Gå til innhold

Hvor kunne dere aldri ha bodd?

Anbefalte innlegg

Gjest sandyBay1
Skrevet

Langt oppi "dalåm"......!

Trives best ved kysten jeg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he for endel år siden sa jeg at jeg ikke kunne tenke meg å bo i Oslo. Nå bor jeg her og stortrives! Kunne ikke tenke meg å flytte.

Tror jeg hadde hatt problemer med å bo på Rjukan siden sola forsvinner bak fjella i 5 mnd. Men naturen som omkranser Rjukan er jo fantastisk vakker!

Ellers har jeg bodd i bygd og by- positive og negative ting med alle steder.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Drammen, verste søppelhullet/slummen på østlandet

Bergen, utrivelig by med grusom dialekt, mest kjent for Lommemannen

Drammen har jo blitt så flott de siste årene. Kan være enig av beskrivelsen din av Drammen på 90-tallet, men absolutt ikke nå.

Jeg kunne forresten aldri tenkt meg å bå på Røros. Vakkert sted, men fryktelig kaldt på vinteren.

Skrevet

Midt norge, jeg er så glad i havet og hadde bitt ulykkelig av å kjøre i flere timer for å komme dit.

Jeg trives de fleste steder er som en kameleon, men favoritten er Oslo, den er passe stor, utrolig barnevennlig! Levende, fargerik og veldig sjarmerende =)

Hva mener du med Midt-Norge?

Såvidt meg bekjent ligger store deler av Midt-Norge nettopp ved kysten...

Skrevet

Innlandet, må kjenne sjøluft..

Skrevet

Man trenger ikke å IKKE ha bodd i Oslo for å ikke trives der, for et tåpelig påstand! Noen trives i byer, noen trives på landet, noen trives i nord og noen trives i sør. Jeg studerte 5 år i Oslo, og trives best på bygda i Nord-Norge. Ikke fordi jeg er uvitende og kun har vært i Oslo som turist, men fordi jeg ikke fikser å bo i en maurtue.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Kunne aldri bodd der det blåser hele tiden! Nå er det sikkert ved kysten jeg mener. Hater vind!! Virkelig det værste jeg vet!

Leker gjerne ute i regnvær, men om det blåser holder jeg meg inne.

Nå bor jeg på innlandet i ei lita (vindstille) bygd. Og kunne ikke hatt det bedre :-)

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Altså... Leker... Som å leke med barna selvsagt :P

Leker ikke så mye ute på egen hånd:p

Skrevet

Jeg kunne ikke bodd i Nord-Norge pga. været (fint om sommeren, men jeg hadde ikke orket vintrene der). Jeg ville heller ikke bodd på et småsted, siden jeg liker å ha litt folk og forskjellige miljøer og aktiviteter rundt meg.

Jeg vil egentlig bare bo her i Oslo, jeg... :)

Gjest sug lut
Skrevet
Man trenger ikke å IKKE ha bodd i Oslo for å ikke trives der, for et tåpelig påstand! Noen trives i byer, noen trives på landet, noen trives i nord og noen trives i sør. Jeg studerte 5 år i Oslo, og trives best på bygda i Nord-Norge. Ikke fordi jeg er uvitende og kun har vært i Oslo som turist, men fordi jeg ikke fikser å bo i en maurtue.
Jeg fastholder at om du ikke har sett annet enn maurtua har du vært turist.
Skrevet

No har jeg bare bodd i Nord-Norge og vet ikke så veldig mye om hvordan det er andre steder i landet. Har vært på besøk hos folk i Stavanger og Oslo og likte begge deler. Jeg er forøvrig vokst opp i Helsinki, Finland. Jeg tror egentli jeg kunne trivdes nesten hvor som helst. Elsker naturen og folket her jeg bor no og elsker arkitekturen og alle de forskjellige kulturtilbudene større byer har. Men tenker at jeg kansje hadde blitt litt klaustrofobisk hvis det bare var fjell rundt over alt. Her bor vi faktisk i en dal men samtidig på kysten så man kan se langt utover også :)

Skrevet

Du kan fastholde på hva du vil, men jeg har bodd i Oslo da jeg studerte der. Har gått på konsert, forestillinger, turer i parken, reist rundt til forskjellige steder i Oslo, men trives likevel ikke. Man Må ikke trives i Oslo for å være godt menneske vettu :D

Skrevet

Nord Norge.... alt for langt vekke fra familie.

Skrevet

Jeg har bodd mange år i Oslo, og bor nå i Drammen. For meg blir det feil å si jeg ikke ville bodd i Oslo eller ikke bodd i Drammen. Men det er mange bydeler i Oslo hvor jeg aldri ville bodd med barn. Bodde på Grønland da jeg var alene, og var et perfekt sted å bo da, men ville ikke i min villeste fantasi latt barna mine vokse opp der. Litt mere utkantstrøk i Oslo Vest, hadde derimot vært helt greit.

Samme er det med Drammen. Er bydeler her jeg absolutt ikke ville bodd med barn, men så har vi og bydeler hvor det er helt fantastisk å vokse opp. Et sånt sted har vi funnet på Konnerud i Drammen

Tror det er sånn i de fleste byer. Man har steder som er bra, og steder som er mindre bra. Så har man ulike meninger. Det som er viktig for meg, er ikke nødvendigvis like viktig for andre.

Jeg kommer fra ei lita bygd, og husker at det var veldig få fritidstilbud da jeg var barn. Slik er det nok fortsatt mange små steder. Men folk bosetter seg jo der og, ut fra at de ønsker det sånn...

For min del, født og oppvokst på sørlandet, og nå bodd 15 år på østlandet, er det vest og nord som hadde vært uaktuelt. Ene og alene på grunn av været....

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg elsker Oslo og blir nok her. Hadde jeg hatt masse penger ville jeg tillatt meg selv å drømme om et sted ved sjøen, gjerne en villa ved Oslofjorden eller på Nesøya.

Når jeg vet hvor jeg vil bo er det ikke så interessant å grunne over hvor jeg ikke vil bo.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Innlandet skjønte du vel....

Skrevet

Et sted der jeg er nødt til å bruke bil uansett hvor jeg skal.

OG midt i oslogryta. Forøvrig er det meste greit bare det er litt åpent så man ikke lever i "skyggenes" dal (snakker ikke om mørketid, men om steder der det er så "trangt" mellom fjell eller hus at sola ikke kommer til.

Skrevet

Nord Norge pga klimaet og avstander.

Ville heller ikke bodd i så bygder hvor man kjøre langt for å komme på jobb.

Liker meg best nærme sentrum.

Bra vi er forskjellige :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå kan man jo ha forskjellig definisjon på hva som oppleves som en maurtue?

Skrevet
Innlandet skjønte du vel....

Kan ikke si jeg skjønte det nei.. :P

Midt-Norge er for meg Trøndelag (til dels Nordmøre) og store deler av disse tre fylkene ligger ved kysten.

Skrevet
hvor mener dere bibelbeltet er? bor på sørlandet som mange sier er bibelbeltet...men syns ikke det er noe spesielt religiøst her..har opplevd bergensområdet som mye mer religiøst enn sørlandet...

Hehe,er bergensområdet religiøst? :)

Er født og oppvokst her,men akkurat det har jeg aldri fått med meg ;p

Selv kunne jeg ikke tenkt meg å bo i Oslo,eller i nord (pga for mye snø,mørke og kaldt) :)

Skrevet

Oslo. Har bodd der, og aaaaldri igjen!! ;)

Skrevet

Steder uten fjell og kyst i umiddelbar nærhet!

Skrevet

Jeg kommer fra nord, men bor i Oslo. Trives greit i Oslo og liker byen, men håper på sikt og kunne flytte nordover igjen. Ja det er mørkt om vinteren med det er derimot lyst hele døgnet om sommeren. I tillegg til fantastisk natur, midnattsol og trivelige mennesker. Flyplasser finnes det også i rimelig nærhet, så man blir ikke helt isolert av å bo "nordaførr" heller. Så kan jeg heller dra på tur til Oslo med barna senere og vise dem alle de rare og fine plassene mamma har vært på i gaaaaammledager da hun var ung :) Dessuten må jeg se havet. Mannen kommer fra innlandet og jeg får fullstendig klaus. Heldigvis er han glad i havet og nordnorge han også, så ungene blir nok nordlendinger etterhvert :D :D

Hvor kunne jeg egentlig ikke bodd i Norge? Hmmm... Langt unna venner og familie, innlandet, eller i bygård midt i storbyen.

Skrevet

Kunne aldri ha bodd i Finnmark. Egentlig ikke nordpå overhodet.

Derimot kunne jeg godt tenkt meg å bo i Drammen. Ikke så stort som Oslo, men med alle fasiliteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...