene. Faren til en venninne av meg jobbet for NATO sitt kontor i Stavanger, og han skattet derfor ikke til Norge. Så han kom ikke opp i listene.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #61 Skrevet 1. august 2012 Beklager at alt er blitt litt rotete fra min side. Mailen kom fra en hotmailadresse: ergo kan hun ikke få opp mailadresser hun ikke har vært i kontakt med før. Hun kan altså heller ikke få opp kontakter fra outlook på sin hotmail så det at hun sitter på en annen sin pc kan ikke være årsaken her. Mannen i huset er forferdelig sur på meg fordi han mener jeg burde legge dette dødt men det klarer jeg ikke. Jeg sendte en mail tilbake til Kine og sa at Gxxx Bxxx i Sandnes ikke finnes men hun svarte ikke på det. I samme mail sa jeg at jeg gjerne ville ringe henne for det er ting som ikke stemmer og jeg får det ikke til å stemme uansett hvor mye de begge forklarer. Hun har frem til nå sendt meg 4 mail og ikke i en mail fortalt meg sitt hele og fulle navn. Jeg har sendt mailene fra min epost slik at hun vet mitt fulle navn. Hun sier i den siste mailen at jeg må finne ut av dette selv mens hun i aller første mail var veldig interessert i å følge opp dette og beklaget for feilsendt mail. Magefølelsen min sier at noe skurrer men så lenge verken Kine eller min samboer vil innrømme at det er noe som har skjedd så kan jeg ikke gjøre noe med det. Jeg står tilbake som den mistenksomme her og den på kanten gale som snoker i eposter ol. HI Jeg må nok innrømme at om jeg hadde vært i Kines sted, hadde jeg nok gjort som henne om jeg var uskyldig. Først hadde jeg forsikret om at det ikke var noe muffens på gang, men om du ikke hadde gitt deg da, hadde jeg nok mistet tålmodigheten ganske raskt. Om jeg ikke hadde hatt noe med denne mannen å gjøre, men kona hans ikke kunne slippe saken og sendte meg mail på mail, hadde jeg nok blitt ganske kort i svaret og gitt beskjed om at dette fikk de ordne opp i selv. Hun har gitt deg en forklaring, mannen har gitt deg en forklaring, og du har ikke bevis for at de ikke snakker sant. Legg saken død, la Kine være i fred og fokuser på forholdet til deg og mannen.
Himmel og hav Skrevet 1. august 2012 #62 Skrevet 1. august 2012 Beklager at alt er blitt litt rotete fra min side. Mailen kom fra en hotmailadresse: ergo kan hun ikke få opp mailadresser hun ikke har vært i kontakt med før. Hun kan altså heller ikke få opp kontakter fra outlook på sin hotmail så det at hun sitter på en annen sin pc kan ikke være årsaken her. Mannen i huset er forferdelig sur på meg fordi han mener jeg burde legge dette dødt men det klarer jeg ikke. Jeg sendte en mail tilbake til Kine og sa at Gxxx Bxxx i Sandnes ikke finnes men hun svarte ikke på det. I samme mail sa jeg at jeg gjerne ville ringe henne for det er ting som ikke stemmer og jeg får det ikke til å stemme uansett hvor mye de begge forklarer. Hun har frem til nå sendt meg 4 mail og ikke i en mail fortalt meg sitt hele og fulle navn. Jeg har sendt mailene fra min epost slik at hun vet mitt fulle navn. Hun sier i den siste mailen at jeg må finne ut av dette selv mens hun i aller første mail var veldig interessert i å følge opp dette og beklaget for feilsendt mail. Magefølelsen min sier at noe skurrer men så lenge verken Kine eller min samboer vil innrømme at det er noe som har skjedd så kan jeg ikke gjøre noe med det. Jeg står tilbake som den mistenksomme her og den på kanten gale som snoker i eposter ol. HI Jeg tror nok jeg også hadde sluttet å svare på mailene dine om jeg hadde feilsendt en mail og så fikk inkvisisjonen etter meg. Jeg hadde tenkt at du var gal sånn som du styrer pga en mail med "re" og "klem" i. Du får ta ting med mannen din, ikke plage en eller annen dame. Om det så skulle vise seg at hun og mannen din har flørtet, så får du fortsatt forholde deg til mannen din og det han sier.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #63 Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde ikke gitt meg. Men det er nok mannen din du må skvise sannheten ut av. Jeg snakker av erfaring....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #64 Skrevet 1. august 2012 Det var litt mistenksomt at han hadde slettet sine sendte elementer og....
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 1. august 2012 #65 Skrevet 1. august 2012 Sjekk om de er venner på facebook iallfall. Er de det, er det noe muffens.
Influences Skrevet 1. august 2012 #66 Skrevet 1. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343817553' post='144430855] [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343767622' post='144429907] Det kan jo være at Kine svarte på en mail hun har fått fra noen andre, men sletta adressen, og når hun skulle skrive den inn på nytt, så kom Per opp.. Men det er jo ikke logisk, for du får ikke opp andre enn de du har i adresselista di.. Tror jeg.. Ikke på hotmail hvertfall.. men da hadde det vel uansett ikke kommet opp "RE:" på mailen til Per? Jeg tror nok desverre at han må ha sendt henne en mail først. Det jeg mente var at kanskje skulle Kine svare på en mail fra Pelle, og så sletta hun ved en feiltakelse adressefeltet. Ergo måtte hun skrive den ikke på nytt, uten å endre emnefeltet, der det fremdeles står Re:.. Når hun begynner å skrive Pelle kommer adresseforslag opp, og at hun ved en feiltakelse trykker på Pers adresse, og sender uten å ha sett det.. Men jeg mente også at noe skurrer, for hun må ha Pers adresse lagret i såfall. Det går jo selvfølgelig an at hun har vært i kontakt med hans bedriftspost tidligere for helt andre ting enn flørt, og derfor har den lagret.. Hva vet vel jeg? Bare tenkte på muligheter for å forhindre at HI skulle gruble på seg magesår Ja jeg tror jeg skjønnte hva du mente. jeg tror fortsatt ikke det vil stå RE: på per sin mail. Kan teste det ut:D
Influences Skrevet 1. august 2012 #67 Skrevet 1. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343817553' post='144430855] [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343767622' post='144429907] Det kan jo være at Kine svarte på en mail hun har fått fra noen andre, men sletta adressen, og når hun skulle skrive den inn på nytt, så kom Per opp.. Men det er jo ikke logisk, for du får ikke opp andre enn de du har i adresselista di.. Tror jeg.. Ikke på hotmail hvertfall.. men da hadde det vel uansett ikke kommet opp "RE:" på mailen til Per? Jeg tror nok desverre at han må ha sendt henne en mail først. Det jeg mente var at kanskje skulle Kine svare på en mail fra Pelle, og så sletta hun ved en feiltakelse adressefeltet. Ergo måtte hun skrive den ikke på nytt, uten å endre emnefeltet, der det fremdeles står Re:.. Når hun begynner å skrive Pelle kommer adresseforslag opp, og at hun ved en feiltakelse trykker på Pers adresse, og sender uten å ha sett det.. Men jeg mente også at noe skurrer, for hun må ha Pers adresse lagret i såfall. Det går jo selvfølgelig an at hun har vært i kontakt med hans bedriftspost tidligere for helt andre ting enn flørt, og derfor har den lagret.. Hva vet vel jeg? Bare tenkte på muligheter for å forhindre at HI skulle gruble på seg magesår Ja jeg tror jeg skjønnte hva du mente. jeg tror fortsatt ikke det vil stå RE: på per sin mail. Kan teste det ut:D forresten når jeg tenker meg om, så kan det kansje skje ja.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #68 Skrevet 1. august 2012 Det jeg mente var at kanskje skulle Kine svare på en mail fra Pelle, og så sletta hun ved en feiltakelse adressefeltet. ....... Når hun begynner å skrive Pelle kommer adresseforslag opp, og at hun ved en feiltakelse trykker på Pers adresse, og sender uten å ha sett det.. Men jeg mente også at noe skurrer, for hun må ha Pers adresse lagret i såfall. Hun trengte ikke å ha Pers adresse lagret, dersom hun selv skrev inn adressen for hånd. Hun kan da teoretisk sett ha trykt feil på tastene. Det er liksom en "one in a million"-sjanse at noen skal klusse i adressefeltet og skrive adressen om igjen, og skrive den feil. Men at det er mulig? Det meste er mulig på data, å trykke liker på innlegg man ikke skulle, og å klage på debattanter man ikke skulle. Dette fordi man kommer borti ting man ikke skulle.
*Yuna* Skrevet 1. august 2012 #69 Skrevet 1. august 2012 Det var litt mistenksomt at han hadde slettet sine sendte elementer og.... Ja hvorfor har han slettet de?
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 1. august 2012 #70 Skrevet 1. august 2012 Det var litt mistenksomt at han hadde slettet sine sendte elementer og.... Ja hvorfor har han slettet de? Send en testmail, og sjekk om den blir lagra og er der fremdeles i morgen. kanskje har han en innstilling som gjør at han ikke lagrer noen sendte mail, eller at de sletter seg automatisk etter et døgn eller noe. Forstår det som at det er bedriftsepot/outlook og det har mer innstillinger enn f.eks. hotmail.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #71 Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde ikke gitt meg før jeg hadde fått svar om jeg var deg Jeg ville ha begynt med en skikkelig detektiv leting. Fått telefonnr i fra han mobil spesifisert, sjekket mailen hans jevnlig, sjekket mobilen hans jevnlig etc. Lykke til. Fortell oss hvordan dette ender da! God klem
Gjest stårma Skrevet 1. august 2012 #72 Skrevet 1. august 2012 Går det ikke å ha sånn autofyll eller noe sånt på pcen? Kanskje den pcen hun lånte hadde det og at den derfor fylte ut en mail adresse som starter på per når hun begynte å skrive inn navnet til rørleggeren hvis mailer deres starter likt? og at eieren av pcen hun lånte har vært i kontakt med mannen din før. Jeg klarte å krysse av for sånn autofyll eller hva det heter på pcen min en gang, kjempeirriterende, pcen fylte ut skjemaer osv for meg og trodde den derfor"visste" hva jeg skulle skrive
Gjest stårma Skrevet 1. august 2012 #73 Skrevet 1. august 2012 Bare en tanke... skjønner at du vil til bunns i dette! Hva med å spørre kine hvilken mail hun egentlig skulle sende til? Skjønnerat hun er lei av den sjalu konen, men hun må rydde opp i problemene hun har skapt! Hvis de er uskyldige så...
Gjest stårma Skrevet 1. august 2012 #74 Skrevet 1. august 2012 Jeg rydder forresten i mailen min innimellom og sletter mail... kan også finne på å svare på en gammel mail jeg har svart på før og sletter jeg det som står tidligere i mailen. og hvis hun har gått rett på en mail hun har sendt og trykket svar så må man slette til mail for ellers sender man til seg selv..
staa Skrevet 3. august 2012 #75 Skrevet 3. august 2012 Jeg fikk helt lik mail i går kveld. Så det er nok spam! Ikke svar på den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå