Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2012 #26 Skrevet 31. juli 2012 Men altså, du fikk to svar fra 'Kine'? To forskjellige svar? Er begge svarene sendt fra samme mailadresse? En mulig forklaring på at mailen kan være feilsendt er jo at 'Kine' kan ha tastet sin venn røreleggerens mailadresse men byttet om på noen bokstaver. Slik at det ble din manns adresse i stedet. Litt knotete forklart, men slik omtrent: [email protected] blir [email protected]. Sto resten av replikkvekslingen i mailen?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #27 Skrevet 31. juli 2012 Det var ikke noe samtale der mer annet enn det hun skrev. Hun skrev hun var gift med en mann fra Sandnes men det navnet finnes ikke i Norge ei Sandnes. Selv om de antageligvis ikke har gjort noe enda så er dette for meg grunn nok til å avslytte et forhold. Om jeg bare hadde fått vite fra denne Kine sannheten. Men nå ser jeg at det er mulig å gjenopprette slettede elementer fra innboks/sendte elementer i outlook. Så da kommer sannheten frem.
3 er nok! Skrevet 31. juli 2012 #28 Skrevet 31. juli 2012 Jeg mente ikke at du ikke burde ha sjekket mannen din sin Mail, altså. Det har jeg ingen formening om. Bare lurte på om du sjekket fordi du forventet å finne noe. Jeg synes det hele høres litt merkelig ut og ville kanskje snoket litt mer. Iom det sto RE: tømming, så er jo historien om rørlegger sannsynlig, og for meg høres det ut som uskyldig flørting og at ingenting har skjedd mer en et par Mail sendt frem og tilbake. Er mannen din rørlegger?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #29 Skrevet 31. juli 2012 Det var ikke noe samtale der mer annet enn det hun skrev. Hun skrev hun var gift med en mann fra Sandnes men det navnet finnes ikke i Norge ei Sandnes. Selv om de antageligvis ikke har gjort noe enda så er dette for meg grunn nok til å avslytte et forhold. Om jeg bare hadde fått vite fra denne Kine sannheten. Men nå ser jeg at det er mulig å gjenopprette slettede elementer fra innboks/sendte elementer i outlook. Så da kommer sannheten frem. Hold oss oppdatert da. Håper ikke du finner noe, og at det de sier er sant, selv om det høres usannsynlig ut.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #30 Skrevet 31. juli 2012 Mange jeg kjenner har hatt problemer med at mailen blir stjålet/ hacket, da sendes det ut masse spam med din adresse som avsender, selv om du ikke har gjort det selv. Spørsmålet blir derfor hva hun mottok fra hans mail..?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #31 Skrevet 31. juli 2012 Mange jeg kjenner har hatt problemer med at mailen blir stjålet/ hacket, da sendes det ut masse spam med din adresse som avsender, selv om du ikke har gjort det selv. Spørsmålet blir derfor hva hun mottok fra hans mail..? Slik spam sendes likevel bare ut til folk man har i kontaktlisten sin.
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #32 Skrevet 31. juli 2012 Jeg tror RE: er ganske vanlig i en del spamepost, er jo bare å taste det inn, liksom. For å helle kaldt vann i årene liksom. Og hvordam vet du at mr xxxxx ikke eksisterer? Ikke alle kommer opp via google eller 1881... Benedit of the doubt..
Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2012 #33 Skrevet 31. juli 2012 Og hvordam vet du at mr xxxxx ikke eksisterer? Ikke alle kommer opp via google eller 1881... Benedit of the doubt.. det lurte jeg også på... Hva søker du på for å slå fast at noen ikke finnes?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #34 Skrevet 31. juli 2012 Jeg tror RE: er ganske vanlig i en del spamepost, er jo bare å taste det inn, liksom. For å helle kaldt vann i årene liksom. Og hvordam vet du at mr xxxxx ikke eksisterer? Ikke alle kommer opp via google eller 1881... Benedit of the doubt.. I spampost spør man ikke hvor gammel noen er og kniser og fniser, og man får heller ikke kontakt med de som sender spam slik HI har gjort.
Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2012 #35 Skrevet 31. juli 2012 Jeg tror RE: er ganske vanlig i en del spamepost, er jo bare å taste det inn, liksom. For å helle kaldt vann i årene liksom. Og hvordam vet du at mr xxxxx ikke eksisterer? Ikke alle kommer opp via google eller 1881... Benedit of the doubt.. I spampost spør man ikke hvor gammel noen er og kniser og fniser, og man får heller ikke kontakt med de som sender spam slik HI har gjort. Greit nok at dette sannsynligvis ikke er spam, og jeg er enig i at hele historien er litt... rar. Men likevel: Hun kan jo faktisk ha skrevet en Mail fra en annen pc enn sin egen, og hun kan jo ha tastet feil eller fått opp mannen til HIs mailadresse. Og hun kan jo ha startet mailen med å skrive Re: , selv om mange her inne sier at de aldri gjør dette. Selv om historien er rar, så er jo ikke noe av dette umulig, egentlig. Og jeg lurer også veldig på hvordan Hi kan slå fast så kategorisk at herr xxx ikke finnes.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #36 Skrevet 31. juli 2012 Beklager kan hende han finnes. Bare ikke på skattelistene. Så det er jo mulig.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #37 Skrevet 31. juli 2012 Hun må på er aldeles mystisk vis ha feilsendt mail til din mann ifølge naive dibbere. Det er utelukket at han har noe på gang. Om en person eksisterer kam man finne ut via skattelister med alder og postnummer. Lar han seg heller ikke google så finnes han rett og slett ikke, Det er mange lettlurte damer her inne.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #38 Skrevet 31. juli 2012 Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!
HeltPerfekt<3 Skrevet 31. juli 2012 #39 Skrevet 31. juli 2012 Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!! Seriøst, hver gang? Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort.. Jeg hadde i hvert fall blitt ganske skeptisk, og mistenkt at noe var litt rart :/ Den linja hvor hun spør om hvor gammel han er, virker for meg ikke som et svar på en spøk, men som et oppriktig spørsmål. Som mange av de andre har nevnt, så er det bare du som kjenner din mann og vet om slike ting kan være typisk for ham. Jeg hadde nok snoket litt til jeg, stygt som det er, bare for å roe meg selv ned
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #40 Skrevet 31. juli 2012 Forsto ikke så mye av dette, hehe. Men jeg hadde reagert på samme måte som deg, mistenksom og veldig ivrig etter sannheten!!!
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 31. juli 2012 #41 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Pleier man å skrive "klem" til rørleggeren? hehe.. neida, leste at de var bekjente Mulig det stemmer, mulig det ikke gjør det. Men stusser også over dette re: Endret 31. juli 2012 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #42 Skrevet 31. juli 2012 Kan du få opp vennelista hennes på facebook? Kanskje du der kan få en bekreftelse på at det finnes en mann med det navnet. Men det er ikke sikkert at noen av dem er på facebook. Hvis du finner gatenavnet og gatenummeret hennes på 1881, kan du deretter søke på kun gatenavnet og gatenummeret. Og slik kan du få fram andre voksne som bor på adressen. (men du vil da også få opp evt leieboer. Hvis det er ei blokk, vil du få opp veldig mange personer). Jeg ville nok holdt mannens mail og mobiltlf under oppsikt ei tid framover, og ivrig benyttet muligheten hvis han går fra mobilen sin. En gang studerte jeg telefonutskriften vår, og oppdaga der at vi hadde ringt til et ukjent nr. Jeg sjekka nummeret, og oppdaga etter hvert at det bodde ei ung dame der. Endatil hadde mannen min ringt henne på bursdagen, fant jeg ut! Jeg skjønte ikke hvordan dette kunne bortforklares. Men jeg visste at mannen min pleide å ringe til en forbønnstelefon hos en eldre mann, og fikk etter hvert bevist at det var dette nummeret. Jaja... På de verste spam-mailene står det RE, men de bruker å være på engelsk. De er forresten ganske sjeldne. På enkelte norske reklamemail kan det stå VS (videresendt).
Gjest Filifjonka Skrevet 31. juli 2012 #43 Skrevet 31. juli 2012 Min venninnes mann finnes ikke. Jeg her googlet ham, men finner ham ikke. Jeg her søkt opp adressen deres, men finner ham ikke der heller. Mulig han står i skattelistene, det har jeg ikke sjekket. MEN jeg har truffet fyren, flere ganger, så jeg vet jo at han eksisterer. Så jo, det går an at folk ikke kommer opp på googlesøk.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #44 Skrevet 31. juli 2012 Hvorfor skulle hun skrive "Tømming" som overskrift om hun prøvde å bli kjent med din mann? Evt hvorfor skulle din mann velge en slik overskrift? Kunne jo betydd at han ønsket å bli tømt...(!), men det er da ikke vanlig å uttrykke seg sånn. Ikke for horer heller, vil jeg tro.
Soon to be mum Skrevet 31. juli 2012 #45 Skrevet 31. juli 2012 Hvordan vet du at det ikke er et navn som ikke eksisterer i Norge i dag, lurer jeg på...? Man kan reservere nummeret sitt for søking i telefontegistrene, og hvis det er mindre enn 7 stk som heter det samme eller har et spes etternavn kommer det ikke opp i søk i feks folkeregisteret.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. august 2012 #46 Skrevet 1. august 2012 Hvordan vet du at det ikke er et navn som ikke eksisterer i Norge i dag, lurer jeg på...? Man kan reservere nummeret sitt for søking i telefontegistrene, og hvis det er mindre enn 7 stk som heter det samme eller har et spes etternavn kommer det ikke opp i søk i feks folkeregisteret. Men HI har jo sjekket navnet i skattelistene og da ville han kommet opp hadde han eksistert. Er vel bare kongefamilien som ikke står oppført på skattelistene..
Kortslutning Skrevet 1. august 2012 #47 Skrevet 1. august 2012 Men kjære dere, er det ingen av dere som har tenkt tanken på at hun kanskje har gitt henne et kallenavn eller forkortet navnet? Eller at han rett og slett har deler av navnet som han bruker, men ikke står registrert med?Jeg jobber innenfor NAV og vet godt at så lenge man ikke har personnr, så er det faktisk ikke alltid man finner en person, selv i skattelistene..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #48 Skrevet 1. august 2012 En ting er ihvertfall sikkert: Elskerinner sier ikke sannheten. Det har jeg erfart,ja! Nei jeg tror Per og Kine lyver....
Influences Skrevet 1. august 2012 #49 Skrevet 1. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1343767622' post='144429907] Det kan jo være at Kine svarte på en mail hun har fått fra noen andre, men sletta adressen, og når hun skulle skrive den inn på nytt, så kom Per opp.. Men det er jo ikke logisk, for du får ikke opp andre enn de du har i adresselista di.. Tror jeg.. Ikke på hotmail hvertfall.. men da hadde det vel uansett ikke kommet opp "RE:" på mailen til Per? Jeg tror nok desverre at han må ha sendt henne en mail først.
Lille♥mitt Skrevet 1. august 2012 #50 Skrevet 1. august 2012 Er det via mail folk er utrolig nå om dagen ja.. så den gode gamle sms'en er liksom old news? Teknologien nå til dags altså... Jeg synes det er litt rart at du får 2 forskjellige svar etter hverandre. Og hvis jeg hadde vært denne Kine, og ikke kjente din mann, ville jeg nok bare svart "oj! Nei jeg ser jeg har trykt feil adresse. Satt ikke på min vanlige pc. Beklager! " istedet for å legge ut om at jeg ikke ville ødelegge et ekteskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå