Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #76 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM Burde jeg ikke svare det? Er det bedre å mobbe, slik andre her gjør? Mobbing er det alle BIM dame gjør her inne. Kansje du får noen kritik på det du sa. Typisk BIM damer .
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. mai 2012 #77 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM Burde jeg ikke svare det? Er det bedre å mobbe, slik andre her gjør? Mobbing er det alle BIM dame gjør her inne. Kansje du får noen kritik på det du sa. Typisk BIM damer . Ikke alle er så lavmål at de må påpeke andres feil dagen lang
Gjest peacock Skrevet 27. mai 2012 #78 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Enig! Men samtidig synes jeg historien til HI har endret seg fra "helt ok å være sur" til at hun kanskje egentlig overreagerte litt. Det er vanskelig å svare når man ikke kjenner fakta i saken :-) Når man spør om det er ok å være sur må man forvente at folk er enige eller uenige, men å kalle HI for en kontrollerende kjerring er uakseptabelt! Reelle og seriøse svar er greit, mobbing er ikke det.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. mai 2012 #79 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Enig! Men samtidig synes jeg historien til HI har endret seg fra "helt ok å være sur" til at hun kanskje egentlig overreagerte litt. Det er vanskelig å svare når man ikke kjenner fakta i saken :-) Når man spør om det er ok å være sur må man forvente at folk er enige eller uenige, men å kalle HI for en kontrollerende kjerring er uakseptabelt! Reelle og seriøse svar er greit, mobbing er ikke det. Helt enig med deg! Det må da være mulig å holde en saklig tone i diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #80 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM Burde jeg ikke svare det? Er det bedre å mobbe, slik andre her gjør? Mobbing er det alle BIM dame gjør her inne. Kansje du får noen kritik på det du sa. Typisk BIM damer . Ikke alle er så lavmål at de må påpeke andres feil dagen lang Sant nok men her er mangen som Må henge med kjeften.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. mai 2012 #81 Skrevet 27. mai 2012 Nå må dere slutte, folkens! Dette begynner å bli for dumt. Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene. Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem. Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord. Må dere ta dere sammen! Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM Burde jeg ikke svare det? Er det bedre å mobbe, slik andre her gjør? Mobbing er det alle BIM dame gjør her inne. Kansje du får noen kritik på det du sa. Typisk BIM damer . Ikke alle er så lavmål at de må påpeke andres feil dagen lang Sant nok men her er mangen som Må henge med kjeften. Og så da? Man trenger ikke henge seg på, fordi andre gjør det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #82 Skrevet 27. mai 2012 Ærlig talt HI. Her ser det ut som om du bare prøver å ro deg unna. I hi skrev du: Jeg minnet ham om at han hadde sagt "én øl", én = 1. ..så jeg tolket det som om at du faktisk trodde at han bare skulle ta 1 øl. Så sier du senere: Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl". Så skriver du: Da regner jeg med at "en øl" betyr "et par øl", men ikke at han blir ute i mange timer. Og senere skrev du også at dere hadde planlagt at han skulle spise ute. Seriøs...trodde du virkelig at øl og middag ute med kollega bare skulle ta et par timer? Jeg tror virkelig ikke at dere hadde planer om at han skulle spise ute, og at du ikke visste at han skulle ta mer enn 1 øl. Du trodde seriøs at han bare skulle ta 1 øl ute og komme rett hjem. Og hva er greia med å ringe? Greit at du ringer for å sjekke tidspunktet for når han evt. kommer hjem, men sender melding for å høre om han vil si god natt? Han har 365 dager i året hvor han kan si god natt til barnet sitt, så maser du den ene dagen når han er ute om han vil ringe hjem og si god natt. Hva er det neste da? At du forteller at han har vÆrt utro og at det er grunnen til at du ikke klare å stole på han? At det er derfor du reagerer fordi han kommer hjem "sent"? G-SUS!!!! Jeg konfronterte ham med at han hadde sagt "en øl" fordi det faktisk var det han sa. Det betyr ikke at jeg forventet at han skulle dra rett hjem etter én øl. Så spurte jeg om han tok seg noe å spise ute, og han svarte ja på det. Du spør om jeg virkelig forventer at øl og middag med kolleger tar bare noen timer. Ja, er det så urimelig da? Er et par timer på noen øl og en matbit fryktelig kort tid? Er neppe snakk om noen treretters restaurantmiddag her, men en burger eller lignende. Du skriver at du tror at jeg seriøst trodde at han skulle drikke bare én øl og så komme rett hjem. Hvorfor tror du det når jeg flere ganger har understreket at jeg IKKE gjorde det? Og hva er problemet med at jeg ringte for å høre om han ville si god natt? Guttungen skulle legge seg, og hadde lyst til å si god natt til pappa. Ser virkelig ikke hvordan det blir masing. Det siste avsnittet ditt skjønner jeg ingenting av. Hvorfor begynner du å fable om utroskap her? Er det relevant i denne sammenhengen? Jeg synes denne tråden ble kjemperar. Hva er det som feiler dere som driver og endrer på historien min for å få meg til å virke mer urimelig, slik at jeg blir lettere å kritisere? Ser f.eks. flere har endret det jeg skrev om at han var full da han kom hjem, til at han var "småbrisen". Nei, han var ikke småbrisen, han var full. Det var det jeg skrev, og da er det det dere har å forholde dere til. Tror dere virkelig dere vet bedre enn meg hva som skjedde og hva jeg tenkte? H.i
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #83 Skrevet 27. mai 2012 Hva er det som er spørsmålet ditt her da? Han skal ta noen øl etter jobb og spise middag. Omtrent alle som har svart her ville forventet noe slikt som det som skjedde, eller mener at mannen i så tilfelle kom tidlig hjem. Du har da tenkt at det er en burger, som tar 30 min, 2 øl som tar 90 minutter og så hjem? Jeg tenker at det som har skjedd her er et klassiske krasj av forventinger. Ut fra svarene du har fått ville jeg også konkludert med at dine forventninger er de som må justeres i denne forbindelse. At han skal melde fra (spå) om hvor lenge han blir, at barnet ringer far på pub for å si god natt, at du er misfornøyd med tilstanden når han kom hjem, at du er sur for at han sover til halv ti, at du tillegger ham dårlige kommunikasjonsevner for han ikke tilfredsstiller ditt kontrollbehov, og andre utsagn i innlegget ditt gjør at vi som leser opplever at du er kontrollerende. I vårt samliv ville en slik telefon bety at jeg tar hånd om ettermiddag og kveld og antakelig stått opp tidlig. Det hadde da resultert i at jeg hadde lagt kveldsplaner og formiddagsplaner for meg og ungene. Om mannen dukket opp tidligere enn forventet ville det vært en bonus, men ingen nødvendighet. Jeg håper på samme raushet når jeg er på andre siden. Dette gjrø livet mye bedre. Bare prøv.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #84 Skrevet 27. mai 2012 Hva er det som er spørsmålet ditt her da? Han skal ta noen øl etter jobb og spise middag. Omtrent alle som har svart her ville forventet noe slikt som det som skjedde, eller mener at mannen i så tilfelle kom tidlig hjem. Du har da tenkt at det er en burger, som tar 30 min, 2 øl som tar 90 minutter og så hjem? Jeg tenker at det som har skjedd her er et klassiske krasj av forventinger. Ut fra svarene du har fått ville jeg også konkludert med at dine forventninger er de som må justeres i denne forbindelse. At han skal melde fra (spå) om hvor lenge han blir, at barnet ringer far på pub for å si god natt, at du er misfornøyd med tilstanden når han kom hjem, at du er sur for at han sover til halv ti, at du tillegger ham dårlige kommunikasjonsevner for han ikke tilfredsstiller ditt kontrollbehov, og andre utsagn i innlegget ditt gjør at vi som leser opplever at du er kontrollerende. I vårt samliv ville en slik telefon bety at jeg tar hånd om ettermiddag og kveld og antakelig stått opp tidlig. Det hadde da resultert i at jeg hadde lagt kveldsplaner og formiddagsplaner for meg og ungene. Om mannen dukket opp tidligere enn forventet ville det vært en bonus, men ingen nødvendighet. Jeg håper på samme raushet når jeg er på andre siden. Dette gjrø livet mye bedre. Bare prøv. Jeg tror at HI sine forventninger skyldes det at hun har buret seg inne i huset med barn og husarbeid og ikke har noe sosialt liv. Som hun faktisk sier selv. Hva det skyldes, vet vi ikke, men det kan hende at HI er bitter på mannen som har kompiser å gå ut med og ha det koselig, og at det er noe av grunnen til hennes reaksjon. I så fall er det fortsatt ikke mannens feil at hun har det slik, det er ikke hans ansvar å skaffe henne venninner eller sosialt liv.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #85 Skrevet 27. mai 2012 Jeg tror at HI sine forventninger skyldes det at hun har buret seg inne i huset med barn og husarbeid og ikke har noe sosialt liv. Som hun faktisk sier selv. Hæ? Når har jeg sagt det? H.i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå