Gå til innhold

Ny gnier-tråd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor er egentlig ikke av den spesielt gniene typen, men hun kaster ALDRI mat.. Så hvis hun lager seg spaghetti eller koker seg ris til middagen fryser hun det som blir igjen og bruker det ved en senere andledning.. Ris og spaghetti, noe av det billigste man kan kjøpe :P

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gud bedre! Stakkars deg. Da tror jeg faktisk jeg hadde blitt forbannet og sagt at hun ikke var ønsket i mitt private hjem, og at hun hadde å pelle seg ut. Eller, jeg hadde vel ikke sagt det, men jeg hadde hatt veldig lyst!

Hadde mest lyst på å åpne en dør, ta henne etter bukselining og nakken og kaste henne ut, men gikk inn på kjøkkenet med ungene, så fikk hun sitte der alene. Når samboeren kom hjem ble han rasende på henne, kastet 5 kroningen ut på gårdsplassen og sa hun fikk hente den der om det var Så viktig :-O Han tørr å være mer direkte enn meg, jeg gjør ikke slikt før de har tøyd grensen min laaaangt.

Skrevet

En venninne av meg, som jeg med vilje ser mindre og mindre til, er slitsomt sparsommelig, særlig med mat. I en barnebursdag vi var en gang serverte hun én pizza grandiosa til 7 4- åringer. Hun delte pizzaen i 8 og gjemte det ene stykket på kjøkkenet "så det ikke skulle bli urettferdig". Hadde det ikke vært mer "rettferdig" at hun serverte så mye pizza at ungene kunne spise seg mette?

Skrevet

Får helt vondt av #73!! GåR DET AN!?

Har ei venninne som jeg er i tvil om er veldig gjerrig eller veldig uhygienisk. Stadig når jeg er på besøk så er såpeflasken tom. Spør jeg om de har en ny en får jeg til svar at det er jo bare å riste ut vann i flasken, men det er tydelig at det har blitt gjort før, for å si det slik... Lurer på om det er den samme flasken hele tiden, virker slik... Usj :(

Skrevet

Fikk en hundrelapp av min oldemor til å kjøpe ost på tilbud for ett par uker siden. Jeg dro på butikken å kjøpte den, og da jeg skulle gi tilbake pengene hadde jeg rotet bort 1 krone.. For henne var det veldig viktig at jeg tok den med neste gang jeg stakk innom. Da vi var der i helgen var det det første hun spurte om da vi kom inn døra. Jeg hadde bare en 10 kroning på meg, så ga den til henne for å ha det unna vei. Da betalte jeg visst litt i samme slengen for kakestykket 3-åringen mistet på gulvet :P og dette er en fullt oppegående dame! Haha

Så heldig du er som har en oldemor i live:) og barnet ditt som har en tippoldemor!

Skrevet

Koser meg stort med alle historiene her :-) hadde ei venninne som ikke trakk ned i do mellom hver gang hun tisset for å spare på vannet. Er nok mye penger å spare der gitt :-)

Hehe. Er hele 10 l å spare så det blir da litt ;)

Skrevet

Faren min kjøper ofte en pakke med pølser som han fordeler utover en hel uke. Gjerne kombinert med at han ofte glemmer å legge pølsene inn i kjøleskapet igjen.

Dette gjelder igrunn all mat, ingenting kan kastes.

I fjor tjente han en million......

Skrevet

Svigerinnen min har nærmere 1.5mill i årslønn. Mannen det samme. De reiser mye i forbindelse med jobben begge to og har da masse bonuspoeng som de flittig benytter seg av. De har ingen barn og heller ikke noe lån.

Det var tid for dåp, nr 2 i familien. Vi hadde det 1.dåpsbarnet, som da var ca et halvt år. Vi hadde omtrent like lang reisevei, men siden vi hadde baby, fikk vi overnatte hos familien (til dåpsbarnet). Flere var det ikke plass til. De andre måtte bo på hotell.

Denne svigerinnen takket derfor nei til å komme i dåpen. Etter å ha tenkt seg litt om, ombestemte hun seg. Helt til hun fant ut at hun ikke fikk bruke bonuspoengene sine på flyturen - da ble det likevel nei. Det var ikke snakk om en flytur rundt jorden, men type Oslo - Stavanger. Synes det er ganske smålig.

Skrevet

Svigerinna mi tjener rundt 500 000 i året. Hun har også rike foreldre som har gitt henne aksjer hvor avkastningen er 2-300 000 i året. Mannen hennes tjener også bra.

Hver gang jeg har invitert svigerinna og mannen til middag/kveldskos, så har de ALLTID åpnet vinflasken hjemme og tatt et glass av den. Og HVER gang har de for lite vin og må få av oss. Jeg kan ikke skjønne at de enten lar være å ta det ene glasset med vin hjemme, eller at de faktisk ikke bare tar med seg to flasker..... Det er igrunnen ganske irriterende, for dette skjer HVER gang

Skrevet

Eksen min mente vi brukte mye strøm en gang vi fikk strømregninga, spesielt mente han at varmen og lysene på badet skulle skrus av. Greit nok det. Dette var midt i den mørke vintertida. Han gikk på dass, og etter en stund roper han:

"Kan du skru på lyset i to sekunder? Jeg finner ikke dasspapiret.."

Så mye for den gjerrigheta da! ;P

Hahahaha!!! Jeg tror jeg ler meg i hjel!!

Skrevet

Ha-ha-ha!!! Jeg vil høre flere historier!!! Har dessverre ikke noe å bidra med her, men dytter ;)

Skrevet

Jeg og mannen ble inivtert i en rund dag til en kompis av mannen, det skulle være vennefest og han skulle servere tapas. På veien bort, ringte han og spurte om vi ikke kunne kjøpe sånne små poteter og noen poser saus. Når vi kom bort, var ingenting klargjort, og de eneste vennene var søsteren og mannen. De hadde måttet ta med seg kjøtt og grønnsaker på veien. Og siden ingenting var klargjort, måtte vi lage maten selv og servere han... Nå skal det sies at han er ganske snål......

Skrevet

Svigerinna mi tjener rundt 500 000 i året. Hun har også rike foreldre som har gitt henne aksjer hvor avkastningen er 2-300 000 i året. Mannen hennes tjener også bra.

Hver gang jeg har invitert svigerinna og mannen til middag/kveldskos, så har de ALLTID åpnet vinflasken hjemme og tatt et glass av den. Og HVER gang har de for lite vin og må få av oss. Jeg kan ikke skjønne at de enten lar være å ta det ene glasset med vin hjemme, eller at de faktisk ikke bare tar med seg to flasker..... Det er igrunnen ganske irriterende, for dette skjer HVER gang

Hmm, har aldri opplevd at noen forventer at vi har med egen vin jeg da.. Med mindre det står spesifisert i innbydelsen (f.eks når man samles noen kolleger eller veldig mange).

Ber vi vennepar på middag eller ost/vin osv, står vi for vinen :)

Skrevet

Søsteren min skulle ta urinprøve hos legen og presterte å levere urinen i en bærepose fordi uringlassene "var så dyre"...

Skrevet

Søsteren min skulle ta urinprøve hos legen og presterte å levere urinen i en bærepose fordi uringlassene "var så dyre"...

Det er ikke mulig!!! :o :o

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hadde en venninne som alltid ventet til sist med å betale når vi var mange som var ute på restaurant sammen. Påfallende mange ganger så var det ingen tips igjen når "alle" hadde betalt....

En gang vi var tjue til bords så manglet det 150 kroner når "alle" hadde betalt. Jeg vet at de fleste av oss hadde gitt rikelig med tips. Det endte med at alle måtte betale enda litt ekstra for å dekke regningen. Dritflaut! Dette skjedde alltid når venninna mi var med.

Etter dette så ba jeg alltid om å få separat regning når vi var ute...

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som aldri kjøpte seg egen mat når vi reiste til byen da vi var ungdommer. Hun hadde nemlig funnet ut at jeg aldri spiste skorpen på pizzaen (vi hadde en fast plass vi spiste på), så da spiste hun seg mett på de istedenfor å kjøpe egen mat. Dumsnill som jeg var på den tiden så turte jeg aldri å bestille annen mat, for jeg visste jo at hun belaget seg på dette rimelige gourmetmåltidet hver gang...

Skrevet

Haha, jeg dauer av latter!

Hadde selv tidenes mest gjerrige "svigerfar". Det ble slutt med han og svigermor, og det skjønner jeg faktisk godt. Han er ikke pappaen til mannen min, men var hans mors nye samboer. Herregud, så gjerrig. Hvis han skulle reise bort i helgen, tok han med seg all mat som han hadde betalt på, for eksempel ost eller annet pålegg. Han var så redd for at noen andre skulle forsyne seg av hans mat.

Han plukker opp sneiper fra bakken og tømmer dem for "fullt brukbar tobakk". Og på danskebåten gikk han rundt til alle bordene og drakk opp det som var i bunn av andres glass. Mange halvfulle glass også, så han trengte jo ikke å kjøpe noe som helst. Mat finner han i søpla, halvspiste baguetter for eksempel. Da vi feiret jul med dem, satt han og plukket av på innsiden av potetskrell som vi andre hadde kastet. Det var jo mye potet igjen der. Og det samme gjorde han med pinnekjøttet.

Fant ham i kjelleren vår en gang. Vi er ikke flinke å pante tomflasker, bare slenger dem i kjelleren og tenker vi tar dem en annen gang. Han samlet flasker og sa at det var tross alt bedre at han tok dem enn at de bare ble liggende der. Det var den dagen vi fikk lås på kjellerdøra.

Det som er mest utrolig er at han har en veldig høy årsinntekt. Skulle tro han hadde råd til det han ville ha. Svigermor var uføretrygdet, og da hun hadde bursdag fikk hun en flaske øl som han hadde knyttet en rød sløyfe rundt. Gratulerer med dagen liksom. Glad hun så at han ikke var noe å ha på.

Skrevet

Kjente forresten en som oppdaget at kontoen hans var overtrukket med tre kroner, så han kjørte ei mil inn til byen for å sette inn en tier så han slapp å betale renter.

Skrevet
Mormor er egentlig ikke av den spesielt gniene typen, men hun kaster ALDRI mat.. Så hvis hun lager seg spaghetti eller koker seg ris til middagen fryser hun det som blir igjen og bruker det ved en senere andledning.. Ris og spaghetti, noe av det billigste man kan kjøpe :P

Mine svigerforeldre tar vare på ris fra middagen. Setter det i kjøleskapet, og har det til middag neste dag. Ingenting skal kastes. Så dette syntes jeg ikke er så rart. Litt merkelig å fryse det da.. Men å spare på mat, selv om det er billig, er ikke det samme som å være gjerring. Min svigerfar er sjefspsykolog, og min svigermor er styrer i en privat barnehage. Så de har god råd, med er langt fra gjerrige. De kaster gaver i retning mot oss, støtt og stadig. Lager alltid masse mat, og er faktisk de mest generøse menneskene jeg vet om. Så at de tar vare på ris og pasta til neste dags middag er vel bare flott. Godt for samfunnet å ikke kaste mat som er fint brukelig. Selv om jeg kaster ris og pasta selv ;)

Jeg har en gnien veninne. Spurte om å få en tyggis en gang da hun tok en selv. Mi var nære veninner på det tidspunkter. Men nei, det kunne jeg ikke, for hun hadde jo bare to igjen.......

Hun er så gjerrig at jeg blir irritert bare av å tenke på henne. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...