Gå til innhold

Hva er det rareste navnet du har hørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestefaren til samboeren min heter Sedolf. Blir nok ikke noe oppkalling her i gården. Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestefaren til samboeren min heter Sedolf. Blir nok ikke noe oppkalling her i gården. Hehe...

Fantastisk :)
Skrevet

Strømsgodset var i fare for å rykke ned for noen år siden, og i siste serierunde reddet de plassen på overtid. I gledesrusen går en supporter på tv og forteller at datteren er oppkalt etter Strømsgodset - Jessica Sif (Strømsgodset Idretts Forening)

Ellers så har jeg hørt om Tia (This is Anfield)

Og min samboers Oldefar het Egelund.

Skrevet

Og den jenta i avisa som ble kalt for Ynwa (You never walk alone)

Skrevet

Kommer forresten på en jeg kjente for noen år siden, som er fra Canada. Den fanske delen.

Han het Penis til etternavn, uttalt "Peni", siden det er fransk.

Interessant nok, bare toppet av at han het Richard til fornavn- noe som jo nesten automatisk blir til kallenavnet "Dick" i engelsktalende land.

Så han vokste opp med å bli kalt Dick Penis. Man kan jo lure på hva foreldrene tenkte på når de døpte ham.

Skrevet (endret)

Dino Saur

Spesielt

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Har en Trone på slektstreet, riktignok 1800-tallet.

De mest spesielle navnenene blant venner og kjente tror jeg må være Smilla, Jardar og Carl Randin. Men rart det der, hvor fort man blir vant til uvante navn og man ikke lenger tenker over det!

Skrevet

Veit om ei dame som heter Urd (uttaler D-en også). Klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke......

Og så ei jente som heter Nafisa (ikke norsk vel og merke...) Mange navn som blir litt rare når de brukes i et land det ikke er "ment for" i utgangspunktet..... hun ble en del mobba på skolen:-(

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg må bare putte inn ungene til Märtha på listen. Emma TAllulah (oppkalt etter en amerikansk foss, av alle ting). Leah Isadora høres jo bare ut som et billig sminkemerke. Unnskyld, Märtha!

Skrevet

Alida (søppelfyllinga der eg voks opp)

Skrevet

Må si jeg synes Morten Abels datter også har fått et ganske originalt navn: Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake. Langt er det i allefall... ;)

Skrevet

Idun synes jeg blir for dumt. Gabriel Valentin synes jeg heller ikke noe om.

Men de to som tar kaka er vel Myrtel Hermine og etternavnet er da Inndreiten. HALLO? Og Queen Latifah, ja møtte ei som hadde kalt ungen sin det.

Skrevet

Philiph - men de insisterer på at det uttales Fillip...

Skrevet

Hæ...? Hvordan mener du det uttales da?

Skrevet

Hvis ph blir til f i begynnelsen av navnet, hva burde ph i slutten av navnet bli til da? Sånn det er skrevet uttales det Fillif.

Skrevet

Hvis ph blir til f i begynnelsen av navnet, hva burde ph i slutten av navnet bli til da? Sånn det er skrevet uttales det Fillif.

Åja, skjønner. Jeg registrerte ikke den h'en på slutten i det hele tatt!

Hehe, foreldrene til lille Philliph skulle kanskje være litt kreative og kule når de slang på en ekstra h, og tenkte slettes ikke på uttalen :D

Skrevet

Tjostolv er definitivt det snåleste navnet EVER

Ellers var det en i oppveksten som het Arne Bjarne Bernt, og en ons som het Enrique Bjarne....

haha..Arne Bjarne Bernt..herrefred! :D vi har i nabolaget en mann som heter Bård-Steve, det syns jeg var en merkelig kombinasjon :D

Har hørt om en som heter Arne Bjarne Mikael Arnold... :P

Skrevet

Kjenner en Bjørn Bamse. Han kalles bare Bamse :) Koselig, egentlig :)

Skrevet

Var og reiste i Afrika for en tid tilbake. Der var en gutt som Million, fordi faren alltid hadde ønsket seg en million, og nå hadde han altså endelig fått det! :)

Skrevet

Ynwa

Oppkalt etter "You never walk alone".

Produkt av en fotballinteressert far og en ung mor.

Skrevet

Vesper. Jentenav,syns det er veldig snålt :) aldri hørt det før

Skrevet

Vi hadde en Anunda i vår familie, og broren het Bortemeus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...