Gå til innhold

Hvor kunne dere aldri ha bodd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Norge kunne dere aldri tenke dere å bodd? Personlig hadde jeg ikke likt meg i Oslo, byen er for stor og for lite barnevennlig. Dessuten er byen uten sjarm, og grå og kjedelig etter min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne heller ikke tenkt meg å bo i Oslo. På mange måter kunne jeg godt ha bodd i nord Norge, men hadde slitt med det solgreiene altså... Bor i innlandet på sørlandet nå.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Midt norge, jeg er så glad i havet og hadde bitt ulykkelig av å kjøre i flere timer for å komme dit.

Jeg trives de fleste steder er som en kameleon, men favoritten er Oslo, den er passe stor, utrolig barnevennlig! Levende, fargerik og veldig sjarmerende =)

Skrevet

Kunne aldri i livet klart å bo ved kysten, innlandsrotte som jeg er, dessuten kunne jeg aldri bodd i Oslo eller i min barndomsbygd.

Skrevet

Åsane, nord for Bergen.

Skrevet

Innlandet. Trives best ved kysten.

Skrevet

I enhver by og enhver plass der det er muligheter for at det er kaldere enn det er her :)

Skrevet

Nord i Norge, Nordvestlandet, Bibelbeltet, Øst i Oslo.

Skrevet

hvor mener dere bibelbeltet er?

bor på sørlandet som mange sier er bibelbeltet...men syns ikke det er noe spesielt religiøst her..har opplevd bergensområdet som mye mer religiøst enn sørlandet...

Skrevet

i en by... liker meg best på små plasser :)

Skrevet

Du vet at Oslo ikke kun består av sentrum ikke sant? Jeg bor 15 min unna sentrum, her er det barnevennlig, nesten bilfritt og masse grøntområder :)

Skrevet

Kunne faktisk ikke tenkt meg å bo noen andre steder enn i Oslo.

Skrevet

I Oslo, for stort, lite sjarm, ikke så veldig barnevennlig og vanskelig å balansere jobb, barnehage ol. Kunne godt bodd litt utfor Oslo, men ikke i selve oslo.

Kunne forsåvidt heller aldri bodd i Finnmark. Blir for langt nord, og er lite praktisk med tanke på å komme seg imellom.

Skrevet

Mange her som uttaler seg om hvordan det er å bo i Oslo uten erfaring av å ha bodd her selv?:)

Vi stortrives :D <3

Ellers kunne jeg aldri ha bodd i en liten bygd. Prøvd det - og det lille, trangsynte miljøet unner jeg ikke datteren min. Hun skal få vokse opp med friheten til å velge fritt mellom fritidsaktiviteter, venner og miljø. Hun skal få tro at hun er noe uten å bli snakket nord og ned :)

Gjest sug lut
Skrevet

Det er noe forunderlig angstbitersk og nesten rørende bondsk over å si at man ikke kunne bodd i Oslo - da har man bevislig ikke vært andre steder enn Egon på Karl Johan, i de fleste tilfellene.

Skrevet

På små steder der bygdeuhyret lever!

Skrevet

Drammen, verste søppelhullet/slummen på østlandet

Bergen, utrivelig by med grusom dialekt, mest kjent for Lommemannen

Skrevet

I Oslo, for stort, lite sjarm, ikke så veldig barnevennlig og vanskelig å balansere jobb, barnehage ol. Kunne godt bodd litt utfor Oslo, men ikke i selve oslo.

Du har tydeligvis aldri vært i Oslo. Til din orientering er det ingen (nesten) som bor i Oslo sentrum. Man bor i forstedene, dvs. i Oslo vest og Bærum hvis man har råd, evt. i Oslo nord hvis man ikke er like rik, eller på den østlige utkanten som i grunnen er ganske landlig.

Der jeg bor ved Oslo vest-Bærum-grensen er det landlig og idyllisk, barnevennlig, lett å balansere jobb og barnehave osv.

Skrevet (endret)
Mange her som uttaler seg om hvordan det er å bo i Oslo uten erfaring av å ha bodd her selv?:)

Når man skal svare på hvor man ikke ville bodd så må man vel nødvendigvis utgå fra det man tror er sine ønsker? De færreste har jo prøvd å bo så altfor mye rundt omkring. Apropo flere innlegg om Oslo her, så virker det utrolig lett å støte Oslofolk ved å si at man ikke ville bodd der. Oslo er virkelig ikke vakkert eller fint sammenlignet med feks Stockholm.

Jeg ville ikke bodd i en småbygd der sentrum består av matbutikken og noen små andre butikker.

Endret av Mandalas
Skrevet
Du har tydeligvis aldri vært i Oslo. Til din orientering er det ingen (nesten) som bor i Oslo sentrum. Man bor i forstedene, dvs. i Oslo vest og Bærum hvis man har råd, evt. i Oslo nord hvis man ikke er like rik, eller på den østlige utkanten som i grunnen er ganske landlig. Der jeg bor ved Oslo vest-Bærum-grensen er det landlig og idyllisk, barnevennlig, lett å balansere jobb og barnehave osv.

Det tar ca. 5 minutter å til nærmeste jorde herfra forresten. Det er masse natur på alle kanter, med Lysakerelven, marka/Sørkedalen, diverse golfbaner, og mer. Hvis jeg ikke drar inn til sentrum av byen på noen uker får jeg litt "bysjokk" av å være i byen, enda jeg altså bor i Oslo.

Skrevet

Dalene rundt Lillehammer. Grøss og gru for noen tragiske åser.

Skrevet

Småsteder der en er avhengig av bil og kjøpesenter.

Stortrives i oslo, med mange ulike folk og masse tilbud. Synes det både er sjarmerende og barnevennlig her.

Synes enkelte småbyer virker koselige, men tror jeg kunne gått på veggen. Og har en liten drøm om hus på landet, men VET jeg hadde gått på veggen.

Andre store byer (Trondheim, Bergen osv) hadde sikkert vært fint om jeg hadde hatt en grunn til å bosette meg der.

Gjest sug lut
Skrevet
Apropo flere innlegg om Oslo her, så virker det utrolig lett å støte Oslofolk ved å si at man ikke ville bodd der.
Jeg tror du tillegger oss for mye nærtagenhet. Det er snarere overbærende hoderysting.
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Der det er fjell! Orker ikke tanken på å våkne hver eneste dag og kun se fjell....jeg må ha muligheten til å se langt langt bort...

Skrevet

Det er vel egentlig ingen plass jeg ikke kunne tenke meg å bo, men jeg må bo i nærheten av et for for senter og i nærheten av familie.

Jeg er Oslo jente bor litt uten for nå stor trives.

Har bodd i finnmark noen år og hadde det flott der og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...