Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #27 Skrevet 13. juni 2012 På kjøpe/bytte siden på fb er det ei som selger brukte ukeblader (!!!!!!)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #28 Skrevet 13. juni 2012 Hadde besøk av foreldrene mine for et par uker siden. Mamma skulle lage en kake som hun bare trengte eggehviter til. Så kom det litt plomme i hviten, så da kunne hun ikke bruke det. Hun spurte om jeg ville ha tre plommer og en hvite, noe jeg svarte nei til. Hun kakket så fire nye egg og tok ut plommen. Da de skulle dra neste dag ser jeg at hun går til bilen med en liten boks med gult innhold. Hun skulle da ta med seg eggeplommene hjem for å lage omelett av de. Det er snakk om en minimum seks timers kjøretur...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #29 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde en venninne jeg ofte gikk på byen med når jeg var student, hun spurte alltid om vi kunne spleise på drinker til henne. Hun verken jobbet eller studerte, og siden jeg jobbet ved siden av studiene var det rettferdig (etter hennes mening) at jeg betalte minst halvparten av hennes drinker. Jeg hadde mer penger en henne måtte jeg jo skjønne, og hun hadde visstnok gjort det samme om hun hadde jobbet. Kanskje ikke gjerrig, men merkelig tankegang iallefall:p
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #31 Skrevet 13. juni 2012 Hadde besøk av ei venninne. Sammen dro vi på matbutikken for å handle. Hun hadde bestemte meninger om hva hun hadde lyst på og jeg betalte for alt sammen (for meg helt naturlig når jeg har besøk). Men så var hun ikke fornøyd med utvalget av potetgull på butikken vi var på. Hun ville ha en bestemt sort. Derfor dro vi til en annen matbutikk. Jeg stilte meg opp utenfor butikken siden jeg hadde poser fra den andre butikken å bære på, og sa at hun bare kunne gå inn, men hun ville absolutt at jeg skulle bli med. Jeg ble med inn. Hun tok potetgullposen hun ville ha- og ga den til meg for at jeg skulle betale!!! Siste gang jeg inviterte henne på besøk. Vennskapet vårt opphørte der og da fra min siden selv om vi fortsatt har sporadisk kontakt. Slike gniere gidder jeg ikke omgås.
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2012 #33 Skrevet 13. juni 2012 Jeg vet om ei som tømmer ut gruten og vrir opp kaffefilteret etter at hun har traktet kaffe, for "det er jo så masse kaffe i det filteret"... Samme damen samler sammen servietter i selskap hun er i. Om det ligger noen servietter på bordet, som ikke er brukt når man rydder bort, så samler hun dem fort sammen og putter dem i veska. Det gjør jo ingenting, men det morsomme er at hun tror at ingen legger merke til det. Så da jeg spurte henne en gang om hun ville ha de serviettene jeg sto med i handa, så ble hun blodig fornærmet og lurte på hva jeg trodde hun skulle med tiloversblevne servietter.
Katteskinnet Skrevet 13. juni 2012 #34 Skrevet 13. juni 2012 Bestevenninnen min er stadig over til middager og filmkvelder, noe jeg syns er kjempekoselig. Vi bor en time unna hverandre så det er jo kjempekos. Jeg kjøper da inn alt av mat og godis, også ting bare hun liker, som jeg sender med henne hjem. Det blir da litt kjedelig når jeg blir invitert til henne, for da må jeg nemlig kjøpe min egen mat og såpe (!) Hun er topp ellers altså...
Katteskinnet Skrevet 13. juni 2012 #35 Skrevet 13. juni 2012 Herregud, er det mulig... Den er bra frekk!!
Katteskinnet Skrevet 13. juni 2012 #36 Skrevet 13. juni 2012 Herregud, er det mulig... Den er bra frekk!! Dette var da rettet til #29
Gjest mammatil3smågull Skrevet 13. juni 2012 #37 Skrevet 13. juni 2012 Fikk en hundrelapp av min oldemor til å kjøpe ost på tilbud for ett par uker siden. Jeg dro på butikken å kjøpte den, og da jeg skulle gi tilbake pengene hadde jeg rotet bort 1 krone.. For henne var det veldig viktig at jeg tok den med neste gang jeg stakk innom. Da vi var der i helgen var det det første hun spurte om da vi kom inn døra. Jeg hadde bare en 10 kroning på meg, så ga den til henne for å ha det unna vei. Da betalte jeg visst litt i samme slengen for kakestykket 3-åringen mistet på gulvet og dette er en fullt oppegående dame! Haha
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #38 Skrevet 14. juni 2012 Har en gnien mor:( Hun har nå 4 barnebarn, og det er jo så forderdelig dyrt! Siste uttalelsen hennes var at hun synes det var alt for mye nå i sommer! Det er ett bryllup, en dåp og en storbursdag. Og da sa hun at det koster så mye å ha barn og barnebarn, det er jo så grusomt. "Dere ruinerer meg" For å ha det sagt, så sliter ikke hun med pengene. Hun reiser til Spania to ganger i året og ikke eier hun bolig heller. Det er egentlig fælt, hun bruker mer på loppis enn hva hun er villig til å bruke på barnebarna:( Og ser ikke hvorfor vi synes dette er sårende. Og hun ser heller ikke hvorfor de andre besteforeldrene ser barnebarna oftere. (Godt hun bor litt unna!!)
Rivjernet Skrevet 14. juni 2012 #39 Skrevet 14. juni 2012 Jeg besøkte venninna mi på sykehuset for noen år siden. Mens vi andre drakk kaffe i cafe´en ville hun ikke ha noe. Hun kunne tross alt ikke betale 20kr for koppen der når hun hadde gratis kaffe på rommet sitt!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #40 Skrevet 14. juni 2012 * Da min xsvigermor kom 3 år etter skillsmissen og ville ha igjen noen stoler barna mine fikk av henne for mange år siden, for hun skulle gi de til de to andre barnebarna sine. Barna mine ville jo ikke gi tilbake stolene, da de brukte de ofte, så hun gikk tomhent hjem. Samme dama som lånte meg 100 kr da vi kjøpte med en blomst på en blomsterbutikk (uplanlagt, men mannen sa vi kunne kjøpe siden moren hans sa at hun kunne legge ut! Og vi trengte ikke tenke på å betale før vi måtte ønske!) Jeg glemte av det, trodde mannen betalte henne når hun ble med hjem, men nei. Dagen etter stod det på veggen min på facebook: "Kan du føre over de 100 kr du skylder meg? Jeg vil gjerne kunne stole på deg, så fint om du ikke lar meg vente mer." Holdt på å få hakeslepp... hørtes jo ut som jeg er skikkelig fæl, og dette til alle på facebook... Huff... betalte selfølgelig med en gang! * På 30 årslag for et års tid siden, var det tre voksne gjester som begynte å plukke med seg enslige ølflasker som sto på bordet osv, for de måtte jo samle inn til nach! (Disse gjestene kjente ikke engang bursdagsbarnet, var bare med en som var invitert) * Ei venninne som fant på ting å klage over på forskjellige fastfood-kjeder for å få gratis mat.... Helt sykt hvor mye hun faktisk har fått igjen, helt gratis, kun ved å sende inn en klage. Jeg skjønner at hun klaget den første gangen, men ikke de 20 neste... gavekort har hun fått i fleng iallefall... direkte pinlig spør du meg! * Så ei på facebook for noen dager siden som hadde skrevet under et nydelig bilde av et nyfødt barn, at hun måtte få igjen de 42 kr moren til babyen hadde lånt i fjor!! Er det mulig.................................
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #41 Skrevet 14. juni 2012 Da jeg akkurat hadde blitt sammen med han som er samboeren min idag, kjøpte han en liten hamburger på mcdonalds til meg (sann for 10kr..). Jeg sa han skulle få igjen pengene, men trodde jo virkelig ikke att jeg måtte det. Men joooda, en dag jeg ikke var hjemme tok han 10 kr fra "sparebøssen" min! Og sa når jeg kom hjem att han tok tilbake de 10 kr jeg skyldet han! heldigvis er han ikke sånn nå
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. juni 2012 #42 Skrevet 14. juni 2012 Da vi giftet oss var det et vennepar av mannen som ikke hadde med seg gave. Jeg merket det ikke før hun sa at hun dessverre ikke hadde fått kjøpt noe, men at vi skulle få senere. Greit nok det, var ikke akkurat gavene som var det viktigste. Men noen mnd senere lurte hun på hvorfor de ikke hadde fått takkekort fra oss når X og Y hadde fått det. Jeg sa som sant var at det ble sent ut for å takke for gaven vi fikk til bryllupet vårt, og at det da hadde vært litt rart å sende til henne og mannen. Men neida, vi burde sende takkekort og takke for at de kom. Haha, må innrømme at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si da. (ps: nå er det noen år siden, og jeg tror ikke vi kommer til å få noen bryllupsgave fra dem) Hjelpes for et nek! Takke for at de kom??
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #44 Skrevet 14. juni 2012 Hehe.. Hjelpe meg! Jeg begynner å tro at grådige folk har en hjernefeil..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #45 Skrevet 14. juni 2012 når vi invterer venne gjengen på middag/besøk så bettaler eg alltid maten og snop evt brus osv. men hos ei venninde der eg det alltid spleising.. uansett hvor mangen ganger eg har laga mat til dem.. sist var på nyttårsafta.. ho hadde fått ei jule skinke i gave fra jobben. den kunne vi spise siden vi skulle til dem den dagen. men om eg kunne ta med poteter ? og hun kunne ikkje lage saus så eg måtte hjelpe henne på kjøkkene.. ho hadde ingen ting og lage saus av heller så det måtte eg ordne. og etter en stund kom ho på at ingen hadde jo tatt med grønsaker.. så ho fant en open pose med litt frossen grønsaker. vi var 6 voksne og 2 barn.. vi hadde tilfeldigvis med oss snop pga jenta vår skulle få det, og følte vi måtte ta med til de andre og hadde vert like billig og hatt det på besøk her ho og spør etter 10 kr om eg har lånt.. noe som sjer vert 10 år.. mens ho låner ofte små penger som eg aldri ser igjenn.. foreldrene hennes bettaler heilt sikkert avgiftene på bilen hennes enda.. de bettalte mobil rekningen hennes lenge etter hos flytta ut sammen med samboeren så er vell vandt til og slippe og bettale
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #46 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har ingen enkeltepisoder å referere til, men synes det er litt smålig når du blir invitert på besøk og de bestemmer eller vi bestemmer i sammen at vi skal kose oss med et eller annet, og at man da ber andre om å kjøpe inn ingrendienser e.l. synes jeg er rart. Når jeg inviterer hit så forventer jeg kun at folk tar med egne drikkevarer om vi skal ut å drikke, ellers ber jeg aldri noen om å ta med noe, selv om de tilbyr seg, med mindre det er noe spesielt de har veldig lyst på selv. Ellers synes jeg også det er smålig å be om penger til drivstoff på korte turer eller der man har fått tilbud om å sitte på uten at det er avtalt at man spleiser på kostnader ved en spesiell strekning. Spesielt da hvis du ser at summen er til å "tjene på". Ellers får jeg fnatt av når folk spør om å låne penger (uansett hvor lite det er) eller andre ting, uten å levere det tilbake (jeg ber aldri om det selv når det er snakk om småtterier). Har man ikke tenkt til å låne, så ber man ikke om å låne, men om å få. Og jeg synes også det er teit når noen tilbyr seg å betale eller spleise på noe men man ser aldri noe til pengene. Da kan man like gjerne la vær å tilby det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #47 Skrevet 14. juni 2012 Da jeg var student og bodde på hybel, så hadde jeg ei jente i klassen min som stadig var på noen for å låne penger. Bare småbeløp. 20 kroner til et rundstykke og en kaffe, 15,- til en brus osv. I begynnelsen så lånte vi henne litt penger alle sammen, men dama hadde jo aldri noe å gi tilbake. Hun skulle alltid "betale i morgen". Etterhvert var det noen av oss som begynte å skrive ned hvor mye hun skyldte oss, og ga henne til slutt en oversikt, der hun svart på hvitt kunne se at hun skyldte oss alle flere hundre kroner hver. Da skjelte hun oss ut etter tur for å være gniene, slemme, ondskasfulle, ute etter å ta knekken på henne osv. Dessuten, avsluttet hun med, så fikk jo alle vi andre så mye mere penger i studielån enn henne, så det var bare rettferdig at vi delte litt med oss!! Nek...hun fikk ikke låne et øre mer av meg etter det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #48 Skrevet 14. juni 2012 når vi invterer venne gjengen på middag/besøk så bettaler eg alltid maten og snop evt brus osv. men hos ei venninde der eg det alltid spleising.. uansett hvor mangen ganger eg har laga mat til dem.. sist var på nyttårsafta.. ho hadde fått ei jule skinke i gave fra jobben. den kunne vi spise siden vi skulle til dem den dagen. men om eg kunne ta med poteter ? og hun kunne ikkje lage saus så eg måtte hjelpe henne på kjøkkene.. ho hadde ingen ting og lage saus av heller så det måtte eg ordne. og etter en stund kom ho på at ingen hadde jo tatt med grønsaker.. så ho fant en open pose med litt frossen grønsaker. vi var 6 voksne og 2 barn.. vi hadde tilfeldigvis med oss snop pga jenta vår skulle få det, og følte vi måtte ta med til de andre og hadde vert like billig og hatt det på besøk her ho og spør etter 10 kr om eg har lånt.. noe som sjer vert 10 år.. mens ho låner ofte små penger som eg aldri ser igjenn.. foreldrene hennes bettaler heilt sikkert avgiftene på bilen hennes enda.. de bettalte mobil rekningen hennes lenge etter hos flytta ut sammen med samboeren så er vell vandt til og slippe og bettale Gratulerer!!! Jeg tror du har klart den store bragd å poste innlegget med flest skrivefeil! Og ikke en eneste stor bokstav! Godt gjort!
Mamma_til_2 Skrevet 14. juni 2012 #49 Skrevet 14. juni 2012 når vi invterer venne gjengen på middag/besøk så bettaler eg alltid maten og snop evt brus osv. men hos ei venninde der eg det alltid spleising.. uansett hvor mangen ganger eg har laga mat til dem.. sist var på nyttårsafta.. ho hadde fått ei jule skinke i gave fra jobben. den kunne vi spise siden vi skulle til dem den dagen. men om eg kunne ta med poteter ? og hun kunne ikkje lage saus så eg måtte hjelpe henne på kjøkkene.. ho hadde ingen ting og lage saus av heller så det måtte eg ordne. og etter en stund kom ho på at ingen hadde jo tatt med grønsaker.. så ho fant en open pose med litt frossen grønsaker. vi var 6 voksne og 2 barn.. vi hadde tilfeldigvis med oss snop pga jenta vår skulle få det, og følte vi måtte ta med til de andre og hadde vert like billig og hatt det på besøk her ho og spør etter 10 kr om eg har lånt.. noe som sjer vert 10 år.. mens ho låner ofte små penger som eg aldri ser igjenn.. foreldrene hennes bettaler heilt sikkert avgiftene på bilen hennes enda.. de bettalte mobil rekningen hennes lenge etter hos flytta ut sammen med samboeren så er vell vandt til og slippe og bettale Gratulerer!!! Jeg tror du har klart den store bragd å poste innlegget med flest skrivefeil! Og ikke en eneste stor bokstav! Godt gjort! Hærlighet, det var og noe å henge seg opp i!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #50 Skrevet 14. juni 2012 Venninnen min hadde nok gjort følgende historie om en gnier historie om meg, men jeg syns fremdeles hun var den gjerrige Jeg gjorde i stand et stort selskap for noen vennepar, treretters med drikke. Følte selv jeg var veldig flink helt til jeg innså at jeg manglet agurk til den greske salaten. Jeg hadde ikke sjans til å rekke det, så jeg ringte venninnen min som fantastisk nok var på butikken. Hun kjøpte dermed en agurk til meg, kostet vel 12 kroner eller noe? Dette gjorde hun da et stort nummer av å skulle ha tilbake. Lite trivelig syns jeg, med tanke på at jeg brukte sikkert en tusenlapp på gjestene mine. Greit at det var JEG som hadde glemt agurken, men likevel. Syns det var sært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå