Gå til innhold

*skravletråd mars 2013


Mmbaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er 21,og gravid for 1 gang:-)termin ca 25 mars;-)

 

21 jeg også, gravid for første gang og termin 25 mars :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo anbefaler de å gå til lege ganske tidlig for å få bestillt fødeplass. Er sikkert litt anderledes i mindre byer, småsteder. Jeg var der i uke 6. Skal til legen på tirsdag for å ta blodprøver i forbindelse med svangerskapet og deretter til jordmor på onsdag. Da er jeg 10+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig time til UL, skal dit på mandag, da er jeg 8 + 3!! Hvis alt er ok (jeg tror det ikke før jeg får se det), bestiller jeg første time hos fastlegen. Vi trenger ikke bestille fødested i Bergen, her er kun et alternativt fødested ;)

 

Jeg har omtrent ingen symptomer denne gang, bare pittelitt småkvalm av og på og trøtt om ettermiddagen. Ja, så er magen kjempeoppblåst, men det vet jeg at ivf-medisinene kan være årsaken til. Derfor tørr jeg ikke håpe helt 100% før jeg har vært på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har legetime mandag til uka. Er da 8.1. Ringe for en uke siden og spurte hva som var vanlig, da sa hun på legekontoret at jeg kunne få time uke 8. Ul i 12.3 ikke bestilt jordmor enda.

 

Kvalmen kommer i bølger her. Spes når jeg er sliten og trøtt. Litt bedre idag... Spiser mindre enn vanlig, og har gått ned 3 kilo, men det snur nok fort tenker jeg, bare kvalmen gir seg....formen var så bra frem til 6.2 trente og alt, men så.... Hehehe. Jaja er jo for noe bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bestilte/skal dere bestille første legetime? Eller går dere til jordmor først?

 

Jeg bestilte timen tidlig fordi jeg ringte å lurte på om jeg burde ta rh neg antistoffprøve tidlig. Det trengte jeg ikke men jeg burde bestille time til uke 12 ca da fordi det er nå rett etter ferien. Fastlegen min er så populær at han har ventetid i flere uker :) så jg har time 21. August og da er jeg vel 12+4 tror jeg! Har ikke orka å ringe jm enda, de er litt overivrige her jeg bor så jeg var sikkert hos jm minst 7-8 ganger i løpet av svangerskapet i tillegg til de 4-5 gangene jeg var hos legen. Det kan bli vel mye når man føler seg i fin form og egentlig ikke har noe å følge opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. jeg har fulgt med litt de siste par ukene men har ikke orket å engasjere meg mer enn det. Har vært konstant kvalm i to uker, men det ga selv heldigvis på onsdag. krysser fingrene for at det blir sånn.

 

Jeg er forresten 26 år og har en jente som fyller to år på førstkommende onsdag. Per idag er jeg 8+2 uker på vei. Jeg har satt terminen på lista her til siste dagen i mars, men vet at jeg vil bli flytta til april når jeg kommer til ul. Gleder meg fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL idag og jeg fikk se verdens vakreste lille hjerte slå som besatt! :D NÅ føler jeg dette er virkelig og kan slappe mer av. En deilig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så gøy Dakota. Gleder meg til det er vår tur. Fire uker til... Første legetimen idag med blodprøver. Tilbake om to for ordentlig samtale og helsekort. Legen min pleier vist å dele det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

26 år fra østfold og har foreløping termin 25 mars med min første.... og som vi gleder oss :D. Er 8+2 i dag, og har fått time hos jordmor om 2 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente som bor i Oslo også, har en sønn som blir 2 i oktober og venter nestemann helt i begynnelsen av mars. Høres ut som vi har noe til felles. Hadde vært gøy med en facebook side etterhvert også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er en jente på straks 33 år som bor i Oslo. Har en gutt på 20 mnd fra før av. Nå venter vi nok et lite gull rundt 8. mars. Gleder oss som bare det!!! Har så inderlig lyst på en jente, men føler det er nok en gutt på vei.. Blir glad uansett hva det er! Lengter etter å komme lenger enn 12 uker da ting stabiliserer seg litt mer. Blødde jo i 9 dager i uke 6 og tenkte at alt gikk til he*****. Nå er jeg kjempeglad for at hcg-en har steget og det viser seg at det vokser! Tenker på å få bestillt UL om ikke lenge. Vil bare sjekke at det faktisk er noe der... Ellers føler jeg at jeg er 5 mnd. på vei. Har vært oppblåst siden dag 1.. Ellers er jeg i super form, akkurat som sist. Såvidt litt småkvalm og litt trøtt. Gleder meg til å henge med dere jenter! Vi kunne jo opprettet en facebookside etterhvert?!!!

 

Jeg er en jente som bor i Oslo også, har en sønn som blir 2 i oktober og venter nestemann helt i begynnelsen av mars. Høres ut som vi har noe til felles. Hadde vært gøy med en facebook side etterhvert også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt legetime hos fastlegen min til neste uke, er da 9+5. Så ringte jeg jordmor og fikk første time hos henne i uke 24!! Er ikke det veldig sent? Mellom uke 9 og 24 skal jeg ikke på noen kontroll da liksom? Syntes det hørtes rart ut, men hun sa at her i kommunen var alltid første JM-time i uke 24, hvis det ikke var noe spesielt.

 

Jeg synes også det er litt merkelig at jeg, som har hatt 3 SA siden juni ifjor, ikke får noen spesiell oppfølging? Ikke anbefalt sykem eller noe. Men det er vel normalt det og, så lenge alt er normalt hos meg og jeg føler meg bra og sånn. Håper bare det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om flere som får jordmor time seint. Vet ikke hva som er vanlig her, jeg tenkte å bestille etter tidlig ul...

 

Måtte kaste inn håndkle å få sykemld idag. Blæææ ville så gjerne slippe, men når hele ettermiddagen tilbringes i koma på sofan avbrutt av å brekke seg foran do må jeg bare ha en pause. Håper kvalmen roer seg litt med litt roligere dager. Ikke så lett å jobbe som sykepleier på en travel avd når man er kvalm og sliten. Foreløbig sykemeldt ut neste uke, har ny legetime da, så får vi se om formen har kommet seg litt.... Sjefen tok det veldig fint da, syntes bare det var hyggelig :) hadde ikke lyst til å dele det med jobb enda, men syntes det var greit å spille med åpne kort ovenfor sjefen, så får de andre spekulere som de vil.

 

Hvordan går det med dere andre? Dere med termin tidlig i mnd nærmer dere jo veldig 2 trimester :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også være med her :) Har ikke sett før nå at det finnes en skravletråd for mars 2013. Jeg er 28 år og vi venter vårt første barn. Termin er foreløpig 28. mars. I dag er jeg 7+6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom uke 12 hos legen og 24 hos jordmor, skal du til ordinær UL, det teller også som en kontroll :) Om du ønsker ekstra oppfølging, pleier det å gå fint å få ekstra timer. Men det det kan nok hende du må be om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Nå nærmer de magiske 12 ukene seg for min del. Det blir SÅ deilig!! Hadde tidlig UL i uke 8, men kjenner at jeg har veldig lyst til å bli enda litt tryggere på at alt er bra i magen min. Kan jeg spørre om henvisning hos legen til det tro? Eller må jeg ta det privat? Uansett. Kvalmen er borte, overskuddet er tilbake. Alt er helt utrolig bra akkurat nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at man får henvisning til ultralyd sånn uten videre, men vet at noen leger er "snille".

Jeg prøvde selv å få til ultralyd siden jeg blødde, men den gang ei..

Jeg skal selv ordne det privat og ut med 1000 spenn. Ganske dyrt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også være med her :) Har ikke sett før nå at det finnes en skravletråd for mars 2013. Jeg er 28 år og vi venter vårt første barn. Termin er foreløpig 28. mars. I dag er jeg 7+6 uker på vei.

 

Jeg har også termin 28. mars og har begynt på uke 9 idag..... Hvordan kan det regnes så forskjellig tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også være med her :) Har ikke sett før nå at det finnes en skravletråd for mars 2013. Jeg er 28 år og vi venter vårt første barn. Termin er foreløpig 28. mars. I dag er jeg 7+6 uker på vei.
Jeg har også termin 28. mars og har begynt på uke 9 idag..... Hvordan kan det regnes så forskjellig tro?

 

Tja si det... Har jeg ikke noe godt svar på gitt ;) Er min mens termin dette da (21.juni første dag i siste mens). Er 8+1 i dag så har begynt på min 9. uke jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 37 (Oslo) og venter nummer 3. ca 26. mars. Travelt med to små fra før, selv om de heldigvis leker fint sammen (3,5 år og 6 år). Skolestart på mandag. Det er spennende. Lite tid til å tenke på den lille spiren. Vi har ønsket oss en til lenge, men det er litt ambivalent også. Tøft nok å være midt i tidsklemma med to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 37 (Oslo) og venter nummer 3. ca 26. mars. Travelt med to små fra før, selv om de heldigvis leker fint sammen (3,5 år og 6 år). Skolestart på mandag. Det er spennende. Lite tid til å tenke på den lille spiren. Vi har ønsket oss en til lenge, men det er litt ambivalent også. Tøft nok å være midt i tidsklemma med to barn.

 

Hei, omtrent akkurat samme situasjon som meg! Er 36 år, venter nr 3. Har 2 gutar på 3,5 og snart 6 (skulestart på onsdag). Har termin 23 mars :) Har prøvd i over eit år å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at man får henvisning til ultralyd sånn uten videre, men vet at noen leger er "snille".

Jeg prøvde selv å få til ultralyd siden jeg blødde, men den gang ei..

Jeg skal selv ordne det privat og ut med 1000 spenn. Ganske dyrt spør du meg.

 

Ja så ekstremt mye trenger jeg det ikke at jeg betaler 1000 spenn for det.... Jeg har ny legetime til tirsdag, så jeg får høre om jeg har en snill lege... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...