Gå til innhold

Hva er det rareste navnet du har hørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i bygda har vi både en Gea Aurora og en Desi.

Det rare er at man blir vant til alle navn, selv om de smaker litt rart i starten! -helt til man begynner å tenke på dem og finner ut at de egentlig er rare!

Jeg har, i mine øyne, et merkelig navn. Men vet at det var ganske vanlig for noen år siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lydia Nalen ( lyd i analen)

hehehehe :) Uff..

Skrevet

Tjostolv er definitivt det snåleste navnet EVER

Ellers var det en i oppveksten som het Arne Bjarne Bernt, og en ons som het Enrique Bjarne....

haha..Arne Bjarne Bernt..herrefred! :D vi har i nabolaget en mann som heter Bård-Steve, det syns jeg var en merkelig kombinasjon :D

Skrevet

En som ble døpt samtidig med dattra mi fikk navnet kola, det synes jeg er rimelig merkelig !

Skrevet

Klitoria er nok det rareste jentenavnet jeg har hørt...

Skrevet

Ei lita søt jente som fekk navnet: Gjøa :/

Skrevet

De mest spesielle navnene jeg faktisk har møtt noen som har, er nok søsknene Bersvend og Ravngunn.

Skrevet

Mamman til Bersvend og Ravngunn er jo bruker her inne og navnene har vært hyppig diskutert.

Guttenavnet er et ikke så uvanlig tradisjonsnavn der de kommer fra. Ravngunn fant de vel på selv.

Vet om en liten jente som heter Sne.

Skrevet

Gjøa er også et tradisjonsnavn fra Hardanger og ganske vanlig i noen små områder.

Skrevet

Mamman til Bersvend og Ravngunn er jo bruker her inne og navnene har vært hyppig diskutert.

Guttenavnet er et ikke så uvanlig tradisjonsnavn der de kommer fra. Ravngunn fant de vel på selv.

Vet om en liten jente som heter Sne.

Jeg er klar over det, men det er fremdeles de rareste navnen jeg har hørt.

Skrevet

Gjøa Emilie?

Jeg vet om en gutt som heter Rino.

Hva med Tjodunn? (hun der foreldre og barn- dama)

Skrevet

Nå fikk jeg meg en god latter! Synd likevel at det skal være på andre bekostning.

Heldigvis kan man bytte navn som voksen. Hadde jeg fått navnet Ekstase så ser jeg for meg at jeg hadde lagt til et fornavn som f.eks "Elise" som "liknet litt". Som jeg ville prøvd å venne meg til å bruke. LIkevel er navnet en så stor del av identiteten vår fra vi er barn så ikke lett det heller.

Jeg trakk mest på smilebåndet av navnene "Erle, Lerke og Vide" fordi de alle var fuglenavn. Blir spennende å se hvordan denne moren blir når hun skal slippe ungene ut av redet og om ungene da kan å fly. Tror likevel ikke barna blir noen hakkekyllinger, for navnene i seg selv var jo fine, var bare morsomt at alle hadde fulgnenavn. Også syntes jeg navnet Kay Jack var artig. Og mange flere her inne. Men har ikke hørt så veldig mange rare navn utenfor forumet faktisk!

Skrevet

Jeg tenker også på sex når jeg hører Ekstase, og det er virkelig ikke positivt når det er et lite barn som heter det. Uff. :(

Nå er jeg ganske rund i kantene når det gjelder navn, og liker uvanlige navn, men jeg virkelig hater når man putter inn unødvendige bokstaver i hytt og gevær.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det er noen ting man rett og slett ikke kaller ungen sin sier jeg bare. Som Ekstase. Det er jo en følelse, ikke et navn.

Kjenner en som heter Bjøle, synes det var nok så rart guttenavn, hvertfall siden søsknene heter Therese, Chris og Frida :-p Lurer litt på hvordan foreldrene der fikk for seg å kall yngste mann for Bjøle!

Skrevet

Kjenner en dame i 30-årene som heter Rimle. Lett å venne seg til, men litt rart ;)

Skrevet

Da moren min vokste opp var det et søskenpar som het Kåre Jonny og Jonny Kåre!

Skrevet

Ei på slektstavlen min het Gønner. Riktignok var dette på 1600 tallet, men likevel:)

Skrevet

Marilyn Betsy - og søsteren Reidun :P

Navnene er jo ikke så rare i seg selv, men sammensetningen av de to søstrenes navn er genial. Spesielt med tanke på at de kommer fra en liten fjellgård "der ingen skulle tru at nokon kunne bu".

Leidulf er også et snålt navn.

Skrevet

Gisle Bjørn

Terje-Kåre

Søsken som heter Ansgar og Absalon

En liten jente som skulle hete Rumle

Skrevet

Har flere Gjø på slektstreet (kvinner).
Skrevet

Marilyn Betsy - og søsteren Reidun :P

Navnene er jo ikke så rare i seg selv, men sammensetningen av de to søstrenes navn er genial. Spesielt med tanke på at de kommer fra en liten fjellgård "der ingen skulle tru at nokon kunne bu".

Leidulf er også et snålt navn.

Leidulf er faktisk ikke uvanlig her jeg bor.. Men har ikke møtt noen under 40 med navnet, da...
Skrevet

De mest spesielle navnene jeg faktisk har møtt noen som har, er nok søsknene Bersvend og Ravngunn.

Disse navnene likte jeg :)
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Gisle Bjørn

Terje-Kåre

Søsken som heter Ansgar og Absalon

En liten jente som skulle hete Rumle

gisle bjørn? Er det mer "stueren" variant av Gisle Gris eller? Hahahaha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...