Gå til innhold

Meldte fra om en "enslig mor" igår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt med dem over lang tid slik at jeg vet at han faktisk bor der, ikke bare er på besøk. Han er jo selvsagt registrert på en annen adresse, men jeg har samlet bevis over tid og tatt bilder som viser at han har tingene sine der (sykkel og bil i garasjen og klær til tørk på verandaen osv).

Oppfordrer alle andre til å melde fra om trygdemisbruk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva? jeg synes folk skal passe sine egne saker jeg.

Skrevet

Vet du hva jeg synes? Jeg synes folk skal slutte å svindle, jeg..

Skrevet

Som alenemamma OG skattebetaler så heier jeg på alle som melder fra! Jeg er så jævlig lei av samboere som gir oss alenemødre dårlig rykte som svindlere og som skattebetaler liker jeg ikke når folk stjeler fra fellesskapet!

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Bra! Jeg er ikke interessert i at mine skattepenger går til svindlere!

Skrevet

Bra! Jeg er ikke interessert i at mine skattepenger går til svindlere!

Du kan nok bare slappe av. "Dine" skattepenger går nok til å dekke opp alt du har forbrukt i form av gratis skolegang i 9 / 10 år og kanskje mer

Skrevet

Hahah... Jeg får opp noen bilder i hodet av naboen + kamera, under hekken, mens hun dokumenterer klesvask og bevegelser. :)

Skrevet

Så dersom du ser noen stjele på butikken eller rane en gammel dame skal man bare passe sine egne saker?

Hi

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes

Skrevet

Har fulgt med dem over lang tid slik at jeg vet at han faktisk bor der, ikke bare er på besøk. Han er jo selvsagt registrert på en annen adresse, men jeg har samlet bevis over tid og tatt bilder som viser at han har tingene sine der (sykkel og bil i garasjen og klær til tørk på verandaen osv).

Seriøst, Ta bilder inni folks garasjer, det må vel være brudd på privatlivets fred. Greit nok å melde fra om en mistenker misbruk. Men å jakte rundt med kamera, har du fritidsproblemer???

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes

Tyveri og tyveri er i aller høyeste grad sammenlignbart.

Hi

Skrevet

Seriøst, Ta bilder inni folks garasjer, det må vel være brudd på privatlivets fred. Greit nok å melde fra om en mistenker misbruk. Men å jakte rundt med kamera, har du fritidsproblemer???

På ingen måte. Men jeg tåler ikke folk som stjeler fra fellesskapet.

Det er ikke som om jeg publiserer bildene på facebook. Garasjen er åpen og kan sees fra veien der jeg daglig ferdes. Bildene har jeg tatt som bevis og de er lagt med skjemaet jeg leverte NAV.

Syns det er greit å dokumentere det når jeg melder fra. Slik at jeg er sikker på at det blir tatt tak i.

Hi

Skrevet

Så dersom du ser noen stjele på butikken eller rane en gammel dame skal man bare passe sine egne saker?

Hi

Dersom jeg ser noen stjele i butikken passer jeg mine egne saker ja... men dersom jeg ser noen rane en gammel dame vil jeg forsøke å forhindre det, gripe inn, tilkalle hjelp/politi osv... Det handler om at kvinnen er sårbar og svakere enn overgriperen. En rik butikkkjede er ikke min sak, og staten er ikke min sak... Der får butikk-kjeden selv, og staten selv ordne opp i det ved hjelp av politiet f.eks!! Jeg er ikke politi.

Skrevet

Skaff deg et liv

Hva får deg til å tro at jeg ikke har et liv?

Fordi jeg ikke tolerere at velferdssystemet vårt blir utnyttet?

Hi

Skrevet

Du har vel ikke lurt deg inn på badet også for å skjekke om tannbørsten han var der også vel?

Skrevet

Hi

Dersom jeg ser noen stjele i butikken passer jeg mine egne saker ja... men dersom jeg ser noen rane en gammel dame vil jeg forsøke å forhindre det, gripe inn, tilkalle hjelp/politi osv... Det handler om at kvinnen er sårbar og svakere enn overgriperen. En rik butikkkjede er ikke min sak, og staten er ikke min sak... Der får butikk-kjeden selv, og staten selv ordne opp i det ved hjelp av politiet f.eks!! Jeg er ikke politi.

Ikke er du spesielt samfunnsengasjert heller, tydeligvis.

Synd at så mange tror at det ikke angår dem at så mange prøver å ødelegge velferdsstaten vår som er den beste i verden.

Hi

Skrevet

Bare så dere vet det,det at Nav blir svindlet på den måten der,gjør at folk som faktisk har rett på og trenger hjelp, blir mistenkligjort og avvist.

Bra at noen tør melde slikt.

Skrevet

Hi

Synd at så mange tror at det ikke angår dem at så mange prøver å ødelegge velferdsstaten vår som er den beste i verden.

Hi

Tvert imot. Jeg er samfunnsengasjert jeg, men jeg stemmer ved valg, og har tillit til at myndigheten håndterer dette. Jeg mener at det ikke er et sunnhetstegn når innbyggere mistenker hverandre for lovbrudd, utnyttelse av systemet o.l. og går til ytterligheter som å fotografere hverandre og angi til myndighetene. Jeg ønsker ikke å leve i et angiversamfunn der vi skuler på hverandre, og "tar loven i egne hender"... Det er politi, på oppdrag fra myndighetene som skal etterforske lovbrudd, og ikke innbyggerne!!

Fjollete å påstå at jeg ikke er samfunnsengasjert. Jeg ønsker meg bare et annet type samfunn enn du gjør, og har sikkert andre tanker om demokrati, likeverd og frihet enn du selv har.

Skrevet

Hi

Hi

Tvert imot. Jeg er samfunnsengasjert jeg, men jeg stemmer ved valg, og har tillit til at myndigheten håndterer dette. Jeg mener at det ikke er et sunnhetstegn når innbyggere mistenker hverandre for lovbrudd, utnyttelse av systemet o.l. og går til ytterligheter som å fotografere hverandre og angi til myndighetene. Jeg ønsker ikke å leve i et angiversamfunn der vi skuler på hverandre, og "tar loven i egne hender"... Det er politi, på oppdrag fra myndighetene som skal etterforske lovbrudd, og ikke innbyggerne!!

Fjollete å påstå at jeg ikke er samfunnsengasjert. Jeg ønsker meg bare et annet type samfunn enn du gjør, og har sikkert andre tanker om demokrati, likeverd og frihet enn du selv har.

Hvilket samfunn ønsker du deg da?

Jeg etterforsker da ikke lovbrudd. Jeg melder fra om det, så overlater jeg til myndighetene å etterforske det.

Hva har likeverd og frihet med trygdesvindel å gjøre?

Hi

Skrevet (endret)

Er du sikker på at det er pappaen til barnet å ikke et nytt forhold mammaen er i? Litt pinlig om det er noe nytt da..

Hvordan vet du om hun mottar støtte da? Kjenner mange alenemødre som ikke mottar noenting fra nav.

Jeg heller ikke tilhenger av utnyttelse av systemet, men her har du gått for langt. Det holder å si fra til den det gjelder (da ville jeg ha sagt fra til mammaen først og om det ikke ble gjort noe med til andre som kan gjøre noe med det) ikke drive å ta bilder å snike rundt. Men jeg har vanskelig for å tro på historien din..

Endret av geitemarken
Skrevet

Er du sikker på at det er pappaen til barnet å ikke et nytt forhold mammaen er i? Litt pinlig om det er noe nytt da..

Hvordan vet du om hun mottar støtte da? Kjenner mange alenemødre som ikke mottar noenting fra nav.

Jeg heller ikke tilhenger av utnyttelse av systemet, men her har du gått for langt. Det holder å si fra til den det gjelder (da ville jeg ha sagt fra til mammaen først og om det ikke ble gjort noe med til andre som kan gjøre noe med det) ikke drive å ta bilder å snike rundt. Men jeg har vanskelig for å tro på historien din..

Man skal melde fra til NAV også når man er i et nytt forhold. Man kan da beholde stønad i 12 mnd.

Jeg vet at dette er barnefaren, og hvilken hensikt skal det ha å si fra til mammaen? Tror du hun da selv vil løpe til NAV for å si fra?

Bør svindlere skånes fra at folk melder fra?

Syns du det er vanskelig å tro på historien min? Det forstå jeg ikke. Er det vanskelig å tro at det finnes svindlere eller er det vanskelig å forstå at vi faktisk er mange som ikke aksepterer svindel?

Hi

Skrevet

om dette ikke er far til barnet har mor rett på støtte ett år fra de flytter sammen. kan hende de har meldt i fra fra før av..? syns det er litt idiotisk å skulle melde fra om ting før du virkelig vet hva som er greia, ikke bare det du tror er greia..

kan hende dama ikke tar imot støtte i det heletatt!

Skrevet

Hvis jeg ser noen stjeler i butikken, så går jeg videre. Ikke min sak! Men å rane en dame, da sier jeg i fra. Det å svindle penger i fra NAV, det orker jeg ikke å bry meg om. Naboen min gjorde det, mannen hadde 60% stilling, og hun var arbeidsledig. Jeg sa ikke i fra om de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...