Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

 

 

 

Herlig, Bonanza! Så deilig å se den lille fine :) var det første ul i denne graviditeten?

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

Hei Siri! Ja dette var første UL. Men jeg har bestilt en sånn svangerskapspakke som inkluderer 4 3D/4d UL ved ca uke 12,18,28,34. Så gleder meg til fortsettelsen ;) . Jeg lå i spenn når Kvinnedoktor gikk gjennom fosterets anatomi og målte det som kunne måles, slappet av etterhvert som alt så bra ut. Tynn nakkefold på 1,47 mm.

Lykke til på din neste UL, veldig betryggende å få utført :)

Jøss :) En sånn pakke har jeg aldri hørt om! Hvor mye må man betale for det?

4 stk 3D/4d UL og alle jordmorkontroller = 7500 kr. Jordmoren er kona til Gyn, og så fort det er noe avvik fra feks vekstkurven eller noe så bærer det rett inn på UL hos doktoren i naborommet. Så jeg havnet vel på 6 UL i mitt forrige svangerskap da vekstkurven på baby flatet ut fra uke 33 ca. Disse to xtra UL betalte jeg ingenting for. Så jeg føler meg veldig trygg der... :)

 

Det høres bra ut. Tror ikke det er noe jeg kommer til å ta meg råd til. Har en god fastlege så kommer til å gå til ham den gangen det blir aktuelt. Jeg er litt "sær" når det gjelder UL, og jeg har alltid sagt at jeg ikke vil vite kjønn eller se babyen på 3/4D, men skal ikke si noe sikkert før jeg er i den situasjonen selv! Man kan ikke vite hvor nysgjerrig man blir... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kos deg med symptomene fruMille :) jeg var i halvdårlig form i mange uker, med ingen matlyst, men nå savner jeg den tiden! så; Enjoy  :fnise:

er i dpo-land og føler at jeg er tung og typisk modus før mens... er vel 9dpo. Men håper jo at det er gravid-tegn selv om ..  :laugh:

Har hatt 3 grupper med halloween barn på døra, (akkurat passe trafikk haha)  lille snupp ble ikke skremt, så håper ikke hun våkner i natt med fæle drømmer  :kosteskaft:  :gresskar:

God helg snupper  :sexy:

4 dpo her. Hvordan kjenner man egentlig forskjell på gravidtegn og vanlig menstegn...?? For meg kjennes det ut som mensen skal komme i morgen nå. Pleier å kjenne litt dagen før, men skal egentlig ikke komme før tirsdag. Kommer stort sett alltid på dag 28-29 (noen få ganger 30).

 

Ikke 4 dpo... mente 4 dager før IKM... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager før ikm ja :) jeg er selv 4-5 dager før ikm idag, og fortsetter det som nå har jeg mistanker om graviditet :D men om jeg får magesymptomer tror jeg det er mens på vei..

Det kan bli mye spekuleringer og grublinger, men en ting er sikkert og det er at jeg aldri tester før ikm!!  :P

lykke til iallefall  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på dere, Vinterblomst og Anonymsuperbruker! :duskedame:

 

Slapper av på sofaen etter full rulle på Halloween-fest med både voksne og barn her i går. Vi koste oss storveis, blir så glad når ungene har det fint :)

 

Ønsker alle en deilig og avslappende helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på min andre pencilin kur på to mnd. Passe lei hoste og snørr.

Og ikke nok med det men sønnen har fått vannkopper .

Samboeren er hos svigers og hjelper de med data ( det er jobben hans , så de er flinke og ringe når de står fast )

Vi hadde egentlig tenkt og vente litt med å fortelle om graviditeten, men når sønnen vår har fått vannkopper og ikke kan gå i b.h.g. trenger vi hjelp på mandag.

Har ikke lyst til og gå alene på ultralyd viss det viser seg og være noe.

Så da gjenstår det bare å se om de kan komme fra Tønsberg og hit på kort varsel og bare for en dag.

Han er gyn og hun sykep.

Og etter ma min i fjor fikk jeg klart høre at det var alderen min som var en av orsakene og at det mest sansynlig kom til og skje igjen. Ikke lett med familiere fagfolk.

Kjenner at jeg har en liten redsel for at det enten ikke er liv el at det er noe annet galt. Var på tidlig ul i uke 7pluss 2. Og da så alt normalt ut. På den andre siden kan det være morrsomt og peke litt nese viss alt er greit. De som ikke hadde troen på oss. Har en kolega som fikk nr 5 da hun var 44 , og hun jobbet hart for ikke å bli det .

Nå er det barnetv og vafler og tea lys.

God lørdagskveld til alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk cayenne ♡ back to ya!

Great! Ikke hør på fagfolk hehe.... de høres ofte overbevisende og saklige ut uten å ville vær uhøflige ;) klart det går bra! Lykke til på ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et spm til dere damer :) skal på OUL på mandag, det er 6 år siden sist svangerskap, så husker ikke så godt, men skal man ikke være helt tømt i blæra til UL, eller er det helt greit å tisse rett før? :D Syns jeg ofte må tisse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee- Chloe, er du kome så langt alt? Trur ikkje det gjer noko om du tissar rett før når du er kome så langt. Det med tissinga er viktigast tidleg sånn at dei skal klara å sjå : ) Lukke til på oul!! Skal du vita kjønn om du kan?

 

Vinterblomst - eg ynskjer sånn for deg at du skal ha ei ny spire på plass. Kryssar det som kryssast kan!!

 

Great - eg gir dei venane dine eit cyberspark bak! Dei kan passa munnen sin, klart vi veit om ekstra risiko med alder, men beviseleg nok er det mange som og får heilt friske barn! Hadde lyst å klaska vikarlegen eg hadde sist i hovudet med den samme statistikken...

 

Elles måtte vi og eta halloweengodtet sjølv, slo av utelyset då vi la vesla i sjutida - og før det kom ingen innom. Vi bur i utkanten av byggjefeltetet og dei må over ei mørk strekke og friluftsområdet for å komma til oss. Og det kan jo vera litt skummelt ein slik kveld.

 

Takk for heiing, mannen gliser breidt - eg trur han ynskjer seg ein til enno meir enn meg, så vi håpar det kjem resultat på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chile, i følge Gun pol her skal blære være full ved OUL har vist noe med at de skal se best mulig el....ikke alltid like lett å holde seg masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee- Chloe, er du kome så langt alt? Trur ikkje det gjer noko om du tissar rett før når du er kome så langt. Det med tissinga er viktigast tidleg sånn at dei skal klara å sjå : ) Lukke til på oul!! Skal du vita kjønn om du kan?

 

Vinterblomst - eg ynskjer sånn for deg at du skal ha ei ny spire på plass. Kryssar det som kryssast kan!!

 

Great - eg gir dei venane dine eit cyberspark bak! Dei kan passa munnen sin, klart vi veit om ekstra risiko med alder, men beviseleg nok er det mange som og får heilt friske barn! Hadde lyst å klaska vikarlegen eg hadde sist i hovudet med den samme statistikken...

 

Elles måtte vi og eta halloweengodtet sjølv, slo av utelyset då vi la vesla i sjutida - og før det kom ingen innom. Vi bur i utkanten av byggjefeltetet og dei må over ei mørk strekke og friluftsområdet for å komma til oss. Og det kan jo vera litt skummelt ein slik kveld.

 

Takk for heiing, mannen gliser breidt - eg trur han ynskjer seg ein til enno meir enn meg, så vi håpar det kjem resultat på sikt.

Takk for svar! :) Hvis de ser kjønnet, vil jeg gjerne vite :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er aksjeinnlegginga igang i vår 3pp. Altså ikke nå mens jeg skriver selvsagt :P Så får vi se hvordan det går denne gangen. Kjenner at jeg tar ting mye mer med ro nå enn i starten av prøvingen. Veldig godt. Sniffet masse på en baby her om dagen (tihi) og tar B-vitaminer for å se om det kan virke på lutealfasen min. 

 

God søndag til go'gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel overstått helg damer, var det noen som vart skremt på freddan kanskje :P tenk at vi kommet til november alt, hvor har året blitt av??

Foruten show og middag på fredagen, så har helgen kun bestått av å slappe godt av inne i ruskeværet , avbrutt av en god tur med vår firbente baby :P

 

Ellers så har bekymringene hentet meg inn, har plutselig fått for meg at noe ikke stemmer mtp symptomene mine, selv om at jeg fortsatt har mensensmerter og må på do om natten! Jeg har knapt rundet seks uker men jeg synes ikke puppene er så ømme som de burde være (vet forøvrig ikke om det er en fasit på det), og det lille blaffen jeg hadde av kvalme er borte! Hjelper ikke på at jeg hadde bittelitt (med trykk på litt) lyselyserosa utflod ved et tørk på do på fredag ettermiddag!!!! Kjente pulsen hoppet til værs :( det har heldigvis ikke kommet mer blod, kanskje små prikker av brun utflod i bindet av og til (beklager detaljer)! Jeg tror noe av grunnen til at jeg er litt på tuppa nå er fordi det var i uke seks den lille spiren stoppa tidligere i sommer :( Jeg prøver å roe ned de verste tankene og maser i vei på mannen stakkar,, men det er akkurat som at jeg forbereder meg psykisk til å få dårlig beskjed på ul, som forøvrig ikke er før om 4 uker!!!! Huff, det er ikke enkelt dette her, trodde ikke at en graviditet skulle innebære såååå mye tanker og bekymringer,bah :( beklager syting fra min kant, men må bare få det ned et sted!!

 

Håper dete har hatt en fin fin helg damer og at dere får en riktig fin uke :) spennende med oul for clohe30 bla, masse lykke til, og dere som har hoppet over i dpo land,TJOHEI ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner igjen din bekymring, FruMille ♡ Det vil helst gå godt - men det er lurt å dele den bekymringa og ikke gå alene med alle tankene!! Sender avgårde gravidstøv i fleng - og håper at symptomene tar seg opp igjen..

 

Hos meg har de svingt frem og tilbake så jeg kjenner også at bekymringene tar meg innimellom. Men; i dag er det bare 1 mnd igjen til termin!! Minimennesket hadde seg en hviledag i går, rimelig rolig i magen frem til vi spiste fruktsalat med vaniljesaus på kvelden - og etter det kjentes det ut som at mini danset moonwalk på mageskinnet mitt! :D En pussig, pussig følelse!!

 

Hvordan har helga vært hos dere som jeg heier på frem til neste ikm? Noen spennende symptomer???

 

Ha en finfin mandag, søtsnupper! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Har ikke skrevet her på lenge nå, måtte ta en pause fra å tenke på prøving som ikke gikk veien..

Men - endelig - i pp5 - positiv test fredag forrige uke :D

 

Fikk raskt en sterk anelse da mine ekstremt korte lutealfaser tilsa at tanta burde banke på ca 7-8 dpo, men ingenting skjedde... Og på 14dpo var testen positiv jammen! Maks flaks! Var egentlig aldri i tvil om at den testen ville være positiv, det dukket opp tidlige symptomer, mest spesielt og som jeg aldri har opplevd før, å være utrolig sulten... begynte allerede rundt 9 dpo faktisk. Det begynte tidlig å sitre/klø i brystvortene også. Var derfor jeg begynte å ane at det gikk veien denne gangen. Spottet litt 11 dpo :)
 

Er i dag 4+3 og symptomer nå er ømme bryster, kløe i brystvortene og en ulvehunger jeg aldri har kjent maken til!! Litt svimmel og veldig andpusten for ingenting også akkurat nå. Men det kom ikke før de siste dagene...

 

Nå krysser jeg fingre og tær for at spiren klamrer seg fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utålmodig82: Så herlig! Gratulerer! :smilyblomst:

Apex: guri, så fort det har gått! Blir så spennende å følge deg nå i innspurten! Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å kjenne liv i magen selv, det må være helt magisk!

 

fruMille: Jeg kjenner med VELDIG igjen i det du skriver. Og jeg tror vi som har opplevd å miste tidligere kanskje kjenner itt ekstra etter og blir litt fortere skremt. For min del var det veldig godt å ta en tur til gyn etter jeg hadde hatt en blødning i uke 6. Kanskje du skulle ha fått en time litt før så du slipper å gå rundt med disse tankene? Tror også det er veldig vanlig at kvalmen går mye frem og tilbake. Jeg har vært MYE kvalm i denne graviditeten, men så har jeg hatt noen dager uten et snev av kvalme. Nå har jeg også hatt kanskje fem dager uten å være så veldig kvalm, og det bekymrer meg også, men jeg prøver å fortelle meg selv at det er helt normalt. En stor klem til deg i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Har ikke skrevet her på lenge nå, måtte ta en pause fra å tenke på prøving som ikke gikk veien..

Men - endelig - i pp5 - positiv test fredag forrige uke :D

 

Fikk raskt en sterk anelse da mine ekstremt korte lutealfaser tilsa at tanta burde banke på ca 7-8 dpo, men ingenting skjedde... Og på 14dpo var testen positiv jammen! Maks flaks! Var egentlig aldri i tvil om at den testen ville være positiv, det dukket opp tidlige symptomer, mest spesielt og som jeg aldri har opplevd før, å være utrolig sulten... begynte allerede rundt 9 dpo faktisk. Det begynte tidlig å sitre/klø i brystvortene også. Var derfor jeg begynte å ane at det gikk veien denne gangen. Spottet litt 11 dpo :)

 

Er i dag 4+3 og symptomer nå er ømme bryster, kløe i brystvortene og en ulvehunger jeg aldri har kjent maken til!! Litt svimmel og veldig andpusten for ingenting også akkurat nå. Men det kom ikke før de siste dagene...

 

Nå krysser jeg fingre og tær for at spiren klamrer seg fast...

Jeg har samme symptomer :) Og stakkars mann hvis jeg ikke får mat når jeg er sulten.. Sint er bare mellomnavnet ;) Kan ikke huske denne sulten fra forrige gang. Da var jeg kvalm fra start til mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye utålmodige82  :babysmokk:

 

Ja, tenk at det er november allerede. Gleder meg stort til thanksgiving og julefeiring. Nesten alle julegavene er i boks og jeg holdt meg laaaaangt under budsjettet i år. 

 

FruMille: jeg forstår veldig godt bekymringene dine. Det er naturlig å gå litt på stilker, spesielt siden dette er rundt samme tid det gikk galt sist. MEN det skal mye til for at det skjer igjen. Kanskje du skal ta deg en tur til legen og få en liten sjekk slik at du ikke stresser og bekymrer deg unødvendig? Sender deg en godklem  :klem:

 

Ellers så snegler tiden seg fremover her.. "bare" i uke 9 så langt, men det føles som om jeg burde vært i uke 20 hvertfall  :fnise: Kan ikke huske at det gikk så tregt sist gang jeg var gravid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL vel gjennomført :) alt så bra ut. Jeg tisset ikke før UL :D men måtte underveis.......... Det er nemlig 2!!!!!! Dette blir 3. OG 4. mann! Uoppdaget tvillinger som jordmora sa. Har ingen tvillinger i familie :P Mye åt enke på fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL vel gjennomført :) alt så bra ut. Jeg tisset ikke før UL :D men måtte underveis.......... Det er nemlig 2!!!!!! Dette blir 3. OG 4. mann! Uoppdaget tvillinger som jordmora sa. Har ingen tvillinger i familie :P Mye åt enke på fremover :D

oi oi gratulerer så masse,FOR en nyhet å få :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, gratulerer med to i magen, Chloe! :D

Blir nok kjempegøy med stor familie! :D

 

Og gratulerer med positiv test, Utålmodig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL vel gjennomført :) alt så bra ut. Jeg tisset ikke før UL :D men måtte underveis.......... Det er nemlig 2!!!!!! Dette blir 3. OG 4. mann! Uoppdaget tvillinger som jordmora sa. Har ingen tvillinger i familie :P Mye åt enke på fremover :D

SÅ GØY!!! Blir det to gutter? :) Hadde du følelse av at det kunne være to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...