Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 14. juni 2012 #51 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har en venninne som er utrolig gnien. Vi har ved maaange anledninger avtalt å spise ute, lage mat osv sammen. Det merkelige er at hver eneste gang så er hun blakk og har bare 43, 14,58 eller 31 kroner på kortet, merkelig hbor detaljerte de sifrene alltid er. Vi jobber i samme kommune og har mao samme lønningsdato, men gang på gang så "finner" hun plutselig en 200- lapp ol slik at hun får råd til å spleise likevel. Har også skjedd at hun går helt bananas på kjøpesentret bare dager etter hun har påstått at hun er blakk, rart egentlig -ettersom lønningsdatoen enda ikke har vært.... Samme greia når vi er ute på byen, kafè osv:/
Tøffe Tøflus Skrevet 14. juni 2012 #52 Skrevet 14. juni 2012 når vi invterer venne gjengen på middag/besøk så bettaler eg alltid maten og snop evt brus osv. men hos ei venninde der eg det alltid spleising.. uansett hvor mangen ganger eg har laga mat til dem.. sist var på nyttårsafta.. ho hadde fått ei jule skinke i gave fra jobben. den kunne vi spise siden vi skulle til dem den dagen. men om eg kunne ta med poteter ? og hun kunne ikkje lage saus så eg måtte hjelpe henne på kjøkkene.. ho hadde ingen ting og lage saus av heller så det måtte eg ordne. og etter en stund kom ho på at ingen hadde jo tatt med grønsaker.. så ho fant en open pose med litt frossen grønsaker. vi var 6 voksne og 2 barn.. vi hadde tilfeldigvis med oss snop pga jenta vår skulle få det, og følte vi måtte ta med til de andre og hadde vert like billig og hatt det på besøk her ho og spør etter 10 kr om eg har lånt.. noe som sjer vert 10 år.. mens ho låner ofte små penger som eg aldri ser igjenn.. foreldrene hennes bettaler heilt sikkert avgiftene på bilen hennes enda.. de bettalte mobil rekningen hennes lenge etter hos flytta ut sammen med samboeren så er vell vandt til og slippe og bettale Gratulerer!!! Jeg tror du har klart den store bragd å poste innlegget med flest skrivefeil! Og ikke en eneste stor bokstav! Godt gjort! jøss, skulle tro du kjente deg igjen... eller har du andre grunner til å bli fornærmet?
holahopp Skrevet 14. juni 2012 #53 Skrevet 14. juni 2012 Jeg hadde besøk av ei venninne ifjor sommer...jeg hadde kjøpt inn alt av mat hadde ordnet VIP billetter til noe som var i byen. Da hun skulle dra hjem så tok hun med seg to ruller med dopapir prøvde å gjemme de da vel å merke
Katteskinnet Skrevet 14. juni 2012 #54 Skrevet 14. juni 2012 Jeg hadde besøk av ei venninne ifjor sommer...jeg hadde kjøpt inn alt av mat hadde ordnet VIP billetter til noe som var i byen. Da hun skulle dra hjem så tok hun med seg to ruller med dopapir prøvde å gjemme de da vel å merke Herregud, er det mulig??? Er dere fremdeles venner?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #55 Skrevet 14. juni 2012 Faren min tjener 2 millioner i året, men allikevel er han supergjerrig. Altså slik at han ikke vil at gjester skal vaske hendene i lunket vann fordi det koster penger ;P Som barn måtte jeg vaske opp i iiiiiiiskaldt vann. Ikke mye deilig. Det er også konstant iskaldt i huset. Det verste er likevel at han mener JEG sløser. Jeg vil ikke ha det iskaldt om vinteren og det kommenterer han hver gang han kommer innom "Her var det varmt!!" Spør stadig om jeg har noe mat jeg skal hive, for det vil han ta med seg... Jaja...
Eeniemeenie Skrevet 14. juni 2012 #56 Skrevet 14. juni 2012 Eksen min mente vi brukte mye strøm en gang vi fikk strømregninga, spesielt mente han at varmen og lysene på badet skulle skrus av. Greit nok det. Dette var midt i den mørke vintertida. Han gikk på dass, og etter en stund roper han: "Kan du skru på lyset i to sekunder? Jeg finner ikke dasspapiret.." Så mye for den gjerrigheta da! ;P
holahopp Skrevet 14. juni 2012 #57 Skrevet 14. juni 2012 Jeg hadde besøk av ei venninne ifjor sommer...jeg hadde kjøpt inn alt av mat hadde ordnet VIP billetter til noe som var i byen. Da hun skulle dra hjem så tok hun med seg to ruller med dopapir prøvde å gjemme de da vel å merke Herregud, er det mulig??? Er dere fremdeles venner? Vi sier hei til hverandre engang iblant men vil ikke si vi er gode venner lenger nei...orker ikke slike gniene folk rundt meg..
Regina Phalange Skrevet 14. juni 2012 #58 Skrevet 14. juni 2012 Koser meg stort med alle historiene her :-) hadde ei venninne som ikke trakk ned i do mellom hver gang hun tisset for å spare på vannet. Er nok mye penger å spare der gitt :-)
anna_duck Skrevet 15. juni 2012 #61 Skrevet 15. juni 2012 Ei jeg kjenner skrur varmekablene på badet (eneste varmekilde der inne) helt på det aller minste om vinteren for å spare kr. Er omtrent som å sette seg på en utedo når du setter deg på det kalde setet. Lite lys i huset og varmepumpa lavt på. Og så bruker hun tusener av kr på bingo i mnd. Vet ikke om hun da er det ene eller det andre.....
Mamma_til_2 Skrevet 15. juni 2012 #62 Skrevet 15. juni 2012 Min svigerbestemor er litt snål når det kommer til mat ol som er til overs etter måltidet, vill ikke si at hun er gnien, men det kommer sikkert av at hun vokste opp under krigen og er vant med og spare på alt, uansett hun var her på besøk og jeg trodde at jeg skulle bli gal, det var 3 biter bacon igjen etter middag en dag og de måtte vi sette i kjøleskapet (selv om vi ikke skulle bruke de på en stund så gjorde ikke det noe) hun tok 4 biter sjokolade inn fra sola (de hadde smeltet sammen alle veier) satte de i kjøleskapet, hadde problemer med og få de ut av skålen den dagen hun dro hun fikkr panikk når sambo serverte henne et ekstra glass likør 4cl, for hun skulle jo ikke drikke opp vår likør, vi kunne jo ha den til jul OSV
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #63 Skrevet 15. juni 2012 Min venninne og jeg bakte en kake hjemme hos meg. Jeg kjøpte ingrediensene. Vi spiste et par stykker mens vi så en film. Når hun skulle gå gikk hun inn på kjøkkenet, åpnet kjøleskapet og tok ut kaken. Jeg skjønte ikke helt hva hun skulle. Det viste seg at hun skulle ha med halvparten hjem igjen- vi hadde jo bakt den sammen må vite..(!!)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #64 Skrevet 15. juni 2012 Mannen til min mormor er meget spesiell. Nå når vi skal på besøk så får ikke lov til å parkere i oppkjørselen deres siden bilen vår svettet litt olje på steinene hans en gang og det er visst veldig dyrt å kjøpe singel. Og så ser det IKKE fint ut. Så nå må vi parkere ute i gaten. Hadde skjønt det visst det hadde vært en STOR flekk, men det var så vidt man så den Da jeg var der på sommerferie i min ungdom så fikk jeg ikke lov til å sette inn søppelbøtte på badet siden da oppfordret det folk til å kaste for mye dopapir. Så når jeg hadde mensen måtte jeg ta med bindet og kaste det på kjøkknet, og jeg fikk også kjeft for at jeg brukte dopapir til å surre inn bindet med, det var sløsing med dyrt papir. Men mannen er ikke flink med penger, for han er av typen som Må kjøpe ting siden det er så billig. Så nå har nesten 3 av alt verktøy. Og ikke får vi låne for da kan det hende det blir ødelagt og det blir dyrt for han.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #65 Skrevet 15. juni 2012 Jeg var på jenteforspill og hadde drukket opp vinen min. Ei av de andre jentene på festen spurte om jeg ville ha et glass av henne. Jeg takket ja. Da vi kom på utestedet sa hun at nå kunne jeg kjøpe tilbake det glasset jeg hadde drukket av henne:/
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #66 Skrevet 15. juni 2012 en gammel kompis av sambo pleide alltid å låne penger av samboern min før når de var på byen.. samboern min gadd jo aldri å mase om pengene tilbake fordi det var en så god kompis!! da var det snakk om opp til 500 kr.. en gang skulle de se på film og drikke noe øl, og sambo spørte om han kunne kjøpe med ett par halvlitere til han. det var greit det. og når sambo kom til han kompisen så forlangte kompisen 100 kr tilbake siden han hadde kjøpt øl for samboern min. ( da hadde ikke samboern min fått tilbake de 500 kr han lånte bort for 3 mnd siden)
Stina <3 Skrevet 15. juni 2012 #67 Skrevet 15. juni 2012 Husker når jeg jobbet på kafé for mange år siden. Da var det en dame som kom nesten hver dag og fant seg en kopp med tevann. Hun hadde med egen tepose for hun ville ikke betale for teen vår. Likevel spurte hun hver gang om å få en skive sitron til å ha i teen sin... Kjøpte aldri noe mat/kake. Kun koppen med varmt vann og skiven med sitron. Snodig...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juni 2012 #68 Skrevet 15. juni 2012 Min svigermor brakk ryggen for noen uker siden, og en venninne av henne hadde bestilt en blomsteroppsats, vi måtte hente den for henne, hun har bil ol selv, men vi måtte jo forstå at det var billigere for oss å reise ned og hente den, vi bor jo hele 300 meter nermere enn henne. Så, vi reiste jo nedover da (skulle handle også, så vi så dette som ok) Når jeg kommer dit så er ikke oppsatsen betalt for! Så VI måtte punge ut de 650 kronene, greit nok, regnet med at vi fikk de igjen, hun var på besøk hos svigers her om dagen, siden vi ikke ser henne så ofte, så spurte jeg om hun viste når hun fikk tilbakebetalt det, joda, hun kunne betale nå hun, så leverer hun 325,-, hun mente vist at siden hun ikke hadde hentet, så fikk vi stå for halve oppsatsen! God tankegang ja?! Hehe.. Jeg fikk henne etter hvert til å se det at VI deltok jo ikke på blomstene, vi hadde kjøpt noe annet til svigermor, og det var jo kun hun (vennen) som sto på kortet, så i går kom hun med resten av pengene, kom da med 330 kroner, jeg hadde ikke vekslepenger å gi før samboeren kom hjem for kvelden, dama presser seg forbi meg og dumper ned på sofaen vår, der sitter hun bom fast til samboeren min kommer hjem 2 timer etterpå, og det for skarve 5 kroner, som jeg sa hun kunne få igjen i helga!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #69 Skrevet 15. juni 2012 Broren min insisterer at alle som kommer på besøk må bruke teposen to ganger om de vil ha flere enn en kopp te Syns det er sært jeg...
Velvet Belly Skrevet 15. juni 2012 #70 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Må fortelle om ei eks-venninne som tjener godt og har "rike" foreldre som overøser henne med gaver og alle utskeielser slik at lønna hennes varer og varer. Vi dro på tur til hennes familie hytte, og handlet matvarer på veien, som jeg la ut for. Faren hennes hadde fått en lammesadel gjennom jobben, som vi skulle ha som middag en av kveldene. Da oppgjørets time kom, og vi skulle finne ut hvor mye vi skyldte hverandre, så tok hun med verdien av lammesadelen, de 6 heineken-ølene jeg hadde kjøpt mente hun gikk opp i opp med 6 svenskeøl 2,5% som sto på hytta fra før, og i tillegg var det bensin, slitasje på bil og bruk av km. Oppå dette igjen var det slitasje av hytta, strøm og bruk av varmtvann til tannpuss og ansiktsvask. Det endte med at jeg skyldte henne penger... Hver for seg så er jo dette ting man deler på, feks bensin og sånn, men jeg ble så paff av slitasje på bil og hytte etc. For ikke å glemme den lammesadelen som var verdt hundrevis av kroner. Jeg betalte det jeg fikk beskjed om, og tenkte i mitt stille sinn at jeg nok aldri kom til å være easygoing ang penger med henne igjen. Hehe. (off topic så kan jeg jo også nevne at jeg fikk en sur bemerking fordi jeg begynte å støvsuge på feil soverom da vi skulle rydde etter oss, hvem kan vite slikt av seg selv? I tillegg så satte jeg meg i feil lenestol da vi skulle se på tv, fordi den pleide faren hennes å sitte i (han var ikke med på turen, men allikevel, altså). Alternativet var en hard og sliten hyttebenk. å, som jeg koste meg på turen! ) Noen ganger er det deilig å "slå opp" med venninner! Endret 15. juni 2012 av Velvet Belly
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #71 Skrevet 15. juni 2012 Min svigermor brakk ryggen for noen uker siden, og en venninne av henne hadde bestilt en blomsteroppsats, vi måtte hente den for henne, hun har bil ol selv, men vi måtte jo forstå at det var billigere for oss å reise ned og hente den, vi bor jo hele 300 meter nermere enn henne. Så, vi reiste jo nedover da (skulle handle også, så vi så dette som ok) Når jeg kommer dit så er ikke oppsatsen betalt for! Så VI måtte punge ut de 650 kronene, greit nok, regnet med at vi fikk de igjen, hun var på besøk hos svigers her om dagen, siden vi ikke ser henne så ofte, så spurte jeg om hun viste når hun fikk tilbakebetalt det, joda, hun kunne betale nå hun, så leverer hun 325,-, hun mente vist at siden hun ikke hadde hentet, så fikk vi stå for halve oppsatsen! God tankegang ja?! Hehe.. Jeg fikk henne etter hvert til å se det at VI deltok jo ikke på blomstene, vi hadde kjøpt noe annet til svigermor, og det var jo kun hun (vennen) som sto på kortet, så i går kom hun med resten av pengene, kom da med 330 kroner, jeg hadde ikke vekslepenger å gi før samboeren kom hjem for kvelden, dama presser seg forbi meg og dumper ned på sofaen vår, der sitter hun bom fast til samboeren min kommer hjem 2 timer etterpå, og det for skarve 5 kroner, som jeg sa hun kunne få igjen i helga! Hvorfor i all verden ga du henne ikke den ene tieren og ba henne komme seg av gårde? Var det verdt fem kroner å ha henne i sofaen i to timer??
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #72 Skrevet 15. juni 2012 Hadde besøk av foreldrene mine for et par uker siden. Mamma skulle lage en kake som hun bare trengte eggehviter til. Så kom det litt plomme i hviten, så da kunne hun ikke bruke det. Hun spurte om jeg ville ha tre plommer og en hvite, noe jeg svarte nei til. Hun kakket så fire nye egg og tok ut plommen. Da de skulle dra neste dag ser jeg at hun går til bilen med en liten boks med gult innhold. Hun skulle da ta med seg eggeplommene hjem for å lage omelett av de. Det er snakk om en minimum seks timers kjøretur... Den synes jeg var litt søt. Jeg liker heller ikke å kaste mat. Men hun kunne gjerne laget omeletten hjemme hos deg. Husk å kreve boksen din tilbake
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #73 Skrevet 15. juni 2012 Høres ut som de med masse penger som er de mest gniten ser det ut som etter å ha lest historiene... Jeg har også en. Kjennet et par som er veldig gniten på mat. De er ikke en av de rikeste men tjener alikevel greit begge to. Nok til å ha fine ting og en dyr bil. De kjøpte seg et hus og innviterte meg og noen andre på innflytningsfest. Jeg kjøpte en bolle (av den type til å ha godis, nøtter og div i), som er ganske fin. Og kjøpte i tillegg en twistposte som jeg tømte opp i bollen. Jeg var en av de første som ankom og vi satt ute i stuen, uten noe å få drikke eller biter i. Tenkte at de ville sikkert vente til alle kom. Det kom flere utover kvelden med innflytningsgaver, og alt vi fikk serverte var kaffe. Hele kvelen en kanne kaffe på deling. Vi var 6 stk. Og bollen med twist som jeg kom med, den gjemte de bort. Sa at det skulle dem spare. Det var ingen som turte å spørre etter noe å bite i, kjeks eller noe. Vi ble sittende og pratet, og etter 1,5 time orket jeg ikke mer og dro. Når resten dro, vet jeg ikke. Men dette var det mest tragiske innflytningsfest jeg har vært på.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juni 2012 #74 Skrevet 15. juni 2012 Min svigermor brakk ryggen for noen uker siden, og en venninne av henne hadde bestilt en blomsteroppsats, vi måtte hente den for henne, hun har bil ol selv, men vi måtte jo forstå at det var billigere for oss å reise ned og hente den, vi bor jo hele 300 meter nermere enn henne. Så, vi reiste jo nedover da (skulle handle også, så vi så dette som ok) Når jeg kommer dit så er ikke oppsatsen betalt for! Så VI måtte punge ut de 650 kronene, greit nok, regnet med at vi fikk de igjen, hun var på besøk hos svigers her om dagen, siden vi ikke ser henne så ofte, så spurte jeg om hun viste når hun fikk tilbakebetalt det, joda, hun kunne betale nå hun, så leverer hun 325,-, hun mente vist at siden hun ikke hadde hentet, så fikk vi stå for halve oppsatsen! God tankegang ja?! Hehe.. Jeg fikk henne etter hvert til å se det at VI deltok jo ikke på blomstene, vi hadde kjøpt noe annet til svigermor, og det var jo kun hun (vennen) som sto på kortet, så i går kom hun med resten av pengene, kom da med 330 kroner, jeg hadde ikke vekslepenger å gi før samboeren kom hjem for kvelden, dama presser seg forbi meg og dumper ned på sofaen vår, der sitter hun bom fast til samboeren min kommer hjem 2 timer etterpå, og det for skarve 5 kroner, som jeg sa hun kunne få igjen i helga! Hvorfor i all verden ga du henne ikke den ene tieren og ba henne komme seg av gårde? Var det verdt fem kroner å ha henne i sofaen i to timer?? Tror du virkerig ikke jeg prøvde, prøvde vel i en halvtime å si hun kunne beholde tieren, så hun kunne dra hjem, men det var vist også feil, så etter en halvtime ga jeg opp, og lot henne sitte å trasse.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2012 #75 Skrevet 15. juni 2012 Min svigermor brakk ryggen for noen uker siden, og en venninne av henne hadde bestilt en blomsteroppsats, vi måtte hente den for henne, hun har bil ol selv, men vi måtte jo forstå at det var billigere for oss å reise ned og hente den, vi bor jo hele 300 meter nermere enn henne. Så, vi reiste jo nedover da (skulle handle også, så vi så dette som ok) Når jeg kommer dit så er ikke oppsatsen betalt for! Så VI måtte punge ut de 650 kronene, greit nok, regnet med at vi fikk de igjen, hun var på besøk hos svigers her om dagen, siden vi ikke ser henne så ofte, så spurte jeg om hun viste når hun fikk tilbakebetalt det, joda, hun kunne betale nå hun, så leverer hun 325,-, hun mente vist at siden hun ikke hadde hentet, så fikk vi stå for halve oppsatsen! God tankegang ja?! Hehe.. Jeg fikk henne etter hvert til å se det at VI deltok jo ikke på blomstene, vi hadde kjøpt noe annet til svigermor, og det var jo kun hun (vennen) som sto på kortet, så i går kom hun med resten av pengene, kom da med 330 kroner, jeg hadde ikke vekslepenger å gi før samboeren kom hjem for kvelden, dama presser seg forbi meg og dumper ned på sofaen vår, der sitter hun bom fast til samboeren min kommer hjem 2 timer etterpå, og det for skarve 5 kroner, som jeg sa hun kunne få igjen i helga! Hvorfor i all verden ga du henne ikke den ene tieren og ba henne komme seg av gårde? Var det verdt fem kroner å ha henne i sofaen i to timer?? Tror du virkerig ikke jeg prøvde, prøvde vel i en halvtime å si hun kunne beholde tieren, så hun kunne dra hjem, men det var vist også feil, så etter en halvtime ga jeg opp, og lot henne sitte å trasse. Gud bedre! Stakkars deg. Da tror jeg faktisk jeg hadde blitt forbannet og sagt at hun ikke var ønsket i mitt private hjem, og at hun hadde å pelle seg ut. Eller, jeg hadde vel ikke sagt det, men jeg hadde hatt veldig lyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå