Gå til innhold

*skravletråd mars 2013


Mmbaby

Anbefalte innlegg

Hei sveis! Slenger meg på her også:) er 24 år , bor rett utenfor oslo og er gravid med tvillinger, termin 7.Mars. Har ett barn fra før. Skal på UL på mandag og grugleder meg skikkelig:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Jeg er 30, bor i Oslo, og venter mitt 2 barn. Har ei jente fra før som snar blir 2 år. Har foreløpig termin 3. mars. Har på følelsen at det blir ei til jente da symptomene er ganske lik forrige svangerskap. Har et bekken som allerede har begynt å krangle litt, men klarer meg foreløpig i full jobb. Ellers griner jeg av alt! Blir rørt av den minste lille ting, spesielt ting på tv som "so you think you can dance", "undercover boss", og hver minste lille klissete klisje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også være med her :) Har ikke sett før nå at det finnes en skravletråd for mars 2013. Jeg er 28 år og vi venter vårt første barn. Termin er foreløpig 28. mars. I dag er jeg 7+6 uker på vei.
Jeg har også termin 28. mars og har begynt på uke 9 idag..... Hvordan kan det regnes så forskjellig tro?
Tja si det... Har jeg ikke noe godt svar på gitt ;) Er min mens termin dette da (21.juni første dag i siste mens). Er 8+1 i dag så har begynt på min 9. uke jeg også..

 

Jeg vet at det er forskjell på termindato når man bruker prøverør (slik som meg) i fht de som blir normalt gravid. Jeg har jo temindato i fht innsettingsdato. Men hvis du sier at du er 8+1 og begynt på uke ni, betyr det jo at jeg idag er 9+3 og i uke 10+? (har aldri helt skjønt den der termin- kontra svangerskapsukeregningen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også være med her :) Har ikke sett før nå at det finnes en skravletråd for mars 2013. Jeg er 28 år og vi venter vårt første barn. Termin er foreløpig 28. mars. I dag er jeg 7+6 uker på vei.
Jeg har også termin 28. mars og har begynt på uke 9 idag..... Hvordan kan det regnes så forskjellig tro?
Tja si det... Har jeg ikke noe godt svar på gitt ;) Er min mens termin dette da (21.juni første dag i siste mens). Er 8+1 i dag så har begynt på min 9. uke jeg også..

 

Jeg vet at det er forskjell på termindato når man bruker prøverør (slik som meg) i fht de som blir normalt gravid. Jeg har jo temindato i fht innsettingsdato. Men hvis du sier at du er 8+1 og begynt på uke ni, betyr det jo at jeg idag er 9+3 og i uke 10+? (har aldri helt skjønt den der termin- kontra svangerskapsukeregningen....)

 

Hei. Jeg tillater meg å svare på dette.

Når du er 9+3 er du i din 10. svangerskapsuke. Dette er nok endel kilde til forvirring. Du er fortsatt 9 uker på vei (altså 9 fullgåtte uker), men altså i din 10. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, nå tør jeg endelig å melde meg inn her :D Har termin 28. mars med mitt første barn. Jeg hadde en spontanabort i mai, så har vært litt skummelt denne gang. Men i dag var jeg på UL og så at hjertet banka og alt så fint ut :) Uke 5-8 ble tilbragt i Thailand. Var kvalm store deler av tiden, så nå assosierer jeg sol og varme med kvalme :/ Ikke så farlig når man bor i Nord-Norge da men ;) Gleder meg til å følge dere videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk tidlig ul sist gang hos legen min bare før jeg hadde en dårlig følelse..den stemte på meg og ble senabort på meg.. kjempe god oppfølging denne gang da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er 37 (Oslo) og venter nummer 3. ca 26. mars. Travelt med to små fra før, selv om de heldigvis leker fint sammen (3,5 år og 6 år). Skolestart på mandag. Det er spennende. Lite tid til å tenke på den lille spiren. Vi har ønsket oss en til lenge, men det er litt ambivalent også. Tøft nok å være midt i tidsklemma med to barn.
Hei, omtrent akkurat samme situasjon som meg! Er 36 år, venter nr 3. Har 2 gutar på 3,5 og snart 6 (skulestart på onsdag). Har termin 23 mars :) Har prøvd i over eit år å bli gravid!

 

Så fint å være flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skravlehumør, men bør finne sengen. Første legetime på fredag og det er så leenge til! Kan det egentlig være sant? Og bekymrer meg litt på grunn av sporadiske blodspor. Og det er strevsomt med jobb og skolebarn og barnehagebarn og å være trøtt. Blir lite tid til meg eller oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere med småbarn og gravide. Jeg er ikke menneske etter jobb. Bare sover og er dårlig. Hadde jeg hatt en 2åring i tillegg tror jeg jeg hadde krepert :P Heldigvis er jenta mi en flott 11 åring og er en super hjelp for stakkars slitne mor :P Denne uka er jeg sykemeldt så har endelig fått tilbragt litt tid med henne. Bokbind og en liten shoppingrunde og sånt. Koselig :) 11+6 i dag da så snaaaart 2. trimester og forhåpentligvis er energien snart tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en dag med mindre kvalme, og litt energi :) 10 uker i morgen så krysser fingre for at ting begynner å bøi bedre.... Tørr ikke håpe for mye da, gårsdagen var begredelig.... 100% sykemeldt en uke til, så en uke med 60%... all ære til dere som klarere å fungere på jobb med kvalme.... Hadde kanskje vært lettere i ett annet yrke enn sykepleier ;)

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 21,og gravid for 1 gang:-)termin ca 25 mars;-)
21 jeg også, gravid for første gang og termin 25 mars :P

 

Er 21 jeg og, og gravid for første gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er 26 og venter mitt første barn! :) Jeg er 10 uker idag og har fått termin 31 mars :)

Jeg kan ikke akkurat klage på formen!Jeg har vært litt morgenkvalm noen dager, har en del halsbrann nå om dagen (men utrolig hvordan love hearts funker ;)) og har og har hatt masse strekninger og lyskestrekk :)

Godt å kjenne at det skjer ting der nede!Skal på ul 14 sept og jeg gleder meg.Bare det å få en bekreftelse på at det er liv der og at alt er bra :)

Teller ned dagene :)

Endret av IceNose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer til alle nye. Vi er jammen en stor gjeng i mars nå.

Selv runda jeg 11 uker i går, og siste uka har formen endelig begynt å komme tilbake. Mye mindre kvalm, og får dermed i meg mer mat. Tror jammen jeg skal klare en rolig treningsøkt til og med. Skal jobbe 40% denne uka. Ul 12.9 gleder oss.

 

Hvordan er det med dere andre? Snart er hele gjengen i 2 trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :o) Ja tenk at det snarter 2 trimester..Har egentlig gått litt fort å :o)

 

Men siden det er en skravletråd ;o)

Når fant du ut at du var gravid?

Er det som de sier at man kan arve mors "fødsel"?

Har dere hatt cravings?

Har dere fått mage?

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :o) Ja tenk at det snarter 2 trimester..Har egentlig gått litt fort å :o) Men siden det er en skravletråd ;o) Når fant du ut at du var gravid? Er det som de sier at man kan arve mors "fødsel"? Har dere hatt cravings? Har dere fått mage? :o)

 

Jeg fant ut at jeg var gravid 2 dager etter 30. årsdagen min og den samme kvelden skulle vi ha stor fest hjemme og feire dette. Kvelden gikk naturligvis med til å lure alkoholfritt øl oppi glasset mitt uten at noen så det og "spille pussa" for galleriet. Haha! Svigerser og venner og alt syntes jeg var kjedelig den kvelden men da jeg fortalte hvorfor etterhvert skjønte de det jo. Må nok ta igjen denne festen neste år :P

 

Mamma har endt med KS pga muskelknuter. Heldigvis har ikke jeg noen så jeg regner med jeg slipper det :) Slapp sist ihvertfall.

 

Jeg mesker meg med ferskener! Ellers hadde jeg veldig lyst på makrell i tomat en stund men det gikk over. Til stor glede for resten av huset, haha!

 

Har kjøpt to gravidbukser allerede for jeg var lei av jeansene som klemte magen i stykker etter klokka 15 på dagen :) Nå skal det sies at siste mnd så har jeg vært omtrent sengeliggende pga trøtt og svimmel. I går var første joggeturen på 2 mnd så magen har nok fått seg en liten bilringpolstring også. Huffhuff :P

 

Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg var gravid 5+4.Jeg hadde sluttet på p-pillen for ca samme tid :P Jeg tok testen fordi jeg var 3 dager sen med mensen også visste jeg at utdrikningslaget kom på lørdagen.Så jeg tok en for sikkerhetskyld og den var veldig positiv :D

 

Min mor har hatt 3 raske fødsler og da snakker vi 5-15 min til vi var ute fra vannet gikk...Det er raskt!

Får bare satse på at man rekker sykehuset om man skulle "arve" dette.. :o

 

Jeg hadde en periode hvor jeg måtte ha farris/bris med smak..Drakk nesten 1,5l hver dag..Men det har egentlig vært det.Har merket at jeg plutselig ble bråmett da jeg spiste og at jeg aldri spiste opp maten min (noe jeg alltid vanlighvis gjør ;) )

Men nå er det ikke sånn lenger :)

 

Jeg lurer på om jeg må det selv etterhvert.Det strammer litt mer over magen nå, men det går sikkert litt til ;) Til jeg forteller det på jobb :)

Uff, sengeliggende også da :/ Uff!Er svimmelheten bedre nå?

Jeg slet mye med det i begynnelsen..

Joggetur ja..Jeg får ikke lov av legen min til å jogge jeg...ikke i 1 trimester i allefall..

Bilring :P Jeg ser at min ikke er bilring :P Begynner å forme seg litt som en kule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått mage jenter? Jeg er førstegangs og straks 14 uker.... føler meg ikke så oppblåst, men fra ettermiddagen og utover på kvelden syns jeg magen ligner mistenkelig på en gravidmage........ syns det er for tidlig. "Alle" sier jo at magen ikke kommer før rundt 18-20 som førstegangsfødende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forskjellig at det er som å sammenligne appelsiner og tomater :) 14 uker da har fosteret tittet over kanten på skambeinet også så en liten gravidmage er helt på sin plass! :) Likt som meg du da og jeg kan ikke ha vanlige jeans kneppet igjen på ettermiddagen, hvis ikke det er stretch i dem da :P

 

Grønn farris eller bris drikker jeg også sikkert en liter av hver dag. Heldigvis ganske sunt og med magnesium så ser ikke på det som noe problem :P

 

Svimmelheten er heldigvis avtagende. Deilig! og jeg jogget ikke joggerunden, jeg "powerwalked" haha. Ekkelt å løpe med magen syns jeg. Stopper liksom av seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt bort alle olabuksene mine bortsett fra to.... de har jeg strikk i knappehullet på. Men de er de eneste som er behagelige. Liker ikke å bare gå i leggings, så må nok gå til innkjøp av et par mammajeans snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i dag :) Var hos legen på svangerskapskontroll med masse blodprøver!! (ikke så glad i blodprøver).. Hun kjente litt på magen og hun kunne kjenne at livmoren hadde blitt større. Og så prøvde hun å finne hjertelyden til mini, tok litt tid før hun fant det. Men det var super hærlig å få høre hjerte igjen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende bentix. Var hos lege i uke 8.5 da var de for tidlig å sjekke. Er 11.4 idag ul onsdag neste uke, skal bli så godt å få litt bekreftelser, håper og krysser fingre for at alt er bra inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner faktisk å få en kul. :) (10+5)Merker at magen har forandret seg på 3-4 dager.Det er rart og veldig spennende :)

 

Tunfisken:powerwalking ja.Jeg har drevet å lurt på om jeg skal ta meg noen slike runder selv ;)

 

Bentix:Så herlig!Så de sjekker etter den så tidlig hos legen altså?Det visste jeg ikke :)

 

Jeg skal til lege for å ta blodprøver++ og tidlig ul neste fredag! :)

Og vi gleder oss masse masse!

Det blir nok en spesiell følelse men det vil nok også gå opp litt mer for a mor ;) Vil se at alt står bra til og at hjertet til lille frø slår :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner faktisk å få en kul. :) (10+5)Merker at magen har forandret seg på 3-4 dager.Det er rart og veldig spennende :) Tunfisken:powerwalking ja.Jeg har drevet å lurt på om jeg skal ta meg noen slike runder selv ;) Bentix:Så herlig!Så de sjekker etter den så tidlig hos legen altså?Det visste jeg ikke :) Jeg skal til lege for å ta blodprøver++ og tidlig ul neste fredag! :) Og vi gleder oss masse masse! Det blir nok en spesiell følelse men det vil nok også gå opp litt mer for a mor ;) Vil se at alt står bra til og at hjertet til lille frø slår :) <3

 

Jeg vet ikke hva som er vanlig jeg, men min brukte værtfall å gjøre det fra første svangerskapskontroll. Men hun sa veldig klart fra før vi startet, at det ikke var sikkert at hun kunne høre det så tidlig. Og at det ikke var noe å bekymre seg over om hun ikke skulle finne hjertelyden nå. Hun brukte en god stund før hun fant den, den lå godt gjemt i mellom mine årer. men plutselig kom det hjerteslag som var dobbelt så raske som mine egne. Hærlig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent, skal på første ul idag... 12.3, så spent å å se om alt er bra:)

 

Ang mage så har jeg så vidt begynt å se antydning denne uken. Har lenge kjent en hard kant rett over trusestrikken, men nå kjenner også sambo denne, og han sa i går: nå syns jeg det ser ut som du har fått litt mage... Vi burde begynne å ta bilde ;)

 

Har vært sykemeldt frem til denne uken, men tilbake i 100% jobb nå, slitsomt, men heldigvis er kvalmen nytte bedre så fungerer greit!!!

 

Skal på babybesøk tl en venninne nå, få tiden tilå gå til vi skal se vårt lille knøtt for første gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...