Gå til innhold

Ny gnier-tråd:)

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Kom på en historie jeg ikke har fått fortalt på tidligere gnier-tråder (mitt favoritt tema på dib).

Ei jente i klassen min har en far som filmet russerevyen vår. Hun spurte meg om jeg ville ha en kopi av videoen, noe jeg takket ja til. Avtalen var at jeg skulle komme innom butikken hvor hun jobbet for å hente den.

En video-kassett kostet vel på den tiden ca 30 kr (?), som jeg da hadde tenkt å gi henne. Men neida, 150 kr skulle hun ha for den.

Det verste er at denne jenta er like gnien enda- 10 år senere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Da vi giftet oss var det et vennepar av mannen som ikke hadde med seg gave. Jeg merket det ikke før hun sa at hun dessverre ikke hadde fått kjøpt noe, men at vi skulle få senere. Greit nok det, var ikke akkurat gavene som var det viktigste.

Men noen mnd senere lurte hun på hvorfor de ikke hadde fått takkekort fra oss når X og Y hadde fått det. Jeg sa som sant var at det ble sent ut for å takke for gaven vi fikk til bryllupet vårt, og at det da hadde vært litt rart å sende til henne og mannen. Men neida, vi burde sende takkekort og takke for at de kom.

Haha, må innrømme at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si da.

(ps: nå er det noen år siden, og jeg tror ikke vi kommer til å få noen bryllupsgave fra dem)

Skrevet

En gang ble vi bedd på middag til gnier tante og onkel.

Pølse i hvit saus stod på menyen. Da vi skulle gå stod tante i døren , med kalkulator og forlangte at vi skulle spleise på middagspølsen hun hadde hatt i sausen.

Tenker at innviterer man folk på middag el.l , så skal man ikke betale for seg..

Skrevet

Når jeg var 17 år forlangte kjæresten min på 18 år og egen bil at jeg måtte betale han 30 kroner for å få sitte på. Det forholdet tok raskt slutt. ;)

Skrevet

Jeg har to venninner som skulle på sydentur sammen. De ble enige om at hun ene skulle betale billettene samlet. Så hun andre overførte penger til henne. Etter tre uker kom det frem at hun som skulle betale billettene hadde glemt å gjøre det. Da ble hun andre venninna dritsur. Hun gikk tross alt glipp av tre uker renter i banken. Ha ha da er du gnien da:-)

Skrevet

Da vi giftet oss fikk vi en ostehøvel i gave av tre av min manns søskenbarn. Jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg fant igjen den samme ostehøvelen på Rimi her vi bor, til 29,90.

Litt gnient, synes i grunn det ville vært bedre om de hadde droppet hele gaven...

Skrevet

Morsomt og lese :)

Drev av med en fyr en gang. Jeg betalte alltid maten når vi var sammen og etter noen måneder begynte jeg og bli lei. Merket det ganske greit på mstbudsjettet at vi ble to istedet for en. Tok han med på butikken, men han kunne ikke betale da heller. Jeg tok nemlig med en pakke dopapir eller enn oppvaskkost de gangene vi handlet og det gadd ikke han betale for..

Samme fyr hadde kun dyre ønsker til jul så jeg regnet da med at det var den prisklassen vi la oss i. Da tok jeg feil kan man si :P

Så usjarmerende med gjerrige menn!

Skrevet

Da vi giftet oss fikk vi en ostehøvel i gave av tre av min manns søskenbarn. Jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg fant igjen den samme ostehøvelen på Rimi her vi bor, til 29,90.

Litt gnient, synes i grunn det ville vært bedre om de hadde droppet hele gaven...

Seriøst! Så harry gjort.

Skrevet

Dette er jo egentlig veldig flaut for meg. Det er faren min som er ekstemt gjerrig. Da jeg fortalte at vi skulle ha nr 3 ble han helt paff. Han synes det var nok bursdags- og julegaveutgifter som det var! Og for å si det sånn, han slår ikke akkurat på stortromma når han gir gaver......

Skrevet

Jeg irriterte vettet av min eks da jeg pusset tennene i lunket vann (hadde ising i tennene), varmt vann er jo dyrt!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Svogeren min forlanger at alle skrur av internettet når det ikke er i bruk. Boksen trekker jo strøm, må vite!

Samme familie sitter i stummørket om kveldene, kun tv som lyser opp i stuen, ikke et eneste lys på i hele huset. Tror nesten at de får penger tilgode på strømregningen :P

Skrevet

Vi har et vennepar som vi til stadighet har hatt både på lunsj og og middag titt og ofte, og da har vi handlet inn mat nok til alle, og gjerne litt bedre mat enn det vi vanligvis har.

Omsider ble også vi bedt på lunsj til dette venneparet. En time før vi skulle komme, så får jeg en tekstmld om ikke vi kunne kjøpe inn litt juice, for det hadde de dessverre ikke nok av. I tillegg så hadde det vært fint om vi kunne kjøpe inn agurk og serranoskinke.

Da vi kom, hadde de satt frem gulost som nesten var spist opp, smør og egg. Det var nesten fristende å ta med oss maten vi kjøpte tilbake, for de spurte ikke en gang hvor mye vi hadde lagt ut eller om vi skulle ha igjen for innkjøpet....

Konen i dette forholdet er hos meg ofte på kveldene.Til en overraskelse så hadde hun en kveld med seg en pose dumle. Da hun skulle hjem, plukket hun med seg de dumlene som var igjen i skålen og la de i vesken sin (!)

Maange historier om dette gniene ekteparet......

Skrevet

Moren til ei venninne river opp sneipene i askebegeret og tar ut det som er igjen av tobakk for å rulle ny røyk av. Har sett hun gjør det borte på besøk også.

Hun kan plukke opp sneiper fra bakken og offentlige askebeger også.

Hun har ikke spesielt dårlig råd, men klager til stadighet over hvor dyr røyken er..

Hvorfor ikke bare slutte?

Skrevet

Et vennepar (voksne folk i trettiåra med barn og god råd) av oss tar alltid med seg flaskene og boksene hjem fra fest, ikke for å være behjelpelige med å rydde, neida -de skal jo ha panten sjøl må vite ;)

Skrevet

DYTT jeg elsker disse trådene :) Ler høyt!!!

Skrevet

Elsker slike tråder! Har ei venninne som er veldig gnien, men tør ikke å skrive om henne, fordi jeg vet hun henger på dib ;)

Skrevet

Har en svigerinne som var innom en butikk med mannen.. De skulle bare ha et par ting. Mannen tok med seg en pakke smør - men den måtte han pent legge fra seg igjen. Den var nemlig 2kr (!)billigere i en annen butikk!!

Nå skal det sies at de har ledd mye av det i ettertid og synes det var latterlig, men det forteller likevel mye om hvordan hun er...

Og det kommer inn over 2mill i året hos de, ingen barn, ingen lån

Skrevet

Ei venninne av meg ville ha igjen 10 kr,- jeg lånte i en butikk,

etter at hun hadde bodd hos meg i en uke og jeg hadde kjøpt ALT til henne.

Skrevet

Kjæresten min er veldig sparsommelig. Han står på butikken og regner kilopris på alle varer. Han må jo ha det som er billigst! Blir flau når jeg er med han på handletur. Han er jo ellers en topp kar da :)

Ei jeg kjenner ber av og til venner på middag. Har selv takket ja til middag hos henne, men tingen er at da sier hun for eksempel: Fint, da kommer jeg til deg så kan du lage middagen så tar jeg med en kinakål! Ble ikke mange middagene med henne, nei...

Hadde noen venninner før som var utrolig gjerrige når det gjaldt å sitte på i bilen deres. Ei av de spurte en gang om jeg ville være med for å kjøpe is, var snakk om 5 min kjøretur fram og tilbake. Ja, det ville jeg jo. Men da måtte jeg visst betale henne 10 kr, det kostet jo så mye med bensin! Ikke snakk om mye penger, men når du spør noen om å sitte på 5(!) min da krever man ikke bensinpenger...

Vi er en gjeng som har kjent hverandre i mange år. Av og til møtes vi for å sladre og se film. Det er alltid noen som ikke gidder å spleise på godis, enten har de ikke råd, eller så spiser de ikke ditt, liker ikke datt. Utrolig irriterende!

Kjenner også noen som ikke har lyspærer hjemme! Det er jo så dyrt... øh,,

Skrevet

Jeg måtte gi 2 eller 3 kr til en venninne en gang da jeg omsider fikk bomma en røyk av henne.. Hun regna ut hvor mye det ble per sigg for billigrøyken sin fra Sverige..

Skrevet

En gang på fest bomma jeg to røyk av ei som var på festen, 7 mnd etterpå gikk jeg oppover gata, hun kommer kjørende og ser meg, vrenger over i motsatt felt stopper ved siden av meg og spør om jeg har de to røyka jeg skylder henne. Ble helt paff.. Ikke røyker jeg til vanlig så jeg hadde ikke de røyka, men da måtte jeg finne en butikk, kjøpe en ti pakning og gi hu to røyk. Hun trengte dem nemlig med en gang. Kjenner hu egentlig godt, hele familien er gjerrig men jeg ble helt satt ut av den episoden der.

Skrevet

Elsker slike tråder! Har ei venninne som er veldig gnien, men tør ikke å skrive om henne, fordi jeg vet hun henger på dib wink.png

Hun er sikkert en av dem som pleier å svare på disse trådene i form av: Dette var da ikke gjerrig! Dette er jo bare økonomisk fornuft! (eller no sånt... ;))

Skrevet

En gang på fest bomma jeg to røyk av ei som var på festen, 7 mnd etterpå gikk jeg oppover gata, hun kommer kjørende og ser meg, vrenger over i motsatt felt stopper ved siden av meg og spør om jeg har de to røyka jeg skylder henne. Ble helt paff.. Ikke røyker jeg til vanlig så jeg hadde ikke de røyka, men da måtte jeg finne en butikk, kjøpe en ti pakning og gi hu to røyk. Hun trengte dem nemlig med en gang. Kjenner hu egentlig godt, hele familien er gjerrig men jeg ble helt satt ut av den episoden der.

Hahaha, ser dette for meg :D At det går ann!

Skrevet

Hehe, morsom tråd :D

Kom på nå at jeg for maaaange år siden fikk julegave av en venninne jeg ikke hadde pleid å veksle gaver med, og hun skrøt så veldig at hun hadde kjøpt så dyr gave til meg. Jeg følte jo at jeg burde kjøpe noe fint og dyrt tilbake. Holdt på å le meg i hjel da jeg åpnet gaven fra henne, en utrolig stygg vase fra TIER'N!

Mamma har vel egentlig aldri vært gnien, men veldig økonomisk. Hun dro og handlet på Kiwi først og tok med seg et par poser ekstra derfra (for der var de gratis (for mange år siden)), før hun handlet det de ikke hadde på Kiwi på Meny - og dro opp kiwiposene sine :P Husker jeg synes det var sååå flaut, spesielt siden det var snakk om å spare 1 krone liksom :P

Skrevet

Haha kjempemorsomt.

Men jeg jobbet i en butikk for en stund siden (billig-kjede) og en lørdag formiddag kom det en gubbe som ville bytte en mopp han hadde kjøpt for nesten halv annet år siden i den butikken, for den han hadde hadde blitt ødelagt.

Jeg og sjefen flira og lot han få bytte denne moppen til kr 79.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...